Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

לא כל מה שנחזה להיות חדשני ופורץ דרך הופך להיות מין מייקרוסופט, אפל או מוטורולה לזמנה. מרביתם של אלו הראשונים יורדים לטמיון תוך הסבת נזקים כבדים למשקיעים. קל וחומר שהענין הזה של BP אינו בדיוק משהו יוצא דופן מבחינת חדשנותו, אולי להפך. הבעיה של כלי רכב עם הנעה חשמלית טהורה היא הטווח המאוד סימלי וכל ש BP מציעה בתחום היא שיטה להחלפת מצברים שחסרונותיה רבים. ביום שתמצא הדרך להתגבר על בעית הטווח הנזכרת, ניתן להעריך בזהירות שהביקוש למוצרים המסתמכים על העקרון של BP יקטן במעט. ועד לאותו יום מצויים פתרונות סבירים יותר מבחינת נוחות השימוש ועלויותיו, כמו כלי רכב הייברידיים.

 

אפשר להמשיך ולדון בזה, כי הרי גם מיקרוסופט ומוטורולה לא היו חלוצות בתחום הטכנולוגי. רשתות רדיו-טלפון היו קיימות בעולם כבר בשנות ה-60 אבל מוטורולה למדה איך להפוך אותן לנגישות יותר. מערכות הפעלה היו קיימות גם טרם הגעתו של הדוס וכולם בטח מכירים את סיפור הווינדוס שנגנב בעצם מאפל. החדשנות הטכנולוגית היא לא העניין מרכזי, לא חייבים להיות הכי משוכללים שיש כדי להצליח. חלק מהעניין הוא לזהות בזמן את הפוטנציאל ולארוז את המוצר באריזה שיווקית יפה.

 

ממה שאני מבין, בבטר פלייס לא רואים את כל עניין החלפת הסוללות כעיקר של התוכנית העיסקית. עובדה שהתחנות מוקמות רק לקראת סוף תהליך ההטמעה. אני חושב שגם הם מבינים שזה פיתרון זמני ואם התקדמות הטכנולוגיה ישתנה הפיתרון שהם מספקים. אם מיקרוסופט עברה ממערכת הפעלה טקסטואלית למערכת גרפית בשנות ה-90, גם בטר פלייס תוכל לעבור לסוללות מבוססות טכנולוגיה חוצנית בעתיד.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לסיכומו של עניין - הסיכוי לבטר פלייס להצליח יהיה כאשר:

1. המדינה תגביל את השימוש בכלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית.

2. תאפשר יבוא של מכוניות חדשות חשמליות בלבד.

3. המדינה לא תאשר להטעין כלי רכב חשמליים - אלא באמצעות הרשת של בטר-פלייס.

4. ודבר אחרון - כאשר עידן עופר יעשה מכה, שתאפשר לו להשקיע עוד כסף במיזם הבזבזני הזה.

 

יפה כתבת ועל זה אוסיף תוספת קטנה:

 

בטר פלייס תצליח ברגע שיהיו על הכביש מספיק מכוניות חשמליות + סיכוי להעברת תקנות רגולטוריות נוספות שיתמכו במודל.

בהינתן כך, החברה תכין יופי של מצגות, תצא לרוד-שואו, תשכנע את המוסדיים שהם-הם הדבר הבא ואז תנפיק במחיר מפולפל בבורסה.

 

ההמשך יהיה (ככול הנראה) פחות זוהר, אבל היי זה כבר יהיה ע"ח החוסכים לפנסיה... :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

להגיד את האמת יש לי כעס גדול מאוד על חברת בטרפלייס שמנסה להגדיר את עצמה חברה שדואגת לסביבה אבל בדרך עושה הכל על מנת שתהפוך להיות מונופול במדינת ישראל. אם הפתרון שלהם כזה טוב למה הם צריכים שמדינת ישראל תגדיר את אופן הטעינה כך שיתאים לחברה שלהם בלבד, ולמה הם דואגים כבר היום לחתום על חוזים עם עיריות שידאגו שלא יותקנו עמודי חשמל של חברות אחרות בתחומן.

 

קוראים לזה עסק , אם היה לך עסק , לא היית רוצה לשלוט בשוק?

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קוראים לזה עסק , אם היה לך עסק , לא היית רוצה לשלוט בשוק?

 

אבל בשביל זה יש מדינה שתמנע מונופול וקרטל לאזרח רק חבל שיושבים לך אנשים שם שבעד רעיון זה ומנסים בכל דרך לטרפד רעיונות אחרים, האם הגיוני לדוגמא שכל העולם יש טעינה בבית ורק בישראל אין אפשרות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעצם ההצלחה או הכישלון של אגסי יהיה בחקיקה, ואם הוא יצליח לגרום למונופול על ידי חקיקה.

