Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5079 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מה בדקת? יש במשפט שהתייחסת אליו משפט לא ברור. (שלא שלוה)

 

zvit כתב:

להבנתי מרווח פנים = מרווח המחייה והישיבה לנוסעים, אין לזה שום קשר לרמת הגימור. יותר מזה - בד"כ ככל שעולה רמת הגימור היכולת שלא שלוה נוסעים לשבת במושב האחורי - יורדת.

 

 

אני חיזקתי את מה שכתב.

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
zvit כתב:

להבנתי מרווח פנים = מרווח המחייה והישיבה לנוסעים, אין לזה שום קשר לרמת הגימור. יותר מזה - בד"כ ככל שעולה רמת הגימור היכולת שלא שלוה נוסעים לשבת במושב האחורי - יורדת.

 

 

אני חיזקתי את מה שכתב.

 

מה חיזקת? כתבת שבדקת משהו... מה בדקת? אין כבר משמעות למילים? אודה לך אם תסביר מה הוא כתב = ".. .שלא שלוה..."

 

הרי אתה כתבת ששילוב של רמת גימור של סופרב עם מרווח של S_MAX הם השילוב שאתה מחפש. וזה בדיוק מתאים למה שציינתי "טיטניום". עכשיו פתאום אתה מצדיק מישהו שכותב משהו שאינו רלוונטי לאמירתך.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
מה חיזקת? כתבת שבדקת משהו... מה בדקת? אין כבר משמעות למילים? אודה לך אם תסביר מה הוא כתב = ".. .שלא שלוה..."

 

הרי אתה כתבת ששילוב של רמת גימור של סופרב עם מרווח של S_MAX הם השילוב שאתה מחפש. עכשיו פתאום אתה מצדיק מישהו שכותב משהו שאינו רלוונטי לאמירתך.

 

אני יוצא מנקודת הנחה ששאלתך רצינית ולא באה להקניט.

מה שבדקתי זהו הקשר בין רמת הגימור של רכב לאפשרות לישיבה נוחה של 3 נוסעים במושב האחורי של רכב (בתצורה של מנהלים/ משפחתית גדולה).

מאחר והגדרתי לעצמי כי אני מחפש רכב היכול להסיע 3 אנשים מאחור, בדקתי גם סגמנט נוסף של מיניוואן, קרי את ה-S-MAX.

לדעתי, ה-S-MAX טיטניום לא מגיע לרמת הגימור של הסופרב.

 

כאשר עונים לחבר פורום על הגיג שלו לאו דווקא צריך להיות קשר בין הדברים. פשוט לפעמים אפשר גם לתת חיזוק לדברים שחברי פורום מעלים, גם אם לא כולם רואים קשר ישיר בין הדברים.

פורסם

זה נכון שבד"כ כשרמת הגימור עולה, עובי המושבים הקדמיים גוזל מקום מהשורה השניה. זה לא נכון או שולי לחלוטין במקרה של הפורד.

 

ואין פה הקנטה. באת לשאול בפורום. רציתי לעזור לך. ואז מסתבר שאתה כותב דברים שלא מובנים כמו שאתה מתכוון אליהם.

סתם המלצה, מכוונה כנה לחלוטין - לנסות לחפש את המילים שמבטאות הכי טוב את כוונתך. אתה כותב "בדקתי" זה לא כמו "חיזקתי".

 

אם יש לך הערות לגבי איכות התייחסותי - אשמח. תמיד אפשר להשתפר.

 

בהצלחה עם בחירתך.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
זה נכון שבד"כ כשרמת הגימור עולה, עובי המושבים הקדמיים גוזל מקום מהשורה השניה. זה לא נכון או שולי לחלוטין במקרה של הפורד.

 

ואין פה הקנטה. באת לשאול בפורום. רציתי לעזור לך. ואז מסתבר שאתה כותב דברים שלא מובנים כמו שאתה מתכוון אליהם.

סתם המלצה, מכוונה כנה לחלוטין - לנסות לחפש את המילים שמבטאות הכי טוב את כוונתך. אתה כותב "בדקתי" זה לא כמו "חיזקתי".

 

אם יש לך הערות לגבי איכות התייחסותי - אשמח. תמיד אפשר להשתפר.

 

בהצלחה עם בחירתך.

 

התכוונתי למה שכתבתי.

בדקתי את הנושא ולכן חיזקתי את מה שנכתב.

 

 

מטבע הדברים, לפעמים הדברים לא מובנים. לגיטימי לשאול.

פורסם

לגיטימי לשאול...

