Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

DSG7 - הטוב שבשני העולמות או לא?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5669 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני יכול לשתף אותך בהתרשמות שלי, אני נהגתי שבוע שעבר לפני שהזמנתי את הלאון 160 שלי גם באיביזה..

ממה שאני התרשמתי בנסיעות מבחן זה שהאיביזה מרגישה מאוד לא טוב עם הגיר הזה, יתכן שזה פשוט המשקל הקל של הרכב או פשוט חוסר התאמה בין המנוע לבין הגיר (לא חושב שקיים מושג טכני, זה פשוט עניין של הרגשה)..

 

בשורה התחתונה באיביזה בהילוכים הנמוכים בהחלט הורגשו העברות הילוכים, עזיבה של הברקס גררה תנודות מאיזור תא המנוע (יתכן שמדובר פשוט בתושבות גמורות) ובכלל הכל הרגיש לא במקום.

אחרי אכזבה גדולה מהאיביזה, עליתי על הלאון 160, שם הכל השתנה פתאום כל הגיר מרגיש מסונכרן לחלוטין עם המנוע, עזיבה של הברקס מתחילה בנסיעה רגילה שדי מזכירה את הגירים האוטומטים הסטנדרטיים בתחילת נסיעה ולא הורגשה שום השהייה בלחיצת כפתורי ה+/-.

 

למען הסר ספק שהאיביזה הייתה שחוטה לחלוטין, יש לציין כי באיביזה עברו 15,000 קילומטר ובלאון 45,000 ככה שלדעתי זה משהו שהרבה יותר קשור לרכב עצמו מאשר לגיר ספציפית.

 

שווה לציין גם שלפני שהלכתי להזמין את הרכב, די חפרתי בחו"ל בעיקר בseatcupra net והתעמקתי בשרשורים ארוכים מאוד שמדברים על הגיר הנ"ל אל מול ידני, רוב התגובות של אנשים שניסו, וקנו רכבים כאלו זה שהם לעולם לא יחזרו לגיר ידני.. שוב שווה להזכיר שלא ראיתי שם בעל רכב אחד שמדבר על DSG באיביזה וכולם מדברים שם על הלאון בלבד.

 

אבי.

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לדעתי, יש קצת בלבול מסביב לגירים מסוג DSG. חלק מהדברים שאנשים חווים הם באמת דפוסי התנהגות אופיניים לגירים האלה, וחלק מהדברים הם סממנים לתקלות.

 

בראש וראשונה, יש הבדל מהותי במבנה בין גירים אוטומטיים "הקלסיים" לבין גירים ידניים, "רובוטיים" ו-DSG-ים: שימוש בממיר מומנט במקום קלאץ' לחיבור בין מנוע לגיר (כאן והלאה התיאורים גסים ובקווים כלליים בלבד, זה לא קורס מכונאות רכב). מסורתית, קשה מאוד להגיע לרכות פעולה של ממיר מומנט במערכת מכנית טהורה. לכן, אנשים שניגשים לגיר DSG עם ציפיות של גיר אוטומטי ("שיזרום" בתחילת תנוע, וכו') לרוב מתאכזבים.

 

שנית, גירים מסוג DSG של VAG הם מתוחכמים למדי, אבל הם לא קוסמים. מהירות החלפת ההילוכים היא תוצאה של שימוש בשני מצמדים ושילוב ספקולטיבי של הילוך הבא בטרם עת. זה אומר שבהשתלשלות ארועים אופטימלית, כל מה שהתיבה צריכה לעשות כדי לעבור להילוך אחר זה [בו זמנית] להצמיד קלאץ' אחד ולהפריד אחר. זה גם אומר שבהשתלשלות ארועים לא צפויה, על התיבה יהיה קודם לשלב את ההילוך הבא הרצוי באמת במקום ההילוך ששולב ספקולטיבית, ורק אז לשחק עם מצמדים כדי לעבור להילוך הבא. בתנועה עירונית או בפקק, למשל, כשיש להוריד ולהעלות הילוכים כל הזמן, התיבה תגיב יותר לאט, ובשילוב עם שימוש במצמדים במקום ממיר מומנט ההרגשה תהיה פחות "חלקה".

