Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8124 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כולי אושר...

 

הייתי אתמול אצל מישה (חבר של דני שהחליף לי את הרדיאטור חימום פנימי, מכונאי שעבד כ- 10 שנים עם פיז'ו- סיטרואן ועשה כמה תיקונים לאביעד ומתן).

 

אחרי כחודשיים שלושה של אכילת שמן מוגברת, בבדיקה שטחית בליטל ואצל דני בעת שהחליף לי ביום שבת שעבר רדיאטור חימום פנימי (שאינו מתעסק ממש בצד של המכונאות) אמרו כי מדובר במחזירי שמן גמורים של הטיימינג.

 

כמו כן, שבוע שעבר כשהייתי אצל דני התגלה כי המרקם של המים הירוקים מאד מוזר ומלוכלך.

השבוע איציק החליף לי מים ירוקים ביחד עם ברקסים ותרמוסטט, והתגלה כי יש במים הירוקים ג'יפה לא נורמלית ושמן. איציק היה המנחש הראשון שהאטם הולך להיות הדבר הבא :(

 

אתמול בבדיקה יסודית יותר אצל מישה בעת שהייתי אמורה להחליף אצלו מחזירי שמן של הטיימינג, התברר כי מדובר באטם ראש מנוע שצריך להחליף.

עבודה של לפחות 5 שעות נטו, נזק של מינימום כ- 800 ש"ח (אם לא יגלו דברים נוספים).

במוסכים מורשים זה מתנפח ל- 2-3 ימי עבודה, ועלות עבודה גבוהה.

 

אגב, בשיחה אתמול עם הבעלים הקודמים של האוטו, שהינו ידיד שלי ולא נוהג לספר לי סיפורים, נאמר לי כי מעולם לא היו בעיות כלשהן מהסוג הזה.

 

 

יש למישהו ניסיון עם החלפת אטם ראש מנוע+ המלצות כלשהן?

 

תודה מראש.

חלי

פיג'ו 206 1.6 2006

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אצלי ברכב ב 148 אלף ק"מ לערך נפרץ אטם ראש , זה התחיל עם שמן במים

והמשיך עם אכילת מים מוגברת.

האוטו נכנס למוסך לא מורשה ( אחים ימין בפ"ת ) שם עשו אטם ראש חדש

והחליקו את המקום עליו האטם יושב כמובן , כל הסיפור עלה לי בערך 900 שקל

פלוס מינוס.

 

ברוב מנועי ה TU האטם ראש הולך בסביבות ה 100 עד 130 אלף ק"מ , שלי החזיק

קצת יותר..

 

ואפרופו אטמי ראש , לחבר שלי יש 206 XS עם 50 אלף ק"מ , נפרץ לו בשבוע

שעבר אטם ראש , כמו גם יובל מהפורום שלנו.

 

שיא האמינות..... או שלא!

פורסם

תהיי רגועה .

 

זה כולה אטם .

 

במידה וזה יסתיים בזה , זה ממש שטויות .

 

במידה ולא... :roll:

 

 

יאשה , שהחליף במשך שנתיים 3 אטמים עוד לפני שנפרצו :lol:

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

אם כבר אז כבר - שאלה:

 

אצלי כבר הרבה זמן הרכב אוכל בערך ליטר שמן ל-5000 ק"מ. המים ברדיאטור נקיים בינתיים, אבל אני חושש שבאמת יגיע בקרוב זמנו של האטם (הרכב עבר 120 אלף ק"מ).

 

האם כדאי לטפל בזה מראש - או לחכות? האם המתנה יכולה לגרום לנזק מסוים? האם ניתן לזהות שזו הבעיה כבר היום או אי אפשר לדעת עד שזה קורה?

 

תודה

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
איך 900 שקל עולה כל העסק?

 

אני שמעתי שלעשות ראש זה בסביבות 2000 או 3000 ש"ח

 

לעשות ראש - כלומר חריטה , שלייף אם צריך וכדומה - אכן לפחות 2K.

הח' אטם ראש - הורדת הראש, ניקוי , הח' אטם שעולה כ-4300 ש"ח והרכבה - 900 ש"ח מספיקים. :idea:

פורסם
איך 900 שקל עולה כל העסק?

 

אני שמעתי שלעשות ראש זה בסביבות 2000 או 3000 ש"ח

 

לא מדובר פה על ראש מנוע וחריטה כמו ששמר אמר.

שאתה עושה ראש אתה גם בדרך כלל עושה גומיות שסתומים ( אחד הסיבות השכיחות

לאכילת שמן ברכבי PSI )

 

החלפת אטם ראש היא הורדת ראש , פירוק האטם החלקה וניקוי המשטח , הרכבת

האטם וחיזוק ראש בדרך כלל לאחר 500 ק"מ בהם לא מאמצים יותר מידי את הרכב.

