Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5076 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאפו על מימון הסירטון דריפטים אבל בנתיים אני אשאר עם הוויז ממניעים כלכליים.

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בדקתי - כשמכבים את המסך אין התראות. חוץ מזה הצריכה העיקרית נובעת מהGPS, התוכנה שרצה ותקשורת הנתונים,

המסך זה החלק הפחות קריטי.

אם אתה שומע רדיו או USB, אז השמע מהBT כמובן לא יגיע לרמקולים, ואז אתה סומך רק על השמע מהרמקול, שאותו

לא תשמע לפעמים כי הוא לא יתגבר על השמע מהרדיו :)

לגבי הדוק - נראה מעולה, הבעיה של רוב הדוקים האלה שהם דורשים מכשיר בלי כיסוי.

 

אחרי שידרוג לאלפא של CM9 אני כרגע בלי מרקט מתפקד אז אני לא יכול לבדוק, אבל עד כמה שאני זוכר יש התראות גם עם מסך מכובה.

המסך הוא הצרכן הכי גדול בשימוש של ניווט לוויני. וויז במשך שעה לא יגיע אפילו ל-MB בודד, ככה שזה לא המודם. ה-GPS עצמו הוא רכיב פסיבי, כך שגם הוא לא צורך יותר מידי.

בוודאות היה אפשר לשמוע מוזיקה מ-USB ולקבל התראות על גבי BT.

לא משתמש בכיסוי, למרות שהדוק של המכשיר הנוכחי עובד גם עם כיסויים.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

טוב, אז עשיתי כמה בדיקות באייפון.

 

1. עם מסך כבוי אין התראות באופן ודאי. האפליקציה בכלל לא רצה ברקע, כשמדליקים את המסך היא מתעוררת מחדש ומתאפסת על עצמה.

2. אצלי לפחות אין אפשרות לשמוע במערכת כניסה שונה מBT ועדיין לקבל התראות מהBT. לא נשמע לי גם הגיוני

שיהיה מצב כזה בכל מערכת אחרת. כי המערכת הרי לא יודעת להפריד בין התראות לסתם מוזיקה, וכך יכול לצאת מצב

שהאייפון מנגן מוזיקה, אני מעביר לרדיו, והמוזיקה מהאייפון מעורבבת עם השמע של הרדיו. אין מצב. ברגע שאתה בוחר

כניסה שונה מ-BT, לא תשמע שום שמע מה-BT. מה שמשאיר אותך עם הספיקר החלש של הטלפון.

3. לגבי צריכת סוללה - עשיתי מדידה על 25 דקות בערך בכל מצב, בשלושה מצבים, בזמן נסיעה, בלוטות' דולק ומחובר בכל המקרים, רק אפליקציה אחת פתוחה בכל מדידה (למדידה של מסך דולק בלבד השתמשתי באפליקציה של רשימת קניות שעוקפת

את כיבוי המסך האוטומטי, רק מציגה דף עם רשימה) :

- וויז פתוח, מסך דולק - 0.72% לדקה.

- IGO פתוח, מסך דולק - 0.44% לדקה.

- מסך דולק בלבד - 0.3% לדקה.

 

מסקנות :

* וויז צורך כ-60% יותר סוללה מIGO.

* IGO מגדיל את צריכת הסוללה ב-50% מעל הצריכה של סתם מסך דולק. חלק מזה ממאמץ של המעבד, וחלק מרכיב הGPS.

שים לב שבזמן שהGPS דולק, באייפון לפחות, המכשיר מתחמם יותר מהרגיל. זה שהוא מקלט לא אומר שהוא לא צורך זרם.

* בכל שעה של נסיעה עם וויז, אתה מאבד 45% סוללה בערך (!!). זה הרבה יותר ממה שחשבתי במקור. אין לי מושג למה זה,

האם בגלל תקשורת הנתונים, או בגלל מאמץ של המעבד. אני אנסה לבדוק גם כשה-3G כבוי, זה אמור להסביר את המקור.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

רעיון גאוני ! לא חשבתי על זה :)

 

לי אין בעיה עקרונית עם זה, יש לי תושבת עם מטען קבוע ברכב.

אבל עצם השימוש בוויז שוחט את הסוללה בצורה קשה, ומאלץ אותך בעצם לחבר את המטען גם אם זה לא זמין לך ולא נוח לך,

וזה דורש עוד פעולה בכניסה לרכב, לעומת הצי'טה/סנופר שמחובר קבוע.

