Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

תרשה לי להתייחס לכותרת:

 

אני עוד זוכר, כילד קטן, שהגיעו הפלאפונים הראשונים של חברת מוטורלה לישראל. אני זוכר שההורים שלי כל הזמן שאלו מה הצורך במכשיר הזה, אם תמיד אפשר לעצור ולחפש טלפון ציבורי. ובאמת, תחשוב על זה, הפלאפון הראשון שהגיע לארץ היה ענק, יקר בצורה מחרידה, הסוללה שלו בקושי החזיקה וגם איכות השמע לא הייתה מציאה גדולה. אבל מה, החברה שהייתה הראשונה להביא את הפלא הסלולרי לארץ עדיין שולטת בשוק והפכה את שם המותג שלה לשם גנרי למכשיר סלולרי. תראה מה נהיה מהדבר הזה היום, איפה המוטורולה הענק הזה ואיפה האייפון 4S.

 

אני חושב שאותו הדבר רלוונטי גם למיזם בטר-פלייס. ברור לכולם, ולדעתי גם לבטר-פלייס, שהפיתרון שלהם לא מושלם. ברור להם שיש לא מעט בעיות כמו העלות הגבוהה, טווח הנסיעה הנמוך, תא המטען הקטן ועוד. אבל מה שברור להם, ולא ברור לנו, זה העתיד. הם לא מסתכלים על החמש שנים קרובות אלא על ה-20 שנה הקרובות ובטווח הזה די ברור שמכונית חשמלית בתצורה כזאת או אחרת תהיה הסטנדרט. הם פשוט רוצים להיות שם, לקבוע מדיניות, להוביל את השוק, כשהטכנולוגיה תבשיל. קוראים לזה יזמות, חזון. לביל גייטס היה את זה, היום הוא טריליונר עם מערכת ההפעלה המעאפנה שבנה בשנות ה-80. מי האמין שהשורה הלבנה על הרקע השחור תהפוך למפלצת תוכנה? להנרי פורד היה את זה, היום (או ליתר דיוק עד לא מזמן) פורד הייתה אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם ולא מעט בזכות אותו מודל T מיתולוגי. מי האמין שמכונית שבקושי נסעה 50 קמ"ש תהפוך לפורד פוקוס החדשה?

 

שלום

 

הכל נכון - אבל:

1. העולם מחפש פתרונות ירוקים, אשר אמורים להפחית את זיהום האויר ואת הפגיעה בסביבה.

2. רכב חשמלי בכל צורה שהיא - כמו ההיברידי, הוא אחד הפתרונות.

3. רכב, שמונע על ידי מנוע חשמלי בלבד הוא כרגע יקר מדי ומפגר בטכנולוגיה שלו, וכמובן, מקורות האנרגיה לחשמל במדינות מפגרות בתחום יצור האנרגיה עלולים להגדיל את הזיהום.

4. שי אגסי הגה את הרעיון, שהיווה את הבסיס לבטר-פלייס על בסיס הרעיון הפשוט:

לשים מחסום/הגבלה על השקע החשמלי, שממנו ניתן יהיה להטעין את המכונית החשמלית!

לצערי הרב, הדבר עלול להתקבל בימים אלו, שכן משרדי הממשלה כבר הודיעו, שהם עלולים ליצור הגבלה על סוגי הטעינה של כלי הרכב החשמליים.

5. החזון של שי אגסי נידון לכישלון מהסיבה הזאת, ומה עוד, הטכנולוגיה שהוא מציג יוצרת יותר מדי מיגבלות (מחיר גבוה עבור תמורה עלובה), וכמובן, שהיא אינה נתמכת ברצינות על ידי אף יצרן רכב גדול (לפי דעתי, רנו משתתפת במיזם כסוג של בלון ניסוי בלבד, שהרי הפלואנס ZE, שהיא הדגם החשמלי, לא מיוצר מראש עם סוללות להחלפה).

