Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5441 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

למי שעקב אחרי, הצטרפתי לפורום לפני כ-4 חודשים בעקבות התלבטות באם לרכוש אלפא ג'ולייטה חדשה.

רעיון הקנייה של מכונית זו כמעט הביא אותי לרבנות - וזה ברצינות!

בסופו של דבר, התפשרתי על גולף TSI, אך הגעגועים נשארו (קצת ילדותי/טיפשי, אבל אני ילד).

 

בתחילת השבוע, טסתי עם משפחתי לאיטליה, והזמנתי דרך חברת אופרן, מכונית משפחתית גדולה להשכרה למספר ימים.

הובטח לי, שהמכונית תהייה אלפא 159, פסטאט או פיאט כרומה.

להפתעתי, כשהגענו לקבל את המכונית בסוכנות "EUROPCAR" בגנואה, הודיעו לנו שחברת ההשכרה לא משכירה את ה-159 יותר, ובמקום זה נקבל את הג'ולייטה, שחנתה בחוץ.

מצד אחד, הדבר הרגיז שכן, משפחה עם 3 מזוודות לא כל כך תסתדר עם תא המטען של הג'ולייטה. מצד שני - נו באמת.

 

ואכן, התחלנו את המסע עם הרבה עצבים, שכן העמסת המזוודות היתה מורטת עצבים - אבל, מה לא עושים כדי להתחיל ליסוע.

מאוחר יותר, התברר, ששקע המצית תקול, ולא ניתן היה להטעין את ה-IPHONE, ששימש כמכשיר ה-GPS. ושוב עצבים!

בעיר הראשונה שעצרנו, מיהרתי לתחנה של חברת ההשכרה, ושם הפקידה הסכימה איתי, שאכן הבעייה של השקע מעצבנת, וכל שהיא יכולה להציע לי כפתרון הינו - פיאט 500. נו שויין.

 

בסופו של דבר, הצלחתי לאלתר: בתא המטען של הג'ולייטה יש שקע, ואליו חיברנו את הטלפון, כך ששכן בכבוד ליד החלון האחורי - וזה עבד.

 

ועכשיו לנושא אליו התכנסנו:

בשורה התחתונה - מדהים.

המכונית הינה למעשה ד"ר ג'קיל ומר הייד בתוך פצצה איטלקיה:

למי שלא מכיר, במכונית יש מתג, הקרוי "DNA", שקיים גם ב-מיטו, והקובע את מצב אופי המכונית:

Dynamic, Normal, and All-Weather

במצב Normal, המכונית מתפקדת כתחליף יפה למכונית ליסינג טיפוסית: היא נוסעת - ודי מהר, אך מאיצה באיטיות. כמו כן, יש לה הגה רך ובסך הכל - סתם.

המעבר למצב Dynamic משנה את כל התמונה: אתה מוצא את עצמך במכונית שונה לחלוטין: מאיצה במהירות, ובכל מצב. ההגה נוקשה וכך גם המיתלים. ובאוטוסטרדות - לא אפרט, אך המהירות החוקית היתה הרחק מאחור.

הכי חשוב - מלבד אשתי שתחייה, ששמה וטו על רכישת האלפא, בנותי התלהבו מכל אספקט שלה.

 

בקיצור - אני רק ממליץ על המכונית (שד"א היתה עם מנוע דיזל), אבל בישראל - המכונית הינה בעייתית מבחינת החוק, ולא אפרט עוד.

 

סוף שבוע טוב.

שי

פורסם
ובאוטוסטרדות - לא אפרט, אך המהירות החוקית היתה הרחק מאחור.

 

אתה חושד שיש פה נציגים של קרביניירי או פוליציה סטרדלה? :wink:

 

 

 

carabinieri3.jpg

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

הגולייטה היא אכן רכב מהנה - אך רק בגרסת ה170 כ"ס. ה120 מרגישה עגלתית - גם במצב D.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

גירסת הדיזל ממוקמת באמצע עם 140 כ"ס (אלא אם הוא קיבל בהשכרה את ה 1600 עם 105 כ"ס) אבל עם נתון מומנט מצוין שאפילו יותר טוב מהבנזין 170 כ"ס.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
הגולייטה היא אכן רכב מהנה - אך רק בגרסת ה170 כ"ס. ה120 מרגישה עגלתית - גם במצב D.

 

בD הההגה מרגיש מאוד כבד ומלאכותי לא משנה באיזו גרסה תבחר. הDNA הזה הוא גימיק מיותר לגמרי שרק הורס את חווית הנהיגה.

N מגביל את תגובת המצערת ומסרס את המנוע - למה בכלל להכניס אופצקציה כזאת ברכב עם טורבו? :?