 

אני אישית חוויתי את הפעולה הפחות רהוטה של DSG7 (באופן קצת יותר בולט) ו-DSG6 (באופן קצת פחות בולט) יחסית לגירים אוטומטיים "קלסיים" בשטח בנוי כמתואר לעיל. זה לא ממש הפריע לי, וזה מחיר שאני מוכן לשלם על נוחות התניידות בשטח בנוי המשולבת בביצועים ושליטה בכבישים מהנים. כנראה שיש גם תהליך הסתגלות מסויים בין הנהג לתיבה, שבמהלכו לומדים את תגובותיה. לאנשים שלא התנסו עם גירים מסוג DSG, חשוב להבהיר שהתנהגות שלהם עדיין מהווה שיפור פלאים יחסית לגירים "רובוטיים" עם מצמד אחד (כדוגמת קורולה). הנוסעים שלי לא הבחינו בדבר, ואלה מהם שידעו שהם נוסעים ברכב עם תיבת DSG שיבחו את העברות הילוכים הלא מורגשות.

 

בכל הרכבים עם DSG שבהם נהגתי ממושכות היה מנגנון hill hold, כך שאף פעם לא נתקלתי בשום בעיות בזינוק בעליה.

 

גם לא חוויתי "מכות בגב" (למעט בעיטה בישבן ממנועים רלוונטיים ששודכו ל-DSG6, אבל בשביל הבעיטות האלה אנשים משלמים כסף! :wink:)

 

גם ב-"מצוד אחר הילוך" (gear hunting) בעליות לא נתקלתי, לא ב-D ובטח לא ב-S, אולי זה קשור למעשי לרגל ימין. ודווקא בירידות ממושכות נתקלתי בהתנהגות מאוד נבונה מצד התיבה, עם שמירה על הילוך ובלימת מנוע. אבל ל-DSG7 בהחלט יש נטיה מובהקת "לרוץ" לעבר הילוך שביעי כדי לחסוך בדלק. איני רואה זאת כבעיה, אלא כתכונה, מי שלא מעוניין יכול לעבור ל-S.

 

ורעשים חריגים שלא הייתי מצפה לשמוע מתיבת הילוכים מסובכת, עם המון חלקים נעים, לא שמעתי.

 

מאידך גיסא... :wink:

 

רוב הניסיון שלי עם DSG-ים בא מכלי רכב יותר גדולים מאיביזה. האיביזה עם DSG7 שנהגתי בה צויידה במנוע 1.6 אטמוספרי, 105 כ"ס. אני חושב שזה הישום הכי פחות נעים של DSG שיצא לי לנהוג עליו, למרות שגם ממנוע מיושן זה DSG7 הצליחה לסחוט את המיטב.

 

תיבות DSG שמורכבות ברכבי VAG מדגמים שונים ומשודכות למנועים שונים מקבלות תכנות שונה, ולכן מתנהגות שונה במקצת (ניתן גם לרכוש "עדכוני תוכנה" ל-DSG מחברות טיונינג). חלק מהשילובים כנראה יותר מוצלחים, חלק פחות. חלק מהשילובים מקבלים עדכוני תוכנה מעת לעת, בארץ צ'מפיון נוטים להחליק עדכונים כעלה לתוך טיפולים תקופתיים או ביקורים אחרים של לקוח במוסך. לפעמים זה מאוחר מידי. :roll:

 

בגדול, DSG7 נולדה מתוך ניסיון להוזיל עלויות ייצור ואחזקה של תיבות DSG ורכבים בהם התיבות האלה מורכבות. היא יותר קלה, יותר פשוטה מכנית, ונועדה למומנט מרבי יותר נמוך. כנראה שמתוך נסיון של מספר שנים עם DSG6, גם מרווחי בטחון הוקטנו. לא אופתע לשמוע שה-MTBF שלה גם ירד, כמו שקורה לעיתים לגרסאות מוזלות של מוצרים.