 

לסיכומו של עניין - הסיכוי לבטר פלייס להצליח יהיה כאשר:

1. המדינה תגביל את השימוש בכלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית.

2. תאפשר יבוא של מכוניות חדשות חשמליות בלבד.

3. המדינה לא תאשר להטעין כלי רכב חשמליים - אלא באמצעות הרשת של בטר-פלייס.

4. ודבר אחרון - כאשר עידן עופר יעשה מכה, שתאפשר לו להשקיע עוד כסף במיזם הבזבזני הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

Tzvika-Pick, יכולה לצוץ עוד שנה-שנתיים חברה חדשה שתציע פתרון הרבה יותר אטרקטיבי ופרקטי, ולא נראה לי שהמודל של אגסי ישתנה עד אז. בטר פלייס אולי הייתה שם ראשונה אבל אני מאמין שהיא גם זאת שתעלם ראשונה.

אימפרזה 4*4 04 נמכרה :|

סובארו בי4 08 לימיטד ז"ל :cry:

סובארו בי4 09 גפ"מ :-)

BMW E92 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

הכל נכון - אבל:

1. העולם מחפש פתרונות ירוקים, אשר אמורים להפחית את זיהום האויר ואת הפגיעה בסביבה.

2. רכב חשמלי בכל צורה שהיא - כמו ההיברידי, הוא אחד הפתרונות.

3. רכב, שמונע על ידי מנוע חשמלי בלבד הוא כרגע יקר מדי ומפגר בטכנולוגיה שלו, וכמובן, מקורות האנרגיה לחשמל במדינות מפגרות בתחום יצור האנרגיה עלולים להגדיל את הזיהום.

4. שי אגסי הגה את הרעיון, שהיווה את הבסיס לבטר-פלייס על בסיס הרעיון הפשוט:

לשים מחסום/הגבלה על השקע החשמלי, שממנו ניתן יהיה להטעין את המכונית החשמלית!

לצערי הרב, הדבר עלול להתקבל בימים אלו, שכן משרדי הממשלה כבר הודיעו, שהם עלולים ליצור הגבלה על סוגי הטעינה של כלי הרכב החשמליים.

5. החזון של שי אגסי נידון לכישלון מהסיבה הזאת, ומה עוד, הטכנולוגיה שהוא מציג יוצרת יותר מדי מיגבלות (מחיר גבוה עבור תמורה עלובה), וכמובן, שהיא אינה נתמכת ברצינות על ידי אף יצרן רכב גדול (לפי דעתי, רנו משתתפת במיזם כסוג של בלון ניסוי בלבד, שהרי הפלואנס ZE, שהיא הדגם החשמלי, לא מיוצר מראש עם סוללות להחלפה).

 

לסיכומו של עניין - הסיכוי לבטר פלייס להצליח יהיה כאשר:

1. המדינה תגביל את השימוש בכלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית.

2. תאפשר יבוא של מכוניות חדשות חשמליות בלבד.

3. המדינה לא תאשר להטעין כלי רכב חשמליים - אלא באמצעות הרשת של בטר-פלייס.

4. ודבר אחרון - כאשר עידן עופר יעשה מכה, שתאפשר לו להשקיע עוד כסף במיזם הבזבזני הזה.

 

בטר פלייס תצליח כאשר טווח הנסיעה ישתפר, מחיר ירד ותחנות יהיו פרוסות בכל הארץ. מספיק עם נבואות זעם ילדותיות ומנותקות מהמציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, מכל הצ'אט הצטברו לי מיליון שאלות:

  1. למישהו יש מושג כמה עולה החשמל שמטעין את הסוללה של הרכב? חצי טעינה, טעינה מלאה?
  2. האם האחריות היא 100% ? אם החברה שלי לקחה בליסינג אז המחיר לתפעולי יהיה כמו 1.6 משפחתומטית?


