Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה כללית על רצועות תזמון


odednovo
שימו לב! השרשור הזה בן 5222 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה לבעלי הניסיון בפורום:

לאחרונה יצא לי להחליף בשני רכבים שברשותי רצועות תזמון.

ההחלפה הייתה לא עקב הקילומטרז' אלא עקב פרק הזמן שחלף מההחלפה הקודמת.

הרכבים עשו כשלושה רבעים מהקילומטרז הנידרש להחלפה.

בשני המקרים בחנתי הייטב את הרצועות שפורקו והם ניראו במצב מושלם כחדשות, ללא סדקים, ללא יובש והשיניים ניראו מושלמות.

בשני המקרים הרצועות היו מקוריות של היצרנים.

האם יש הגזמה בדרישות היצרנים להחלפת רצועות בכל הנוגע לפרקי הזמן בין ההחלפות?

(אני בכוונה לא מציין את יצרני הרכבים כי מדובר ביצרנים שונים לגמרי וברכבים שונים לגמרי ולכן ניראה לי שהעניין כאן הוא עקרוני)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב ההגזמה היא לכוון בית שמאי ולא בית הילל וזאת על מנת להציג הוצאות רכב כלליות נמוכות יותר מהמתחרות.

 

באופן כללי, מצב רצועת התזמון מאוד תלוי באופי השימוש ברכב ובאקלים שכנראה אצלך הטיבו עם הרצועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחושה שלי היא דווקא שהיצרנים הלכו לבית שמאי.

הרכבים נסעו בעיקר נסיעות עירוניות כך שלמרות שלא צברו קילומטרז' הם צברו שעות מנוע רבות בהם הרצועה עבדה והאקלים היה אותו אקלים בו נוסעים שאר המכוניות בארץ באזור המרכז.

מעניין אותי אם גם ברכבים אחרים בהם מוחלפת רצועת התיזמון עקב צבירת זמן ולא קילומטרז היא במצב גרוע או טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף החלפה של רצועה טובה על מצב בו הרצועה נקרעת ואתה נקרע בהוצאה של ראש מנוע.

גם החלפה יזומה עולה כסף לבעל הרכב, אבל ללא כל פרופורציה להוצאה במידה ונקרעת הרצועה

לכן בהרבה מקרים החגורה במצב טוב, ויש ש"שוכחים" להחליף בזמן ועדיין מחליפים לאחר הרבה יותר קולומטר או זמן מבלי שהיא נקרעת.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לבעלי הניסיון בפורום:

לאחרונה יצא לי להחליף בשני רכבים שברשותי רצועות תזמון.

ההחלפה הייתה לא עקב הקילומטרז' אלא עקב פרק הזמן שחלף מההחלפה הקודמת.

הרכבים עשו כשלושה רבעים מהקילומטרז הנידרש להחלפה.

בשני המקרים בחנתי הייטב את הרצועות שפורקו והם ניראו במצב מושלם כחדשות, ללא סדקים, ללא יובש והשיניים ניראו מושלמות.

בשני המקרים הרצועות היו מקוריות של היצרנים.

האם יש הגזמה בדרישות היצרנים להחלפת רצועות בכל הנוגע לפרקי הזמן בין ההחלפות?

(אני בכוונה לא מציין את יצרני הרכבים כי מדובר ביצרנים שונים לגמרי וברכבים שונים לגמרי ולכן ניראה לי שהעניין כאן הוא עקרוני)

 

1. בגדול טכנולוגית ייצור של רצועות תיזמון מאוד השתפרה מבחינת החומרים ואורך החיים של רצועות תיזמון גדל בהדרגה. בדגמים מסויימים של קונצרן VAG הוראות החלפת רצועת תיזמון היא אחרי 180K ללא מגבלת זמן אלא בדיקה כול X קילומטר לאחר 60K.

הוראת הייבואן בארץ החלפה לאחר 120K.

 

2. בדרך כלל מוסכי הייבואן נוהגים לקבוע זמן החלפה קצר יותר מאשר הנחיות ייצרן מסיבות שלהם.

 

3. לא פעם החלפתי רצועת תיזמון בגולף דור 4 לאחר 5 שנים ואכן הרצועה הייתה במצב די טוב כלומר ללא קרעים אלא קצת יובש בחלק הפנימי של הרצועה.

 

תבדוק מה הם הנחיות הייצרן לעומת הנחיות הייבואן לגבי סוג הרכב שברשותך.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5222 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...