 

עם זאת, DSG7 עבור כל מותגי VAG עדיין מיוצרת באותו המפעל בקאסל כמו DSG6 (תוצרת המפעל בדליאן שהתחיל לייצר טיבות אלה ב-2010 נועדה לשוק סיני, לפחות בשלב ראשון). כשבדקתי בפעם האחרונה, VAG מכרו יותר מ-2 מיליון רכבים עם תיבות DSG מארבעת הדגמים העיקריים, מתוכם יותר מרבע מליון עם DSG7. מסופקני שיש בעיה גורפת בתיבה הזאת או בכל תיבות DSG של VAG, אחרת לדעתי היינו שומעים על כך.

 

ולא, עשרה משתמשים זועמים בקארספורום מבחינתי עוד לא נחשב "שומעים על כך". על כבישי ישראל עלו עד כה אלפי רכבים עם תיבת DSG, אך כאן בפורומים אנו לא נתקלים בכל אחד מאלפי בעלייהם המרוצים. כי לכל האנשים האלה יש מה לעשות בחיים חוץ לשוטט בפורום, למשל לנסוע ברכבם המצוייד ב-DSG. אנשים שאנו כן נתקלים בהם כאן, בד"כ שייכים לאחד משני סוגים: חובבי נהיגה/מכוניות ואנשים שזקוקים לעזרה. למשל כאלה שיש להם בעיות בתיבת הילוכים... :wink:

 

הבהרה: כל המופיע בהודעה זו הוא מניסיוני ו/או למיטב ידיעתי. בע"מ. טל"ח. כסת"ח.

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

פורסם

רק אחזק כמה מהדעות כאן: יש לי ניסיון קצר עם לא מעט VAG-יות עם DSG, וגם אני (ומגזין אוטו) דיברתי לא פעם על הטלטולים והפעולה הלא חלקה במהירויות "פקק". זה לא קורה בכל הדגמים. ב-1.6 זה מורגש יותר וגם בחלק מהמנועים הקטנים (כמו ה1.4). ב-1.8 פחות הרגשתי וגם ב-2.0 ליטר. לטעמי, כמו בגירים רובוטיים פשוטים זה עניין של הרגל. אם אתה לא מתרגל וזה ממשיך להפריע לך, פשוט חזור לידני באוטו הבא שלך, או קנה מכונית עם מצמד כפול רק לאחר נסיעה ממושכת. ואל תתן לאנשים להפחיד אותך עם "ידני זה איום ונורא בת"א". אם הסתדרת עם זה שנים (ונהנית), אין סיבה שתתנוון ותהפוך לעצלן.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

יתרה מזאת, אם עומדים ברמזור בעליה, אין ממש דרך להיפטר מהתופעה, או שהרכב מתדרדר 10-15 ס"מ אחורנית לפני שהגיר מסתנכרן.

הרכבים בעלי dsg שאני נהגתי בהם היו מצויידים במנגנון hill hold, מנגנון שמונע דירדור ל-2 שניות מאז שהנהג עזב את דוושת הבלם. יש בכלל רכבים (של vag) עם dsg שאין בהם את המנגנון הזה? מסופקני.