 

את מה בדקת? בבקשה תענה ספציפית. לא כללית - "נושא". האם כוונתך להבדל במרווח בין הטיטניום לטרנד? האם מצאת שיש הבדל כזה שמגדיר את הטיטניום כפחות מרווחת? מה שאינו נכון.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
לגיטימי לשאול...

 

את מה בדקת? בבקשה תענה ספציפית. לא כללית - "נושא". האם כוונתך להבדל במרווח בין הטיטניום לטרנד? האם מצאת שיש הבדל כזה שמגדיר את הטיטניום כפחות מרווחת? מה שאינו נכון.

 

אני חושב שעניתי על השאלה למעלה:

 

"מה שבדקתי זהו הקשר בין רמת הגימור של רכב לאפשרות לישיבה נוחה של 3 נוסעים במושב האחורי של רכב (בתצורה של מנהלים/ משפחתית גדולה). "

 

ומעט פרוט:

רכבים ברמת גימור גבוהה יותר, במושב האחורי, מתקינים משענת יד מתקפלת. אותה משענת יד, כאשר משמשת כ"גב" למושב האמצעי, מאוד קשה. כך גם המושב האמצעי נוקשה יותר משני המושבים הצידיים (דוגמא: מונדיאו דגם טרנד מול טיטניום).

פורסם
אני חושב שעניתי על השאלה למעלה:

 

"מה שבדקתי זהו הקשר בין רמת הגימור של רכב לאפשרות לישיבה נוחה של 3 נוסעים במושב האחורי של רכב (בתצורה של מנהלים/ משפחתית גדולה). "

 

ומעט פרוט:

רכבים ברמת גימור גבוהה יותר, במושב האחורי, מתקינים משענת יד מתקפלת. אותה משענת יד, כאשר משמשת כ"גב" למושב האמצעי, מאוד קשה. כך גם המושב האמצעי נוקשה יותר משני המושבים הצידיים (דוגמא: מונדיאו דגם טרנד מול טיטניום).

 

כל זה טוב ויפה. אבל הדיון כאן, שאתה מיקדת אותו, אינו בנושאים כלליים, שאין פסול בהם, אלא כאמור בדגמים ספציפיים.

האמירה הכללית הזאת (שלך - לגבי רכבים ברמת גימור גבוהה) אינה נכונה במקרה הספציפי הזה.

מה גם שלטעמי האישי (המוזר כנראה...) המילה "בדקתי", אינה מתאימה להתייחסות שנתת. לטיטניום S_MAX אין כרית כזאת...

אבל אם ככה אתה "בודק", אז סבבה.

 

אבל בוא נרד מהנושא, כי הבנתי שהרכב הזה יקר לכם.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
כל זה טוב ויפה. אבל הדיון כאן, שאתה מיקדת אותו, אינו בנושאים כלליים, שאין פסול בהם, אלא כאמור בדגמים ספציפיים.

האמירה הכללית הזאת (שלך - לגבי רכבים ברמת גימור גבוהה) אינה נכונה במקרה הספציפי הזה.

מה גם שלטעמי האישי (המוזר כנראה...) המילה "בדקתי", אינה מתאימה להתייחסות שנתת. לטיטניום S_MAX אין כרית כזאת...

אבל אם ככה אתה "בודק", אז סבבה.

 

אבל בוא נרד מהנושא, כי הבנתי שהרכב הזה יקר לכם.

 

מבלי להכנס לדברים יותר מדי, ההתייחסות שלי ל-S-MAX נבעה מהצעה של חבר בפורום (בעקבות ההגדרה שלי ל-3 מקומות ישיבה מאחור) לבדוק סגמנט זה של רכבים.

הבדיקה שלי התייחסה לסגמנט מנהלים/משפחתיות גדולות.

פורסם

הרהרתי רבות בנושא ואפילו טרחתי לשבת במרכז הספסל האחורי בסופרב שלי והגעתי למסקנה שההחלטה קשה יותר משחשבתי (וגם המשענת!!!). אמנם מדובר ברכב מאוד מרווח, וכנוסע לא שמתי לב לכך במיוחד, אבל כשמתרגלים למושב הקידמי מתברר שהאחורי-אמצעי הוא מהמקומות שאתה מעדיף לא לאחל לחבריך...

קראתי אגב שב-VW CC יצרו מושב חמישי וזה מפתיע שברכב שאמור להיות בתצורת קופה (ועם מרווח ראש שהצמטצם ב-5 ס"מ שלמים) דאגו למקום כזה בעוד שבמשפחתיות הגדולות ו"המשעממות" יותר של הקבוצה זה לא קיים. החלטה מוזרה בהחלט.

