Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנפקת ויזה לארה"ב - המלצות?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5242 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני נסעתי פעמיים עם הדרכון הגרמני שלי - בפעם ראשונה טסתי עם קונקשן ב-FRA נכנסתי ב-SFO ולא היתה שום בעיה (זה היה עם דרכון לא ביומטרי ולפני ימי ה-ESTA), בפעם השניה הגעתי מת"א ל-EWR ופקיד ההגירה התנהג בצורה חשדנית ביותר, למרות שאת גיל העגלות עברתי לפני 30 שנה, יש לי בארץ מחויבויות (משפחה, עבודה, רכוש) ובאתי לצורך כנס מקצועי גדול וחשוב.

 

כל נושא המחוייבויות בארץ (משפחה, עבודה, רכוש) זה לא משהו שפקיד ההגירה בשדה התעופה יכול לבדוק או לאמת ולכן זה לא אחד השיקולים שלו (להבדיל מבקשה לקבלת ויזה איפה שצריך שם כן בודקים את הדברים האלו). גם לא נראה לי שהאישור דרך ESTA לוקח זאת בחשבון כי הם לא שואלים שאלות בקשר לזה בבקשה לקבלת האישור והאישור מגיע תוך שניות כך שאין להם גם הזדמנות לבצע בדיקת רקע על האדם.

 

כל נושא קבלת האישורים האלקטרונים השתנה מהפעם האחרונה שהייתי בארה"ב לפני 5 שנים ואז פשוט הגעתי לארה"ב עם דרכון גרמני (אני חושב שהוא היה ביומטרי) ונכנסתי למדינה. לקראת הטיסה הקרובה הייתי צריך להרשם דרך ESTA, לקבל אישור ולשלם גם כסף (14 דולר לאדם).

 

בגדול, המדינות שלא צריכות ויזה לארה"ב זה כביכול מדינות שהסיכוי שאזרחיה ירצו להגר לארצות הברית נמוכה יותר (לא סתם רוב המדינות הן מהאיחוד האירופאי). יש פה גם שיקולים בטחוניים ואין לי ספק שמוערבת בזה גם פוליטיקה. לי זה עושה את החיים לקלים יותר למרות שאישתי בילתה בדיוק שעה בשגרירות ארה"ב כדי לקבל את הויזה כך שהשד לא נורא כל כך.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

ה-ESTA נכנס לתוקף לפני 3 שנים, תחילה לא עלה כסף ולאחרונה שילמתי כ-50 ש"ח תמורת חידוש (אם כי בסופו של דבר ביטלתי את הנסיעה).

בדרכון הגרמני יש 3 דורות - יש לא ביומטרי (נדמה לי שהונפק עד 2004) דור ביניים אלקטרוני עד 2006 ומ-2006 דרכון ביומטרי מלא. הפרטים מופיעים באתר ה-VWP שציינתי קודם. דרכונים לא אלקטרוניים\ביומטריים גרמניים מקובלים על האמריקאים עד חלוף 10 שנים מהנפקתם, אבל יש מדינות שבהן נדרש דרכון אלקטרוני גם אם האזרח מחזיק בדרכון תקף שאינו אלקטרוני. כמוכן הדרכון הגרמני צריך להיות תקף עד סוף הויזה (המתקבלת בחנת הכניסה) ולגבי שאר מדינות ה-VWP יש דרישה לעודף של 6 חודשים מעבר לתוקף הויזה.

אאל"ט הקריטריון שלפיו האמריקאים קובעים זכאות של מדינה ל-VWP הוא פשוט מאוד: דרכונים אלקטרוניים ביומטריים ופחות מ-2% מהנכנסים נשארים מעבר לתוקף הויזה. ישראל אינה עומדת בקריטריונים - הדרכונים שלנו פשוטים להחריד, אפילו הפקיסטני יותר משוכלל, וקצת יותר מ-2% נשארים מעבר לתוקף הויזה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...