Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

כשמחיר הדלק בארץ עלו ב 10-20% המשמעות היא כ 200 שח בחודש

אנשים פתאום מוכנים לוותר על תא המטען על מנוע 1600 והגביע הקדוש - הגיר האוטומטי וזה קרה תוך שנתיים שלוש.

פתאום לא אכפת למר ישראלי שהמנוע קצת רועש בכביש בין עירוני.

 

אז 3 עצירות של 5 דקות לנוסעים מחיפה לאילת לא יהיו בעיה ואם הרובוט שמחליף סוללות גם יגיש קפה עם קוראסון אז כולם יהיו מאושרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קודם כל, זה לא מופרך, זו עובדה. סע בשתי המכוניות ותרגיש זאת בעצמך. חלק מהקולגות שלי (עיתונאי רכב) נסעו כבר ודיווחו על נוחות נסיעה לא טובה. קרא מבחני דרכים.

מעבר לכך, תחשוב על זה ככה: המכונית כבדה יותר בכ-200 ק"ג ממקבילתה הבנזינית, כאשר חלוקת המשקל הבסיסית של הרכב השתנתה מהותית, כי סוללות כבדות נמצאות מאחורי המושב האחורי, והמנוע קל יותר מלפנים. אם היו שמים את אותם המתלים, בוודאי שהכיול לא היה עובד היטב. אני מניח שלא שמו את אותם המתלים, אבל מי אמר שהם עשו עבודה טובה בכיול המחודש שלהם?

 

אפשר לתת הסבר חלופי הגיוני באתה מידה :

"זו עובדה שבכל רכב חלוקת המשקל הבסיסית אינה אופטימלית, המנוע הכבד בחזית הרכב לא מאפשר חלוקת משקל אופטימלית.ברכבים החשמליים המשקל מתחלק באופן שיוויני יותר בין הגלגלים/מתלים הקדמיים האחוריים ובכך מתקבלת התנהגות טובה יותר."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מצייר תמונה ורודה מדי. בהתחלה דובר על 100 תחנות החלפה, פתאום זה ירד ל-33 בלבד, וכיום קיימות רק 10. זה בפירוש דורש תכנון מדוקדק של המסע, אם הטווח הוא 160 ק"מ בלבד (במקרה הטוב, כן?). אם למשל אני רוצה לנסוע לירושלים מת"א, כלל לא בטוח שאצליח לבצע את המסע הלוך חזור ללא הטענה או החלפת סוללה, שניהם עשויים לסבך לי את החיים בצורה כזו או אחרת. זה גורם לך לחשוב פעמיים אם לצאת לנסיעה כזו או אחרת.

 

אז כן, לאנשים מאוד ספציפיים זה יעבוד בסדר גמור, אבל להרבה מאוד אחרים, לפחות במצב הנוכחי, זה מיותר. בטח ובטח כשמדובר בצרכנים פרטיים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לתת הסבר חלופי הגיוני באתה מידה :

"זו עובדה שבכל רכב חלוקת המשקל הבסיסית אינה אופטימלית, המנוע הכבד בחזית הרכב לא מאפשר חלוקת משקל אופטימלית.ברכבים החשמליים המשקל מתחלק באופן שיוויני יותר בין הגלגלים/מתלים הקדמיים האחוריים ובכך מתקבלת התנהגות טובה יותר."

 

אפשר להסביר המון דברים, אבל צריך פשוט לנסוע ולהרגיש. שוב, אני לא נהגתי אבל קולגות שלי כן והטענה היא שהתנהגות הכביש סבירה ותו לא. לא שזו מכונית שמיועדת להתנהגות כביש מהנה, אז אני לא מבין מה זה משנה בכלל...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום, הדרך עוד ארוכה אבל אני עדיין יעדיף לתמוך בפרוייקט ישראלי מאשר לקנות נפט אירני גם אם זה יעלה כמו אחזקת רכב בנזין, אבל זאת בהחלט החלטה קשה, מה שעוד יותר מפחיד, במדינה אשר יש לילה אחד קריר וחברת החשמל לא עומדת בעומס בגלל שהבתים בסך הכל מפעילים חימום, מה יהיה עם יתווספו עוד 10,000 צרכנים בשעות הערב שגם כן לא יקלו ראש על רשת החשמל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת אני לא מבין מי יעדיף פלואנס חשמלית עם כל הסיבוכים שבה ותחנות התידלוק שבאותו מחיר כמעט נמכרת גירסת הדיזל:

