Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5094 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סאוודיקאפ !

הסצינה הבאה מכילה תאורים שעשויים להדמה לשדה קרב .

הקיץ הגיע ואיתו גם המנגל ,לעיתים רחוקות אני נהנה להתארגן ולהדליק את המנגל שלי

ולהתפנק באיזו ארוחה טובה בליווי יין אדום וחברה טובה.

 

אצל השכן הצמוד התפיסה היא קצת שונה

בחודש האחרון הוא מדליק את המנגל כל ערב והדבר האחרון שאני מרגיש הוא 'מגורה'

בדיוק כשנשבר החום בשעות הערב ואפשר קצת לצאת ולשבת מחוץ לבית

תוקף עשן סמיך וספוג בחומר בעירה לכיווננו ,אני מוצא עצמי מסתער על בני המשפחה

ומפציר בהם להכנס מיד לבית תוך שאני מגיף את כל חלונות הבית ומדליק את המזגן.

 

העשן מחניק ולפני שחומר הבעירה מספיק להתפוגג מהגחלים השכנצ'יק כבר משליך

את שיפודי הלבבות על הרשת.

וזה תמיד אותו מתכון-'לבבות' ....אין דברים אחרים ?

חורה לי על ילדיו הקטנים שיושבים בשדה הקרב הזה ואוכלים שיפוד לבבות מהול ברעל.

 

לא,אין טעם ליזום איתו שיחה בנוגע טיב הדלקת המנגל כי הוא חייל ולא בצבא ההגנה

ונעזרתי בשירותו מס' פעמים בעבר כך שאיני רוצה לצאת כפוי טובה.

 

בכל אופן החלטתי להדליק את המנגל שלי מחר בערב ולהכין בקטנה את קציצות הקאבב שלי :

קילו בשר טחון +שומן כבש

צרור פטרוזיליה

5 שיני שום כתושות

בצל מגורד

קמצוץ סומק

כפית פלפל שחור

כפית מלח

2 כפות שמן זית

 

המלית נמצאת כרגע במקרר לספיגה.

 

ובנוסף שיפודי פרגיות עסיסיים בנגיעות דבש.

 

הדלקת המנגל שלי מתבצעת ע"י שימוש בפח שימורים גדול פתוח משני צידיו המשמש כארובה

עורם את הגחלים תחת הארובה כשתחתיהם מונחים מס' זרדים ונייר טואלט בשמן ,

זורק גפרור פנימה ונותן לטבע לעשות את שלו.

 

אילליקה!

Gn'f'R

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

נושא הגחלים וההדלקה נטחן עד דק בפורום.

אני כבר מזמן הרמתי ידיים - מי שהתרגל לזוועה האיומה הזאת

שמכונה "גחלים מעובדים" ועוד מוסיף לה טרפנטין ושלל קללות בד"כ לא מוכן לשמוע על פיתרון אחר.

 

רק חסרונות - ריח איום שנדבק בבשר, על טעם אין מה לדבר בכלל,

בנוסף, ה"גחלים" האלה לא מגיעים לטמפ' מספיק גבוהה, וכאקורד סיום -

גם נגמרים מהר.

 

אגב, בנוגע לנייר הטואלט המשומן - אצלי הוא מוחלף בשבבים ו"תלתלים" של עץ אלון או בוק,

תוצר לוואי של אחד התחביבים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אני לא בטוח איך להגיב לשירשור הזה...

כשאמרת "חייל", התכוונת ב"צבא השם" או ב"צבא האשם בבית משפט אם יתפסו אותו על השתייכות ל..."?

תודה על המתכון!

לשימון המנגל: חצי בצל גדול + מזלג(או שיפוד). טבול את הבצל בשמן זית, ושמן מדי פעם את הגריל. ניתן להוסיף לשמן מעט תבלינים, לספיגה טובה בבשר.

ואם השכן מפריע, תמיד אפשר לבקש בכל זאת. הוא לא מפריע רק לך... או, ליצור מנגל "משותף" שלך יחד איתו. כל אחד מביא משהו מעניין, ויושבים לעשות ארוחה משותפת בחברותא.

 

לגבי ההדלקה: קל למדיי להדליק גחלים אם מסדרים אותם בצורה נכונה יחד עם עמודי עיתון מגולגלים לצינור (מאפשר מעבר אוויר). אפשר גם עם ניירות A4... אם לא בא לך על הדיו.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

בשביל מה לשמן את המנגל בכלל? אף פעם לא נדבק לי בשר לרשת שהצריך יותר ממשיכה קלה כדי להפריד..

 

בנושא הדלקת המנגל, שמן שרוף הוא לא פחות רעיל מחומר ההדלקה ?

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

פורסם

תלוי בסוג השמן. שמנים כמו סויה או דקלים מאוד עמידים לטמפ' לפני ההתחמצנות (אם אני זוכר נכון, זו ההתחמצנות שרעילה). רוב הגרילים לא עוברים את ה400 מעלות ברשת עצמה אם אני לא טועה.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

אני מדליק את המנגל שלי אם קרשים שאני מפרק ממשטחים ישנים, מפרק איזה 4\3 קרש בודד לחתיכות ממש קטנות.

עובד מצויין ומהיר יותר מהשיטה של השמן :)

אודי A4

דימה.

