Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5694 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בדקתי יותר לעומק ואכן יש חיישן לחות משולב עם חיישן טמפ' תא נוסעים" בדגמי אקסנט אמריקאיים בשנים 06-07, לאחר מכן ויתרו על החיישן לחות ונשארו עם מדידת טמפ' בלבד, פתח יניקת האויר של החיישן נשאר ללא שינוי (מידע נוסך מצויין למטה).

 

 

 

לא ידוע לי מה היום קורה עם ה i20, אך מבחינה מחודשת של התמונות למעלה, רואים שמדובר במערכת בקרת מיזוג רגילה (לא אוטומטית) לכן אני מאמין שפתח הזה אינו בשימוש כלל.

 

 

 

ACCENT(MC) >2006 > G 1.6 DOHC > Heating,Ventilation, Air Conditioning > Air conditioning System > Humidity Sensor > Description and Operation

DESCRIPTION

1.Humidity sensor is located at the lower crush pad and detected in-car humidity for in-car humidity control.

2.If ambient air temperature or in-car humidity is outside certain range, it will turn on A/C to control in-car humidity preventing in car fogging.

Air conditioner operation depends on ambient temperature and humidity.

פורסם

חוזר מתנצל בארה"ב הקולגות בכנסיה ביום ראשון חזרו רק אתמול בלילה לעבודה

1. לגבי נפח מדחס בטיוטה קורולה: טיוטה היא יצרנית מדחסים למכוניות שלה במפעל NIPPONDENSO שהוא בבעלות משותפת עם DENSO מפעל המייצר מדחסים רק לקו הייצור של טויוטה (לא מוכרים לשוק המשני), אין להם כלל מדחסים פחות מ 117CC להוציא מדחסי סקרול (נאמר לי כי מידע על התפוקת המדחסים קיים באתר של מפעל טויוטה). למקרה של אי עמידה בJIT הם רוכשים נדחשסים בעיקר מ DENSO.

במפרט הרכב של טיוטה היצרן לא מוסר את נפח המדחס. אולם חברת DENSO מציינת מהו נפח המדחסים והקורולה מצויידת ע"פ DENSO במדחסים בנפח של 130CC ו160CC בהתאם לדגמי השונים של הקורולה, בארה"ב לא מכירים קורולה עם מדחס כל כך קטן (נישמח לקבל מידע). מורף הדף בלינק:

http://picasaweb.google.com/pgolan/ZfcGYE#

 

2. אני אהיה בחודש הבא או לכל המאוחר בינואר במחסן המרכזי של יונדאי( בראש העין) ואנסה לצלם את הסנסור של מדידת הלחות של I20, אף יצרן לא מרכיב סתם בתא הנוסעים סנסור למדידת לחות ללא שימוש (בשירשור חדש).

 

מצויין - באם יש לך סיסמא לאתר של יונדאי ארה"ב כנס וצפה בעצמך בשקפי ההרצאה שלהם (הם אמרו שהשקפים של ההרצאה יהיו באתר)

 

אין לי מניות ביונדאי

פורסם

חיישן הלחות שאתם מדברים עליו לצערי לא קיים בסדרת ה I

פגשתי אותו בסנטה פה ,בחלק מדגמי הטוסון, ובחלק מדגמי האקסנט .אם זה יעניין אותכם אוכל לעשות מחקר קטן בספרים ולשפוך קצת יותר אור על הנושא הזה ביונדאי

מה שקיים בסדרת ה I הוא חיישן טמפרטורת תא נוסעים רגיל לכל דבר

פורסם

בצעתי גוגלציה פשוטה לחפש את הסנסור הלחות ביונדאי וקפצו לי שני יצרנים סיניים זריזים שמייצרים ח"ח לחלק הפנימי של סנסור הלחות למכוניות יונדאי (מדהים כיצד המחירים נופלים לפני עשר שנים מחיר סנסור כזה היה $600-700 היום כ$8) הסנסור גדול במידות החיצוניות מצו"ב לינק של תמונות ח"ח משני היצרנים. http://picasaweb.google.com/pgolan/HumidifierSensorReplacementForHyundai#

 

באתר של יונדאי אנגליה מכוניות הסנטה פה מודל 2010 מערכת בקרת האקלים לא רק מודדת לחות וטמפרטורה בשני אזורים, המזגן כולל בנוסף יוניטיזור!!! לשיפור איכות האוויר ועירנות הנהג בתא הרכב (קיים רק במזגנים בייתים חדשים).

http://www.hyundai.co.uk/newCars/santaFe/specifications/ בעוד מספר אתרים שמבצעים בדיקת בצועים מופיעה מערכת בקרת האקלים עם מדידת הלחות בתא הנוסעים שלטענתם הוכנס ממודלים 2006 ביונדאי.

תרשו לי להעריך כי במערכות בקרת האקלים העתידית של יונדאי יתווסף גם מחולל חמצן לתא הרכב.

