Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה עדיף בשטח-הנעה קדמית או אחורית?


אליה
שימו לב! השרשור הזה בן 7323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הדוגמה של העגלה לא תופסת, בגלל שאתה לא מניע אותה באותה צורה. אתה צריך להשוות עגלה לפעולת חילוץ ולא להנעה עצמית.

 

הנעה אחורית תתן לך יותר ברוב המקרים בשטח שדורשים אחיזה - למשל - תאוצה ונסיעה בעליה - בשני המקרים העברת המשקל לאחור בעצם מונעת אחיזה מהגלגלים הקדמיים.

ומה קורה בירידה :lol: , ובכל מקרה התאוצות מאד קטנות בנסיעת שטח.

 

רשף - זה ממש לא טירוף להתקין נעילה קדמית.

לא טירוף, אבל לא מקובל מדי (פרט ל"נעילות" אלקטרוניות על כל הגלגלים כמו בקורנדו) במיוחד לא נעילות מליאות, זה פשוט פוגע בנסיעת כביש ויכול להיות מסוכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי חברה יש לי בשבילכם שתי תאוריות מוכחות בשטח שרק יסבכו את המצב... :twisted:

 

1) למה הנעה קדמית טובה יותר: קחו עגלה של סופר לכו איתה למקום עם חול כמו הדיונה

או חוף הים תנסו לדחוף אותה קדימה כשאתם מאחוריה ואחר כך תנסו למשוך אותה מקדימה

כמובן שיותר קל למשוך

 

2) רכבי באגי תמיד באים בהנעה אחורית בלבד! ואלה רכבים שמיועדים במיוחד לחולות,

זה בגלל שככה יש היגוי טוב יותר ובמקרה שהרכב בסיבוב הגלגל החיצוני לא יתחפר בטעות

או משהוא בסגנון ומאבדים את ההגה וגם מפני שרוב משקל הרכב הוא מקדימה בגלל המנוע

ולכן יהיה יותר קל לגלגלים הקדמיים להתחפר מאשר לאחורים, אבל שימו לב שלרכבי באגי

מקצועיים יש גלגלים מקדימה צרים יחסית וגם הצמיגים שלהם חלקים ובנוסף אצלהם המנוע

הוא מאחור...

 

מסקנה: לא סתם עשו מהחיפושית באגי זאת מפני שרוב המשקל הינו מאחורה בגלל שמנוע

ממוקם מאחור ולכן יש היגוי טוב יותר וכל מה שצריך זה רק זוג גלגלים רחבים מאחור לשמור

על הרכב מעל החול, להוריד משקל וזהוא...

 

נ.ב.

נסיעה בשטח אפילו בקורקר עם קפיצות שבדרך כלל הרכב יעמוד בהן אבל הוא אינו בנוי להן

יגרמו לבלאי חריף בתושבות המנוע והגיר (בעיקר המנוע) וכמובן לבולמים ולקפיצים ולשאר חלקי המתלים שמחזיקים את הגלגל.

 

 

אהה דרך אגב הנעה של כל הגלגלים זה כמובן הכי טוב לכביש ולשטח...

 

הודעה שלמה של ניחושים... (למרות שגם אני לא מתיימר לדעת את כל התשובות)

 

הסיבה שבונים הרבה באגים על בסיס חיפושית זה בגלל שזה קל וזול וזמין.

 

הסיבה שלבאגי שמיועד לחולות יש גלגלים צריך מקדימה זה על מנת שהם יתחפרו קצת בחול כדי ליצור התנגדות צידית שתסייע להיגוי. אם הגלגל היה רחב, ועוד עם מעט משקל עליו, הגלגל היה פשוט מרחף מעל החול ולא היה נותן היגוי בכלל. הגלגל הצר עובד בצורה די דומה לעקרון של הגה כיוון בסירת מנוע.

 

הסיבה שבבאגי רוב המשקל הוא מאחור זה על מנת שהחזית "תרחף" מעל החול ככל שניתן, ולא תתחפר תוך יצירת התנגדות להתקדמות. כמו שרמזתי קודם, תכונה זו באה בניגוד גמור לרצון לקבל היגוי מקדימה. עם הנעה אחורית חזקה אתה גם לא ממש לוקח את הסיבובים עם ההגה, אלא עם הזנב בהחלקת כוח.

 

דוגמת עגלת הסופר בכלל לא רלוונטית, כי כשאתה דוחף אותו מהידית אתה מפעיל גם רכיב מומנט שדוחף את הפרונט לתוך החול. בבאגי הכוח המניע מופעל מגובה הרצפה ולא מהגג.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כמו הנעה קידמית לשטח. עם אוטו קל והנעה קידמית אתה מלך בשטח.

