Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5053 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני עשיתי מעבר הפוך, מדו גלגלי לרכב.

 

דבר ראשון למי שאמר פה למעלה שבדו גלגלי מודדים אורך חיים של צמיגים בחודשים ולא בשנים - מה זאת השטות הזאת?

 

נתחיל בכמה דברים עיקריים:

 

אתה צריך תמיד לקחת בחשבון את מחיר הביטוח, כמו שאתה אומר אתה תיהיה נהג חדש ללא שום וותק מה שאומר שביטוח חובה בלבד יעלה בסביבות ה5800 - 6000 ש"ח, תוסיף לזה גם צד ג' ותראה לאן תגיע עם המחיר הזה.

 

כלומר, אני קניתי קטנוע ב15 אלף, ועם הביטוח הגעתי למחיר של 21,500. ומדובר בסה"כ בקטנוע 125.

 

הסיכון גבוהה מאוד על הכלים האלה במיוחד במדינה שלנו עם הכבישים ה"מתוחזקים" שלנו. ראיתי יותר מרוכב אחד מתהפך בכיכר ליד הבית שלי מכיוון שיש שם בור מטורף בכיכר, אז ברגע שאתה נכנס לסיבוב הגלגל האחורי שלך נכנס לבור, מאבד אחיזה ושלום על ישראל.

 

בקיץ יהיה לך חם בצורה פשוט מפחידה (כמובן אם אתה מתמגן כמו שצריך, שזה פשוט חובה!, בלי מיגון לא הייתי יכול להשתמש היום בשתי ידיי כדי לכתוב את ההודעה הזאת) קרה לי כבר שהקדסה שלי התחילה פשוט לנזול (וזה עוד היה בשיעורי נהיגה, ללא מיגון ועם קסדת חצי)

 

ובחורף קר מאוד, אני אישית הגעתי למצב שלא יכולתי להמשיך לרכב מכיוון ששתי הידיים שלי הגיעו לרמת כאב פשוט בלתי נסבלת, הרגשתי כאילו תוקעים לי סכינים בשתי הידיים (וכן, הייתי עם כפפות חורף שעלו לי 750 ש"ח)

 

הבעיה גם היא שזה ממש לא משנה איך אתה רוכב, אפילו אם תיהיה הנהג הכי זהיר שיש בעולם אתה צריך לזכור שאתה תמיד בלתי נראה, אנשים פשוט לא רואים אותך, עוברים עליך נתיב, עושים עבירת תנועה "קטנה" בגלל שהם חושבים שהכביש מאחוריהם ריק וכו'.

 

אבל, כמובן שיש לזה גם יתרונות - דבר ראשון, אל תאמין לנתון הזה ליטר ל30 ק"מ, זה אמנם נכון אם אתה נוסע כמו סבתא שלי, שזה משימה בלתי אפשרית על קטנוע, כשהאדרנלין תמיד זורם ותסמוך עליי, אתה הרבה פעמים תמצא את עצמך סוחט את המצערת.

 

אך אני הגעתי לנתון של ליטר ל23 ק"מ עם הקטנוע מוצהר 1:30, עם נסיעה דיי אגרסיבית, שזה לעומת רכב נתון דיי מרשים.

 

טסט שנתי - עלות הטסט השנתי של הקטנוע הוא פשוט כלום, טסט שנתי עלה לי סה"כ 130 ש"ח. (לעומת רכב שמגיע בקלות ל4 ספרות)

 

מיותר לציין שאין פקקים נכון?

 

אשמח לענות על כל שאלה גם בפרטי.

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

פורסם

אני במהירות ממוצעת של 110 בג'וייריד 200, שזה לא בתחום האדום, עושה 1-32, כמובן שעם רזרבה לעקיפה.

לא מבין למה אתם מגזימים לגבי נתון הדלק כלכך.

 

בתוך העיר אני עושה 1-29 בממוצע, כשמדובר בחיפה והרבה עליות והרבה תנועה.

פורסם
לזה שרשם שאופנוע זה דבר מסוכן ולכל אלה שחושבים כמותו. למען האמת אתם צודקים. אופנוע או יותר נכון דו גלגלי זה באמת דבר מסוכן. אבל מצד שני, במציאות של היום מה לא מסוכן? הרי רק לפני כמה ימים נדרסו שלושת הנשים בנתניה ומה היה חטאן בדיוק? הן בסך הכל היו במקום ובזמן הלא נכונים.