פורסם
רק אחזק כמה מהדעות כאן: יש לי ניסיון קצר עם לא מעט VAG-יות עם DSG, וגם אני (ומגזין אוטו) דיברתי לא פעם על הטלטולים והפעולה הלא חלקה במהירויות "פקק". זה לא קורה בכל הדגמים. ב-1.6 זה מורגש יותר וגם בחלק מהמנועים הקטנים (כמו ה1.4). ב-1.8 פחות הרגשתי וגם ב-2.0 ליטר. לטעמי, כמו בגירים רובוטיים פשוטים זה עניין של הרגל. אם אתה לא מתרגל וזה ממשיך להפריע לך, פשוט חזור לידני באוטו הבא שלך, או קנה מכונית עם מצמד כפול רק לאחר נסיעה ממושכת. ואל תתן לאנשים להפחיד אותך עם "ידני זה איום ונורא בת"א". אם הסתדרת עם זה שנים (ונהנית), אין סיבה שתתנוון ותהפוך לעצלן.

 

רוני

למעשה מה שאתה אומר זה:גם אם זה עובד חרא,תתרגל!!,ניתן להגיד את זה על כל דבר..זה לא מוצדק.

בשילוב עם מנוע TFSI 2.0 הגיר הזה באמת במיטבו.

את ההמלצה לגיר הידני אני מציע לכולם לחבק,לרכב הבא שלי אני חוזר לידני,וזה לא בגלל שאני נוהג על רכב עם AL4!.

פורסם

הדמיון בין הDSG6 והDSG7 הוא בזה שלשניהם בשם יש DSG. ושניהם מכילים רכיבים העשויים ממתכת כלשהי.

מעבר לזה, אין דמיון.

האחת (7) בעלת מצמד כפול יבש, מול כמה מצמדים רטובים.

תיבה למומנט עד כ350NM (7) מול תיבה ענקית בקוטרה שיכולה להחזיק מעל 500NM ב6.

ה7 חסכונית יותר בגלל יחסי העברה שונים.

 

לגבי הקופרה, ה2011 נמכרה בחול כבר מאוגוסט. אני יודע שהקופרה שלי היא הראשונה שנחתה מבציר 2011, מכיוון שאף אחד (לא מנהל האולם ואפילו לא אנשים מעליו) לא ידעו לומר על השינויים שנעשו (לכן במקור ביטלתי את ההזמנה והחזרתי רק מאוחר יותר).

שינויים ויזואלים -

מצבר מאחורה - בגאז

תא כפפות מקורר

גאנטים שונים עם רוחב שונה בצבע שונה מחברה שונה

בקרת שיוט

בלוטוט מובנה

אזעקה מובנת (עם חיישני נפח באוטו)

זה שינויים ויזואלים שאני ראיתי, אני יודע שהייתה רשימה כלשהי בסיאטקופרה.נט

מכאנית - אני יודע שתוכנת ניהול המנוע, ותכנת ניהול הגיר שונות בוודאות. יש לי אסמכתה לכך. אין לי מושג לגבי הרכיבים מהם עשויה תיבת ההילוכים. אין לי מושג למה העבירו את המצבר אחורה. אבל אני בשבוע הבא אהיה בגרמניה ואבדוק את הנושא לעומק.

 

כשאני עוזב את דוושת הברקס, הרכב מתפקד כמו אוטומט רגיל ומתחיל לנסוע לבד. אין לו בעיית דרדור בירידה. אין לו נקישות בהעברות הילוכים, הוא מעביר אותם בצורה נעימה, ועל סמך בדיקה עם בעל FR חדש בארץ, שטוען שהרכב שלו עושה 10 ליטר ל 100 קמ במשולב, הקופרה חסכונית יותר (כבר מהקמ הראשון).

 

עד כמה שאני יודע, המחשב יכול להיות שונה בצורה משמעותית, לכן עדכון תוכנה (צי'פ) לוקח חצי יום, מכיוון שיש צורך לפרוץ את המחשב החדש בצורה אחרת מהמחשבים הישנים. זאת על סמך בדיקה עם REVO באנגליה. (בדרך כלל לוקח להם 45 דקות לעדכן לדגם 2010).

