Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

לגבי השפעת בעלי הון למיניהם, אתה יודע מול כמה מכשולים ביורוקרטיים בטרפלייס נאלצת להתמודד? ברגע שאתה פוגע בנתח שוק של בעלי הממון במדינה (יבואני הרכב למינהם)- לאותם בעלי ממון יש דרכים מאוד לא נעימות לנסות לנטרל אותך או להחזיק אותך קצר.

איזה פגיעה יש פה באזרחים? אתה לא מממן את זה. הכל השקעות של אנשים פרטיים. הממשלה לא נותנת שום דבר בפרוייקט מלבד תמיכה מוראלית פה ושם.

 

אני מוכן לעשות איתך "התערבות" קטנה:

להערכתי די בסמוך למועד ההשקה המסחרית של הפרויקט אתה תראה שמנפיקים אותו בבורסה, ההנפקה תהיה במחיר שיביא בחשבון הנחות סופר אופטימיות לגבי הרווחיות העתידית שלו - וכמובן שלא נופתע לראות מוסדיים שרוכשים את המניות הללו לתיקי הפנסיה המנוהלים אצלהם.

 

כשחלק מהפנסיה שלך יושקע בפרויקט - אתה תהיה פחות נלהב לעניין.

 

למען הסר ספק - מדובר בספקולציה שלי שמבוססת על הערכה בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא ממש הבנתי מה כתבת, אשמח להסבר להדיוטים בנושא בורסה והשקעות.

 

מה שאני כן יודע, זה שאגסי יצא בהצהרה לפני כמה שבועות, שבתוך שנתיים החברה תונפק בבורסה.

מה שאני כן יודע 2: אם היה לי הכסף, והאופציות בחברה (כמו שלבכירים בחברה יש)- הרבה מהכסף שלי היה מושקע בבטרפלייס. כי אני פשוט רואה לאן החברה הולכת, ואין לי ספק שהכיוון הוא למעלה

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד, אתה אמיתי?:shock:

 

אתה מנסה ליפות מצב שבו דורסים זכויות אזרח כאילו מישהוא פה עושה משהוא למען האזרח! :x

 

אני אסביר שוב,

 

חברת דרך ארץ רוצה להקים כביש אגרה? יבושם לה!

רוצה בלעדיות על הכביש? אהלן וסהלן.

אבל עולה על הדעת של מישהוא לחוקק חוק שהתנועה תהיה מותרת אך ורק על כביש 6?

 

חברת הכבלים פרסה רשת כבלים בכל הארץ וגובה על השרות הזה תשלום, שיהיה להם לבריאות.

יש איזה אדם בעל שכל בקודקודו שיחלום על חוק שכל אזרחי המדינה חייבים להתחבר לכבלים?

 

בזק פרסה עכשיו קו אופטי מתחת לים התיכון וגובה על זה תשלום, יזמות מבורכת וכל הכבוד.

נראה לך ששר התקשורת יעביר חוק שקובע שכל אזרחי ישראל יגלשו היום אך ורק בבזק?

 

אבל בא אגסי ומתנה מראש (ומקבל) שאת הפרויקט הזה הוא מוכן לעשות אך ורק אם מדינת ישראל תאסור טעינת רשת ותאסור יבוא רכבים חשמליים שכאלה,

 

זה נראה לך הגיוני?

זה מנהל תקין?

זה דמוקרטי?

 

 

תביא מאות אלפי יחצ"נים ופובליציסטים חלקלקי לשון, עדיין לא יצליחו להפוך את השקשוקה המצחינה הזאת לערוגת שושנים.

 

אני אמיתי ואתה ?

 

חברת הכבלים פרסה תשתית , לא נשמע לך מוזר שהתשתית עובדת רק עם הממירים שהיא מאשרת ?

חברת YES כנ"ל .

 

כבר שחכת שכשפלאפון פרסה תשתית סלולרית אפשר היה להכניס לארץ רק מכשירים מסויימים זה אפילו היה קיים כשסלקום התחילו להתחרות בה.

 

והמכשירים הסלולריים שנמכרו והיו נעולים רק לרשת אחת , וכל רשת עבדה עם מכשירים אחרים.

 

וכביש 6 החוצפנים האלה עובדים רק עם תגי הזיהוי מסויימים .