  3. אם רכשתי אחת באופן פרטי, איפה יעשו לה "טיפול", ואיזה? והאם זה שוב רנו-ניסאן?


  4. בתום 3 שנות ליסינג, יהיה מגרש טרייד אין של בטר פלייס? במחיר 10% פחות מהמחירון? מהו המחירון?


  5. ולאיזה מכון בדיקה לפני קניה נלך בכדי לוודא שהסוללה לא "שחוטה"? האם נקבל סוללה ספייר?


  6. ואם יהיה טרייד אין, מה יעשו בכל המכוניו עם מנועי הבנזין?


וכן, יש פלואנס חשמלית שעושה איתי את המסלול בכביש שש הלוך ושוב כמעט כל יום יותר מחצי שנה

אשמח לקבל לפחות חלק מהתשובות. מבחינתי זה נראה לי כפרי בוסר שכצפוי יהיה מר לכל מי שיטעם ממנו (פרט לאלו שאוהבים מר)

אך לכל בעלי החזון החולקים עלי, בבקשה - אנילייט מי

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטר פלייס תצליח כאשר טווח הנסיעה ישתפר, מחיר ירד ותחנות יהיו פרוסות בכל הארץ. מספיק עם נבואות זעם ילדותיות ומנותקות מהמציאות.

 

שלום

 

אין כאן שום נבואות זעם ילדותיות - רק ניתוח קר של העובדות:

הרעיון של אגסי לא תופס בשום מקום אחר בעולם - ורק בישראל הוא הצליח להרים את הראש בזכות יחסי הציבור המדהימים שלו (ראה כיצד נשיא המדינה התרשם ממנו.

מה מנותק מהמציאות בדברי?

האם BMW, פולקסווגן, פורד, פיג'ו טויטה, יונדאי - ואפילו רנו עצמה מאמינות בחזון של אגסי?

התשובה היא לא!

 

האם כדאי לקנות מכונית של בטר פלייס? אני מאמין שגם אתה לא תרכוש אחת כזאת בשנה הקרובה ואפילו בעוד שלוש או ארבע, מכיוון שהרעיון של חברה זו הוא להיות מונופול ואחת שכזו, לא תצליח לשכנע אותך לקנות ממנה - אלא אם לא תהיה לך ברירה אחרת!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כאן שום נבואות זעם ילדותיות - רק ניתוח קר של העובדות:

הרעיון של אגסי לא תופס בשום מקום אחר בעולם - ורק בישראל הוא הצליח להרים את הראש בזכות יחסי הציבור המדהימים שלו (ראה כיצד נשיא המדינה התרשם ממנו.

מה מנותק מהמציאות בדברי?

האם BMW, פולקסווגן, פורד, פיג'ו טויטה, יונדאי - ואפילו רנו עצמה מאמינות בחזון של אגסי?

התשובה היא לא!

למה לא תופס? רוב יצרניות הרכב מייצרות כבר היום מכוניות חשמליות בתצורה כזאת או אחרת.

לבמוו יש את סדרת ה-i שכבר נמצאת בשלבי פיתוח סופיים, לפולקסווגן יש כל מיני פרויקטים חשמליים כדוגמת הנילס ואפילו יונדאי הציגה לא מזמן קונספט חשמלי מבוסס תא דלק.

אז נכון, כל אחת מהחברות בחרה לפתור את בעיית הטווח בצורה שונה. מי בעזרת מאריכי טווח מבוססי מנוע בנזין, מי בעזרת תא דלק שמייצר אנרגיה חשמלית ומי בעזרת החלפת סוללות. אבל הנעה חשמלית תהיה כאן ולדעתי עוד בדורנו.