חישוב לדוגמא:

נסועה שנתית של 20,000 ק"מ בשנה (ממוצע לא?)

עלות חשמל : 1090*12=13080 ש"ח!

דיזל:20000/18=1111 ליטר = 8300 ש"ח (לפי ממוצא של 7.5 ש"ח לליטר שמדמה עליית מחיר- כיום נימכר בר7.20 ש"ח לליטר)

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, מכל הצ'אט הצטברו לי מיליון שאלות:
  1. למישהו יש מושג כמה עולה החשמל שמטעין את הסוללה של הרכב? חצי טעינה, טעינה מלאה?
  2. האם האחריות היא 100% ? אם החברה שלי לקחה בליסינג אז המחיר לתפעולי יהיה כמו 1.6 משפחתומטית?


  3. אם רכשתי אחת באופן פרטי, איפה יעשו לה "טיפול", ואיזה? והאם זה שוב רנו-ניסאן?


  4. בתום 3 שנות ליסינג, יהיה מגרש טרייד אין של בטר פלייס? במחיר 10% פחות מהמחירון? מהו המחירון?


  5. ולאיזה מכון בדיקה לפני קניה נלך בכדי לוודא שהסוללה לא "שחוטה"? האם נקבל סוללה ספייר?


  6. ואם יהיה טרייד אין, מה יעשו בכל המכוניו עם מנועי הבנזין?


1. בסביבות 10-12 שקלים לטעינה מלאה (לפי קיבולת מצברים של בערך 22kWh). זו העלות למפעיל תחנת הטעינה, בעל הרכב כמובן משלם פי כמה. 1090 ש"ח לחודש בשביל 20000 ק"מ בשנה.

2. אני מניח שיתנו אחריות מלאה. לגבי מחיר - כדי שמישהו בכלל יסכים לשקול את זה זה צריך להיות יותר זול מחוזה ליסינג לרכב בנזין+עלות הדלק.

3. תתקשר לבטר פלייס ותבקש פירוט טיפולים ל4 שנים. סביר להניח שחוץ מנוזל בלמים ופילטר מזגן לא צריך לעשות כמעט כלום.

4. ברור שיהיה מגרש מכירה, מה אתה חושב שיעשו עם הרכבים בני ה3, יזרקו לים?

4א. מה יהיה המחירון של מזדה3 מודל 2012? אף אחד לא יודע חוץ אולי מזה שכותב את המחירון. מה אכפת לך?

5. הסוללה לא בבעלותך בכלל. כל פעם שאתה עובר בתחנת החלפה אתה מקבל אחרת. לכן לא אכפת לך אם הסוללה חדשה או "שחוטה". הסוללות ה"רזרביות" מחכות לך בתחנות ההחלפה.

 

שלום

הרעיון של אגסי לא תופס בשום מקום אחר בעולם - ורק בישראל הוא הצליח להרים את הראש בזכות יחסי הציבור המדהימים שלו

הערה קטנה לגבי ישראל - היא מקום מוצלח במיוחד לפריסת תשתית החלפת סוללות כי זו מדינה קטנה ומגבלה של חוסר יכולת לנסוע למדינות שכנות לא מפריעה כמעט לאף אחד.

בניגוד לאירופה למשל.

לא יודע איך דנמרק בסיפור הזה.