 

כאמור אין לי מניות ביונדאי

פורסם

מערכת היוניזציה קיימת בכל דגמי הסנטה פה face lift ובכל דגמי ה IX35 בארץ ליתר דיוק .לכל המתקינים למיניהם: זה עיקרון של שתי אלקטרודות שמייצרות מתח גבוהה מאוד אז לא לדחוף ידיים לתעלות המזגן בניסיון להבין מה זה....

זה ייגמר לא טוב בכלל:-D

פורסם
חוזר מתנצל בארה"ב הקולגות בכנסיה ביום ראשון חזרו רק אתמול בלילה לעבודה

1. לגבי נפח מדחס בטיוטה קורולה: טיוטה היא יצרנית מדחסים למכוניות שלה במפעל NIPPONDENSO שהוא בבעלות משותפת עם DENSO מפעל המייצר מדחסים רק לקו הייצור של טויוטה (לא מוכרים לשוק המשני), אין להם כלל מדחסים פחות מ 117CC להוציא מדחסי סקרול (נאמר לי כי מידע על התפוקת המדחסים קיים באתר של מפעל טויוטה). למקרה של אי עמידה בJIT הם רוכשים נדחשסים בעיקר מ DENSO.

במפרט הרכב של טיוטה היצרן לא מוסר את נפח המדחס. אולם חברת DENSO מציינת מהו נפח המדחסים והקורולה מצויידת ע"פ DENSO במדחסים בנפח של 130CC ו160CC בהתאם לדגמי השונים של הקורולה, בארה"ב לא מכירים קורולה עם מדחס כל כך קטן (נישמח לקבל מידע). מורף הדף בלינק:

http://picasaweb.google.com/pgolan/ZfcGYE#

 

2. אני אהיה בחודש הבא או לכל המאוחר בינואר במחסן המרכזי של יונדאי( בראש העין) ואנסה לצלם את הסנסור של מדידת הלחות של I20, אף יצרן לא מרכיב סתם בתא הנוסעים סנסור למדידת לחות ללא שימוש (בשירשור חדש).

 

מצויין - באם יש לך סיסמא לאתר של יונדאי ארה"ב כנס וצפה בעצמך בשקפי ההרצאה שלהם (הם אמרו שהשקפים של ההרצאה יהיו באתר)

 

אין לי מניות ביונדאי

 

ננסה למצוא לך סימוכין על ספיקת המדחס של טויוטה ולדעתי זה מדחס סכינים רגיל. כדאי שתדע כי דגמים שמגיעים לארץ הם בספסיפיקיצות שונות לגמרי ממה שמשווק בארה"ב, אז החבר'ה שלך בחו"ל לא מהווים מקור מידע מתאים לנושא.

 

לגבי החיישן, אז ענה אחד שמבין ביודנאי שאין חיישן כזה בסדרה i מה גם שכבר הסברתי, אין כלל חיישן במערכת בקרה ידנית, רק הגריל הקטן קיים וזה חלק מהתצורה של הפאנל בו אמור להיות החיישן ברמות הגימור גבוהות יותר, עניין של עלויות יצור....

פורסם

טוב אז לא התעצלתי והלכתי גם לחפש בדיסקים של ALLDATA .

 

תמונה שווה אלף מילים - צרפתי תמונות של חיישן הלחות על הדשבורד במספר דגמים של יונדאי וכיצד נראה בברור בצילום כיצד הוא מותקן מאחורי פתח גדול על הגריל (מסומן בעיגול אדום), בחלק המדגמים הוא בצד שמאל בחלק בצד בימין - יתכן כי שבדגמים המגיעים לישראל (או אירופה) אולי מטעמי חיסכון לא מתקינים את החיישן ו\או מערכת בקרת האקלים. בחלק מהדגמים יושב כרכיב כפריט במכלול יחידת בקר המזגן עצמו ואין צמת חוטים לדשבורד.

אנסה להשיג תמונות מאר"הב או אף מקוריאה (אם לא תהיה מלחמה שם) לגבי סדרת ה I

 

http://picasaweb.google.com/pgolan/WPAZZ#

 

(לפתוח עם SLIDE SHOW לראות תמונות על כל המסך).

פורסם

קיבלתי הסברים מארה"ב

 

ליונדאי יש 3 סוגי מערכות בקרה למערכת המיזוג בכל הרכבים שלהם:

 

1. FATC - מערכת בקרת אקלים אוטומטית מלאה! עם כל הסנסורים חינוניים ופנימיים ושליטה עד שני אזורים בתא הנוסעים.

2. SATC - מערכת בקרת אקלים סמי אוטומטית עם כל הסנסורים שיש ב 1.

3. MTC- מערכת ידנית ללא סנסורים לתא הנוסעים.

מערכת הבקרה המסופקת עם הרכב תלויה במפיצים הראשיים ולאו דווקא תלויה בדגם הרכב, כל המכוניות מ 2005

ניתן להתקין בקו הייצור אחד מכל שלושת הבקרים. בדשבורד בכל הדגמים הוכן פתח לחיבור הסנסורים של הבקרים

בין 1 ל 3 ע"פ המזמין. בדגמים שונים נבחרו מיקומים שונים כפתח לסנסורים. היות והחום והלחות של אויר חם עולים למעלה לכוון גג הרכב ,העבירו גבוה יותר את סנסור החום והלחות.