הרופאים אומרים לנו שעל מנת לחיות חיים ארוכים ובריאים עלינו לאכול פירות, ירקות, להימנע מאכילת בשר אדם ושמן, להימנע מחשיפה לשמש, להימנע מעישון, אלכוהול ולעשות פעילות גופנית של מינימום חצי שעה ביום. כל זה אמור להקנות לנו חיים בריאים. האומנם? ליי זייתוני ז"ל עשתה את כל הנ"ל לרוע מזלה היא נדרסה למוות בדרכה לעבודה בחדר הכושר.

אני הכרתי אישית את אהוד גולדווסר ז"ל עוד מהימים שהיה לו TS, אחר כך הוא קנה GS 500. כולם אמרו לו שזה מסוכן ולבסוף הוא מצא את מותו בנסיבות טרגיות. יש גם את הדוגמה של אלה שנסעו באוטובוס וטעות בשיקול הדעת של הנהג גרמה לאוטובוס להתנגש במשאית חונה וזו "גילחה" את הצד של האוטובוס. 5 הרוגים.

אז נכון, דו גלגלי זה דבר מסוכן אבל בימינו אנו שום דבר כבר לא בטוח חוץ ממוות מיסים. לצערי אני מכיר אנשים שפרשו מאופנועים או שלא היה להם שום קשר לאופנועים ובכל זאת מצאו את מותם.

מסקנה, חיים רק פעם אחת וגם הם קצרים. חייה את חייך בדרך שתביא לך הכי הרבה סיפוק, חייה את החיים במלואם. אם חלילה מצאת את מותך לפחות זה קרה תוך כדי עשיית הדבר שאתה אוהב מכל.

 

מה זה בעצם אומר? שרכיבה על אופנוע לא מעלה את הסיכוי למוות? רגע, ואם כן, אז מה פשר הטקסט הדמגוגי הזה?

 

נראה שיש משהו מאוד לקוי בהבנתך את המושג סטטיסטיקה. העובדה היבשה והבלתי ניתנת לערעור היא שדו גלגלי מסוכן יותר מרכב פרטי בשיעור של בערך פי 10 מבחינת מוות ובהרבה יותר מבחינת פציעה - ובמיוחד פציעות חמורות ונכויות.

הסיכוי שלך כרוכב אופנוע להקלע לתאונה הוא כמעט ודאי.

 

ובסופו של דבר, פותח השרשור לא רוצה אופנוע ספורטיבי אלא קטנוע לעיר. זה מבטל את שיקול הכיף, אבל אנחנו עדיין נשארים עם הכבישים המחורבנים, מעברי החציה המחליקים, הגנבים, השוטרים והנהגים המתנקשים.

 

מבחינתי האישית, אין לאופנועים מה לחפש על הכביש במדינת ישראל, וזה נאמר בתור מישהו שניסה את זה בעצמו (לזמן קצר מאוד). היה כיף, אבל לא שווה את הסיכון. עברתי לשטח, זה היה כיף נטו (עכשיו כמה שנים בלי אופנוע שטח, משיקולים של זמן ולוגיסטיקה).

רובם המוחלט של הרוכבים, ובמיוחד אלו שמשתמשים בדו"ג ככלי תחבורה בלבד (קטנועים וכו') וצעירים פשוט לא מבינים עד הסוף את הנתונים והסיכונים. חלק אחר, כמו רוכבים ספורטיביים מבוגרים על כלים יקרים, מבין אבל מדחיק ("לי זה לא יקרה", "אני רוכב אחראי ומיומן" וכו'). עולים לי בראש שני מקרים של רוכבים מבוגרים וכנראה אחראים על אופנועים אקזוטיים למדי שמצאו את מותם ברכיבת שבת כזו, ולא באשמתם. השאירו משפחות הרוסות וחיים לא רעים מאחוריהם. מילא, אותם אני מבין, את מי שקונה קטנוע ככלי רכב אני לא (אבל כאמור, אני גם לא חושב שהוא מבין בעצמו. זה רק קטנוע, זה רק בעיר, זה לאט, זה 125 סמ"ק... הבנת את הרעיון).

 

אם אתה חושב שכלי תחבורה שבו כל טעות שלך או של משתמש דרך אחר יכולה להסתיים במוות מהווה רמת סיכון לגיטימית, אז זה אומר שאתה מבין במה מדובר וסקאלת הסיכון שלך שונה משלי. אם אתה מוכן להמר עם החיים שלך על האם יש או אין חול\שמן מפוזר בסיבוב העיוור הבא, או אם הנהג שמאחוריך יעצור ברמזור אדום ולא ידרוס אותך, אז אתה אדם הרבה יותר אמיץ ממני.