 

וחברת חשמל החוצפנים עובדים רק ב 220V .

 

 

פתח כל ספר כלכלה בפרק יתרונות חסרונות מונופול/שוק חופשי

ותבין שבתשתיות גדולות מונופול הוא כורח וכמעט כל פרוייקט גדול ובמיוחד כאלה שבסיכון גבוהה או אי וודאות טכנולוגית/כלכלית חייבים הגנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכשאחרי שתחבר את האוטו לשקע, ויעבור ליד האוטו חוליגן קטן, או ההוא שבידיוק כועס עליך כי בא לו, או ההיא שחושבת שגנבת לה את הקידום, וינתק לך את האוטו מהטעינה. מה אתה עושה? נשאר לישון במשרד?

 

ברגע שהמכונית מחוברת לטעינה, בלי לפתוח את המכונית, או להעביר כרטיס אישי של BP אין אפשרות לנתק את הכבל.

אני בכוונה לא נכנס לשאר נושאי הוויכוח.

 

גילוי נאות

אני עובד בחברת בטר פלייס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני כן יודע, זה שאגסי יצא בהצהרה לפני כמה שבועות, שבתוך שנתיים החברה תונפק בבורסה.

 

זו בדיוק הטענה שלי, כשהתנאים יבשילו וניתן יהיה לרקום חלומות על כסף גדול, יבוא אדון אגסי ויטען שהחברה אמנם שווה X לפי ההון העצמי שלה, אבל אם מביאים בחשבון את הרווחיות העתידית אז החברה שווה 5X ולפי השווי הזה היא תמכר בחתיכות קטנות שנקראות מניות.

 

כשההתפקחות תבוא ואחריה ההתרסקות, זה יהיה אחרי שכל המייסדים משכו כבר דיבידנדים יפים שכיסו את כל ההשקעה וגם השאירו להם רווח יפה (יפה מאוד אפילו) ורק אתה - זה שקרן הפנסיה שלו מימנה את החגיגה - לא תבין שזימברו אותך.

 

לא מאמין לי? תראה מה קורה היום בבורסה בתחום פשיטות הרגל והסדרי החוב - ותבין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי קשר ל BP , הקשר שלי להנעה חשמלית בא מכיוון תחביב טיסנים/מכוניות שלט.

 

להלן המספרים :

על פי הפרסומים לפלואנס יש מצבר 22 kWh

שקע החשמל סטנדרטי יכול לספק זרם של 10A כלומר לטעון בקצב של 2.2kWh טעינה מלאה בקצב של כ 10 שעות לטווח של כ 150 קמ .

 

יש עוד כל מיני משתנים כמו בזבוז חום וסוללה שאסור שתרד מתחת ל 20-10% קיבולת כמו גם פרופיל הטעינה שמשנה את זרם הטעינה לאורך הטעינה אבל בגדול מדובר על טעינה מלאה ב 10 שעות.

 

הפנטזיה שלנו היא כמובן טווח של 300-550 קמ שאולי סוללות בטכנולוגיה חדשה יותר יאפשרו אבל לא נוכל להנות מכך מכיוון שהחשמל הביתי יאפשר/יחייב אותנו טעינה של יומיים שלושה כי אי אפשר להעמיס על שקע חשמל יותר מ 10A בקרוב.

 

כל יצרן שיסתמך על טעינה מהרשת גוזר על עצמו להשאר תקוע בעבר מכיוון שלעולם לא יוכל לאפשר זמני טעינה סבירים לאזרח הפשוט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו בדיוק הטענה שלי, כשהתנאים יבשילו וניתן יהיה לרקום חלומות על כסף גדול, יבוא אדון אגסי ויטען שהחברה אמנם שווה X לפי ההון העצמי שלה, אבל אם מביאים בחשבון את הרווחיות העתידית אז החברה שווה 5X ולפי השווי הזה היא תמכר בחתיכות קטנות שנקראות מניות.

 

כשההתפקחות תבוא ואחריה ההתרסקות, זה יהיה אחרי שכל המייסדים משכו כבר דיבידנדים יפים שכיסו את כל ההשקעה וגם השאירו להם רווח יפה (יפה מאוד אפילו) ורק אתה - זה שקרן הפנסיה שלו מימנה את החגיגה - לא תבין שזימברו אותך.

