Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתי סוזוקי אלטו חדשה, והיא צורכת דלק יותר ממה שמוצהר ע"י היצרן. מה לעשות? (כ"ע)


חול1
שימו לב! השרשור הזה בן 4985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למיטב הבנתי, בירידה עם הילוך גבוה משולב ובלי ללחוץ על דוושת הדלק מוזרקת כמות מינימלית של דלק (אף פחות מניוטרל) ולא כמות - אפס (בכל מקרה עדיף, רק תקנו אותי אם אני טועה)

 

מוזר, בדיוק אותו שרשור נפתח אחת לכמה חודשים, על אותו הרכב (לא מאשים את פותח השרשור שלא תאר לעצמו שהשרשור נפתח בעבר, אולי באי חיפוש מספיק)

 

מה שמוזר הוא שהשרשור נפתח תמיד על אותו רכב, אולי בגלל שזו ההבטחה הגדולה שלו, תצרוכת. ואולי באמת ברכב שהתצרוכת שלו באמת טובה, כדאי לתת נתונים יותר ריאליים ולהדגיש את היותם נתונים אמיתיים (או שזה פתח לצרות ליבואן, מצידי שיכתבו נתנוים השוואתיים כמו 40% פחות תצרוכת ).

 

עם זאת, אם נשווה את התצרוכת לזו של הקסנטיה שלי (2.0 אוטו' 2000) לא נגלה הבדלים תהומיים, בהתחשב במשקל הגדול יותר, במנוע הכפול בנפחו, בגיל המכונית שעוד מעט מגיעה למצוות, בנסועתה ועוד כהנה גורמים (התצרוכת בפועל היא 1:12 קילומטרים לליטר 95 אוקטן, בנסיעה רגועה משולבת עם נסיעה נמרצת למדי לעיתים)

 

אז איפה בכל זאת ההבדל הגדול? כנראה ביכולת להשתחל לחניות, למי שזאת סביבת המחיה העיקרית שלו. גם משהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

למיטב הבנתי, בירידה עם הילוך גבוה משולב ובלי ללחוץ על דוושת הדלק מוזרקת כמות מינימלית של דלק (אף פחות מניוטרל) ולא כמות - אפס (בכל מקרה עדיף, רק תקנו אותי אם אני טועה)

 

ברכב הזרקה ברגע שעוזבים את דוושת הגז צריכת הדלק של הרכב עומדת על 0. המחשב יודע שעזבנו את דוושת הגז ומפסיק את הזרקת הדלק.

ההזרקה מתחדשת רק כאשר הסל"ד יורד אל מתחת לרף מסויים כדי שהמנוע לא יכבה (בד"כ 1,000 סל"ד ומטה).

 

צורת הנהיגה הנכונה ביותר בירידה היא להשתמש בבלימת המנוע שמתקבלת ע"י שילוב ההילוך הנכון, גם ברכב אוטומט. גם חסכנו דלק וגם עזרנו לבלמים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה HDI של סיטרואן/פיאט חסכוניות בצורה מדהימה.

הג'מפי שלי ז"ל צרך בנסיעה בין עירונית בין 20-22 ק"מ לליטר סולר ובעיר באיזור ה 15.

 

עם מיכל של 80 ליטר בקושי ביקרתי בתחנת הדלק וגם אז - ימי הסולר העליזים - המחיר היה באיזור ה 300 שקל למיכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל מי שענה. מישהו כתב שהודעתי הועברה לפורום רכישה וקניה ויש לי שם הודעות אך למרות חיפוש מדוקדק לא מצאתי שם את הודעתי או הודעות נוספות. מישהו יכול להפנות אותי במדויק?

ההודעה הופנתה והוחזרה, ושני השרשורים אוחדו. פעולה מהירה ושקטה של ההנהלה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולנסוע על נוטרל בירידות תגיע ל 19 לליטר

 

 

שמע, אני כל פעם מחדש מופתע מהשטויות שאתה לפעמים כותב.

 

אם אתה מחליט לסכן את החיים שלך מוטב שלא תיתן את אותן המלצות שגויות\מסוכנות\טיפשיות לאחרים שיכול להיות שמוכנים "להפסיד" עוד קילומטר אבל להשאר בחיים לאורך זמן.

