Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5280 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למה בעצם הקפיצה מתיבה אוטומטית של 4 הילוכים ל 6?

יש איזה סיבה טכנית, או שפשוט משיקולים שיווקיים?

 

בפועל ההבדל בין ההילוך החמישי לשישי ברוב התיבות שאני נתקלתי בהם הוא מאוד קטן.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

תיבה אוטומטית בת 5 הילוכים הוצגה לראשונה ע"י מרצדס באמצע שנות ה 90', ומשם זלגה למכוניות זולות יותר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

OK, מה לא ניסחתי טוב, התכוונתי לשאול למה גיר אוטומט עם 5 הילוכים לא נפוץ?

כלומר, יש המון דגמים ששווקו עד לא מזמן עם גיר 4 הילוכים ועכשיו מוצעים עם גיר 6 הילוכים.

ברור לי שאין טעם להציע אותם עכשיו עם 5 הילוכים, אבל איפה הם היו לפני 6-7 שנים? למה לא ראינו אותם עם חמישה הילוכים?

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

בפאסאט משנת 98 עד 2005 קיימת תיבה אוטומטית בעלת 5 הילוכים עם מצב טיפטרוניק (הייתה לנו אחת כזו שנת 2000 מנוע 1.8T)

תיבה זו שייכת ל- ZF ונמצאת בלא מעט רכבים כמו: BMW, AUDI ופורשה.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_5HP19_transmission

Audi A6 3.0TDI quattro - Because you don't need high revs whan driving up hill

 

Volvo 850 2.5GLT (MY 1994) - SOLD

VW Passat 1.8T(MY 2000) - SOLD

פורסם

גם תיבת הטיפטרוניק המקורית שהיתה בדגמי קבוצת VW וגם בפורשה היו עם 5 הילוכים.

גם באופל וקטרה 2.2 היתה וגם ב-MG550 ...

כיום כבר יש תיבות עם 8 הילוכים (ב.מ.וו למשל).

פורסם

אני לא מבין את הטעם בהוספת הילוכים מעבר להילוך חמישי ברכבים רגילים (משפחתיות וכדומה) או הילוך שישי ברכבים ספורטיביים ששם הילוך שישי מספק שיוט נינוח בסל״ד נורמלי.

 

ברכב שהוא לא חזק או עם גיר קצר מאוד הילוך שישי די חסר חשיבות ואין כמעט הבדל בינו לבין הילוך שישי ועכשיו יש בשוק כבר תיבות של 7-8 הילוכים שאם לרכב אין ממש הרבה כח הוא יהיהחסר מומנט לגמרי בהילוכים האלה ובכל עליה הכי מתונה הוא יאבד מהירות ויוריד הילוך ואיכות הנסיעה דווקא יכולה להפגם.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
אני לא מבין את הטעם בהוספת הילוכים מעבר להילוך חמישי ברכבים רגילים (משפחתיות וכדומה) או הילוך שישי ברכבים ספורטיביים ששם הילוך שישי מספק שיוט נינוח בסל״ד נורמלי.

 

ברכב שהוא לא חזק או עם גיר קצר מאוד הילוך שישי די חסר חשיבות ואין כמעט הבדל בינו לבין הילוך שישי ועכשיו יש בשוק כבר תיבות של 7-8 הילוכים שאם לרכב אין ממש הרבה כח הוא יהיהחסר מומנט לגמרי בהילוכים האלה ובכל עליה הכי מתונה הוא יאבד מהירות ויוריד הילוך ואיכות הנסיעה דווקא יכולה להפגם.

 

למה לא?

לנסוע 100 על 3000 סל"ד די עושה חור בראש.

 

ורורב הרכבים שיש בהם 7-8 הילוכים מספיק חזקים כדי לסחוב אותם.

זה מקל על הרכב בהאצה ומאפשר להעביר הילוך מוקדם יותר.

וגם אם צריך להוריד הילוך, בגלל שיש כל כך הרבה הילוכים, הירידה בהילוך לא תיהיה מורגשת, כי יש פחות פערים בין ההילוכים.

למשל בתיבה של 4 הילוכים אם תיסע בעליה 60 בהילוך שלישי על אלפיים וקצת סל"ד ואז יהיה צורך בהורדת הילוך, הטורים יקפצו ל4000 סל"ד, זה נקרא אי נוחות.

 

נשמע שלא יצא לך לנסוע על רכב עם תיבה בעלת 7-8 הילוכים.

תנסה ותבין :)

 

(אני נוהג על תיבה ידנית עם 6 הילוכים)

They are trying to ban me...

פורסם

במקום לקפוץ לאימרות "כנראה שלא נסעת על רכבים עם תיבת 7-8 הילוכים" תקרא שוב מה כתבתי.

 

אם ב-100 קמ"ש אתה על 3000 סל"ד בהילוך חמישי אזי יש לך גיר מאוד קצר ולכן הילוך שישי אכן יסייע בשיוט נינוח.

 

הוספת הילוכים אינה מקלה על הרכב בהאצה, נהפוכו, בהאצה הרכב ישאף למשוך את ההילוכים במטרה להאיץ בצורה מיטבית.

 

שוב כותב, תקרא את מה שכתבתי בהודעה הקודמת ותבין על מה אני מדבר.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

×
×
  • תוכן חדש...