 

אז נכון. אתה כנראה לא תקנה מכונית של בטר פלייס בשלוש-ארבע-חמש השנים הקרובות. גם אני לא. אבל מה יהיה אחר כך? בטר פלייס כבר תהיה מילה נרדפת למכונית חשמלית בישראל. יהיו לה התקנים, הידע, התשתיות, הלקוחות וכל מה שצריך כדי לשגר מכונית חשמלית מבוססת תא דלק או כור גרעיני או השד יודע מה. אני לא נכנס כרגע לאופן שבו זה מתבצע בישראל, גם אני כמוכם קורא ומתפעל מהגמישות המופעלה שהמדינה מגלה לנושא. מה שאני מנסה להגיד זה שהטעם שמאחורי הרעיון דווקא מובן.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך מנכ"ל ניסן רנו,הספרדי שנחשב למעולה בין מנכ"לי היצרניות הגדולות, לא התייעץ בפורום הזה לפני שחתם עם שי ? ושאר המשקיעים שמימנו אותו ב-2 מיליארד ?! כולם צריכים שיעור בהיגיון , ניתוחים עתידיים של מקורות אנרגיה חלופיים , צרכים ועלויותיהם,פוליטיקה וכלכלה עולמית - כאן.

גם לי נראה שלא הייתי קונה אוטו עם טווח של 100 ק"מ (- מבחן "הארץ") , אבל אני מניח שכל הר"מ יודעים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הכח של אגסי הוא תחנות ההחלפה אבל בשביל שזה יהיה אפשרי היצרניות צריכות לעבוד עם אגסי, מה שעדיין לא קורה חוץ מרנו.

הבעיה הגדולה שלי עם הפרוייקט הזה היא:

1. כל עוד טווח הסוללות קטן אנשים לא יעברו למכונית חשמלית אלא האיזורים עירוניים.

2. כאשר יהיה לסוללות טווח ארוך יותר לא יהיה צורך בשימוש בעמדות החלפה.

 

והחלק הכי מצחיק בכל הסיפור הזה הוא שלכולם ברור שמכוניות חשמיליות הן פתרון ביניים עד שיצליחו לעבור לעבודה עם מימן/תאי דלק. כך שרוב ההשקעה בנושא זה היא השקעה לא יעילה, לכן המעבר למכוניות חשמליות הוא די מינורי ורוב המעבר הוא למכוניות היברידיות חכמות יותר לדוגמא הוולט והפריוס הנטענת.

 

להגיד את האמת יש לי כעס גדול מאוד על חברת בטרפלייס שמנסה להגדיר את עצמה חברה שדואגת לסביבה אבל בדרך עושה הכל על מנת שתהפוך להיות מונופול במדינת ישראל. אם הפתרון שלהם כזה טוב למה הם צריכים שמדינת ישראל תגדיר את אופן הטעינה כך שיתאים לחברה שלהם בלבד, ולמה הם דואגים כבר היום לחתום על חוזים עם עיריות שידאגו שלא יותקנו עמודי חשמל של חברות אחרות בתחומן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והחלק הכי מצחיק בכל הסיפור הזה הוא שלכולם ברור שמכוניות חשמיליות הן פתרון ביניים עד שיצליחו לעבור לעבודה עם מימן/תאי דלק. כך שרוב ההשקעה בנושא זה היא השקעה לא יעילה, לכן המעבר למכוניות חשמליות הוא די מינורי ורוב המעבר הוא למכוניות היברידיות חכמות יותר לדוגמא הוולט והפריוס הנטענת.

בוא לא נשכח - תא דלק מייצר חשמל, כך שבסופו של דבר מכונית עם תא דלק היא מכונית חשמלית. כך שגם אם נניח שבשבוע הבא מתרחשת פריצת דרך מדעית בלתי צפויה בתחום תאי הדלק, תמיד אפשר להוציא את הסוללה של הפלואנס ולהחליף אותה ביחידת תא דלק. הבסיס החשמלי של המכונית יישאר, בסופו של דבר, אותו הבסיס.