מניסיון יש לי פיאט 127 עם הנעה קידמית נסעתי במקומות שחבר שלי עם הג'יפ של אמא שלו בקושי עבר שם. :lol:

GET RICH OR DIE TRYING

Aliens infected us, its about time we infected them

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוגמה של העגלה לא תופסת, בגלל שאתה לא מניע אותה באותה צורה. אתה צריך להשוות עגלה לפעולת חילוץ ולא להנעה עצמית.

 

הנעה אחורית תתן לך יותר ברוב המקרים בשטח שדורשים אחיזה - למשל - תאוצה ונסיעה בעליה - בשני המקרים העברת המשקל לאחור בעצם מונעת אחיזה מהגלגלים הקדמיים.

 

 

בקשר לדוגמה עם העגלה כנראה שלא הבנת

עכשיו תראה כשאתה נוסע בשטח חולי (בוא ניקח לדוגמא את חוף הים), הגלגלים הקימיים

להם יש את רוב העומס וזה בגלל שאתה כאילו מפיל עליהם את כל המשקל

אני לא יודע איך להסביר לך את זה במדיוק במילים זה קשה (מאוד), אבל תיסע עם רכב

בשטח חולי תן ברקס חזק ותראה איך שהגלגלים הקדמיים גרמו לזה שמקדימה תהיה ערימת חול

וזה בעצם מה שקורה גם בנסיעה תמיד המשקל שאתה דוחף או מושך רוב הנטל נופל על הגלגלים

הקדמיים ולכן תמיד תהיה להם אחיזה.

 

אני מקווה שהצלחתי להעביר את המסר בצורה מובנת...

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לרכב שטח שבהעברה ל 4X2 הופך להנעה קדמית הרי זה הסובארו טנדר

4X4...

ולפני שיהיו תגובות כמו זה לא רכב שטח...

 

מי שלא נסע איתו בחולות שלא ידבר...

HU: JVC KDBT1 AMP:JBL Cs50.4

COMP: MTX RTS652 SUB: Magnat Xpress 1200

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רשף - ירידות אני יורד על מישקל האוטו ומינימום גז, לא צריך יותר מדי אחיזה בשביל זה.

תאוצות בשטח - אולי עם רכב 4X4 - עם רכב 2X4 הנהיגה שונה לגברי, גז, גז ועוד גז.

נעילות - ישנן כמה נשים שאין להן מושג שהבעלים שלהן שמו נעילה מקדימה כי היא לא מורגשת כאשר ההנעה הקדמית מנותקת.

 

127 - הדוגמא שלך פשוט לא טובה, הרכב שלך מתוכנן להוציא את המקסימום מהנעה קדמית הרבה יותר קל לנצל עד טום הנעה קדמית, לנצל הנעה אחורית הרבה יותר קשה, ולנצל 4X4 גם צריך לדעת, אחרי הכל - מדובר ברכבים הרבה יותר כבדים שמסוגלים לעבור במקומות אחרים בהם הפיאט שלך תשאיר חלקים.

ולא, אני לא אכנס לאין סוף הרכבים הנעה קדמית שהוצאתי מחול די פשוט.

 

לענין העגלה - אם יש מישהו שאחרי ההסבר של ג'רמי וההקבלה שלי לא מבין למה זה לא אותו הדבר - כנראה שהוא צריך ללמוד קצת פיזיקה ולוגיקה. { לא מהתנשאות, לי פשוט אין את יכולת הלימוד הדרושה לענין }

עם מנוף אי אפשר לסרוג סוודר { C }

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לרכב שטח שבהעברה ל 4X2 הופך להנעה קדמית הרי זה הסובארו טנדר

4X4...

ולפני שיהיו תגובות כמו זה לא רכב שטח...

 

מי שלא נסע איתו בחולות שלא ידבר...

 

למי שלא הבין לכל הטנדרים חוץ מהטנדר שחברי מדבר עליו

כולם הנעה אחורית בגלל שבטנדר כשמעמיסים עליו הרבה משקל אז הגלגלים האחוריים מאבדים

מהאחיזה שלהם ולכן הם הנעה אחורית אבל לזה אין קשר לשטח בשביל זה שמו להם 4X4

 

 

נ.ב.

גיל איך הפונטו אחרי הטוטאלוס שהיא עשתה לסקודה של איתי... :wink:

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי הסברים פיזיקלים, אבל פעם באחד ה CJ , נשבר לי צלב של גל ההנע האחורי. פירקתי אותו ונסעתי רק עם הנעה קדמית. לא הרגשתי בהבדל משמעותי לעומת נסיעה ב 2X4 עם הנעה אחורית.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...