חבל שאין אופצית ביינים בין השניים או רק כפתור 'ספורט' אחד כמו בשאר הרכבים.

(OO=[iIIIII][iIIIII]=OO)

פורסם

לא מובן לי, משווים אלפא 159 לפאסאט?

 

אהבתי מאוד את הג'ולייטה, הרבה יותר מגולף TSI.

 

אבל למשפחה היא קטנה, אני אישית לא הייתי זז עד שלא הייתי יוצא עם איזה פאסאט סטיישן. (כן כן, הרכב הוא חוייה בפני עצמה, והנוחות שהוא מציעה, מעצבת את הטיול.)

 

 

בחישוב מוגזם, אם מה שמנע ממך לקנות ג'ולייטה בארץ (170 כ"ס ידני), זה הסכום שהיא עולה, הגולף אחרי כמה טיפולים, ויש טיפולים (אני מנחש שזה TSI DSG), תעלה אותו דבר, ופחות מהנה, לדעתי.

פורסם
לא מובן לי, משווים אלפא 159 לפאסאט?

 

אהבתי מאוד את הג'ולייטה, הרבה יותר מגולף TSI.

 

אבל למשפחה היא קטנה, אני אישית לא הייתי זז עד שלא הייתי יוצא עם איזה פאסאט סטיישן. (כן כן, הרכב הוא חוייה בפני עצמה, והנוחות שהוא מציעה, מעצבת את הטיול.)

 

 

בחישוב מוגזם, אם מה שמנע ממך לקנות ג'ולייטה בארץ (170 כ"ס ידני), זה הסכום שהיא עולה, הגולף אחרי כמה טיפולים, ויש טיפולים (אני מנחש שזה TSI DSG), תעלה אותו דבר, ופחות מהנה, לדעתי.

 

 

 

האמת היא שהייתי באיטליה לפני כמה שבועות עם שתי משפחות, למשפחה של דוד שלי נתנו את הפאסאט סטיישן ואנחנו קיבלנו את האופל אינסיגניה סטיישן, לדעתי האופל פשוט עולה עליה בכל פרמטר, לא עשינו רייסים אבל ישבתי בשתיהן (וקצת נהגתי למרות ענייני הביטוח) והאופל מרגישה הרבה יותר טוב.

מיותר לציין ששתיהן דיזל, לגבי המנועים אני לא בטוח.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם
האמת היא שהייתי באיטליה לפני כמה שבועות עם שתי משפחות, למשפחה של דוד שלי נתנו את הפאסאט סטיישן ואנחנו קיבלנו את האופל אינסיגניה סטיישן, לדעתי האופל פשוט עולה עליה בכל פרמטר, לא עשינו רייסים אבל ישבתי בשתיהן (וקצת נהגתי למרות ענייני הביטוח) והאופל מרגישה הרבה יותר טוב.

מיותר לציין ששתיהן דיזל, לגבי המנועים אני לא בטוח.

 

אכן, בגרמניה לקחתי פאסאט סטיישן מנוע 2L TDI ידני, נהנתי מאוד, ישבנו בו שלוש אנשים, שניים בגובה 1.93, והשני 1.8, ונהנו מאוד, רכב מרווח וטוב.

 

הציעו גם אופל אינסיגניה, אבל ויתרנו, כי לא ידענו איך היא מבחינת מרווח, לעומת הפאסאט שישבנו ברגילה בארץ.

 

ביצועים זה לא מעניין אתה בא לטיול, במקום ליסוע באוטוסטרדות, ירדנו לכפרים בפי 2 זמן, אבל פי 2 נוף. (מי שהולך לשם עם משפחה כדי לסגור סקאלות על אוטוסטרדה, מבזבז כסף סתם).

זה היה הטיול השני שלי לגרמניה, אם אני חוזר זה רק בשביל האוויר הצלול בכפרים בדרום. (קם ב6 בבוקר, האוויר הקר והצלול נכנס לך לריאות, יש לך מרץ של ארנב להמשך היום).

 

מה שכן מטריף אותי שהם משווים מכוניות בלי בסיס.

אני מהארץ הזמנתי פאסאט\מונדאו ידני סטיישן, נחתתי, הציעו לי לנסר אוטומט ומרצדס A CLASS ועוד משהו יפני אבל כולם אוטומטיות.

צחקתי לה שם בפנים (בנימה נעימה כמובן, בכל זאת בלונדה), ובסוף אחרי שעה של וויכוחים, אני קיבלתי את הפאסאט שרציתי, והיא קיבלה טיפ.

פורסם

יש לי כמה הארות על מה שכתבת, אך אני מעדיף לא לפרט.

כל מה שתעשה בחיים, יהיה חסר חשיבות.

