Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היי הויליס


A110
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5021 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תודה,תענוג לקרוא ולהשכיל.

אתה עושה עבודת קודש בהנצחת

ההיסטוריה המוטורית שלנו.

עליך לטפח מוזרויותך מגיל צעיר,כדי שלכשתזדקן לא יחשבו שעף לך בורג.

פורסם

בוקר טוב, יוחאי.

מצטרף לחוות הדעת של קודמי. פשוט תענוג.

הצעת יעול, אם יורשה לי: אני חושב שזה עשוי להוסיף קצת צבע ומעט רכילות, אם בסוף כל כתבה כזו תציין כמה מכוניות כאלו עדיין שרדו, זאת בהתאם למידע שברשותך.

און

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם

מזכיר לי את ההיסטוריה הפרטית שלי בלימוד נהיגה.

עכשיו אני מבין שהסטיישן שקיבל אבי (צ-24024) בתחילת ה-50 היה אמריקאי.

יותר מאוחר קיבל טנדר - וזה כנראה היה כבר מהסדרה הישראלית הראשונה (צ ---44),אח"כ כבר עם שמשה שלמה (---66) .

הצעקות כל פעם כשחרקתי בהורדה לשני בתיאום לא מושלם של דאבל קלאטש וצוישן גז עד היום... ושיעורי העבירות (מי הכיר את המילה ?) בחוף תל ברוך והפרדסים מאחורי צהלה ... תן היום לילד להוציא מפרונט ספיישל . לא צריך פיתוח גוף.

פורסם
מזכיר לי את ההיסטוריה הפרטית שלי בלימוד נהיגה.

עכשיו אני מבין שהסטיישן שקיבל אבי (צ-24024) בתחילת ה-50 היה אמריקאי.

 

זו השערה מעניינת אבל התשובה כלל אינה ברורה...

הנה השתלשלות העניינים:

21 דצמבר 55 - שלוש סטיישן ואגון מיובאות מארה"ב ונמסרות לצה"ל. מספרי הרישוי הצבאיים 24011-24013.

28 אוגוסט 56 - צה"ל מתעניין ברכישת 15 סטיישן נוספות. המחירים לתוצרת הארץ "מוגזמים".

12 יולי 57 - רא"ג אספקה לחובר מעדכן את המנכ"ל (שמעון פרס) כי המשרד מנהל מו"מ עם קפרי"ש לגבי יצור 13 סטיישן לצה"ל. מבקש אישורו לרכוש בחו"ל. בשלי הדף נכתב ב- 6 אוגוסט: "לא אקטואלי יותר".

 

כך שלגבי 24024, בהנחה ומספרי הרישוי עוקבים ל- 24013, המדובר כנראה בדגם 1957, אך המקור אינו ברור.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם
זו השערה מעניינת אבל התשובה כלל אינה ברורה...

הנה השתלשלות העניינים:

21 דצמבר 55 - שלוש סטיישן ואגון מיובאות מארה"ב ונמסרות לצה"ל. מספרי הרישוי הצבאיים 24011-24013.

28 אוגוסט 56 - צה"ל מתעניין ברכישת 15 סטיישן נוספות. המחירים לתוצרת הארץ "מוגזמים".

12 יולי 57 - רא"ג אספקה לחובר מעדכן את המנכ"ל (שמעון פרס) כי המשרד מנהל מו"מ עם קפרי"ש לגבי יצור 13 סטיישן לצה"ל. מבקש אישורו לרכוש בחו"ל. בשלי הדף נכתב ב- 6 אוגוסט: "לא אקטואלי יותר".

 

כך שלגבי 24024, בהנחה ומספרי הרישוי עוקבים ל- 24013, המדובר כנראה בדגם 1957, אך המקור אינו ברור.

 

הידע שלך פנטסטי. בדוק בגל"צ , ה-24024 שימש שנים אותם אחרי אבי.

פורסם
זו השערה מעניינת אבל התשובה כלל אינה ברורה...

הנה השתלשלות העניינים:

21 דצמבר 55 - שלוש סטיישן ואגון מיובאות מארה"ב ונמסרות לצה"ל. מספרי הרישוי הצבאיים 24011-24013.

28 אוגוסט 56 - צה"ל מתעניין ברכישת 15 סטיישן נוספות. המחירים לתוצרת הארץ "מוגזמים".

12 יולי 57 - רא"ג אספקה לחובר מעדכן את המנכ"ל (שמעון פרס) כי המשרד מנהל מו"מ עם קפרי"ש לגבי יצור 13 סטיישן לצה"ל. מבקש אישורו לרכוש בחו"ל. בשלי הדף נכתב ב- 6 אוגוסט: "לא אקטואלי יותר".

 

כך שלגבי 24024, בהנחה ומספרי הרישוי עוקבים ל- 24013, המדובר כנראה בדגם 1957, אך המקור אינו ברור.

 

וכמו שאמר קודמי,הידע שלך בלתי נדלה.נהנה לקרוא את תגובותיך.קבל "שאפו" גדול.:mm_yeah:

צביקה

צביקה הר-נוי

14119

"החיים הם כמו נסיעה על אופניים - אם קל לך מידיי,סימן שאתה בירידה,,," :mm_wink:

פורסם

כרגיל, מעניין ומחכים. כתיבת הסטוריה במיטבה, המתייחסת גם לנסיבות ולעיתים. ובשורה התחתונה, 17,000 יחידות הן מספר מכובד, הגם שנפרסו על פני עשור וחצי.

 

דגמי הוויליס סטיישן/טנדר היו ידועים לשמצה בקרב המכונאים הצבאיים "תודות" למערכת בלמים בעייתית, שהקשתה מאד על כיוון נאות וגרמה למכוניות 'למשוך' הצידה בעת בלימה.

 

בדיחה ידועה ביידיש מאותה תקופה תהתה מדוע קוראים לרכב הזה וויליס.

והתשובה: וויל עס גייט ער, וויל עס שטייט ער(כשבא לו הוא נוסע, כשבא לו הוא עומד).

 

מה שבטוח, כל מי שנהג אי פעם על רכב כזה עם ידית הילוכים על ציר ההגה(בדגמי הנעה אחורית. בדגמי ההנעה הכפולה היא היתה ברצפה), לא ישכח את איכות החלפת ההילוכים הגרועה, עם חופשים אינסופיים בשטנגות.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

כשההיתי בן 6 עברנו לגור מחולון לחיפה בשל עבודתו של אבי בתקופת המגורים בחולון בסוף שנות ה 50 היה לאבי טנדר פרגו ששימש אותו הו לצרכי העבודה וכן כרכב פנאי. זמן קצר לאחר המעבר לחיפה בתחילת 1960 השתפר המצב הכלכלי ואבי רכש אירווויליס שהיתה צבועה גוף אדום וגג לבן היו לה 4 דלתות וכילד אני זוכר אותה כרכב מפואר בהשוואה למכוניות שנסעו אז על כבישי הארץ.

פורסם
איך אני יכול לדעת על ההיסטוריה של הויליס שלי?

 

כתוב מס' רישוי ואי-מייל (או שלח אלי את מספר הרישוי), ועם קצת מזל תקבל מסמך כזה:

IMI1037 AMC80-2286.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

×
×
  • תוכן חדש...