 

בטר פלייס תצליח כאשר טווח הנסיעה ישתפר, מחיר ירד ותחנות יהיו פרוסות בכל הארץ. מספיק עם נבואות זעם ילדותיות ומנותקות מהמציאות.

לגבי מחיר ופריסת תחנות: +1

לגבי טווח הנסיעה - זה תלוי רק בקיבולת המצברים ומאחר ואין איזו פריצת דרך אדירה במצברים באופק (ולא היתה ב100 שנה האחרונות - מדובר בכימיה ולא אלקטרוניקה/מחשבים) אז אין מה לצפות לטווח מוגדל.

 

ממה שאני מבין, בבטר פלייס לא רואים את כל עניין החלפת הסוללות כעיקר של התוכנית העיסקית. עובדה שהתחנות מוקמות רק לקראת סוף תהליך ההטמעה. אני חושב שגם הם מבינים שזה פיתרון זמני ואם התקדמות הטכנולוגיה ישתנה הפיתרון שהם מספקים. אם מיקרוסופט עברה ממערכת הפעלה טקסטואלית למערכת גרפית בשנות ה-90, גם בטר פלייס תוכל לעבור לסוללות מבוססות טכנולוגיה חוצנית בעתיד.

בטר פלייס בנויה אך ורק על רעיון החלפת הסוללות.

אם מחר ינחתו פה חוצנים ויחלקו לכולם סוללות שאוגרות 100kWh ושוקלות 50 קילו אז אף אחד לא צריך את בטר פלייס אלא ישתמשו ברכב עם סוללה קבועה, וכל יצרן ייצר את הרכבים שלו, וכל אחד יטעין את הרכב בבית וזהו.

הסיבה היחידה לשלם תשלום מופקע לבטר פלייס היא שירות החלפת הסוללות.

 

אז 3 עצירות של 5 דקות לנוסעים מחיפה לאילת לא יהיו בעיה ואם הרובוט שמחליף סוללות גם יגיש קפה עם קוראסון אז כולם יהיו מאושרים.

3 עצירות?

אני ספרתי לפחות 4.

אחת איפשהו בצפון-מרכז כביש שש.

עוד אחת בב"ש.

השלישית במצפה רמון.

הרביעית בסביבות שיזפון.

וזה בהנחה שהרכב טעון 100% בבוקר הטיול (ואתה מגיע לאלת עם סוללה ב50% בערך)

וגם זה גבולי אם אתה נוסע עם מזגן במהירות הגיונית+

 

תשווה לרכב בנזין שעושה חיפה-אילת על מיכל אחד.

תשווה לרכב סולר שיעשה גם את החזור על אותו מיכל.

 

לסיכום, הדרך עוד ארוכה אבל אני עדיין יעדיף לתמוך בפרוייקט ישראלי מאשר לקנות נפט אירני גם אם זה יעלה כמו אחזקת רכב בנזין, אבל זאת בהחלט החלטה קשה, מה שעוד יותר מפחיד, במדינה אשר יש לילה אחד קריר וחברת החשמל לא עומדת בעומס בגלל שהבתים בסך הכל מפעילים חימום, מה יהיה עם יתווספו עוד 10,000 צרכנים בשעות הערב שגם כן לא יקלו ראש על רשת החשמל.

את המכוניות אין בעיה לטעון גם אחרי 23:00. אז יש די והותר קיבולת פנויה בחברת החשמל.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לשלוח את היד והעיניים לכיס של שי אגסי, לתחתונים שלו ולערב את אשתו?

עד איפה אנשים יגיעו עם צרות עין, קנאה וחוסר ההבנה שלהם?

 

נרצה או לא, מכוניות חשמליות ילכו ויתרבו. זהו הכיוון. בין אם בגלל מחירי ותלות במצבורי הנפט של מדינות מסויימות, או שיקולי איכות הסביבה. טייקוני האנרגיה בעולם טרם התערבו בסיכון העיסקי המתהווה עבורם - מה שמוזר מאוד בעיני.