 

לא מאמין לי? תראה מה קורה היום בבורסה בתחום פשיטות הרגל והסדרי החוב - ותבין.

 

דיבידנדים מושכים בעלי המניות כך שאם החברה תונפק בבורסה לציבור ויחולקו דיבידנדים מי שיקבל את הדיבידנד הם אותם בעלי מניות.

בהנפקה כל אחד רשאי להחליט אם הוא רוצה להיות שותף של אגסי או לא הדוחות הכספיים יעלו על השולחן והכל חייב להיות שקוף.

 

הסדרי חוב בתחום האגח זה סיפור אחר לגמרי ולא קשור להנפקת מניות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי קשר ל BP , הקשר שלי להנעה חשמלית בא מכיוון תחביב טיסנים/מכוניות שלט.

 

להלן המספרים :

על פי הפרסומים לפלואנס יש מצבר 22 kWh

שקע החשמל סטנדרטי יכול לספק זרם של 10A כלומר לטעון בקצב של 2.2kWh טעינה מלאה בקצב של כ 10 שעות לטווח של כ 150 קמ .

 

יש עוד כל מיני משתנים כמו בזבוז חום וסוללה שאסור שתרד מתחת ל 20-10% קיבולת כמו גם פרופיל הטעינה שמשנה את זרם הטעינה לאורך הטעינה אבל בגדול מדובר על טעינה מלאה ב 10 שעות.

 

הפנטזיה שלנו היא כמובן טווח של 300-550 קמ שאולי סוללות בטכנולוגיה חדשה יותר יאפשרו אבל לא נוכל להנות מכך מכיוון שהחשמל הביתי יאפשר/יחייב אותנו טעינה של יומיים שלושה כי אי אפשר להעמיס על שקע חשמל יותר מ 10A בקרוב.

 

כל יצרן שיסתמך על טעינה מהרשת גוזר על עצמו להשאר תקוע בעבר מכיוון שלעולם לא יוכל לאפשר זמני טעינה סבירים לאזרח הפשוט.

 

לא מבין את החישובים של שקע סטנדרטי שכולם קופצים

 

היום לרוב האנשים בבית יש מזגנים מרכזיים או לפחות 3 כ"ס ומעלה

אצלי יש מיני מרכזי שאוכל 4.5KWH! אז למה כולם מדברים על טעינה של 2KWH?

משקע כזה אפשר בכיף ליטעון בפחות מ6 שעות טעינה מטכליות :-)

לא בעיה לימצוא שקע נורמאלי אצל אנשים שקונים רכב ב120K!

ובהרבה בתים יש 25 אמפר(5.5KW) ואפשר להגדיל גם ל40!

 

ואין לאף אחד בעיה להזמין שקע תלת פאזי נורמאלי בעלות נמוכה! (מאות שקלים בודדים)

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה, מי אסר עליך לקנות פריוס פלאג-אין? או מיצובישי איי-מב?

בטר פלייס רוצה להקים את כל התשתית הזו? בכיף. מישהו חייב אותך לעזוב את רכב הבנזין שלך?!

אורן, עובד BP

אתה מטעה.

לפי הכתבה על הרכב החשמלי של מיצובישי

"הברווזונת האדומה-לבנה של מיצובישי היא החשמלית הראשונה שקיבלה רישוי ישראלי, ולמרות זאת עדיין לא ברור מתי היא תוצע למכירה וכמה בדיוק היא תעלה לנו.

כל עוד שמשרד האוצר לא מפרסם אמירה ברורה ומוחלטת אודות מדיניות המיסוי הצפויה אצלנו בעשור הקרוב, ולכל הפחות בחומש הקרוב, וכל עוד לא ברור האם נוכל להשתמש בחשמל הביתי שלנו או שנידרש להשתמש בשירותי תיווך, אין כל דרך לבצע חישוב כדאיות כלכלית לשימוש ב‭".i-MiEV-‬

הנה דוגמא לרכב חשמלי שיכול היה להימכר בארץ אילולא אגסי תקע אותם עם שיטת הטעינה.

לגבי השפעת בעלי הון למיניהם, אתה יודע מול כמה מכשולים ביורוקרטיים בטרפלייס נאלצת להתמודד? ברגע שאתה פוגע בנתח שוק של בעלי הממון במדינה (יבואני הרכב למינהם)- לאותם בעלי ממון יש דרכים מאוד לא נעימות לנסות לנטרל אותך או להחזיק אותך קצר.