אך חשוב מאוד שתעשה אותו,

כי איש לא יעשה אותו מלבדך.

פורסם
גירסת הדיזל ממוקמת באמצע עם 140 כ"ס (אלא אם הוא קיבל בהשכרה את ה 1600 עם 105 כ"ס) אבל עם נתון מומנט מצוין שאפילו יותר טוב מהבנזין 170 כ"ס.

למעשה קיימות 3 גרסאות דיזל:

1.6 ל' 105 כ"ס ב-4000 סל"ד ו-320NM ב-1750 סל"ד.

2.0 ל' 140 כ"ס או 170 כ"ס ו350NM ב1750 סל"ד (נתון המומנט זהה ל2 הגרסאות של ה2.0 ל').

גרסת הדיזל הבכירה זמינה גם עם תיבת TCT (כפולת מצמדים).

 

יש לי כמה הארות על מה שכתבת, אך אני מעדיף לא לפרט.

אז מה ניסית להגיד בעצם? :roll:

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם
לא מובן לי, משווים אלפא 159 לפאסאט?

 

אהבתי מאוד את הג'ולייטה, הרבה יותר מגולף TSI.

 

אבל למשפחה היא קטנה, אני אישית לא הייתי זז עד שלא הייתי יוצא עם איזה פאסאט סטיישן. (כן כן, הרכב הוא חוייה בפני עצמה, והנוחות שהוא מציעה, מעצבת את הטיול.)

 

 

בחישוב מוגזם, אם מה שמנע ממך לקנות ג'ולייטה בארץ (170 כ"ס ידני), זה הסכום שהיא עולה, הגולף אחרי כמה טיפולים, ויש טיפולים (אני מנחש שזה TSI DSG), תעלה אותו דבר, ופחות מהנה, לדעתי.

 

אהלן

אם לא הבנת, עדיין, גם אני העדפתי את הג'ולייטה על פני הגולף - אך יש להתפשר בחיים כי אחרת - יש בעיות משפחתיות.

לשמחתי, וזה לא כל כך "פוליטקאלי קורקט" בזמן המחאה החברתית, יכולתי להרשות לעצמי את הג'ולייטה, ורק הוטו המשפחתי מנע ממני לקנות אותה.

הגולף שקנינו - 1.4 TSI עם מנוע 122 כ"ס הינה מכונית מדהימה לכשעצמה: שקטה מאוד, זריזה ביותר (ה-DSG עובד יותר טוב מקואורדינציה העלובה שלי בין רגל ימין לרגל שמאל) - אבל, אבל, אבל זו לא אלפא - נקודה.

 

בקשר למקום ולגודל, לטיולים משפחתיים, לצערי האוטו הזה וכל מכונית בגודל שלה - ללא תא מטען נורמאלי, היא בעייה.

אבל - הסתדרנו, וזהו, וכעת נשארו הסיפורים.

 

שי

פורסם

את ה- 122 בוודאי שלא ניתן להשוות לג'ולייטה ה"אמיתית", הבנזינית עם ה- 170.

לגבי הדיזל, זה כמעט תמיד עדיף על בנזין מדיקורי. אני עוד זוכר את ההבדל בין הפוקוס 1.6 אומומט שיש פה, לבין הדיזל הידניץ ששכרתי בגרמניה...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

אני אישית לא הייתי זז עד שלא הייתי יוצא עם איזה פאסאט סטיישן. (כן כן, הרכב הוא חוייה בפני עצמה, והנוחות שהוא מציעה, מעצבת את הטיול.)

 

חוזר מאיטליה אחרי 3 ימים עם פאסאט סטיישן דיזל עם קרוב ל-800 ק"מ ועם 2 מזוודות + 2 תיקים - חרא של רכב !!!

 

מנוע טורבו דיזל רועש מהילוכים נמוכים - גרוע יותר מטרקטור, תא המטען שטוח מידי ולא מאפשר להעמיס את המטען על אף שמדובר בסך הכל על 2 מזוודות ו-2 תיקים.

 

לא נהננו - לא אני כנהג, לא אישתי והילדים כנוסעים. נסעתי בחיים שלי על לא מעט רכבים, גדולים יותר ופחות וזאת הפעם הראשונה שממש שמחתי שהחזרתי את הרכב .

 

לסיכום: פאסאט סטיישן דיזל - חרא של רכב !!!

פורסם

בחישוב מוגזם, אם מה שמנע ממך לקנות ג'ולייטה בארץ (170 כ"ס ידני), זה הסכום שהיא עולה, הגולף אחרי כמה טיפולים, ויש טיפולים (אני מנחש שזה TSI DSG), תעלה אותו דבר, ופחות מהנה, לדעתי.