כמו כל דבר חדש - הטכנולוגיה לא הבשילה, אולי המודל בראשוני לא הכי טוב - אבל צפו לשיפור ביכולות, צורת טעינה, טווח, ביצועים ושאר התחוים הרלבנטיים לרכב, עלותו ותחזוקתו.

סבלנו. חזון. כדאי להצטייד בקצת מאלו.

יכול להיות שתדרש תמיכת מיסוי מצד הרשויות (מחיר מופחת/מסובסד לרכב חשמלי. לא רק בארץ, אנחנו קטנים מול מה שקורה בעולם. יכול להיות שפער עלות האנרגיה (חשמל/דלק) יתן עדיפות להינע חשמלי. הכל עניין של חיזוי תהליכים עולמיים.

 

המדינה עושה נכון בתמיכה בפרוייקט. בלעדיות? אז מה. שיבואו יזמים נוספים. גם פלאפון התחילו בבלעדיות, ועם כל הטענות - המצב השפתר המון עם כניסת מתחרים. גם המחירים, עבורנו כצרכנים. גם לכביש 6 נתנו מונופול וחוק מיוחד, ונכון שרובנו לא מרוצים ממה שקורה שם? אבל הקמת הכביש היתה נכונה. הביצוע בשטח - נו, כמו בישראל.

 

לדעתי מי שיצור רכב עירוני חשמלי קטן - ימצא את הנתיב הנכון.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לחלוטין לא מבין את הבעיה בפרויקט של אגסי !

 

בעוד שבכל מקום בעולם, כל אדם ניגש לסוכנות הרכב וקונה איזה רכב חשמלי שהוא רוצה ומטעין אותו בשקע ביתי באותה קלות ועלות של טוסטר, בא אגסי ואומר לך, אדוני הנכבד, אתה רוצה רכב חשמלי?

 

אתה תקנה אך ורק רנו פלואנס!

אתה תקנה אותה אך ורק ממני!

אתה תקנה אותו במחיר מופקע לחלוטין.

זה לא עניינך כמה עולה להטעין אותו, אני אטעין לך אותו ואתה תשלם לי פי 100 מעלות החשמל על הזכות להתחבר לשקע המיוחד שלי, כי הבאתי וואחאד קומבינה והרכבים לא מגיעים עם אופציית טעינת רשת.

 

 

אתה עדיין תומך בפרויקט השרלטני הזה?

 

אתה לא מבין שאין פה שום חזון?

זה קומבינה!

 

 

שיעיפו את אגסי עם המיזם שלו לכל הרוחות, שיאפשרו ליבא רכבים חשמליים שנטענים במתח רשת ובא לציון גואל בלי אגסי, בלי עופר ובלי שקשוקות!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מטרת הרכב החשמלי בסופו של יום היא פליטת פחות מזהמים,אז בבקשה תסבירו לי:

 

כיצד אנו מזהמים פחות, כאשר (בישראל) כל הגזים הרעילים יתרכזו במקום אחד ,בתחנת הכח ?

מה לגבי קרינה אלקטרומגנטית ?

חברת בחשמל בימי הקיץ של יולי אוגוסט מבצעים ניתוקים יזומים כדי להפחית את העומס ,כיצד יתמודדו עם העומס הצפוי? ורמת הזיהום הנובעת מכך

כיצד ישפיע הנושא על מחירי החשמל ?

לדעתי ישנן השלכות בטחוניות לגבי התחבורה הפרטית בארץ בשעת מלחמה ,זה לשים את כל הביצים בסל אחד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לחלוטין לא מבין את הבעיה בפרויקט של אגסי !

 

בעוד שבכל מקום בעולם, כל אדם ניגש לסוכנות הרכב וקונה איזה רכב חשמלי שהוא רוצה ומטעין אותו בשקע ביתי באותה קלות ועלות של טוסטר, בא אגסי ואומר לך, אדוני הנכבד, אתה רוצה רכב חשמלי?

