Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5473 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חן, אם זכרוני לא מטעה אותי, גם לרנו קליאו יש מקום של כבוד ברשימה הזאת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חן לדעתך יש מקום להכניס לכאן את האיפרזה? שלמעשה הייתה הדגם הראשון של סובארו שגם יצא מנישת הזולות מאוד, וגם הצליח להימכר במיספרים גדולים?

הSVX והקופה למיטב ידיעתי נמכרו במיספרים קטנים יחסית, ואחרי האיפרזה (וכמובן שלל נגזרותיה הספורטיביות) הגיעו הB4 B3 ג'יפון שאני לא זוכר את שמו, ובקיצור להחזיק סובארו זה כבר לא להחזיק רכב אין ברירה.

מה דעתך?

אם הזכרת את סובארו, ללא ספק מגיע מקום של כבוד דווקא ללגאסי שהוצגה ב 89'.

הלגאסי אמנם לא חרגה מהקו התיכנוני של סובארו - מנוע בוקסר והנעה קדמית או כפולה - אבל היא היתה הסובארו הראשונה שהציעה התנהגות כביש טובה ששולבה בנוחות נסיעה טובה, מנועים מתקדמים יחסית עם 4 שסתומים לכל בוכנה, והחשוב מכל - דגם ה RS שהיה למעשה הפרומו לאימפרזה GT המיתולוגית.

האימפרזה של 93' המשיכה את הקו של הלגאסי ולמעשה לא חידשה הרבה, חוץ מזה שהיא היתה מכונית טובה לעין שיעור מהליאונה העתיקה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

הסיטרואן DS שינתה את פני עולם הרכב כולו מבחינה טכנולוגית .

הסיטרואן SM המיתולוגית, ה GT היחידה שח סיטרואן .

CITROEN XM V6 BVM AMBIANCE

CITROEN XM V6 BVA EXCLUCIVE

CITROEN XM TURBO CT BVA VSX

פורסם
לא חשבתי שבציניות - מכוניות דומות (מאוד דומות) הופיעו לא אחת אצל יצרנים שונים במרווחי זמן משתנים - לא פעם מעצבים שעבדו עם יצרנים שונים לקחו עיצוב שכבר עבדו עליו - שינו כמה מאפיינים והתאימו ליצרן החדש

לא חסרות דוגמאות: אלפא 164 ופיזו 405 שתיהן בעיצוב פיניפארינה ובאותה תקופה

אלפא רומיאו דיסקו וולנטה ויגואר E Type (אלפא מכרה את העיצוב ליגואר)

וכמובן העתקות ללא בושה לעיצוב שנראה מצליח

 

מסכים לחלוטין פשוט חשבתי שמדובר באותו מעצב או משהו בסגנון, אני אשית מאוד אוהב את העיצוב של האמזון וכמובן את של האלפה (שיותר מיוחד ויפה).

:-P

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

פורסם
הסיטרואן DS שינתה את פני עולם הרכב כולו מבחינה טכנולוגית .

הסיטרואן SM המיתולוגית, ה GT היחידה שח סיטרואן .

עם כל החיבה הברורה שלי ל DS ולסיטרואן בכלל, כאן אתה טועה.

למעט מערכת המיתלים ההידרו פנאומטית שנותרה נחלתה הכמעט בלעדית של סיטרואן, ה DS לא ממש שינתה את פני עולם הרכב.

מכוניות הנעה קדמית היו לפניה ומנועה היה מיושן (נלקח מהטרקסיון).

ככלל, מכוניות סיטרואן כמעט ולא השפיעו על עולם הרכב, אולי בשל העובדה שסיטרואן התעקשו שנים ארוכות לעשות שימוש בלעדי במערכת ההידרופנאומטית.

הסיטרואן SM באמת שינתה את פני סיטרואן, ולנצח.

היא פשוט חיסלה את החברה..

כשסיטרואן השתלטו על מזארטי לצורך פיתוח ה SM, היה די ברור שהם עולים לרכבת לכיוון אחד.

חברה קטנה כמו סיטרואן פשוט לא יכלה לעמוד במטלה מבחינה כלכלית וקריסתה של סיטרואן ונפילתה לידי פיג'ו היו מהלך צפוי למדי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

הדלוריאן של Doc.Emmett Brownאיפשרה לא רק נסיעה בצורה לניארית אלא גם מסעות בזמן וגם הקדימה בעשרים שנה את הטרנד הירוק על ידי שימוש בפסולת ביתית. אגב בחלק השני יש DS שהשתמשו בה בתור מונית מעופפת-עיצוב משנות משנות החמישים

שעדיין נראה בסוף שנות השמונים עתידני (ולדעתי גם היום)

פורסם

אני לא מסכים עם הקביעה של חן לכך שאף מכונית של סיטרואן לא חוללה מהפכה. הסיטרואן טרקסיון אוונט הביאה את החברה להתעלות טכנולוגית מטורפת (הנעה קדמית, בלמים הידראוליים, מרכב מונוקוק - בולמי זעזועים הידראוליים מאחור הופיעו רק לקראת סוף חיי הדגם). זו גם המכונית שקברה את אנדרה סיטרואן כשהכניסה אותו לחובות מטורפים ובגללה עברה החברה כולה לידיה של חברת "מישלין" שהייתה הנושה הגדול ביותר של החברה באותם שנים. אפשרלהוסיף לרשימה גם את הדה-שבו שהפכה את סיטרואן מיצרנית של מכוניות יקרות יחסית, ליצרנית של "מכונית לכל פועל".