איזה פגיעה יש פה באזרחים? אתה לא מממן את זה. הכל השקעות של אנשים פרטיים. הממשלה לא נותנת שום דבר בפרוייקט מלבד תמיכה מוראלית פה ושם.

אתה מטעה.

הממשלה נתנה הנחה גדולה במס קניה, וזה הרבה. קשרי הון שלטון עם אולמרט הניבו את ההנחה הזו.

עוד אחת משיטות אגסי היא יללות "אכלו לי, שתו לי, דפקו אותי"

נראה אותך מביא דוגמא של כביכול "דרכים לא נעימות" שהפעילו על אגסי.

אתה יודע שממשלת הולנד הציעה לאגסי שיעביר את כל הפרוייקט לשם, ויתחילו בפיתרון שם?

ומאחר וזו מדינה אירופית מפותחת, ולא מדינת עולם שלישי כמו אצלנו, הם הציעו לו 2 דולרים על כל דולר שיכניס לחברה, ובעצם לגרום לו להרוויח מליונים בלי הסיכון של לאבד את התחתונים?

זה כבר אלוף הבלופים. הרי אין משמעות למשפט "הציעה לאגסי שיעביר את כל הפרוייקט לשם". זהו עסק למכירה \ ליסינג של מכוניות + הקמה של כ 10 תחנות החלפת מצברים. אגסי יכול בקלות לפתוח מיזם כזה בכל ארץ שנותנת הטבה במס קניה כמו מדינת ישראל הפריירית.

 

לפי "גלובס":

Better Place's attempt to convince the Dutch government to adopt the company's battery charging and replacement solution.

זה לא שההולנדים מחזרים אחרי אגסי, אלא ההפך: אגסי מחזר אחרי ההולנדים.

 

נראה אותך מוכח את הבלוף הזה?

אבל לא. בגלל שהוא לא פה *רק* כדי להרוויח כסף, אלא גם לעזור קצת לכלכלה בארץ (שימו לב ל"רק". אני ממש לא חושב שמישהו פה עובד ומשקיע את כל כולו בשביל נטו צדקה. אני לא תמים) הוא דחה את ההצעה, והמשיך בפיתוח במדינה שעל כל פיסת קרקע שהוא רוצה לקנות (בכסף, לא בחיוך ודיבורים) עושים עליו עליהום תקשורתי.

אתה מטעה.

אין פה שום עזרה לכלכלה בארץ, ואפילו ההפך- הכסף לסיבסוד מכוניות אגסי היה יכול למצוא שימוש טוב יותר.

יללות המסכנות ("על כל פיסת קרקע שהוא רוצה לקנות... עושים עליו עליהום תקשורתי.") הם לא נכונות. אין בעיה לקנות בכסף קרקע ולהקים עליה תחנות אגסי. נראה אותך מביא ולו דוגמא אחת לכך.

 

אגסי היה יכול להתחיל טוב יותר. במקום לפזר הטעיות ולילל כמה דופקים אותו, היה יכול להיות הוגן. הוא לא היה צריך לחיב את הקונים בטעינה מנוהלת ולא היה צריך לחיב הקונים בקנית חבילות, בנוסח חברות הסלולר הידועות לשמצה.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את החישובים של שקע סטנדרטי שכולם קופצים

 

היום לרוב האנשים בבית יש מזגנים מרכזיים או לפחות 3 כ"ס ומעלה

אצלי יש מיני מרכזי שאוכל 4.5KWH! אז למה כולם מדברים על טעינה של 2KWH? ולא תלת פאזי!

משקע כזה אפשר בכיף ליטעון בפחות מ6 שעות טעינה מטכליות :-)

לא בעיה לימצוא שקע נורמאלי אצל אנשים שקונים רכב ב120K!

 

ואין לאף אחד בעיה להזמין שקע תלת פאזי נורמאלי בעלות נמוכה! (מאות שקלים בודדים)

 

כדי להפעיל לך את המזגן החשמלאי משך חוטים מיוחדים לארון החשמל .