 

תוכל לפרט בצירוף קבלות? אני סקרן לדעת תוך כמה טיפולים יסגר הפער.

הטיפולים בג'ולייטה הם בחינם, או שאין בה טיפולים?

פורסם
אהלן

אם לא הבנת, עדיין, גם אני העדפתי את הג'ולייטה על פני הגולף - אך יש להתפשר בחיים כי אחרת - יש בעיות משפחתיות.

לשמחתי, וזה לא כל כך "פוליטקאלי קורקט" בזמן המחאה החברתית, יכולתי להרשות לעצמי את הג'ולייטה, ורק הוטו המשפחתי מנע ממני לקנות אותה.

הגולף שקנינו - 1.4 TSI עם מנוע 122 כ"ס הינה מכונית מדהימה לכשעצמה: שקטה מאוד, זריזה ביותר (ה-DSG עובד יותר טוב מקואורדינציה העלובה שלי בין רגל ימין לרגל שמאל) - אבל, אבל, אבל זו לא אלפא - נקודה.

 

בקשר למקום ולגודל, לטיולים משפחתיים, לצערי האוטו הזה וכל מכונית בגודל שלה - ללא תא מטען נורמאלי, היא בעייה.

אבל - הסתדרנו, וזהו, וכעת נשארו הסיפורים.

 

שי

 

גיר הDSG אכן, המצאה טובה מאוד, אני אישית הייתי מת לכזה ברכב שלי, נותן ביצועים מטורפים, אבל מההסטוריה שלו, הרבה תקלות בדורות הראשונים, ויקר מאוד להחזקה.

 

אני התכוונתי שגם משפחה קטנה, צריכה רכב גדול ומרווח בטיולים, מכיוון שרכב קטן מגביל אותך בהרבה דברים, זאת דעתי, אני לא הייתי נהנה בטיול אם הייתי מקבל רכב קטן. (כמו שאמרתי ביצועים לא מעניינים אותי בטיול).

 

חוזר מאיטליה אחרי 3 ימים עם פסאט סטיישן דיזל עם קרוב ל-800 ק"מ ועם 2 מזוודות + 2 תיקים - חרא של רכב !!!

 

מנוע טורבו דיזל רועש מהילוכים נמוכים - גרוע יותר מטרקטור, תא המטען שטוח מידי ולא מאפשר להעמיס את המטען על אף שמדובר בסך הכל על 2 מזוודות ו-2 תיקים.

 

לא נהננו - לא אני כנהג, לא אישתי והילדים כנוסעים. נסעתי בחיים שלי על לא מעט רכבים, גדולים יותר ופחות וזאת הפעם הראשונה שממש שמחתי שהחזרתי את הרכב .

 

לסיכום: פסאט סטיישן דיזל - חרא של רכב !!!

 

כנראה שהביאו לך מונית לשעבר.

 

אני בגרמניה קיבלתי פאסאט סטיישן דיזל ידני, עם 1KKM, עוד לא סיימה הרצה, אכן נהנתי מאוד, לא חסר מקום (שני אנשים באורך 1.93 והשלישי באורך 1.8 מטר).

סחבה גם 170 קמ"ש בלי להתאמץ ובלי רעש באוטוסטרדה (יום שישי בצהריים).

 

המנוע היה יותר שקט מהפיג'ו 406 שלי, שהיא בכמה רמות מעל מבחינת אטימות וחוויית נסיעה, ומטופלת בקנאות.

 

מקום בתא מטען לא חסר גם בסדאן הרגילה, בסטיישן הכנסנו 3 מזוודות, ועוד שתי ארגזי קולה, ועוד היה עודף מקום.

 

גם במודל הישן יותר של הפאסאט שקיבלתי פעם בשוויץ, אכן נהנתי מאוד (למרות שהיא צפופה יותר הקודמת).

 

תוכל לפרט בצירוף קבלות? אני סקרן לדעת תוך כמה טיפולים יסגר הפער.

הטיפולים בג'ולייטה הם בחינם, או שאין בה טיפולים?

 

מה שבטוח שאין לה גיר DSG שכל תקלה עוברת את ה10K ש"ח.

 

אין לי קבלות, אני מבסס את המידע שלי מהשטח, מנהגי מוניות שב4 בבוקר עם ראש טוב, אין על מה לדבר אז מדברים על זה.

 

הדורות הקודמים של הDSG בכל המכוניות היו צרה צרורה, יש לך מנוע חיפוש בפורום, תעיף מבט.

 

הדור האחרון של הDSG אכן שופר, ספציפי זה על אוקטביה דור 3 2011, המונית עברה איתו 200KKM עם טיפול של 1000 שקל החלפת שמן בלבד. (מנוע 1.9TDI).

×
×
  • תוכן חדש...