Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5280 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

נשמע שלא יצא לך לנסוע על רכב עם תיבה בעלת 7-8 הילוכים.

תנסה ותבין :)

 

 

לא צריך 7 או 8 הילוכים כדי להיות על 2K סל"ד ב-100 קמ"ש.

פורסם

נכון לא צריך 8 הילוכים בשביל לשייט ב 100 על 2000 או פחות. צריך רק הילוך אם יחס העברה גדול. הבעייה היא שאם אין לך מספק הילוכים בעלי יחסי העברה קטנים יותר בדרך לשם, או שיקח לך המון זמן להאיץ או שתזדקק למנוע מאוד חזק.

רכבים אם התיבות המודרניות של 7-8 הילוכים מחליפים הילוכים בתחיפות גבוהה יותר ביחס לאלו אם ה 4. מצד שני ההעברה כמעט ואיננה מורגשת. מה שמתקבל הוא רכב שמרגיש קרוב מאוד לתיבה רציפה, המנוע נע בתחום הסל"ד שבו הוא הכי יעיל וההילוכים מתחלפים. כך מקבלים גם חיסכון וגם ביצועים.

פורסם
במקום לקפוץ לאימרות "כנראה שלא נסעת על רכבים עם תיבת 7-8 הילוכים" תקרא שוב מה כתבתי.

 

אם ב-100 קמ"ש אתה על 3000 סל"ד בהילוך חמישי אזי יש לך גיר מאוד קצר ולכן הילוך שישי אכן יסייע בשיוט נינוח.

 

הוספת הילוכים אינה מקלה על הרכב בהאצה, נהפוכו, בהאצה הרכב ישאף למשוך את ההילוכים במטרה להאיץ בצורה מיטבית.

 

שוב כותב, תקרא את מה שכתבתי בהודעה הקודמת ותבין על מה אני מדבר.

 

רגע, אז יצא לך או לא?

אני לא בא ממקום של לנסות להשפיל או משהו, פשוט אם לא יצא לך תנסה ותבין על מה כל המהומה :)

 

נכון לא צריך 8 הילוכים בשביל לשייט ב 100 על 2000 או פחות. צריך רק הילוך אם יחס העברה גדול. הבעייה היא שאם אין לך מספק הילוכים בעלי יחסי העברה קטנים יותר בדרך לשם, או שיקח לך המון זמן להאיץ או שתזדקק למנוע מאוד חזק.

רכבים אם התיבות המודרניות של 7-8 הילוכים מחליפים הילוכים בתחיפות גבוהה יותר ביחס לאלו אם ה 4. מצד שני ההעברה כמעט ואיננה מורגשת. מה שמתקבל הוא רכב שמרגיש קרוב מאוד לתיבה רציפה, המנוע נע בתחום הסל"ד שבו הוא הכי יעיל וההילוכים מתחלפים. כך מקבלים גם חיסכון וגם ביצועים.

 

בדיוק.

 

 

כמובן שאם תנסה לשלב מנוע 1000 עם 8 הילוכים זה לא יהיה יעיל כל כך כי זה אומר שיוט על סל"ד נמוך ומנוע בנפח כזה לא יוכל להחזיק את הרכב.

פה למשל יהיה יתרון לתיבה עם 4 (5 גג) הילוכים שהשיוט יהיה בסל"ד יותר גבוה ויותר קרוב לתחום היעילות של המנוע.

אבל מנוע עם הרבה מומנט בסל"ד נמוך, כמו למשל הTSI למינהם או מנועים גדולים, יוכל להחזיק את הרכב בקלות והנסיעה בו תיהיה הרבה יותר נעימה.

They are trying to ban me...

פורסם

כן יצא לי להתנסות בתיבות מרובות הילוכים ברכבים מספיק חזקים (אם אתה מחשיב לקסוס, ב.מ.וו, פרארי,פורשה).

 

 

שם העסק עובד מצויין כי למנועים מספיק מומנט וגמישות כדי לספק האצה בריאה גם בהילוך שביעי במהירות 80 קמ"ש.

 

עכשיו תקח מנוע צנום יותר ותעשה איתו כביש דוגמת העליה לירושלים, מה תקבל ?

 

בחישה בין הילוכים 4-7 או 5-7 כי הרכב מאבד מומנט ולא יכול למשוך עלייה ארוכה בהילוך 7 או 6.

 

אפשר להתווכח על זה עד מחר, העובדה היא שכל רכב משפחתי מודרני עם תיבת 5 הילוכים יאיץ בסדר גמור ל-100 ויתייצב שם על איזור ה-2000 סל"ד.

 

נהגתי גם ברכבים עם מנועי TSI, לצורך הדוגמא סיאט ליאון TSI באיטליה, הרכב נוסע מצויין ומשייט יופי בכביש המהיר, כנכנסנו לאיזה כביש צדדי מתפתל באיזור טוסקנה לא היה מנוס מירידה מהילוך 6 (תיבה ידנית תודה לאל) ומעבר לחמישי ואף רביעי.

 

מה שאני אומר מאוד פשוט ידידי:

 

יש לך מנוע חזק ? (ואני לא מדבר על TSI 140 או 160,אני מדבר על מנוע חזק).

לא תיהיה לו בעיה להשתדך יופי עם תיבה מרובת הילוכים (7-8 הילוכים) כי לרוב מנוע חזק יהיה עתיר מומנט ויכול למשוך יופי בהילוכים גבוהים.

לשים 7-8 הילוכים על 160 כ"ס זה מיותר ואף מעיק כי 160 כ"ס (אפילו במנוע מוגדש) לא יסחבו עליה ארוכה בלי בחישה בהילוכים.

 

לגבי האצה זה הרבה יותר פשוט- כמה שפחות הילוכים בדרך ל-100.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

×
×
  • תוכן חדש...