 

יצרן מערכת המיזוג על כל המרכיבים קומפרסורים, מאיידים, מעבים, מיוננים, ובקרי מיזוג לחברת יונדאי-מוטור ולמכוניות קיה היא חברת הענק HCC הקוריאנית (שיונדאי מחזיקה בה במניות) המתמחה במערכות ותת מכלולי מיזוג לרכב, חברת יונדאי-רותם מבצעת את בדיקות ביצועים עמידות מערכת המיזוג עם הרכב לתנאי סביבה. HCC (הלה) ספק ליצרנים פורד, GM, וולוו, מזדה והחל מ- 2011 תספק לפולקסווגן ציוד מיזוג, ממפעל שהקימו בסלובניה (עסקה ב 50 מילארד דולר!) הם יצרני היוניטייזר ליונדאי, ומעל 1250 פטנטים במיזוג לרכב. המוצרים ממותג ע"פ המזמין להתאמה לרכב (נמסר לי שיש להם אתר מפורט -אחפש).

קיים עוד ספק קטן בעיקר לגבוי ל HCC.

 

---רב מכוניות הI בארה"ב מצויידות ב SATC כך שמותקן סנסורי לחות וטמפרטורה בדשבורד (יש שוק של יבוא פרטי שלא דרך המפיצים).

---ברכבים עם בקר MTC בהם ידנית הנהג מכוון את הטרמוסטט ע"פ תחושותיו והטרמוסטט מודד את טמפרטורת המאייד (מזכיר את מנגנון מזגני תדיראן ואלקטרה שיוצרו בעבר בארץ).

במכוניות המצוידות בבקר הידני MTC. בפתח בדש בורד - אין כלום! נדה!!!

(פשוט אופציה להתקין בקו הייצור בקר 2 או 3).

פורסם
במכוניות המצוידות בבקר הידני MTC. בפתח בדש בורד - אין כלום! נדה!!!

(פשוט אופציה להתקין בקו הייצור בקר 2 או 3).

יופי! אז כולנו מסכימים ומאשרים.

פורסם
קיבלתי הסברים מארה"ב

 

למה צריך לקבל הסברים מארה"ב כאשר כול מה שרשמת קיים בספרות הדרכה הנקראת

Chonan Technical Service Training Center וגם המצגת שהוספת אליה קישור.

איזה כייף לי :)

פורסם

דניאל

פותח השירשור עם השאלה, הפנה בדיוק אותה השאלה עם התמונות גם לפורום יונדאי בארה"ב

משם ענו לו תשובה חדה וחלקה - סנסור טמפרטורה ולחות.

 

צרוף מקרים - למהנדס מיזוג האויר של יונדאי (מפעל יונדאי באלבמה) ארה"ב גם קוראים דניאל אולם שם משפחתו LEE

(קוריאני שהיגר לארה"ב ו"עיברת" את השם הקוריאני) אולי אתם בני דודים (אנו חיים בעולם קטן).

 

למעשה פיתוח בקר המיזוג (הציפ) עבור HCC הקוריאני בוצע בקלפורניה.

קיבלתי תמונות והסברים (מעניינים) על התכונות בשרשור חדש.

פורסם

למי שמעוניין להרחיב את ידיעותיו במבנה מערכת מיזוג האוויר ברכבי יונדאי החדשים כגון: טוסון ניתן לעיין בקבצים המצורפים.

 

כמו כן ניתן לראות את יחידת 'שיפור ההאוויר' וגם את חיישן הלחות המותקן בטוסון.

5-10.pdf

11-16.pdf

147-21.pdf

איזה כייף לי :)

פורסם
דניאל

פותח השירשור עם השאלה, הפנה בדיוק אותה השאלה עם התמונות גם לפורום יונדאי בארה"ב

משם ענו לו תשובה חדה וחלקה - סנסור טמפרטורה ולחות.

 

צרוף מקרים - למהנדס מיזוג האויר של יונדאי (מפעל יונדאי באלבמה) ארה"ב גם קוראים דניאל אולם שם משפחתו LEE

(קוריאני שהיגר לארה"ב ו"עיברת" את השם הקוריאני) אולי אתם בני דודים (אנו חיים בעולם קטן).

 

למעשה פיתוח בקר המיזוג (הציפ) עבור HCC הקוריאני בוצע בקלפורניה.

קיבלתי תמונות והסברים (מעניינים) על התכונות בשרשור חדש.

איך בדיוק ענו לו תשובה אם הדגם המדובר אינו משווק שם בכלל? מה שגם שהם יצאו פרשים, לא שמו לב שמדובר במערכת ידנית או שפשוט, בגלל רמות הגימור הגבוהות המקובלות ביבשת הצפונית, הם אפילו לא יודעים מה זה...

×
×
  • תוכן חדש...