Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5244 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפי מה שאני יודע רצוי לחכות דקה בהתנעה ודקה בסיום נסיעה באופן גורף לכלל הרכבים הגודשים.

בנוסף תריץ חיפוש, דובר פה על הנושא הזה רבות.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

תלוי במנוע,בVAG יש מנוע חשמלי אשר מזרים את השמן, שנשאר אחרי הכיבוי לפי הצורך כמובן.

תבדוק עם במנוע שלך קיים דבר דומה.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
פורסם

באמת דובר על זה רבות. אין שום צורך לחכות. לא בהתחלה ולא בסוף. כן מומלץ מן הסתם לנסוע רגוע בדקות הראשונות של הנסיעה (עד שהשמן יתחמם) וכן בדקות האחרונות. אבל אל דאגה - שום נזק לא ייגרם גם אם תכבה מנוע מיד אחרי שלחצת פול גז.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

הדבר הנבון ביותר הוא לעיין בספר הרכב הספציפי שלך. האמן לי שהיצרן יודע יותר טוב מכל המבינים בפורום.

 

ראה מה מצאתי בספר הרכב של אלפא רומיאו ג'ולייטה החדשה , שיש לה גם מנוע 1742 סמ"ק כמו לך .

 

ציטוט : " חשוב - אחרי נסיעה מאומצת רצוי להניח למנוע

“להתאושש“ מעט לפני הדממתו. באמצעות פעולה

בסיבובי סרק עד שהטמפרטורה בתא המנוע תרד.

לחיצה על דוושת ההאצה לפני הדממת

המנוע אינה תורמת דבר, גורמת לבזבוז דלק

ואף עלולה להזיק, במיוחד למנועים המצוידים במגדש טורבו" . ההדגשה על "חשוב" במקור.

 

ראה עמוד 152 בקישור הבא :

 

http://www.giulietta.co.il/driverbook/giulietta.pdf

פורסם
תלוי במנוע,בVAG יש מנוע חשמלי אשר מזרים את השמן, שנשאר אחרי הכיבוי לפי הצורך כמובן.

תבדוק עם במנוע שלך קיים דבר דומה.

אתה מתכוון כנראה למשאבת מיים חשמלית, שממשיכה להזרים נוזל קירור למשך כמה דקות לאחר כיבוי מנוע.

 

 

פורסם

 

ציטוט : " חשוב - אחרי נסיעה מאומצת רצוי להניח למנוע

“להתאושש“ מעט לפני הדממתו. באמצעות פעולה

בסיבובי סרק עד שהטמפרטורה בתא המנוע תרד.

לחיצה על דוושת ההאצה לפני הדממת

המנוע אינה תורמת דבר, גורמת לבזבוז דלק

ואף עלולה להזיק, במיוחד למנועים המצוידים במגדש טורבו" . ההדגשה על "חשוב" במקור.

 

ראה עמוד 152 בקישור הבא :

 

http://www.giulietta.co.il/driverbook/giulietta.pdf

 

 

נכון מאוד, ואפשר ליישם את ההמלצה הזו גם למנועים אחרים.

 

צריך רק לקחת בחשבון, שמקרים, בהם כיבוי מנוע מתבצע מיידית בתום נסיעה מאומצת, נדירים יחסית.

 

כמעט תמיד בדקות שלפני הכיבוי הככב נוסע ללא עומס, לדוגמא ברחוב צר בעיר, בשביל גישה כלשהו, מחפש חניה, מחנה ברוורס וכו', וזה מצמצם או מבטל את הצורך בהמתנה נוספת.

 

 

פורסם
נכון מאוד, ואפשר ליישם את ההמלצה הזו גם למנועים אחרים.

 

צריך רק לקחת בחשבון, שמקרים, בהם כיבוי מנוע מתבצע מיידית בתום נסיעה מאומצת, נדירים יחסית.

 

כמעט תמיד בדקות שלפני הכיבוי הככב נוסע ללא עומס, לדוגמא ברחוב צר בעיר, בשביל גישה כלשהו, מחפש חניה, מחנה ברוורס וכו', וזה מצמצם או מבטל את הצורך בהמתנה נוספת.

אז איך זה מסתדר עם המערכות שמדוממות את הרכב בכל עצירה? (נראה לי קוראים לזה stop & go)

פורסם

תפקיד המערכת הנ"ל הוא לכבות את המנוע בנסיעות איטיות בעיר, בהן המנוע פועל בכל מקרה בעומס מינימלי. המערכות האלו בדרך כלל לא מכבות מייד, אלא לאחר עמידה של 20-30 שניות.

 

לא יצא לי לבדוק את זה, אבל אני חושב, שאם חום המנוע גבוה, ונניח מאווררי הרדיאטור פועלים במהירות גבוהה, המערכת לא תכבה את המנוע, לפני שהוא התקרר מעט.

 

מישהו יכול לאשר/לשלול?

 

 

פורסם

מנסיון, הstart/stop באלפא לא מחכה ולא מתחשב בתנאי הנסיעה לפני כבוי. הכבוי מיידי. ב1.8 אגב אין את המערכת הזו, רק ב1.4.

לגבי הפיסקה בספר הרכב היא אכן קיימת אבל היתה קיימת גם בקודמת שלי שהיתה אטמוספרית...

במוסך אמרו לי בדיוק מה שכתב רוני.

אני עדיין קצת מתלבט כי במוסך גם אומרים לי שההרצה שאני עושה למכוניות החדשות מיותרת אבל הלב לא נותן לי לקרוע אותן מיד בהתחלה...

מתוך אחריות ירוקה לכדור נראה לי שאני אאמץ את ההמלצה של לנהוג רגוע בדקות האחרונות של הנסיעה ולכבות אותה מיד.

תודה על התגובות.

פורסם

זה מה שנכון לעשות, וזה לא סותר את מה שכתוב בספר רכב. אם אתה נוהג רגוע בדקות האחרונות, בעת הכיבוי אתה כבר לא "אחרי נסיעה מאומצת".

 

 

פורסם

ברור בוקי.

אני סתם קצת חששן בנוגע למכוניות שלי בטח בגלל שאני עוד לא רגיל לעובדה שהן כבר לא מתקלקלות כמו האלפות של פעם.

נראה לי שאאמץ את העצה האחרונה שנתנו לי במוסך ולא כתבתי עליה, ללכת לפסיכולוג ולעזוב אותם בשקט:-)

פורסם
מדוע לחיצה על הדוושה בסרק עלולה להזיק למנוע? בהנחה ולא מדובר בסחיטה של המצערת ל4-5-6 סלד?

 

 

כשאת לוחץ על הדוושה, הטורבו צובר תאוצה.

אם באותה שניה תכבה את המנוע, הספקת שמן למייסבים של הטורבו תפסק (הטורבו מקבל שימון ממערכת שימון של המנוע).

 

כעת המצב הוא כזה-הטורבו מסתובב מהר מאוד, ולא מקבל שימון. דבר זה גורם לשמן שכבר נמצא במייסב להתחמם מאוד, לאבד מיכולת השימון שלו וגם ליצירת משקעים של שמן שרוף.

 

וזה כמובן הורס עם הזמן את המייסבים של הטורבו.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...