 

עכשיו הצצתי לחניה מחלון הקומה 7 בה אני גר ורוב הרכבים הן יפניות בסדר גודל של 100-150 אשח

לאף אחד מ 64 הדיירים אין תלת פאזי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגדלת חיבור חשמל ביתי לתלת פאזי עולה כמה אלפים בודדים תשלום חד פעמי.

זו לא הבעיה.

וגם זה לא נחוץ כי אין היום רכב חשמלי עם סוללה בקיבולת שמצדיקה את זה.

 

ושקע כח רגיל נותן 16A ולא 10A.

 

ואם מתאמצים אז אפשר להתקין שקע מיוחד עם פינים עבים שיכול לספק גם 20-32A אפילו על חיבור חד פאזי ביתי.

(כן, יהיה צורך בחוטים עבים מלוח החשמל ולשלם כמה מאות לחשמלאי. אז מה.)

 

בקיצור - אין שום בעיה עם חיבורי החשמל בבית.

גם אם ירשו טעינה ביתית ב16A (כ 3.5 KW) בלבד זה מספיק בהחלט,

ובנוסף שיאשרו תקן לטעינה מהירה מנוהלת בתחנות ייעודיות עם כבל יעודי.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הממשלה לא נותנת שום דבר בפרוייקט מלבד תמיכה מוראלית פה ושם.

 

תרשה לי רגע: :-D:-D:-D:-D

וזה מה שאנחנו מקבלים: :-P:-P:-P:-P

 

אתה יודע שממשלת הולנד הציעה לאגסי שיעביר את כל הפרוייקט לשם, ויתחילו בפיתרון שם?

ומאחר וזו מדינה אירופית מפותחת, ולא מדינת עולם שלישי כמו אצלנו, הם הציעו לו 2 דולרים על כל דולר שיכניס לחברה, ובעצם לגרום לו להרוויח מליונים בלי הסיכון של לאבד את התחתונים?

אבל לא. בגלל שהוא לא פה *רק* כדי להרוויח כסף, אלא גם לעזור קצת לכלכלה בארץ (שימו לב ל"רק". אני ממש לא חושב שמישהו פה עובד ומשקיע את כל כולו בשביל נטו צדקה. אני לא תמים) הוא דחה את ההצעה, והמשיך בפיתוח במדינה שעל כל פיסת קרקע שהוא רוצה לקנות (בכסף, לא בחיוך ודיבורים) עושים עליו עליהום תקשורתי.

 

אין ספק, הבן-אדם יקיר ישראל. רק אני ואתה נמצאים בראש מחשבותיו כל הזמן. שייסע להולנד. בהצלחה. יש שם הרבה קרקעות, הרבה חשמל. אה, וגם שלטון קצת יותר תקין, וגם חוקים שקצת יותר נאכפים. אבל יש לי סטרט-אפ בשבילכם: הטענה חשמלית תת מימית לספינות משפליגות שם בתעלות!

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל מה אתם בכלל טורחים לענות על היתכנות של טעינת רשת ביתית?

 

עשרות אלפי מכוניות חשמליות שנמכרות מסביב לעולם ונטענות יום יום במטח רשת ביתית הן לא הוכחה קצת יותר רצינית מאשר הבלופים שיח"צנים אגסי מפזרים פה?

 

הם יודעים יותר טוב ממומחי ה TUV הגרמנים שאישרו טעינת רשת?

 

בקיצור, לא BP אלא BS, כמויות אדירות של BS!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל מה אתם בכלל טורחים לענות על היתכנות של טעינת רשת ביתית?

 

עשרות אלפי מכוניות חשמליות שנמכרות מסביב לעולם ונטענות יום יום במטח רשת ביתית הן לא הוכחה קצת יותר רצינית מאשר הבלופים שיח"צנים אגסי מפזרים פה?

 

הם יודעים יותר טוב ממומחי ה TUV הגרמנים שאישרו טעינת רשת?

 

בקיצור, לא BP אלא BS, כמויות אדירות של BS!

 

אתה העלת טענה שהפתרון הנכון יותר הוא טעינה מרשת החשמל הביתית , צריך להבין שיש מגבלות לטעינה כזו וכל יצרן שילך בכיוון הזה לא יצליח להחדיר את הרכב החשמלי בגלל בעיית הטווח שנגזרת מנפח הסוללה וזמן הטעינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...