אם אתה לא מסכים איתי לגבי ההגדרה, כנראה שאתה עדיין מדחיק.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

היום נסעתי עם האוטו לעבודה, הייתה לי פגישה 120 ק"מ מהבית, משם נסעתי עוד 100 ק"מ לפגישה השנייה שהייתה בערך בדרך הביתה, הפקקים!!! בדרך הביתה 60 ק"מ במשך שעתיים וחצי.... הגעתי הביתה, לקחתי את האופנוע ותוך 10 דקות הייתי בפגישה הבאה 14 ק"מ מהבית, עם האופנוע אני נוסע מהר בתוך העיר, הגבלת המהירות היא 60 בעיר, אני על 140. לא פקקים, לא כאבי ראש, אפילו השוטרים לא מציקים.

haters will hate

פורסם

קטנוע זה שיקול כלכלי נטו.

 

לגבי הסיכונים, מי אמר שלנהוג במזדה כל החיים ואז למות בגיל 90 עם קטטר אחרי שסבלת שנים מכל מיני מחלות ולקחת כל תרופה אפשרית ועברת עשרות ניתוחים, זאת הדרך לחיים?

לכל אחד יש השקפת חיים שונה, ומבחינתי כולם מתים בסופו של דבר והשאלה היא רק איך.

 

אולי זאת מחשבה של צעיר לא נשוי אבל כרגע זה מה שאני רואה לנכון.

פורסם

אנחנו מזיינים את השכל כבר 4 ימים ו WarDevil ששאל את השאלה לא מגיב בכלל.

בגוש דן מכוניות לא שימושיות, הייתה צריכה להיות תחבורה ציבורית כמו בכול עיר גדולה בעולם אבל אין.

מקומות החניה בתל אביב לא מספיקים לכול מי שרוצה לחנות בעיר (המצב לא יותר טוב בערים אחרות), תחבורה ציבורית עובדת כמה שעות במשך היום,אחרי 6 בערב לא תצליחו להגיע לשום מקום וכול זה 5 ימים בשבוע.

מה שנשאר לנו זה קטנועים.

רוב האופנוענים שאני מכיר מחזיקים קטנוע בשביל הנסיעות בעיר חוץ מהאופנוע

אייל

פורסם

נראה לי שלא יחלקו עלי הרבה אם אציין שאדם הנוסע לבדו ברכב בגודל מלא, וודאי בתוך העיר, זה נטל מיותר על מערכת הכבישים.

בנוסף בטח לא יחלקו עלי אם אתאר את מערך התחבורה הציבורית במדינה, וספציפית בת"א כמביך במקרה הטוב.

 

אז איך גורמים לנוסע בודד בכביש לתפוס נפח קטן ככל האפשר?

אני הייתי מציע עידוד התחבורה הדו גלגלית בתוך העיר. זו יכולה להיות יוזמה של העירייה או של המדינה. הרעיון - כל אדם המחזיק מכונית יקבל הטבות ע"מ לרכוש בנוסף גם קטנוע קטן, נניח עד 125 סמ"ק (ובכלל עדיף חשמלי). ההטבות לדעתי צריכות להיות בביטוח החובה, אבל אפשר גם בעלות הקניה או אפילו בארנונה.

 

מה הרווחנו? הפחתת נפח תנועה וחניה בצורה משמעותית. בנוסף הרווחנו נהגים שכאשר הם מאחורי ההגה יהיו מודעים הרבה יותר לנוכחותם של כלים דו גלגליים, וכאשר הם על הקטנוע מודעים לזווית הראיה של נהגים ונשמרים בהתאם. בנוסף ריבוי דו"ג מבטיח זרימת תנועה יעילה ובטוחה, מתי פעם אחרונה ראיתם תאונה בין שני אופנועים?

ייתכן ונקבל צמצום תאונות דו"ג וכפועל יוצא צמצום תביעות בביטוח החובה (כך שהורדת התעריף לא תשפיע כ"כ על רווחי חברות הביטוח).

 

אז תגידו בשביל מה, הרי יש אופניים חשמליים/קורקינטים ויצורי כלאיים אחרים? הכלים האלה בעיני מסוכנים בתנועה שוטפת, מחד הם אינם מתאימים לכביש, וודאי למהירים שבהם, ומאידך ממש לא מתאימים לתנועה על המדרכות. הפתרון בעיני הוא העלאת יותר קטנועים, שגם משלמים "מס כביש" בדמות ביטוח ורישוי (שאותם כלים שהוזכרו קודם לא משלמים), גם מחוייבים בבדיקת תקינות תקופתית, גם מחייבים שימוש בקסדה תקנית והרבה יותר קלים לאכיפה בזכות מס' רישוי.