 

אני יכול לומר שאני מרוצה מהרכב עד כה. אני לא מרוצה כלל מהשירות של צמפיון. זה בטוח. אבל לצערי אין יבואן מקביל שיכול לספק לי את הקופרה, ויבוא אישי לא היה משתלם במקרה הזה.

אתה מוזמן להביא את הקופרה שלך, אסע איתך בשלי ותוכל לראות באם יש שינוי. (למעט זה ששלך שחורה ושלי צהובה.)

אני עדיין דוגל, שאם זה מרעיש, יש הפסדי אנרגיה.

תיבה ידנית אמורה לשאוף ל100 אחוז נצילות בגלל גלגלי שיניים, השמן והתיבה אמורים למנוע רעשים, ולכן לא אמור להיות רעש אם היא תקינה.

פורסם

אגב, הקופרה שלי עושה משולב 7 ליטר ל100 קמ, ובכביש מהיר 5.9ליטר ל100 קמ. ככה שחסכונית - היא כן.

 

זה נתון מדהים.

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

פורסם
אני מטפל ברכב במוסך המרכזי של צ'מפיון (מול קניון איילון), מדובר במוסך ענק שלבטח 'נתקל' בלא מעט רכבים עם הגיר המדובר...

 

משהגעתי למוסך לראשונה עם הרעשים המתכתיים - נאמר לי שכך מתפקד הגיר...

ואף נהגתי על מספר דגמים שונים עם אותו הגיר... ואכן קיים אותו הרעש...

 

כשקיבלתי את הליאון הידני שלי היה לי חשש שהמצמד מפריד גבוה, הלכתי לאחד המוסכים המורשים של צ'מפיון, ואמרו לי שהכל תקין. לא השתכנעתי, והלכתי לרון, (למרות שהרכב באחריות , אבל ביקשתי שיבצע בדיקה בתשלום כדי שאם יש משהו אני אוכל לבוא ולומר למוסך כל עוד הרכב באחריות).

רון כמובן לא לקח כסף ואמר שהקלאץ' בדיוק בגובה הנכון ואם זה היה הרכב שלו הוא לא היה נוגע בכלום.

אני לא יודע איך המצב אצלך, אבל יכול להיות שאם הייתי אתה הייתי משלם אפילו 100 ש"ח לחצי שעת עבודה במקרה הרע כדי שעוד מוסך שמכיר את הרכב הזה מלמעלה למטה והצדדים יבדוק אותו, ואם גם זה לא מספק, אתה יכול לתת קפיצה לספי המשפץ, גם אצלו הייתי בזמנו עם 307 אוט' (כשחשדתי בהתנהגות של הגיר) , גם הוא לא לקח כסף על הבדיקה , עשה סיבוב ואמר לי שאין שום בעיה עם הגיר, ואם אני ממש מתעקש אין לו בעיה תמורת סכום סמלי (6000 ש"ח + מע"מ ) לשפץ את הגיר.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

פורסם

דיברתי היום עם סוכן המכירות של סיאט שטען גם הוא כי התיבה יותר נעימה כשהיא משויכת למנועים גדולים יותר (1.8TSi וה-2.0TSi).

 

הוא אמר שהוא לא מכיר שיש עדכון גרסא לגיר במוסך,

 

 

אבל ללא כל קשר - מחר על הבוקר אני מתייצב במרכזי ולא יוצא משם עד אשר יבדקו איתי הרכב בפקק (או פשוט בחניון הענק שלהם - כי מספיק חצי דקה באוטו כדי להבין שהגיר פשוט מטלטל את כל האוטו ביציאה מהמקום) ובתקווה גדולה שאכן יש להם איזהשהוא עדכון גרסא.

על הדרך גם נעשה החלפת שמן ופילטר שמן (הגעתי כבר ל-2,000 ק"מ: )

 

לשורש הבעיה עצמה,

אני לא חושב שמדובר פה על עניין של הרגל...