 

הסופרב מציעה פחות או יותר את מה שהפאסאט מציעה במחיר זול יותר ועם מרווח קצת גדול יותר. למתיחת הפנים לא הייתי מחכה. ראשית העיצוב מספק אותי באופן אישי כמו שהוא (וגם פחות חשוב לי) ולא שמתי לב לשיפור משמעותי ע"פ התמונות בקישורים שהבאת. שנית, נראה כי סקודה לא ממהרים להחליף דגמים (עיין ערך אוקטביה) בקצב מסחרר כמו יונדאי למשל ואני מניח שהסופרב שעושה חיל בעולם עוד לא מיצתה את עצמה. אינני יושב כמובן במועצת המנהלים של סקודה (לצערי) והנאמר הוא ניחוש פרוע שלי, כמובן שהם יכולים להפתיע).

 

באשר לגיר ולהחלטה - צריכת הדלק תעלה, זה צפוי, אך האם העליה תהיה כואבת והצריכה תהיה גדולה משל המונדאו? אינני חושב כך. גם הביצועים ייפגעו ועבורך ההבדל יהיה משמעותי כנראה כיוון שנשמע שאתה רוצה להרגיש את כוחו של המנוע.

גם אני אישית אוהב את שילוב ה-DSG+TSI ולכן אם אבחר בסופרב שוב אעשה מאמץ כדי לקחת את ה-2.0TSI רק בגלל ה-DSG (למרות ש-1.8TSI מספיק לי ואין לי צורך ביותר מזה).

כל זה כמובן אם אין אפשרות להזמין סופרב 1.8TSI עם גיר DSG וכפי שהמליצו פה כדאי לבדוק לעומק.

בהנחה שיש באפשרותך לרכוש פאסאט במצבע כזה או אחר זו עלולה להיות בחירה כלכלית נכונה יותר. הן מגיעות עם DSG, המפרט עשיר (באותו מבצע 197K) וייתכן כי ירידת הערך בפאסאט נמוכה מזו של הסופרב והרי זה עוד עניין שחשוב לך. כיוון שה-DSG מגיע עם אחריות ל-5 שנים אזי בכלל אין בעיה ואין ממה לחשוש.

כמובן שאם פאסאט איננה נכנסת לתקציב וסופרב כן אז אין בכלל שאלה.....

 

את לאחר שתעשה את השיקול הכלכלי הנכון עבורך (כך או כך תיאלץ להתפשר על המושב בסגמנט הזה) תוכל לחשוב על פתרונות פרקטיים בדמות כרית שתהיה מצויה ברכב או משהו אחר שיעלה בראשך...

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם
הרהרתי רבות בנושא ואפילו טרחתי לשבת במרכז הספסל האחורי בסופרב שלי והגעתי למסקנה שההחלטה קשה יותר משחשבתי (וגם המשענת!!!). אמנם מדובר ברכב מאוד מרווח, וכנוסע לא שמתי לב לכך במיוחד, אבל כשמתרגלים למושב הקידמי מתברר שהאחורי-אמצעי הוא מהמקומות שאתה מעדיף לא לאחל לחבריך...

קראתי אגב שב-VW CC יצרו מושב חמישי וזה מפתיע שברכב שאמור להיות בתצורת קופה (ועם מרווח ראש שהצמטצם ב-5 ס"מ שלמים) דאגו למקום כזה בעוד שבמשפחתיות הגדולות ו"המשעממות" יותר של הקבוצה זה לא קיים. החלטה מוזרה בהחלט.

 

הסופרב מציעה פחות או יותר את מה שהפאסאט מציעה במחיר זול יותר ועם מרווח קצת גדול יותר. למתיחת הפנים לא הייתי מחכה. ראשית העיצוב מספק אותי באופן אישי כמו שהוא (וגם פחות חשוב לי) ולא שמתי לב לשיפור משמעותי ע"פ התמונות בקישורים שהבאת. שנית, נראה כי סקודה לא ממהרים להחליף דגמים (עיין ערך אוקטביה) בקצב מסחרר כמו יונדאי למשל ואני מניח שהסופרב שעושה חיל בעולם עוד לא מיצתה את עצמה. אינני יושב כמובן במועצת המנהלים של סקודה (לצערי) והנאמר הוא ניחוש פרוע שלי, כמובן שהם יכולים להפתיע).

 

באשר לגיר ולהחלטה - צריכת הדלק תעלה, זה צפוי, אך האם העליה תהיה כואבת והצריכה תהיה גדולה משל המונדאו? אינני חושב כך. גם הביצועים ייפגעו ועבורך ההבדל יהיה משמעותי כנראה כיוון שנשמע שאתה רוצה להרגיש את כוחו של המנוע.