 

אתה תקנה אך ורק רנו פלואנס!

אתה תקנה אותה אך ורק ממני!

אתה תקנה אותו במחיר מופקע לחלוטין.

זה לא עניינך כמה עולה להטעין אותו, אני אטעין לך אותו ואתה תשלם לי פי 100 מעלות החשמל על הזכות להתחבר לשקע המיוחד שלי, כי הבאתי וואחאד קומבינה והרכבים לא מגיעים עם אופציית טעינת רשת.

 

 

אתה עדיין תומך בפרויקט השרלטני הזה?

 

אתה לא מבין שאין פה שום חזון?

זה קומבינה!

 

 

שיעיפו את אגסי עם המיזם שלו לכל הרוחות, שיאפשרו ליבא רכבים חשמליים שנטענים במתח רשת ובא לציון גואל בלי אגסי, בלי עופר ובלי שקשוקות!

 

אני לא מסכים. אם המודל של אגסי יתברר כהמודל הכי נוח ופרקטי לרכב חשמלי יצרניות נוספות ייצרו מכוניות חשמליות במפרט שלו. המודל של אגסי יהפוך לסטנדרט עולמי.

 

רוב האוכלוסיה חייה בבניינים של עמידר/עמיגור משנות ה-70, לא בוילות. איפה בדיוק תתקין עמדות הטענה? תוריד כבל מהחלון? ואם אתה צריך את הרכב ממש עכשיו ולא יכול לחכות 5 שעות עד טעינה מלאה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.

בטר פלייס בנויה אך ורק על רעיון החלפת הסוללות.

אם מחר ינחתו פה חוצנים ויחלקו לכולם סוללות שאוגרות 100kWh ושוקלות 50 קילו אז אף אחד לא צריך את בטר פלייס אלא ישתמשו ברכב עם סוללה קבועה, וכל יצרן ייצר את הרכבים שלו, וכל אחד יטעין את הרכב בבית וזהו.

הסיבה היחידה לשלם תשלום מופקע לבטר פלייס היא שירות החלפת הסוללות.

מחר בבוקר, כשיגיעו החוצנים וימסרו לנו את הסוללה המיוחדת, רק לבטר-פלייס תהיה רשת טעינה בפריסה ארצית, רשת מכירה, רשת מוסכים לרכב חשמלי, אישורי ייבוא לרכב חשמלי ותקן טעינה אחיד ומאושר על ידי המדינה. בשורה התחתונה, בעוד יבואניות אחרות עלולות להסתבך סביב הזנב של עצמן במשך שנים, בטר פלייס כבר תהפוך לשם נרדף למכונית חשמלית.

 

קונספט החלפת הסוללות של בטר-פלייס הוא רק פלסטר, הוא לא העיקרון שמאחורי החברה. פלסטר שנועד לעקוף זמנית את בעיית טווח הנסיעה הקצר, מתוך הבנה שלחלק מהלקוחות חשוב לדעת שהרכב שלהם יכול להגיע לירושלים וחזרה.

 

מטרת הרכב החשמלי בסופו של יום היא פליטת פחות מזהמים,אז בבקשה תסבירו לי:

 

כיצד אנו מזהמים פחות, כאשר (בישראל) כל הגזים הרעילים יתרכזו במקום אחד ,בתחנת הכח ?

מה לגבי קרינה אלקטרומגנטית ?

חברת בחשמל בימי הקיץ של יולי אוגוסט מבצעים ניתוקים יזומים כדי להפחית את העומס ,כיצד יתמודדו עם העומס הצפוי? ורמת הזיהום הנובעת מכך

כיצד ישפיע הנושא על מחירי החשמל ?