 

אם הוא יצליח לגרום למצב שבו יש תקן אחד שכולם חייבים לעמוד בו ולא תהיה אפשרות לרכוש רכב חשמלי בארץ ממקור שהוא לא בטר פלייס, הפרוייקט יצליח.

 

לא נראה לי שהמוצר שהוא מציע פה בכלל רלוונטי כי הוא רוצה לקנות שליטה עתידית בשוק החשמליות.

 

ברגע שהמדינה חותמת איתו על תקן שבו רק הוא יכול לעמוד ורק לו יש את התשתית, זה בעצם אומר שכולם חייבים לייבא רכבים חשמליים דרכו.

 

תארו לכם שמחליטים עוד 3 שנים להביא את הניסאן LEAF ובארץ מחייבים אותם לשים שקעי הטענה שיעמדו בתקן של אגסי.

זה יהיה אסון מונופולי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעצם ההצלחה או הכישלון של אגסי יהיה בחקיקה, ואם הוא יצליח לגרום למונופול על ידי חקיקה.

 

אם הוא יצליח לגרום למצב שבו יש תקן אחד שכולם חייבים לעמוד בו ולא תהיה אפשרות לרכוש רכב חשמלי בארץ ממקור שהוא לא בטר פלייס, הפרוייקט יצליח.

 

לא נראה לי שהמוצר שהוא מציע פה בכלל רלוונטי כי הוא רוצה לקנות שליטה עתידית בשוק החשמליות.

 

ברגע שהמדינה חותמת איתו על תקן שבו רק הוא יכול לעמוד ורק לו יש את התשתית, זה בעצם אומר שכולם חייבים לייבא רכבים חשמליים דרכו.

 

תארו לכם שמחליטים עוד 3 שנים להביא את הניסאן LEAF ובארץ מחייבים אותם לשים שקעי הטענה שיעמדו בתקן של אגסי.

זה יהיה אסון מונופולי!

 

גם היום כל מקרר שמגיע לישראל צריך להיות מותאם לשקע הישראלי

זה אסון ?

וכל רכב שמגיע לישראל מארהב צריך להתאים את הפנסים שיאירו לכיוון מסויים.

ויש אפילו מדינות מוזרות שההגה בצד הלא נכון .

יש אפילו יצרנים שמייצרים גרסאות עם אבזור מיוחד לדרישות חברות הליסינג הישראלי.

 

היצרנים מתאימים עצמם לשוק והכל טוב .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיטה היא פשוטה

מעסיק נותן לעובד רכב כהטבה.

השנה למעסיק יש אלטרנטיבה לתת את אותה הטבה ב 20% חסכון ואולי אפילו יותר כל שהוא צריך לעשות הוא להעמיד בחניון החברה עמדות טעינה .

אני מנחש שאנשי השיווק עשו את הסקרים והתוצאות מבשרות עתיד מזהיר.

 

כל זה טוב ויפה, בהנחה ואפשר לקבל 20% חסכון ויותר בעסקת הליסינג של בטר פלייס אל מול המתחרות. השאלה היא מאיפה הבאת את הנתון הזה...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא לא בשקעים אלא בעובדה שהיחיד שיש לו את השקעים זה בטר פלייס.

אל חשש , הוא ישמח לספק שקעים למצטרפים לרשת הטעינה שלו.

 

 

כל זה טוב ויפה, בהנחה ואפשר לקבל 20% חסכון ויותר בעסקת הליסינג של בטר פלייס אל מול המתחרות. השאלה היא מאיפה הבאת את הנתון הזה...

 

מה שידוע כרגע אלו מחירי המחירון ללקוח הפרטי.

ברור לכולם שזה לא "מחיר אחרון"

 

עד כמה שאני מבין מהפרסומים השוק העיקרי שלו הוא שוק הליסינג בעיקר בהיטק שבד"כ המעסיק נושא בעלויות הדלק כהטבה לעובד ובד"כ יש חניונים מוסדרים ורוב הנסועה של העובדים היא מהבית לעבודה ומהעבודה לבית יתרה מכך בתחום הזה לרבים מהעובדים יש רכב נוסף בד"כ של האשה כך שחסרון הטווח לא בולט באופן מיוחד.