גם אני אישית אוהב את שילוב ה-DSG+TSI ולכן אם אבחר בסופרב שוב אעשה מאמץ כדי לקחת את ה-2.0TSI רק בגלל ה-DSG (למרות ש-1.8TSI מספיק לי ואין לי צורך ביותר מזה).

כל זה כמובן אם אין אפשרות להזמין סופרב 1.8TSI עם גיר DSG וכפי שהמליצו פה כדאי לבדוק לעומק.

בהנחה שיש באפשרותך לרכוש פאסאט במצבע כזה או אחר זו עלולה להיות בחירה כלכלית נכונה יותר. הן מגיעות עם DSG, המפרט עשיר (באותו מבצע 197K) וייתכן כי ירידת הערך בפאסאט נמוכה מזו של הסופרב והרי זה עוד עניין שחשוב לך. כיוון שה-DSG מגיע עם אחריות ל-5 שנים אזי בכלל אין בעיה ואין ממה לחשוש.

כמובן שאם פאסאט איננה נכנסת לתקציב וסופרב כן אז אין בכלל שאלה.....

 

את לאחר שתעשה את השיקול הכלכלי הנכון עבורך (כך או כך תיאלץ להתפשר על המושב בסגמנט הזה) תוכל לחשוב על פתרונות פרקטיים בדמות כרית שתהיה מצויה ברכב או משהו אחר שיעלה בראשך...

 

ממש הצלחת לקלוע אחת לאחת לכל ההתלבטויות שלי (וגם לרעיון הכרית).

לאחר הרבה מאוד תהיות (כאשר אני נשאר בסגמנט זה של מנהלים/משפחתיות גדולות), הסופרב, מבחינת המושב האמצעי הינה ה"רע במיעותו".

גם אני הגעתי למסקנה כי הסופרב מציע יותר מאשר הפאסאט (אני בטוח שהרבה יחלקו עליי), מבחינת עלות/תועלת.

הדגם הבסיסי של הפסאסט ניתן אולי להשיג במחיר של 190K ("על הכביש") ואם עולים לרמה המאובזרת המחיר מטפס אל 209K ("על הכביש" ולאחר הנחה ואנחות).

את הסופרב 1.8T ברמת הגימור הגבוהה ניתן להשיג בכ-180K (גיר טיפטרוניק).

ההבדל בסופרב עם גיר ה-DSG לסופרב עם גיר הטיפטרוניק הוא בצריכת הדלק וירידה בכ"ס שניתן להפיק מהמנוע (153 כ"ס בטיפטרוניק לעומת 160 ב-DSGׂ).

עוד דבר, בפאסאט, מאחור במרכז מצויים פתחי המזגן עבור היושבים מאחור. אלמנט זה מפריע לרגליים של היושב במרכז. אם מדובר בילד, מילא, אבל עם מדובר בילד גדול או בנער, הדבר מהווה בעייה.

 

בסיכומו של דבר (כאשר גם השיקול הכלכלי נכנס) אני חושב שאבחר בסופרב (עם גיר הטיפטרוניק - זה מה יש, כרגע).

פורסם
ממש הצלחת לקלוע אחת לאחת לכל ההתלבטויות שלי (וגם לרעיון הכרית).

לאחר הרבה מאוד תהיות (כאשר אני נשאר בסגמנט זה של מנהלים/משפחתיות גדולות), הסופרב, מבחינת המושב האמצעי הינה ה"רע במיעותו".

גם אני הגעתי למסקנה כי הסופרב מציע יותר מאשר הפאסאט (אני בטוח שהרבה יחלקו עליי), מבחינת עלות/תועלת.

הדגם הבסיסי של הפסאסט ניתן אולי להשיג במחיר של 190K ("על הכביש") ואם עולים לרמה המאובזרת המחיר מטפס אל 209K ("על הכביש" ולאחר הנחה ואנחות).

את הסופרב 1.8T ברמת הגימור הגבוהה ניתן להשיג בכ-180K (גיר טיפטרוניק).

ההבדל בסופרב עם גיר ה-DSG לסופרב עם גיר הטיפטרוניק הוא בצריכת הדלק וירידה בכ"ס שניתן להפיק מהמנוע (153 כ"ס בטיפטרוניק לעומת 160 ב-DSGׂ).

עוד דבר, בפאסאט, מאחור במרכז מצויים פתחי המזגן עבור היושבים מאחור. אלמנט זה מפריע לרגליים של היושב במרכז. אם מדובר בילד, מילא, אבל עם מדובר בילד גדול או בנער, הדבר מהווה בעייה.