פורסם
אני מדליק את המנגל שלי אם קרשים שאני מפרק ממשטחים ישנים, מפרק איזה 4\3 קרש בודד לחתיכות ממש קטנות.

עובד מצויין ומהיר יותר מהשיטה של השמן :)

 

עצים ממשטחים זה מאוד מסוכן.

 

רוב המשטחים האיכותיים (משטחים תקניים שמשמשים לתעשיית המזון והתרופות) עוברים טיפול עץ נגד תולעים ומזיקים למינהם, החומר הזה ספוג היטב בעץ והוא רעיל ביותר.

פורסם
סאוודיקאפ !

הסצינה הבאה מכילה תאורים שעשויים להדמה לשדה קרב .

הקיץ הגיע ואיתו גם המנגל ,לעיתים רחוקות אני נהנה להתארגן ולהדליק את המנגל שלי

ולהתפנק באיזו ארוחה טובה בליווי יין אדום וחברה טובה.

 

אצל השכן הצמוד התפיסה היא קצת שונה

בחודש האחרון הוא מדליק את המנגל כל ערב והדבר האחרון שאני מרגיש הוא 'מגורה'

בדיוק כשנשבר החום בשעות הערב ואפשר קצת לצאת ולשבת מחוץ לבית

תוקף עשן סמיך וספוג בחומר בעירה לכיווננו ,אני מוצא עצמי מסתער על בני המשפחה

ומפציר בהם להכנס מיד לבית תוך שאני מגיף את כל חלונות הבית ומדליק את המזגן.

 

העשן מחניק ולפני שחומר הבעירה מספיק להתפוגג מהגחלים השכנצ'יק כבר משליך

את שיפודי הלבבות על הרשת.

וזה תמיד אותו מתכון-'לבבות' ....אין דברים אחרים ?

חורה לי על ילדיו הקטנים שיושבים בשדה הקרב הזה ואוכלים שיפוד לבבות מהול ברעל.

 

לא,אין טעם ליזום איתו שיחה בנוגע טיב הדלקת המנגל כי הוא חייל ולא בצבא ההגנה

ונעזרתי בשירותו מס' פעמים בעבר כך שאיני רוצה לצאת כפוי טובה.

 

בכל אופן החלטתי להדליק את המנגל שלי מחר בערב ולהכין בקטנה את קציצות הקאבב שלי :

קילו בשר טחון +שומן כבש

צרור פטרוזיליה

5 שיני שום כתושות

בצל מגורד

קמצוץ סומק

כפית פלפל שחור

כפית מלח

2 כפות שמן זית

 

המלית נמצאת כרגע במקרר לספיגה.

 

ובנוסף שיפודי פרגיות עסיסיים בנגיעות דבש.

 

הדלקת המנגל שלי מתבצעת ע"י שימוש בפח שימורים גדול פתוח משני צידיו המשמש כארובה

עורם את הגחלים תחת הארובה כשתחתיהם מונחים מס' זרדים ונייר טואלט בשמן ,

זורק גפרור פנימה ונותן לטבע לעשות את שלו.

 

אילליקה!

 

ההרכב של הקבבים מצויין, תוסיף נענע קצוצה רצוי מיובשת ויש לך קבב מושלם, ובמקום פלפל שחור אני מוסיף תערובת תבלינים שנקראת ראס אל חנות, תבלין זה מכיל בדרך כלל, פלפל שחור, פלפל אנגלי, קינמון, הל ועוד כהנה וכהנה, נסה ולא תתאכזב.

פורסם
עצים ממשטחים זה מאוד מסוכן.

אכן. רוב או כל המשטחים מרוססים בחומרים שונים,

שאף אחד מהם לא כדאי להכניס לאוכל.

תמיד להשתמש בעץ שאתה יודע את מקורו.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
תלוי בסוג השמן. שמנים כמו סויה או דקלים מאוד עמידים לטמפ' לפני ההתחמצנות (אם אני זוכר נכון, זו ההתחמצנות שרעילה). רוב הגרילים לא עוברים את ה400 מעלות ברשת עצמה אם אני לא טועה.

 

לפי מה שבדקתי, נקודת עישון של שמן זית היא +-210, וגריל ממוצע עומד על 260 מעלות.

אז, איך בדיוק אתם אומרים שזה יותר בריא מגחלי הדלקה למשל?

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

פורסם

זה לא,

אבל מדובר בכמויות אפסיות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אירונייה שישנם פרזיטים שמחשיבים את עצמם "כחיילים" "בצבא" השם. אירוניה עוד יותר שהם אומרים "למות באוהלה של תורה". מי זה השם הזה? נשמע כמו איזה דיקטאטור. כמה מתו עד היום באוהלה של תורה?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אז תגיד שזה חייל ב"צבא האשם אם יתפסו אותו".

וואלה, אני לומד פה כמה דברים מעניינים.

אגב, הדלקת מנגל ב"שטח":

איסוף זרדים מעץ אורן (או איך שלא קוראים להוא עם האיצטרובלים), כמה ענפים דקים יבשים (אם אין על הרצפה, תמיד אפשר לאלתר חבל עם אבן קשורה בקצה להורדת ענפים יבשים מהצמרת), ואם יש באיזור עלים יבשים- מה טוב. הכל מהטבע, בלי דלק ובלי שטויות.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...