Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5448 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני ממליץ בשורה התחתונה להתאמץ ולהתגבר על תנאי הקבלה וללכת לאוניברסיטה נחשבת, כי זו השורה הראשונה בקורות חיים. מלבד זאת אם אין לך נסיון כדאי שתתחיל לצבור אותו אפילו על חשבון שנת לימודים. אם לא מאתים לך, אז במהלך הלימודים זו גם אופציה אבל פחות מומלצת.

 

 

:mm_yeah:

 

 

מנהל עסקים בפני עצמו הוא תואר מאוד מאוד כללי ולא בטוח שהוא יפתח אופציות תעסוקה רבות מדי ,

לכן אם כבר לומדים אותו אז שיהיה באחד המקומות המובילים בארץ, רצוי ברקנאטי באוני' ת"א.

 

אני במקום המרכז הבין תחומי הייתי מעניק לליביו מלגה + תואר דוקטור של כבוד על השיווק שהוא עושה להם.

עם זאת, כולם יודעים שבשורה התחתונה : בין תחומי+מכללה למנהל = תביא חבילת כסף ,תקבל תואר + הילה של שמות מפורסמים.

 

 

אגב אני לומד מנהל עסקים תואר שני באוני' ת"א.

בכלל בכלל לא פיקניק, לקחתי סמסטר הפסקה להתאוששות כי יחד עם משרה מלאה תובענית זה כמעט חיסל אותי :)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בניגוד אליך , אני למדתי בת"א ובבינתחומי ועשיתי קורסים בפתוחה - הנקודת השוואה שלי קצת יותר רחבה לדעתי.

 

לגבי התואר - תלוי איזה ותלוי איפה.

אם אתה חושב שבמדעי מחשב זה ככה - אז ה40-50 אחוז נושרים במחזור שלי ישמחו לספר לך אחרת.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

נושרים כי הם לא עומדים ב30K שכ"ל :)

איזה סטודנט מן הישוב יכול לעמוד בכזו חבילה בשנה? רק אם אבא ואמא משלמים.

 

או לחילופין הם ממש ממש גרועים ברמה שהם לא מסוגלים לעבור מבחן של מכללה בה "מלמדים מורים פנומנליים שתומכים בסטודנט בצורה יוצאת מן הכלל" ולמרות זאת זה לא מספיק.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אייל - חצי מהסטודנטים (לא מספר מהאוויר כן?) לומדים על מלגות שמשוות את שכר הלימוד לאוניברסיטאי ומטה.

 

כמו שאמרתי יש ויש.

בבינתחומי עכשיו גם תנאי הקבלה לא ממש טריוויאלים, לא אוניברסיטה אבל ממוצע 100 ו680-90 לפחות בפסיכומטרי פעם אחרונה שבדקתי ועולה כל שנה.

 

בסוף היום זה בחירה אינדיווידואלית , פשוט חבל לדבר משמועות או דברים שלא ממש נכונים כבר שנים , אם בכלל.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

ב"מבט על", ומבלי להתמקד בנושא השרשור, אני רואה פה מספר בעיות.

 

נראה שפותח השרשור הוא בחור צעיר בתחילת דרכו המקצועית. ככזה, אני בספק אם הוא מכיר את עצמו ואת יכולותיו המקצועיות ברמה מספקת בשביל להבין בכלל למה הוא נכנס פה. משמעת עצמית זה לא סתם סיסמה, זה דרך חיים. מעטים האנשים שיכולים ללמוד (או לעבוד) מהבית באופן איכותי ועם תוצאות טובות.

 

בנוסף, ממש חורה לי לראות את הרדיפה הזאת אחרי התואר מתבצעת באופן כל כך קר וציני. הבחור הולך להפסיד פה את אחת התקופות היפות של חייו - התקופה הסטודנטיאלית, והוא מוותר עליה בלי לחשוב פעמיים. אני לא יודע אם זה מעיד יותר עליו או על מה שהחברה הישראלית הפכה להיות בימינו, אבל זה עצוב ומתסכל. לדעתי חבל מאד לוותר על החווייה הזאת, גם אם זה אומר שהאלטרנטיבה היא להשתלב כרגע בשוק העבודה, לחסוך כסף וללכת ללמוד מאוחר יותר.