 

לפותח השרשור,

 

כבר כתבו לך דברים נכונים, אני רק אסדר אותם בצורה נוחה לעין:

 

1.אין קשר בין נתוני צריכה שהיצרן מפרסם לנתונים שתקבל בפועל- היצרן מודד במעבדה עם מהירות קבועה, ללא שיפועים וללא משקל עודף.

2.יש לך רכב חדש שבו יש מנוע חדש שעוד לא ניפתח, עם הזמן המנוע ייפתח, דבר שיביא 2 תוצרים:

א.ביצועי הרכב ישתפרו קמעה.

ב.צריכת הדלק תשתפר גם היא.

 

מעבר לזה, יש לך אחלה צריכת דלק ורכב שמהווה תמורה מצויינת למחיר- תהנה ממנו.

 

בהצלחה

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחשב יודע שעזבנו את דוושת הגז ומפסיק את הזרקת הדלק.

 

אני מעוניין להבין את הנושא יותר לעומק!

קודם כל, אנחנו תמימי דעים לגבי צורת הנהיגה החסכונית והנכונה בירידה עם רכב אוטומטי או ידני (ההילוך הגבוה ביותר שמתאים למהירות שבה אנו נוסעים ומעוניינים לשמור בירידה). וכן, מה שאתה אומר נשמע הגיוני! כדי לשמור על המנוע פועל בהילוך סרק צריך כמות מסוימת של דלק, וכשהרכב בירידה עם הילוך משולב המנוע נשמר פועל מאיליו, וגם יציב יותר (פחות סיכוי לכיבוי פתאומי). כך שהדיון הוא תאורטי בלבד!

 

ידוע לי גם שמחשב הדרך מראה צריכה - 0 (אפס) בירידות ממושכות בהילוך משולב, וצריכה מסוימת (לא אפס) בהילוך סרק.

 

בכל זאת אני רוצה להבין מה המנגנון שמונע אספקת דלק. ככל הידוע לי משאבת הדלק עדיין פועלת. האם ישנו שסתום שמפסיק את ההזרמה לחלוטין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המזרקים למעשה אחראים על כמה דלק נכנס בפועל לצילינדר ומה ששולט עליהם זה המחשב.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שרשמתי קודם, ברגע שמחשב הרכב מזהה שהמצערת סגורה הוא מפסיק את הזרקת הדלק ומחדש אותה רק אם סיבובי המנוע יורדים נמוך מדי כדי להימנע מכיבוי המנוע.

 

משאבת הדלק ממשיכה לעבוד גם כאשר האינג'קטורים סגורים, היא למעשה ממשיכה לדחוף דלק אבל הוא כולו חוזר אל מיכל הדלק דרך צינורית המעקף וכך המשאבה לא מתחממת ולא מתאמצת. ברגע שיש דרישה לדלק בגלל סל"ד נמוך או לחיצה על המצערת האינג'קטורים חוזרים להזריק דלק. זה כל הסיפור.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח השרשור , אני השכרת גם אלטו ידנית ונסעתי איתה לאילת וחזרה לתל אביב עם נתונים דומים למה שציינת , מציע לך לנסוע על 90 ולנסוע על נוטרל בירידות תגיע ל 19 לליטר

 

עם רוח גבית ומפרש פתוח תגיע לכ-22 ק"מ לליטר, ואם תזרוק את הרכב מצוק, תגיע לנתון יצרן של 26 ק"מ לליטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה לא מיועד לנסיעות בין עירוניות , בטוח לא במהירות 100-110 קבוע

אני בטוח שהנתון הזה לא נמדד עם מזגן ובטוח לא במהירות כזו.

 

 

דווקא בטופ גיר בדקו צריכת דלק במספר דגמי מכוניות (נדמה לי שכל היצרנים היו אירופאים) וכולם עמדו בהצהרות יצרן עד כדי סטייה של אחוזים ספורים, לפעמים לטובה או לפעמים לרעה.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיגה חסכונית זה לא עניין פשוט כמו שאתה חושב. לא מספיק לנסוע "רק 100 קמ"ש", צריך לדעת להאיץ, מתי להעביר הילוכים,

לנצל את מומנטום התנועה וגלים ירוקים ברמזורים, לדעת איך ומתי להאיץ לפני עלייה וכדומה. ובמילים אחרות: תצרוכת הדלק

שאתה מקבל היא ככל הנראה אשמתך, לא אשמת הרכב. אמנם ספק אם תצליח להגיע ל-26 ק"מ לליטר, אבל בנהיגה נכונה יותר

אני בטוח שבתנאי נהיגה בינעירוניים אפשר להגיע לכ-20 ק"מ לליטר (כפי שכבר העידו בעלי אלטו אחרים).