 

אגב גם אם מחיר החשמל של אגסי ישאר כפי שהוא כיום (דומה למחיר הדלק), תוך מספר חודשים הפער בין הדלק לחשמל יהיה הרבה מעבר ל 20% . עוד לא בטוח מה יהיה עם האירנים , אבל בטוח שתוך חודשים נרגיש טוב טוב במחירי הדלק , לדעתי מחיר דו ספרתי של אוקטן 95 הוא ממש לא רחוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שהשוק של אגסי יהיה הליסינג ולא הפרטיים. אם הוא יצליח לספק מחירים זולים ב-20% מול מכוניות מקבילות, אז יש סיכוי לא רע שיהיו לא מעט קופצים על המציאה מקרב עובדי ההייטק. כמובן, עדיין תהיה לו בעיה עם אנשים שנוסעים הרבה לטיולים, או אנשים שצריכים תא מטען גדול, או אפילו עם חברות הליסינג שירצו ממנו הבטחה לקנייה חוזרת בתום ה-3 שנים (ואז מה קורה עם המכוניות? כמה קל יהיה להעביר אותן לצרכן פרטי?). יש המון סימני שאלה והמון מגבלות. מה שבטוח - הוא יצטרך להוריד משמעותית (מאות שקלים בחודש) את העלויות שהוא מפרסם כרגע עבור צרכנים פרטיים, אחרת תהיה לו בעיה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע אין שום טעם , אתה מוותר על נוחות , בטיחות , אמינות לא ידועה, וסחירות(ככל הנראה) בשביל +- אותה חבילה של

רכב בנזין .

אם המחיר היה זול יותר כנראה הסיכויים היו טובים יותר , אם הם לא ישנו אסטרטגיה הם פשוט יפלו, ובקרוב מאוד.

 

תגיד לי על איזה נוחות, בטיחות ואמינות הוא מוותר לטובת רכבי הבנזין?על זה שלא יהיה לנהג צליל בעת ההאצה?, על זה שיש הילוך מתמשך אחד ולא החלפות הילוכים?, על זה שהרכב עושה 12 שניות למאה כמו כל רכב משפחתי?, אשמח אם תנמק את הדעה שלך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, נכון הוא ישמח לספק שקעים, אבל מדובר כאן במשהו הרבה יותר עקרוני.

טכנוגולית טעינה של סוללות, בגדול מדובר כאן במצב שדורש מכל חברה שמייבאת רכב בעל טעינה חשמלית להיות מותאמת לתצורת העבודה של BP.

בגדול זה כמו שתגיד למאזדה שאתה לא מוכן שהיא תייבא רכבים לארץ בגלל שהמנועים שלה לא עובדים עם טכנולוגית TSI, כמו של VW, דוגמא נוספת היא החלטה שכל הסלולרים בארץ יעבדו GSM 850 ויסגרו את השוק לפלאפון(היחידים שתומכים בטכנולוגיה זו), וזה עוד בלי להתייחס לזה שלא תהיה שום אפשרות להקים חברה מתחרה ל-BP כי עמדות הטעינה שלה מוגנות בפטנטים, כך שלא תהיה תחרות על מחירי טעינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד לי על איזה נוחות, בטיחות ואמינות הוא מוותר לטובת רכבי הבנזין?, אשמח אם תנמק את הדעה שלך

 

נוחות: נוחות נסיעה (נחותה משל הפלואנס הרגילה, משמעותית), נוחות אחזקה (צריך לתכנן את הקילומטראז' שלך אם אתה נוסע יותר מ-80 ק"מ למקום לא מוכר). נוחות פנים (תא המטען קטן משמעותית).

בטיחות: ארבעה כוכבים בלבד בניסוי ריסוק.

אמינות: הוא כתב "לא ידועה", אבל אני מסכים שאין סיבה לחשוש מנושא האמינות, למעט תקלות חשמל כאלו ואחרות.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע דיי מופרך שהרכב יהיה פחות נוח ממקבילו רק בגלל שיש לו יחידת הינע חשמלית?

 

קודם כל, זה לא מופרך, זו עובדה. סע בשתי המכוניות ותרגיש זאת בעצמך. חלק מהקולגות שלי (עיתונאי רכב) נסעו כבר ודיווחו על נוחות נסיעה לא טובה. קרא מבחני דרכים.

מעבר לכך, תחשוב על זה ככה: המכונית כבדה יותר בכ-200 ק"ג ממקבילתה הבנזינית, כאשר חלוקת המשקל הבסיסית של הרכב השתנתה מהותית, כי סוללות כבדות נמצאות מאחורי המושב האחורי, והמנוע קל יותר מלפנים. אם היו שמים את אותם המתלים, בוודאי שהכיול לא היה עובד היטב. אני מניח שלא שמו את אותם המתלים, אבל מי אמר שהם עשו עבודה טובה בכיול המחודש שלהם?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...