 

לבסוף, צביקה פיק נגע בנקודה מאד נכונה. אני אחדד ואומר - תואר ראשון במנהל עסקים זה לא מקצוע. באותה מידה אפשר לעשות BA כללי או ללמוד מדעי התזונה, את הנייר עם החותמת תקבל בכל מקרה. מנהל עסקים זה משהו שכדאי ללמוד כשיש קצת נסיון בעסקים, רצוי מאד בתחום ספציפי. ברגע שהגעת לרמה מקצועית מסויימת, התואר הזה יכול לקחת אותך לרמה הבאה ולשכר ותנאים טובים יותר. לעשות תואר ראשון בתחום כל כך ערטילאי זה לא מועיל במיוחד ועלול אף להזיק (מכין אותך לנחיתה מאד קשה על התחת בעולם האמיתי).

 

את כל זה אני אומר מהיכרות אישית עם המצב שבו נמצא הבחור, ומנקודת זמן שהיא בערך 4.5 שנים מאוחר יותר. לקרוא את השרשור הזה זה כמו לראות תאונת דרכים בסלואו מושן - אני רואה אותו נכנס לאוטו, מתניע, יוצא לדרך ונכנס ב-100 קמ"ש לתוך קיר של בינוניות ותסכול (במקרה הטוב) עקב שורה של החלטות לא מושכלות. לדעתי, יש מקום לשקול אותן שנית.

פורסם

תואר במנהל עסקים אכן לא שווה בלי ניסיון ולרוב ניסיון בלבד שווה יותר מהתואר (בעיקר בעייני המעסיק).

השאלה היא, האם לידידינו יש ניסיון או שייתכן שירכוש אותו במהלך התואר?

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

אני סיימתי שנה ראשונה במנה"ס.

 

תפסיקו כבר לנסות לטייח/לייפות/לעשות מזה משהו שהוא לא - בשורה התחתונה (הכי תחתונה:)), תואר ראשון במנה"ס, לא משנה באיזה מקום, לא שווה כלום (במלוא מובן המילה).

 

אני לא מדבר כרגע על רמת האנשים במכללות/אוניברסיטאות או על רמת החומר הנלמד, אני מתייחס לתואר כתואר בפני עצמו.

 

היתרון היחיד, שאני רואה, בעשיית תואר כזה, הוא עצם היותו תואר אקדמאי בפני עצמו ואולי, רק אולי, יכול לעזור למי שירצה להגר בעתיד.

פורסם
בנוסף, ממש חורה לי לראות את הרדיפה הזאת אחרי התואר מתבצעת באופן כל כך קר וציני. הבחור הולך להפסיד פה את אחת התקופות היפות של חייו - התקופה הסטודנטיאלית, והוא מוותר עליה בלי לחשוב פעמיים. אני לא יודע אם זה מעיד יותר עליו או על מה שהחברה הישראלית הפכה להיות בימינו, אבל זה עצוב ומתסכל. לדעתי חבל מאד לוותר על החווייה הזאת, גם אם זה אומר שהאלטרנטיבה היא להשתלב כרגע בשוק העבודה, לחסוך כסף וללכת ללמוד מאוחר יותר.

 

דריש, לדעתי אתה מגזים, להפסיד את אחת התקופות היפות בחייו ? הבחור כנראה היה בצבא, זאת אומרת שאת התקופה היפה בחייו הוא כבר הפסיד (כמו כולנו). דבר שני, להיות סטודנט זה לא כזזזזה נורא. בסדר, לומדים קשה (בחלק מהמקרים), עובדים בעבודות חרא, לפעמים מדוכאים, אבל בסה"כ זה יכול להיות נחמד. מכירים אנשים חדשים, יש המון בנות, יש חיים, יש בילויים. בקיצור, עשית מעכבר פיל.

 

אפשר לחשוב שבתור נער צעיר חסר ניסיון והשכלה, שוק העבודה שמחכה לו הוא חוויה מדהימה... כנראה שלא, והסיכוי שהוא בדיוק ימצא משהו שמאוד מעניין אותו, יאתגר אותו ויביא לו סיפוק הוא די נמוך (ולא, אתה לא דוגמה מייצגת).

 

אפשר להגיד בדיוק מה שאתה אומר על תואר רק לגבי שוק העבודה. כמו-כן, יש הרבה אנשים שלימודים בגיל מאוחר יחסית יהיו להם הרבה יותר קשים והחוויה שלהם תיהיה הרבה פחות טובה (הם יהיו מבוגרים יחסית לגיל הממוצע, קשה יותר ללמוד, יהיו להם התחייבויות אחרות...).