חוץ מזה שגם אם אני מחבר את המטען, והאייפון שלי זקוק לטעינה מהירה כי אני יוצא אחר כך מהרכב לכמה שעות - קצב הטעינה

יורד ב-50% בערך כשהוויז פתוח, מה שאומר שעבור זמן טעינה נתון שיש לי, שזה זמן הנסיעה, אני אקבל סוללה עם חצי טעינה

ממה שהייתי יכול לקבל בלי וויז פתוח. וזה מצב שיכול לקרות די הרבה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

אני מאמין שהשנאי יכול לספק מספיק הספק לטעינה של הסוללה ושימוש במכשיר ביחד, ואם יש אצלך חיבור נוח למצית (לא ליד ההגה), אתה פשוט משאיר שם את הכבל תמיד, ואיך שאתה נכנס לרכב אתה מניח את הפלאפון במקום ומחבר את המטען, בכלל לא מפריע לדעתי. אתה רק מרוויח טעינה בכל נסיעה ולא מבזבז זמן.

פורסם
פשוט תטעין את הפלאפון בשקע מצית ?

הוויז צורך יותר מאשר המטען מסוגל להטעין, לא מדובר אומנם על הבדל בשמים אל בסופו של נסיעה תמצא את עצמך עם סוללה שטעונה פחות מאשר בתחילתה.

פורסם

זה נכון אם יש לך מטען 'שקר כלשהו'. מטען מתאים שמספק 1A (או 5W), נותן מאזן חיובי בטעינה עם וויז פתוח,

אבל קצב הטעינה קטן פי 2 לעומת טעינה בלי וויז.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם
טוב, אז עשיתי כמה בדיקות באייפון.

 

1. עם מסך כבוי אין התראות באופן ודאי. האפליקציה בכלל לא רצה ברקע, כשמדליקים את המסך היא מתעוררת מחדש ומתאפסת על עצמה.

2. אצלי לפחות אין אפשרות לשמוע במערכת כניסה שונה מBT ועדיין לקבל התראות מהBT. לא נשמע לי גם הגיוני

שיהיה מצב כזה בכל מערכת אחרת. כי המערכת הרי לא יודעת להפריד בין התראות לסתם מוזיקה, וכך יכול לצאת מצב

שהאייפון מנגן מוזיקה, אני מעביר לרדיו, והמוזיקה מהאייפון מעורבבת עם השמע של הרדיו. אין מצב. ברגע שאתה בוחר

כניסה שונה מ-BT, לא תשמע שום שמע מה-BT. מה שמשאיר אותך עם הספיקר החלש של הטלפון.

3. לגבי צריכת סוללה - עשיתי מדידה על 25 דקות בערך בכל מצב, בשלושה מצבים, בזמן נסיעה, בלוטות' דולק ומחובר בכל המקרים, רק אפליקציה אחת פתוחה בכל מדידה (למדידה של מסך דולק בלבד השתמשתי באפליקציה של רשימת קניות שעוקפת

את כיבוי המסך האוטומטי, רק מציגה דף עם רשימה) :

- וויז פתוח, מסך דולק - 0.72% לדקה.

- IGO פתוח, מסך דולק - 0.44% לדקה.

- מסך דולק בלבד - 0.3% לדקה.

 

מסקנות :

* וויז צורך כ-60% יותר סוללה מIGO.

* IGO מגדיל את צריכת הסוללה ב-50% מעל הצריכה של סתם מסך דולק. חלק מזה ממאמץ של המעבד, וחלק מרכיב הGPS.

שים לב שבזמן שהGPS דולק, באייפון לפחות, המכשיר מתחמם יותר מהרגיל. זה שהוא מקלט לא אומר שהוא לא צורך זרם.

* בכל שעה של נסיעה עם וויז, אתה מאבד 45% סוללה בערך (!!). זה הרבה יותר ממה שחשבתי במקור. אין לי מושג למה זה,

האם בגלל תקשורת הנתונים, או בגלל מאמץ של המעבד. אני אנסה לבדוק גם כשה-3G כבוי, זה אמור להסביר את המקור.

 

1+2+3, אייפון...

 

את 1 בדקתי היום, אתה מקבל התראות גם כשהמסך כבוי. בנוסף מנסיון קודם, אתה מקבל התראות גם כשאתה מצלם וידאו וגם בזמן שיחה.

את 2 לא בדקתי בעצמי כי אין לי BT ברדיו (היה למשך כמה שבועות ואז החלפתי את ה-HU), אבל חבר מאשר את הנושא בוודאות, עם HU של קלריון אאל"ט.