נהגתי בעבר על הסלפספיד של אלפא ב-159 2.2 וכבר עשיתי לא מעט קילומטרים בפקקים עם הקופרה שלי.

 

אני לא אומר שהנסיעה היא בלתי נסבלת וכשיוצאים לכביש הפתוח אין ספק שהתיבה פשוט נהדרת והנסיעה חלקה.

אבל ע"מ להבהיר -

 

זה נכון שהתיבה אוהבת לעלות להילוכים גבוהים מאוד ב-D וזה כשלעצמו גורם לקרטועים לפעמים בפקקים אבל לא על זה אני מדבר.

בראש ובראשונה הרכב מצויד במע' Hill Hold ולא מדרדר לרגע - אפילו לא בעלייה תלולה (אולי מילימטרים ספורים).

 

ע"מ לתאר את ה"בעיה" - דמיינו שאתם עומדים במישור ועוזבים את הברקס.

בשנייה זו אתם מרגישים שהמצמד מורם והאוטו מתחיל להתקדם - כמעט מיידית.

אבל אם אתם לא לוחצים על דוושת הגז הרכב ימשיך להתקדם באיטו ותוך שניות יעביר להילוך לשני.

בזמן הגלישה הזו תא הנוסעים לא שקט. בזמן הגלגול בראשון יש רעידות קלות בתא הנוסעים, רגע המעבר להילוך השני מורגש מאוד ואז ממשיכות הרעידות הקלות בתא הנוסעים עד אשר אני לוחץ על דוושת הגז ומתחיל להתקדם.

האם עוד מישהו חווה את מה שאני מתאר כאן?

 

TALAZ,

כשאתה אומר שידרוג תוכנה, למה אתה מתכוון?

איפה?

 

מעבר לתוכנת ניהול מנוע אלי ואביחי אמרו שהם לא מכירים שום עדכון או שדרוג לגיר ברכב הזה...

אשמח אם תוכל לפרט.

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם

יש עדכון לדעתי של REVO. בזמנו ראיתי באיזה אתר. אבל העלות היא משהו כמו 3000 שקל.

אין סיבה להחליף שמן ב2000 קמ.

אין לי את הבעיה של הרעידות. האוטו גולש גם ברוורס בעליה כלפי מעלה, ולא רועד כלל.

בתדלוק מיכל ראשון צריכת הדלק הייתה 13.43 קמ לליטר לפי המשאבה, וזה כש100 מתוך 230 הקמ היו בפקקים. עמידה מוחלטת כמעט. (ביום שהוצאתי את הרכב מהסוכנות)

אני דיי משוכנע שהתיבה ב2000TSI היא לא אותה תיבה, מסיבה פשוטה, המומנט ב2000TSI גבוה מידיי לתיבה המשודכת לקופרה. וזה לפי נתונים של היצרן, ולא היבואן. לכן התיבות אינן זהות. (אולי דומות).

בכל מקרה, ה2011 מגיעה עם עדכון אחר, אפשר להתקשר למחלקה הטכנית, שם תשאל האם ה2011 מקבלת עדכון תוכנה והוא יאמר, "בתהליך הרישוי וההכנה ללקוח הרכב מחובר למחשב ומקבל עדכון למנוע ולתיבת ההילוכים".

פורסם
דיברתי היום עם סוכן המכירות של סיאט שטען גם הוא כי התיבה יותר נעימה כשהיא משויכת למנועים גדולים יותר (1.8TSi וה-2.0TSi).

 

הוא אמר שהוא לא מכיר שיש עדכון גרסא לגיר במוסך,

 

 

אבל ללא כל קשר - מחר על הבוקר אני מתייצב במרכזי ולא יוצא משם עד אשר יבדקו איתי הרכב בפקק (או פשוט בחניון הענק שלהם - כי מספיק חצי דקה באוטו כדי להבין שהגיר פשוט מטלטל את כל האוטו ביציאה מהמקום) ובתקווה גדולה שאכן יש להם איזהשהוא עדכון גרסא.