 

ואגב: לקבלת נתון תצרוכת דלק מהיימן, מלא מיכל עד הסוף, סע עד לרבע מיכל ואז תתדלק ותבדוק. נסיעה אחת הביתה היא לא

מדד לתצרוכת ממוצעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב הזרקה ברגע שעוזבים את דוושת הגז צריכת הדלק של הרכב עומדת על 0. המחשב יודע שעזבנו את דוושת הגז ומפסיק את הזרקת הדלק.

ההזרקה מתחדשת רק כאשר הסל"ד יורד אל מתחת לרף מסויים כדי שהמנוע לא יכבה (בד"כ 1,000 סל"ד ומטה).

 

צורת הנהיגה הנכונה ביותר בירידה היא להשתמש בבלימת המנוע שמתקבלת ע"י שילוב ההילוך הנכון, גם ברכב אוטומט. גם חסכנו דלק וגם עזרנו לבלמים.

 

איתמר.

בצבא נתנו לי פעם את הפ'גו 205 ובלמתי בצריפין בסיבוב על ידי הורדת הילוך , קיבלתי כזאת נזיפה " תגיד אתה רוצה לגמור על המנוע?" "תשתמש רק בבלמים "

מתגעגע... לאוטוביאנקי Y10 שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-205 הייתה ממש מזמן בצבא, אולי הסלנג אז היה שונה והכוונה הייתה בזמנו:

"תגיד, אתה רוצה לגמור על המנוע את ההלל?"

 

או שזה סתם מישהו שהשאיר את ההגיון בש.ג.

 

מה שכן, הורדת מהירות לפני סיבוב אכן נעשית בעזרת הבלם יחד עם הורדת ההילוך, שיתאים ליציאה מהסיבוב - לפני הכניסה לסיבוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיגה חסכונית זה לא עניין פשוט כמו שאתה חושב. לא מספיק לנסוע "רק 100 קמ"ש", צריך לדעת להאיץ, מתי להעביר הילוכים,

לנצל את מומנטום התנועה וגלים ירוקים ברמזורים, לדעת איך ומתי להאיץ לפני עלייה וכדומה. ובמילים אחרות: תצרוכת הדלק

שאתה מקבל היא ככל הנראה אשמתך, לא אשמת הרכב. אמנם ספק אם תצליח להגיע ל-26 ק"מ לליטר, אבל בנהיגה נכונה יותר

אני בטוח שבתנאי נהיגה בינעירוניים אפשר להגיע לכ-20 ק"מ לליטר (כפי שכבר העידו בעלי אלטו אחרים).

 

+1

 

אני נוסע בתמה האוטו ביום יום צורך ליטר לשש קילומטר. בנסיעה חריגה הצלחתי להגיע לליטר ל14 קילומטר (אני חושב שזה נתון יותר טוב ממה שהיצרן דמיין). בדוק מה מהירות הרכב בהילוך הגבוה ביותר שיש לך ב2000 סל"ד. בדרך כלל זו המהירות הכי חסכונית שיש. אם תשמור על המהירות הזו בסל"ד הזה קבוע אתה תצליח להוריד את צריכת הדלק. דורש עצבי ברזל.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם לצורך דוגמא, אני בעל אלטו ידנית.

בחודש אוגוסט עם מזגן שרוב הנסיעות מחוץ לעיר הצריכה הייתה 18.7. (31 ליטר, 580 ק"מ כמה פעמים).

השיא צריכה שהיה עשיתי עם הרכב (מהידלקות נורה עד הידלקות נורה), 672 ק"מ. פעמיים הדלקתי מזגן.

כשהגעתי לתחנת דלק המד הראה 694 ק"מ.

אם רוצים אפשר להגיע לצריכה מספקת המון תלוי באופן הנהיגה:idea:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...