We are the Human Race

פורסם
זה גם נכון.

הפיאט 600 הוצגה ב 55', עשור לאחר סיום המלחמה, ולמעשה היא היתה התשובה האיטלקית למכוניות הבועה שהיו מאד פופולאריות אז.

מצבה הכלכלי של פיאט היה לא רע, יחסית, כך שדי קשה לאמר שה 600 הצילה אותה.

לגבי ה 127.

הפיאט 128 שהוצגה ב 70' לא היתה המכונית הראשונה שעשתה שימוש במנוע רוחבי וגיר רוחבי (בניגוד למיני או לסימקה 1100 שבהן הגיר שכן מתחת למנוע), הבכורה שייכת לאוטוביאנקי פרימולה שהוצגה ב 65' ולא נועדה אלא להיות "מעבדה ניידת" כמו כל מכוניות אוטוביאנקי.

ה 127 חתמה למעשה את עידן המנוע האחורי בפיאט, למעט ה 500 שייצורה נמשך עד 75', והיתה למעשה הסופר מיני המודרנית הראשונה.

 

בסימקה 1100 הגיר היה ונמצא גם כעת לצד המנוע

 

ב204 של פיז'ו הוא שכן מתחת בקרטר .

פורסם
אני לא מסכים עם הקביעה של חן לכך שאף מכונית של סיטרואן לא חוללה מהפכה. הסיטרואן טרקסיון אוונט הביאה את החברה להתעלות טכנולוגית מטורפת (הנעה קדמית, בלמים הידראוליים, מרכב מונוקוק - בולמי זעזועים הידראוליים מאחור הופיעו רק לקראת סוף חיי הדגם). זו גם המכונית שקברה את אנדרה סיטרואן כשהכניסה אותו לחובות מטורפים ובגללה עברה החברה כולה לידיה של חברת "מישלין" שהייתה הנושה הגדול ביותר של החברה באותם שנים. אפשרלהוסיף לרשימה גם את הדה-שבו שהפכה את סיטרואן מיצרנית של מכוניות יקרות יחסית, ליצרנית של "מכונית לכל פועל".

בנוגע לטרקסיון אני מסכים בהחלט, והיא אכן שינתה את פניה של סיטרואן והפכה אותה באחת למובילה בחזית הטכנולוגיה, לפחות עבור תקופתה.

הדה שבו, כמו לא מעט מכוניות בנות תקופתה, נולדה מאילוץ כלכלי, והיא פשוט הגיעה לסיטרואן בעיתוי נכון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

הליילנד רויאל טייגר מיצב את ליילנד כחברה לייצור אוטובוסים חדשנית ופורצת דרך.

מעטים יודעים אבל אב הטיפוס נולד בשנת 1936 וכמה עשרות טייגרים נבנו עוד לפני מלחמת העולם השניה.

זה היה האוטובוס הראשון עם מנוע תת רצפתי שנתן אפשרות ליותר מושבים ולניצול כלכלי יעיל יותר של הרכב. גם המנוע 0600 היה פורץ דרך כי הוא שטוח (כמו בסובארו).

מהטייגר המקורי נולדה סידרה שלימה של אוטובוסים באותה תצורה ורק בשנות השבעים שונתה תצורת האוטובוסים למנוע אחורי. חבל שליילנד פיספסה את הרכבת והתחליפים שלה לטייגר לא היו ברמה של הגרמניות המקבילות.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

הטויוטה 2000GT שפותחה בשיתוף עם ימאהה אמנם לא נמכרה במספרים גדולים (רק 342מכוניות נמכרו בין השנים 67' ל-70'), אבל זו הייתה הפעם הראשונה שמישהו בעולם התחיל להסתכל על טויוטה כיצרנית של מכוניות נחשקות ולא רק של משפחתיות קטנות וזולות. נכון שלא מדובר בניסיון הראשון של טויוטה לייצר מכונית ספורט - ה-800 ספורט הוצגה עוד קודם, אולם היא לא באמת הייתה נחשקת...

We are the Human Race

פורסם
ובשאסון המנוע לא היה למטה ? לאל על היו מקים עם מנוע אחורי.

בשסון המנוע היה מקדימה ליד הנהג. אגב, גם הוא היה אוטובוס פורץ דרך כי היה לו מבנה אחוד, מונוקוק, נדמה לי שאחד הראשונים

לאל על היו אוטובוסי ג'י אמ סי.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/


×
×
  • תוכן חדש...