 

בסיכומו של דבר (כאשר גם השיקול הכלכלי נכנס) אני חושב שאבחר בסופרב (עם גיר הטיפטרוניק - זה מה יש, כרגע).

 

1. 7 כ"ס הם הבדל יחסית זניח, במידה ובנסיעת מבחן תסתפק מהביצועים אז אין טעם להתעמק במה יכולת לקבל עם גיר רובוטי.

2. פתחי המזגן בסופרב הם בקורה B כפי שאתה יודע. אני מוכרח להודות שהאפקטיביות שלהם נמוכה יחסית (משער שכך זה גם בפתחים שבמרכז המצויים בפאסאט). הם אינם נושפים חזק ובכדי להגביר את הזרימה תיאלץ להקטין את הזרימה בפתחים הקידמיים. אינני יודע איך זה ברכבים אחרים. בכל מקרה לא נשמעו תלונות מיוחדות גם בנסיעה עם 5 אנשים. לרוב הנוסעים שלי מרוצים שהזדמן להם לנסוע "ברכב מנהלים" מרווח ולא רגילים לפינוקים מיוחדים מאחור ממילא.

 

אשמח לשמוע התרשמות שלך לאחר נסיעת מבחן על הטיפטרוניק.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם
1. 7 כ"ס הם הבדל יחסית זניח, במידה ובנסיעת מבחן תסתפק מהביצועים אז אין טעם להתעמק במה יכולת לקבל עם גיר רובוטי.

2. פתחי המזגן בסופרב הם בקורה B כפי שאתה יודע. אני מוכרח להודות שהאפקטיביות שלהם נמוכה יחסית (משער שכך זה גם בפתחים שבמרכז המצויים בפאסאט). הם אינם נושפים חזק ובכדי להגביר את הזרימה תיאלץ להקטין את הזרימה בפתחים הקידמיים. אינני יודע איך זה ברכבים אחרים. בכל מקרה לא נשמעו תלונות מיוחדות גם בנסיעה עם 5 אנשים. לרוב הנוסעים שלי מרוצים שהזדמן להם לנסוע "ברכב מנהלים" מרווח ולא רגילים לפינוקים מיוחדים מאחור ממילא.

 

אשמח לשמוע התרשמות שלך לאחר נסיעת מבחן על הטיפטרוניק.

 

ביצעתי נסיעת מבחן על הסופרב עם גיר הטיפטרוניק.

לנסיעה לקחתי עוד בני משפחה כדי שיתנו לי משוב על נוחות הנסיעה מאחור. בסוף הנסיעה לא שמעתי מהם תלונות פרט, כמובן, לאי נוחות בישיבה במרכז המושב האחור.

המיזוג בפתחים האחוריים לא משהו.

להתרשמותי מהנהיגה עצמה, הרכב מרגיש כבד בלחיצה חזקה על דוושת הדלק. כלומר, ההאצה שלו איטית משהו. הבנתי מנציג המכירות שבגיר ה-DSG התגובה להאצה יותר מהירה.

יש לציין שהנסיעה עצמה היתה מאוד נוחה, הרגשה מאוד מבודדת מהחוץ.

הדבר היחידי שבאמת הפריע לי היא ה"עצלות" (היחסית) בהאצה.

פורסם
הסופרב, מבחינת המושב האמצעי הינה ה"רע במיעותו".

 

בסיכומו של דבר (כאשר גם השיקול הכלכלי נכנס) אני חושב שאבחר בסופרב (עם גיר הטיפטרוניק - זה מה יש, כרגע).

 

בסוף הנסיעה לא שמעתי מהם תלונות פרט, כמובן, לאי נוחות בישיבה במרכז המושב האחור.

המיזוג בפתחים האחוריים לא משהו.

להתרשמותי מהנהיגה עצמה, הרכב מרגיש כבד בלחיצה חזקה על דוושת הדלק. כלומר, ההאצה שלו איטית משהו. הבנתי מנציג המכירות שבגיר ה-DSG התגובה להאצה יותר מהירה.

יש לציין שהנסיעה עצמה היתה מאוד נוחה, הרגשה מאוד מבודדת מהחוץ.

הדבר היחידי שבאמת הפריע לי היא ה"עצלות" (היחסית) בהאצה.

 

שורה תחתונה?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
שורה תחתונה?

 

נתתי מענה לבקשתו של Slow Sprinter להתרשמות לאחר נסיעת מבחן.

אם לא כתבתי שורה תחתונה סימן שאין כזו, בנתיים.


×
×
  • תוכן חדש...