פורסם

 

ואפרופו אטמי ראש , לחבר שלי יש 206 XS עם 50 אלף ק"מ , נפרץ לו בשבוע

שעבר אטם ראש , כמו גם יובל מהפורום שלנו.

 

שיא האמינות..... או שלא!

 

 

אותו יובל שטוען שמאז שהרכב אצלו, היו רק טיפולים שוטפים וזהו?

:shock:

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

 

ואפרופו אטמי ראש , לחבר שלי יש 206 XS עם 50 אלף ק"מ , נפרץ לו בשבוע

שעבר אטם ראש , כמו גם יובל מהפורום שלנו.

 

שיא האמינות..... או שלא!

 

 

אותו יובל שטוען שמאז שהרכב אצלו, היו רק טיפולים שוטפים וזהו?

:shock:

 

אולי תשאל אותו לבד במקום לעקוץ?

 

:shock:

פורסם

 

ואפרופו אטמי ראש , לחבר שלי יש 206 XS עם 50 אלף ק"מ , נפרץ לו בשבוע

שעבר אטם ראש , כמו גם יובל מהפורום שלנו.

 

שיא האמינות..... או שלא!

 

 

אותו יובל שטוען שמאז שהרכב אצלו, היו רק טיפולים שוטפים וזהו?

:shock:

 

האטם אצל יובל טופל באחריות ללא תשלום

 

ולחלי, מצער לשמוע :roll:

 

שי

גולף GTI סטנדרטית....כמעט

פורסם
אם כבר אז כבר - שאלה:

 

אצלי כבר הרבה זמן הרכב אוכל בערך ליטר שמן ל-5000 ק"מ. המים ברדיאטור נקיים בינתיים, אבל אני חושש שבאמת יגיע בקרוב זמנו של האטם (הרכב עבר 120 אלף ק"מ).

 

האם כדאי לטפל בזה מראש - או לחכות? האם המתנה יכולה לגרום לנזק מסוים? האם ניתן לזהות שזו הבעיה כבר היום או אי אפשר לדעת עד שזה קורה?

 

תודה

 

רוני

 

הי רוני,

כדי להוריד את צריכת השמן - תעשה פחות ג'ימיקנות :)

וברצינות: אצלי זה קילו ל7000 ק"ם, כאשר רוב ירידת המפלס הייתה אחרי ג'ימיקנה ונסיעות "כמו שצריך" :) כנראה מנוע באמת שורף הרבה יותר שמן מעל 5000 סל"ד...

 

לגבי מניעה ונזק אפשרי: שיהיה לי הרבה מאוד כסף אני התחיל להחליף אתם ראש כל 50K ק"מ :) בינתיים אני עוקב אחרי מצב שמן ומים בתדירות גבוהה יחסית - פעם-פעמיים בשבוע בתקווה לתפוס את הבעייה ברגע שזה קורה.

 

P.

פורסם

קיבלתי עכשיו הצעת מחיר מליטל.

 

 

זה יוצא ככה:

 

עבודות:

פירוק והרכבת ראש מנוע- 6.1 שעות- 915 ש"ח לפני מע"מ

 

עבודות חוץ:

שיפוץ ראש מנוע- 500 ש"ח לפני מע"מ

 

חלקים:

סט אטם לראש מנוע- 245 ש"ח לפני מע"מ

נוזל קירור- 48 ש"ח לפני מע"מ.

 

 

סה"כ זה יוצא 1998 כולל מע"מ, ואחרי שמורידים את הנחת הפורום זה יוצא 1803 ש"ח כולל מע"מ.

חלי

פיג'ו 206 1.6 2006

פורסם
כנראה מנוע באמת שורף הרבה יותר שמן מעל 5000 סל"ד...

זה אכן כך - בסל"ד גבוה, הרינגים לא "מספיקים" לגרוף את השמן כמו שצריך מדפנות הצילינדר בפעימת היניקה, שמן נשאר בתא השריפה ונשרף.

פורסם

מזל טוב חלי. :?

 

הנביא יאצק נתן נבואת זעם לגבי האוטו שלי ביום שישי. אז בקרוב אצלי.

 

דבר אחד לא הבנתי. ה-800 ש"ח של מישה זה רק לאטם ראש, וה-1800 ש"ח של ליטל זה לראש מנוע? או ששניהם רק לאטם ראש?

 

אם זה לאותו דבר משהו אומר לי שההתלבטות לא תהיה ארוכה...

 

בהצלחה!

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.


×
×
  • תוכן חדש...