 

אבל תאי דלק לא יהיו בשימוש נרחב בעשור הקרוב. גם כי הייצור שלהם עדיין יקר, גם כי עדיין לא משתלם אנרגטית לייצר מימן וגם כי קצת קשה להוביל אותו לתחנות הדלק.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא אם אתה שואל אותי, אלא אם יקרה משהו ממש יוצא דופן בפיתוח העתידי של טכנולוגיות לדלק חלופית, המודל הזה של בטר פלייס יהיה הכי אידיאלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרשה לי להתייחס לכותרת:

 

אני עוד זוכר, כילד קטן, שהגיעו הפלאפונים הראשונים של חברת מוטורלה לישראל. אני זוכר שההורים שלי כל הזמן שאלו מה הצורך במכשיר הזה, אם תמיד אפשר לעצור ולחפש טלפון ציבורי. ובאמת, תחשוב על זה, הפלאפון הראשון שהגיע לארץ היה ענק, יקר בצורה מחרידה, הסוללה שלו בקושי החזיקה וגם איכות השמע לא הייתה מציאה גדולה. אבל מה, החברה שהייתה הראשונה להביא את הפלא הסלולרי לארץ עדיין שולטת בשוק והפכה את שם המותג שלה לשם גנרי למכשיר סלולרי. תראה מה נהיה מהדבר הזה היום, איפה המוטורולה הענק הזה ואיפה האייפון 4S.

 

אני חושב שאותו הדבר רלוונטי גם למיזם בטר-פלייס. ברור לכולם, ולדעתי גם לבטר-פלייס, שהפיתרון שלהם לא מושלם. ברור להם שיש לא מעט בעיות כמו העלות הגבוהה, טווח הנסיעה הנמוך, תא המטען הקטן ועוד. אבל מה שברור להם, ולא ברור לנו, זה העתיד. הם לא מסתכלים על החמש שנים קרובות אלא על ה-20 שנה הקרובות ובטווח הזה די ברור שמכונית חשמלית בתצורה כזאת או אחרת תהיה הסטנדרט. הם פשוט רוצים להיות שם, לקבוע מדיניות, להוביל את השוק, כשהטכנולוגיה תבשיל. קוראים לזה יזמות, חזון. לביל גייטס היה את זה, היום הוא טריליונר עם מערכת ההפעלה המעאפנה שבנה בשנות ה-80. מי האמין שהשורה הלבנה על הרקע השחור תהפוך למפלצת תוכנה? להנרי פורד היה את זה, היום (או ליתר דיוק עד לא מזמן) פורד הייתה אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם ולא מעט בזכות אותו מודל T מיתולוגי. מי האמין שמכונית שבקושי נסעה 50 קמ"ש תהפוך לפורד פוקוס החדשה?

לא כל מה שנחזה להיות חדשני ופורץ דרך הופך להיות מין מייקרוסופט, אפל או מוטורולה לזמנה. מרביתם של אלו הראשונים יורדים לטמיון תוך הסבת נזקים כבדים למשקיעים. קל וחומר שהענין הזה של BP אינו בדיוק משהו יוצא דופן מבחינת חדשנותו, אולי להפך. הבעיה של כלי רכב עם הנעה חשמלית טהורה היא הטווח המאוד סימלי וכל ש BP מציעה בתחום היא שיטה להחלפת מצברים שחסרונותיה רבים. ביום שתמצא הדרך להתגבר על בעית הטווח הנזכרת, ניתן להעריך בזהירות שהביקוש למוצרים המסתמכים על העקרון של BP יקטן במעט. ועד לאותו יום מצויים פתרונות סבירים יותר מבחינת נוחות השימוש ועלויותיו, כמו כלי רכב הייברידיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיטה היא פשוטה

מעסיק נותן לעובד רכב כהטבה.

השנה למעסיק יש אלטרנטיבה לתת את אותה הטבה ב 20% חסכון ואולי אפילו יותר כל שהוא צריך לעשות הוא להעמיד בחניון החברה עמדות טעינה .

אני מנחש שאנשי השיווק עשו את הסקרים והתוצאות מבשרות עתיד מזהיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...