לגבי 3, וויז צורך יותר מ-IGO כי הוא משתמש במודם לקבלת מידע חי. בכל אופן על סוללה מלאה ושימוש קל אפשר להכניס ביום עבודה גם כשעה של וויז. מעבל לזה הדוק שלי הוא מקורי אז יש לו חיבור קבוע למתח והוא מטעין ברגע שמכניסים את המכשיר.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

טוב, אז אחרי בדיקה נוספת, נראה שמצאתי באג בוויז :

 

אם אני מחובר למערכת בBT, אבל לא בהאזנה לBT, אין התראות קוליות מהספיקר כשהמסך כבוי.

אם אני לא מחובר ב-BT, או שאני מחובר וגם מאזין ל-BT, אז יש התראות עם מסך כבוי.

ההגדרה אצלי בוויז זה להשתמש תמיד בספיקר ולא להעדיף BT.

 

בדקתי צריכת סוללה עם GOOGLE MAPS, ניווט חי עם מפות HYBRID (צריכת נתונים מירבית) :

 

גוגל מאפס צורך 0.63% לדקה.

 

(אגב - הופתעתי לגלות שיש בגוגל מאפס גם מידע על מהירות התנועה בכל כביש, צבוע באופן ברור ונראה אמין על המפה,

וחישוב המסלול מתחשב בעומסי תנועה, אבל לא בדקתי מספיק זמן כדי לדעת אם החישוב אמין).

 

בדקתי גם את וויז בלי חיבור נתונים :

 

וויז בלי חיבור נתונים צורכת 0.5% לדקה (לא הבדל גדול לעומת IGO שצורכת 0.44% לדקה).

חיבור הנתונים מגדיל את הצריכה של וויז באופן משמעותי.

 

 

ואני עדיין לא מצליח להבין את ההיגיון שהמערכת תכניס שמע מה-BT כשאתה שומע רדיו, זה נראה לי כמו טעות מאד גדולה

בתכנון אם זה אכן קורה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

דווקא נראה לי הגיוני מאוד, ולא רק בדיעבד.

 

הרי אם אתה מחבר את ה-BT זה בגלל שאתה רוצה לשמוע את ה-output של המכשיר דרך הרמקולים, לא משנה אם זה הודעת SMS, צליל חיוג, שיחה, מוזיקה או התראות ניווט. הרי אין הגיון שחלק מהצלילים יצאו דרך הספיקר וחלק דרך הרמקולים.

 

השאלה היא בכלל האם ה-HU יודע להבדיל בין אודיו BT שהוא רינגטון לבין מוזיקה. יכול להיות שזה עובד בגלל מגבלות טכניות.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

לאו דווקא. מבחינתי אם אני רק מחבר את הבלוטות ולא בוחר את הכניסה הזאת במערכת, אז הוא נמצא בסטנד ביי לשיחה בלבד.

ברגע שאני יוזם או מקבל שיחה הוא עובר מיד לכניסת בלוטות׳. בשאר הזמן הוא מעביר רק את השמע של הכניסה שבחרתי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

מי שנוהג עם וייז במסך כבוי אני מרחם על התוצאה שיקבל.

כזה GPS עם הנחיה גרועה ולא ברורה לא קיים.

טוב שהוא לא אומר ב-100 קמ"ש באמצע הצומת לפנות שמאלה.

 

עם iGO זה סביר לחלוטין.

גם Sygic מעולה (רק המפות שלה קצת פחות מעודכנת בארץ)

פורסם

 

(אגב - הופתעתי לגלות שיש בגוגל מאפס גם מידע על מהירות התנועה בכל כביש, צבוע באופן ברור ונראה אמין על המפה,

וחישוב המסלול מתחשב בעומסי תנועה, אבל לא בדקתי מספיק זמן כדי לדעת אם החישוב אמין).

 

 

מדוייק מאד, אני חי על זה!

פורסם
מי שנוהג עם וייז במסך כבוי אני מרחם על התוצאה שיקבל.

כזה GPS עם הנחיה גרועה ולא ברורה לא קיים.

טוב שהוא לא אומר ב-100 קמ"ש באמצע הצומת לפנות שמאלה.

 

עם iGO זה סביר לחלוטין.

גם Sygic מעולה (רק המפות שלה קצת פחות מעודכנת בארץ)

 

 

הכוונה הייתה להשתמש בוויז עם מסך כבוי לאו דווקא בשביל ניווט, אלא בשביל התראות על משטרה/מצלמות.

למטרה הזאת אין בעיה עם זה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008


×
×
  • תוכן חדש...