 

זה רק אני וההגיון המעוות שלי, אני מניח שלחולדאי, כץ ושות' פתרונות ראויים הרבה יותר.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם
מה זה בעצם אומר? שרכיבה על אופנוע לא מעלה את הסיכוי למוות? רגע, ואם כן, אז מה פשר הטקסט הדמגוגי הזה?

 

נראה שיש משהו מאוד לקוי בהבנתך את המושג סטטיסטיקה. העובדה היבשה והבלתי ניתנת לערעור היא שדו גלגלי מסוכן יותר מרכב פרטי בשיעור של בערך פי 10 מבחינת מוות ובהרבה יותר מבחינת פציעה - ובמיוחד פציעות חמורות ונכויות.

הסיכוי שלך כרוכב אופנוע להקלע לתאונה הוא כמעט ודאי.

 

ובסופו של דבר, פותח השרשור לא רוצה אופנוע ספורטיבי אלא קטנוע לעיר. זה מבטל את שיקול הכיף, אבל אנחנו עדיין נשארים עם הכבישים המחורבנים, מעברי החציה המחליקים, הגנבים, השוטרים והנהגים המתנקשים.

 

מבחינתי האישית, אין לאופנועים מה לחפש על הכביש במדינת ישראל, וזה נאמר בתור מישהו שניסה את זה בעצמו (לזמן קצר מאוד). היה כיף, אבל לא שווה את הסיכון. עברתי לשטח, זה היה כיף נטו (עכשיו כמה שנים בלי אופנוע שטח, משיקולים של זמן ולוגיסטיקה).

רובם המוחלט של הרוכבים, ובמיוחד אלו שמשתמשים בדו"ג ככלי תחבורה בלבד (קטנועים וכו') וצעירים פשוט לא מבינים עד הסוף את הנתונים והסיכונים. חלק אחר, כמו רוכבים ספורטיביים מבוגרים על כלים יקרים, מבין אבל מדחיק ("לי זה לא יקרה", "אני רוכב אחראי ומיומן" וכו'). עולים לי בראש שני מקרים של רוכבים מבוגרים וכנראה אחראים על אופנועים אקזוטיים למדי שמצאו את מותם ברכיבת שבת כזו, ולא באשמתם. השאירו משפחות הרוסות וחיים לא רעים מאחוריהם. מילא, אותם אני מבין, את מי שקונה קטנוע ככלי רכב אני לא (אבל כאמור, אני גם לא חושב שהוא מבין בעצמו. זה רק קטנוע, זה רק בעיר, זה לאט, זה 125 סמ"ק... הבנת את הרעיון).

 

אם אתה חושב שכלי תחבורה שבו כל טעות שלך או של משתמש דרך אחר יכולה להסתיים במוות מהווה רמת סיכון לגיטימית, אז זה אומר שאתה מבין במה מדובר וסקאלת הסיכון שלך שונה משלי. אם אתה מוכן להמר עם החיים שלך על האם יש או אין חול\שמן מפוזר בסיבוב העיוור הבא, או אם הנהג שמאחוריך יעצור ברמזור אדום ולא ידרוס אותך, אז אתה אדם הרבה יותר אמיץ ממני.

אם אתה לא מסכים איתי לגבי ההגדרה, כנראה שאתה עדיין מדחיק.

 

 

כנראה שלא קראת את התגובה שלי לעומק. רשמתי שאני מודע בהחלט שעל הנייר הסיכויים של דו גלגלי להיפצע ואף למות הם גבוהים.

אבל מצד שני אתה יכול להבטיח לי שאם אני אמלא אחר עצות הרופאים והתזונאי שלי לגבי אורח חיים ותזונה ואסע ברכב כל הזמן שאני אגיע לגיל שיבה טובה? לצערי הרב לא.

כמו שאמרתי יש שני דברים שהם בטוחים במאת האחוזים בחיים שלנו והם מוות ומיסים.

רק היום נהרג אדם ו 5 נפצעו בירושליים. אבל המנוח היה באוטו אז איך בכל זאת הוא נהרג?

ונכון מאוד, ההבדל בין רכיבת כביש לשטח הוא שבשטח אתה משלם על טעויות שלך ואילו בכביש אתה משלם גם על טעויות של אחרים.

דרך אגב, יש לי רישיון על דו גלגלי מזה 20 שנים אז תאמין לי שאני יודע על מה אני מדבר.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

×
×
  • תוכן חדש...