 

בקיצור, כמובן שזה נושא אינדיבידואלי, אבל לא צריך להפחיד אותו כל כך לגבי חווית התואר.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם

אלון, הבנת אותי בדיוק הפוך.

 

הבחור הולך להפסיד פה את אחת התקופות היפות של חייו - התקופה הסטודנטיאלית

אני התכוונתי שתקופת הלימודים היא אחת התקופות הטובות בחייו, ואותה חבל להפסיד.

לשבת בבית וללמוד לבד מול המחשב זה לא תחליף. זה בערך כמו להשוות בין פורנו למערכת יחסים.

 

מה שמזכיר לי... :roll::lol:

פורסם

Derish, מסכים איתך לגמרי.

 

כל מי שעבר איתי מהאו"פ לאוניברסיטת תל אביב מסכים שזאת ההחלטה מהטובות שעשה בחייו (ואחלה תקופה בפני עצמה).

למרות כל מה שאומרים על חיי החברה בת"א הם די סבבה (הבחורות יותר מסבבה) ושווים את החוסר חיים בתקופת מבחנים :-D

פורסם
אלון, הבנת אותי בדיוק הפוך.

 

 

אני התכוונתי שתקופת הלימודים היא אחת התקופות הטובות בחייו, ואותה חבל להפסיד.

לשבת בבית וללמוד לבד מול המחשב זה לא תחליף. זה בערך כמו להשוות בין פורנו למערכת יחסים.

 

מה שמזכיר לי... :roll::lol:

 

היא אחת היפות בחייו אם הוא לא לומד הנדסה. :D

דרך אגב, איפה עשית תואר ?

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
אני אחדד ואומר - תואר ראשון במנהל עסקים זה לא מקצוע.

 

כן ולא

 

בתור מי שעשה תואר ראשון במנע"ס (בבינתחומי דווקא), אם אני מסתכל על לאן האנשים שלמדו איתי הגיעו, אז חלק מבוגרי מימון הלכו לבנקים/בתי השקעות (ועוד מוסדות בסגנון) והתקדמו שם, חלק מבוגרי שיווק הלכו למשרדי פרסום/מחלקות שיווק והתקדמו שם, והאמת היא שאין לי מושג לגבי בוגרי IT... :-)

 

אז אתה צודק שזה לא מקצוע, אבל להגיד שזה שווה ערך ל BA כללי (כלומר שאי אפשר למצוא מקום עבודה עם תואר כזה שלא היית מוצא בלי תואר) רחוק מלהיות נכון.

 

מצד שני, באופן אישי (אם הייתי צריך לעשות את המסלול שוב) הייתי הולך ללמוד משהו שהוא מקצוע ולא מנהל עסקים כתואר ראשון.

פורסם

עדכון: חברים נרשמתי לתואר ראשון במנהל עסקים במכללה.

למי ששאל אני בן 24 וכן עשיתי 3 שנים צבא בתור תומך לחימה בשטחים.

תודה לכל התומכים ולמי שתרם את הידע שלו, וגם למי שתרם את הפאסימיות שלו לגבי מנהל עסקים.

בכיף, אני תמיד אוהב לשמוע דעות.

הנה החיים מתהפכים לי באוקטובר :smilecolr

"איזה טעם זה?"

"פנקוטה"

"יאללה פנק אותה!"

פורסם

בהצלחה!

 

ברשותך נצל"ש.

 

אני עובד היום כאיש מכירות בתחום של חידוש חוזי תמיכה לתוכנה לשוק האנגלי.

 

אין ברשותי תואר כלל וההשכלה העל תיכונית היחידה שלי היא ממכללה פה בתחום של מכונאות אופנועים (לומד את זה בשביל עצמי לא מתוך מחשבה של לעשות מזה כסף).

 

בעקרון אחת מהדרישות של העבודה שלי היא תואר כלשהו אבל הצלחתי להתקבל למרות זאת.

 

השאלה שלי היא כזאת: האם, בהתחשב בנסיון שיש לי בתחום הנ"ל, שווה לי ללכת ללמוד תואר בעסקים בערב כדי לפתוח יותר דלתות לקידום?

 

תודה לעונים,

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:


×
×
  • תוכן חדש...