על הדרך גם נעשה החלפת שמן ופילטר שמן (הגעתי כבר ל-2,000 ק"מ: )

 

לשורש הבעיה עצמה,

אני לא חושב שמדובר פה על עניין של הרגל...

נהגתי בעבר על הסלפספיד של אלפא ב-159 2.2 וכבר עשיתי לא מעט קילומטרים בפקקים עם הקופרה שלי.

 

אני לא אומר שהנסיעה היא בלתי נסבלת וכשיוצאים לכביש הפתוח אין ספק שהתיבה פשוט נהדרת והנסיעה חלקה.

אבל ע"מ להבהיר -

 

זה נכון שהתיבה אוהבת לעלות להילוכים גבוהים מאוד ב-D וזה כשלעצמו גורם לקרטועים לפעמים בפקקים אבל לא על זה אני מדבר.

בראש ובראשונה הרכב מצויד במע' Hill Hold ולא מדרדר לרגע - אפילו לא בעלייה תלולה (אולי מילימטרים ספורים).

 

ע"מ לתאר את ה"בעיה" - דמיינו שאתם עומדים במישור ועוזבים את הברקס.

בשנייה זו אתם מרגישים שהמצמד מורם והאוטו מתחיל להתקדם - כמעט מיידית.

אבל אם אתם לא לוחצים על דוושת הגז הרכב ימשיך להתקדם באיטו ותוך שניות יעביר להילוך לשני.

בזמן הגלישה הזו תא הנוסעים לא שקט. בזמן הגלגול בראשון יש רעידות קלות בתא הנוסעים, רגע המעבר להילוך השני מורגש מאוד ואז ממשיכות הרעידות הקלות בתא הנוסעים עד אשר אני לוחץ על דוושת הגז ומתחיל להתקדם.

האם עוד מישהו חווה את מה שאני מתאר כאן?

 

TALAZ,

כשאתה אומר שידרוג תוכנה, למה אתה מתכוון?

איפה?

 

מעבר לתוכנת ניהול מנוע אלי ואביחי אמרו שהם לא מכירים שום עדכון או שדרוג לגיר ברכב הזה...

אשמח אם תוכל לפרט.

יש חברות שיפורים כמו למשל APR שמוציאות תוכנה משופרת לגיר [כמובן גם למנוע].

אם זה מעניין אותך,אחרי שהרכב יצא מהמוסך אתה יכול לפנות לסדנאות שעובדות עם החברות האלה בשביל פרטים.

קח בחשבון שלדעתי זה יפגע באחריות של הרכב,משהו שלא הייתי עושה עם הDSG.

פורסם
הרכבים בעלי dsg שאני נהגתי בהם היו מצויידים במנגנון hill hold, מנגנון שמונע דירדור ל-2 שניות מאז שהנהג עזב את דוושת הבלם. יש בכלל רכבים (של vag) עם dsg שאין בהם את המנגנון הזה? מסופקני.

 

זה המצב עם Jetta 2009 2.0 TDI... בהנחה והמנגנון ניתן לביטול (כמו ה ESP, לדוגמא), ייתכן שזה מסביר את זה.

 

אגב, אם זה לא היה ברור - הרכב אכן נכנס להילוך ראשון ומתחיל לגלוש אט אט קדימה בעליה לאחר שעוזבים את הברקס, פשוט הדיליי הזה בא לידי ביטוי בהתדרדרות של מס' ס"מ בהנחה והרכב נמצא בעליה. אם נצמד מאחורי רכב אחר, רוב הסיכויים שאגע בו במקרה כזה.

בכדי להמנע מסיטואציה כזו, פשוט עוזבים את הברקס ובמהרה נותנים לחיצה של 1/4~ על המצערת ואז המחיר הוא זינוק נוקשה.


×
×
  • תוכן חדש...