לדעתי ישנן השלכות בטחוניות לגבי התחבורה הפרטית בארץ בשעת מלחמה ,זה לשים את כל הביצים בסל אחד

 

כיצד מזהמים פחות - חשמל אפשר לייצר גם באנרגיות מתחדשות שאינן מזהמות, חשמל אפשר לייצר בגז טבעי שמזהם פחות, חשמל אפשר לקנות מהשכנים בקפריסין ואז הזיהום במקום אחר (גם סוג של פיתרון, לא :wink: )

 

התמודדות עם העומס - זאת אחת מהסיבות בזכותה הצליחה בטר-פלייס לשכנע את קובעי המדיניות שחייבים רשת טעינה מנוהלת. בשעות העומס יסגרו מרחוק את עמדות הטעינה והם לא יעמיסו על הרשת. מה יקרה אם מישהו ירצה בדיוק באותו הרגע לנסוע? שאלה טובה.

 

השפעה על מחירי החשמל - אני לא רואה סיבה לשינוי מהותי במחירי החשמל. למה שיעלה המחיר? אולי דווקא ירד, כי יבנו סוף סוף תחנה פחמית נוספת או כור אטומי לצרכי חשמל.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לחלוטין לא מבין את הבעיה בפרויקט של אגסי !

 

בעוד שבכל מקום בעולם, כל אדם ניגש לסוכנות הרכב וקונה איזה רכב חשמלי שהוא רוצה ומטעין אותו בשקע ביתי באותה קלות ועלות של טוסטר, בא אגסי ואומר לך, אדוני הנכבד, אתה רוצה רכב חשמלי?

 

אתה תקנה אך ורק רנו פלואנס!

אתה תקנה אותה אך ורק ממני!

אתה תקנה אותו במחיר מופקע לחלוטין.

זה לא עניינך כמה עולה להטעין אותו, אני אטעין לך אותו ואתה תשלם לי פי 100 מעלות החשמל על הזכות להתחבר לשקע המיוחד שלי, כי הבאתי וואחאד קומבינה והרכבים לא מגיעים עם אופציית טעינת רשת.

 

 

אתה עדיין תומך בפרויקט השרלטני הזה?

 

אתה לא מבין שאין פה שום חזון?

זה קומבינה!

 

 

שיעיפו את אגסי עם המיזם שלו לכל הרוחות, שיאפשרו ליבא רכבים חשמליים שנטענים במתח רשת ובא לציון גואל בלי אגסי, בלי עופר ובלי שקשוקות!

 

שקעי הטעינה מאפשרים טעינה מהירה ומנוהלת.

למה שאני שלא רכשתי מכונית חשמלית אשלם מס גבוהה על הדלק ואילו נהג החשמלית ישלם תעריף חשמל שכמעט פטור .

הטעינה המנוהלת תאפשר שימוש בטעינה בשעות שאינן שעות עומס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדקלם יפה מאוד את התעמולה בגרוש של בטר פלייס.

 

למה ישראל חייבת להיות המדינה היחידה בעולם שממציאה את הגלגל בנושא הזה?

למה אף מדינה בעולם לא מרגישה צורך "לנהל" את האזרחים שלה?

למה אף מדינה אחרת לא מכריחה אותם להשתמש בשקע מיוחד בתעריף מיוחד?

למה אף מדינה בעולם לא חוששת מ"כבלי חשמל שישולשלו מהחלון"?

למה אף מדינה אחרת לא ממסה את החשמל לטעינה במיסוי זהה לדלק "למען השוויון האזרחי" אעלק.

 

אם אתה יחצן של בטר פלייס אז תגיד את זה כבר עכשיו וברגע זה.

אם אתה לא קשור אליהם, תפסיק לדקלם את הקשקשת היחצנית שלהם כאילו מדובר בדברי אלוהים חיים.

 

אבל האמת, אני לא מודאג. אני מתעצבן אבל לא מודאג, אמרו כבר גם מכון התקנים, גם משרד התשתיות וגם היועץ המשפטי שהם לא יוכלו להגן על הקשקשת הזאת בבית משפט ודינה לעוף לאלף אלפי עזאזל.

 

וישא"ק!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...