Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6032 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אדי, די חזרת על מה שכתבתי בסעיף 2 (קראת?)...

 

ברור שכל פילטר פסיבי מורכב מסלילים וקבלים.

וכל פילטר אקטיבי מורכב מסלילים וקבלים ומגברי שרת.

 

הסיבה לשיהוי/שינוי פאזה של האות היא לא בדיוק מה שתיארת, אלא נובעת מהעכבות המשוקפות של סליל וקבל הנוצרות בגלל העברת אות AC. אפשר להסביר את זה מתימטית אבל אני לא יודע אם זה המקום.

 

אה... לא!

 

מטמטיקה זה לא התחום שלי - אל תכנס לשם אפילו :-D

 

אני בעל תעודות של מתכנת ויש לי בגרות חמש יחידות בתכנות עם ציון 100 עגול - אבל יש לי נכשל במטמטיקה, על תשאל איך זה עובד אצלי, אני פשוט רואה בתכנות כשפה ואני "מדבר" אל המחשב, ברגע שזה מגיע לתכנות שהוא מטמטי - אני יכול ליצור ווירוס קטלני בלי לדעת בכלל :-P ולכן... עדיף שלא!

 

אבל אני מבין את הכיוון ואני אסתפק בזה כרגע.

 

לכל החברים האחרים - תנסו למצוא ספר מבוא לשידור\קליטה של רדיו או ספר מבוא לאות חשמלית או אודיו וזה יכסה את החומר הזה שהוא עדיין - חומר רקע בלבד שמעבר אליו גם אני, הולך לאיבוד.

 

רומם - יכלת לקנות פול ריינג' וHU ולחסוך מעצמך את כל החיידק הזה כבר מהרגע הראשון - נכון שחבל שלא סיפרו לך קודם? :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לא שיש פה סדר, אבל בואו נבלגן עוד טיפה:)

איך כל הכתוב פה ישים באודיו ברכב?

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

עידו - נקודה יפה מאוד!

 

אבל אני חושב שאליקו דואג להריח לפני כל פעם שהוא עושה פאזה

 

לא יודע אם הוא רוצה להריח בכל פעם שהוא הופך פולניה!

 

 

איך זה ישים ברכב? זה לא, אבל כשאתה מבין מה עומד מאחורי הדברים ואתה מיישם, אתה לפחות מבין מה קורה ברכב ואיך לתקן את זה.

 

זה שהתוצאה היא ממש לא מה שאתה היית מצפה שהיא תהיה עם היית מחשב על הנייר זה דבר אחד אבל זה שאתה מבין למה אתה מקבל תוצאה כזו או אחרת - זה כל ההבדל...

 

 

אליקו - חשבת פעם למה אתה כל הזמן נתקל אצל חברי פורום חדשים וגם כאלו שהם לא בתופעה שהסאב וופר מבטל את המידבאסים? או שהסאב וופר קבור בתא המטען?

 

כי הם לא יודעים ולא מבינים מה קורה בין הסאב וופר למידבאסים או שהם לא יודעים מה קורה כשהסאב מנגן מעל 60 הרץ והפאזה שלו גם הפוכה...

 

ואיך אתה רוצה לדעת שהסאב שלך נמצא בפאזה הפוכה בלי ממש להבין מה זה פאזה הפוכה? אז נכון אתה יודע, אבל אם היית יודע לעומק מה הופך את הפאזה - אולי היית מכוון את הסאב יותר טוב? (אני יודע שאתה יודע, אבל אני מרים את זה כשאלה כללית לכולם).

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אדי, להבין בתאוריה זה גם יפה, אבל מה קורה שאתה משחק גם עם הטי-סי וגם פאזה? אפשר לחשב את זה? יותר נכון יהיה לשאול - נניח התחלת לשחק עם כל הקשקושים בפרוססורים/כרטיסי הקול המשוכללים שיש לנו, מישהו ידע לזהות את השינוי בפאזה תוך משחק עם הטיסי? ואיך לתקן את זה? כי אחד משפיע על השני הרי, מה עושים אז?

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

אתה מנסה אחד אחד ואחרי זה קומבינציה - אבל כשאתה מבין איך כל אחד פועל, אח"כ יהיה לך יותר קל להתעסק עם שניהם ביחד...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אתה לא צריך להסביר לי את הדברים הללו:)

אני שואל בכדי שאחרים יוכלו ללמוד מהתשובות שלך.

בכוונה שאלתי שאלות יחסית ממוקדות, כי לא צריך תשובה ממוקדת, אלא רק תשובה של ניסוי וטעיה.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

יש הבדל בין ניסוי וטעיה כשאתה לא יודע מה אתה עושה לבין ניסוי וטעיה כשאתה כן יודע מה אתה עושה.

 

זה כמו להיות בתוול ולעשות את זה בפעם הראשונה באפלה בלי קונדום... :-D

 

והיא עם אהיל על הראש :-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אדי, אתה יודע שאני אוהב אותך אבל קצת חפרת כבר עם הפולני והאהיל. תגוון. :lol:

 

אם מתחילים לחשב מתמטית איפה הפאזה עכשיו "עומדת", כי מצד אחד שינוי הסלופ הסיט את הפאזה בX מעלות, ומצד שני הפכת פאזה בפרוססור שלך ב180 מעלות והעמדת את הפאזה בY+X ואז לתוך הסלט הזה הוספת דיליי של 0.3ms שהוסיף Z מעלות לפאזה. לך תחשב עכשיו X+Y+Z..

 

זה פשוט לא פרקטי ולא ישים. תיאורתית, זה נכון לדעת את ההשלכות של כל פעולה ופעולה, פרקטית זה רק משחקים שוב ושוב.

 

כמעט תמיד הצלחתי להמנע כליל משימוש בTC/TA באמצעות שימוש מושכל במשחקי פאזות וסלופים, אם כי, טיים קורקשן זה לא מילה גסה ושימוש בו במשורה יכול לתרום מאד.

[הפיסקה הזו מיועדת לידידי ניר GM שמוכן להישבע שכל נגיעה בTC מסרסת, מזרגגת ומזיי*ת את הסאונד.:lol:

 

ומשהו בנימה אישית. עם כל הכבוד, ויש המון כבוד, לנושא הטיונינג והפיין טיונינג, לפעמים נראה ששכחנו לשמוע מוסיקה.

במקום להתענג על קטע סולו של חצוצרה או פסנתר, במקום להתלהב ממקטעי מעבר של תופים, במקום להתרגש מפריטה, אנחנו "שומעים" נקודות חיתוך ופאזות. במשך זמן רב הייתי פתאום ברמזור מחליף-פאזה-למיד-ימין או מנסה נקודת חיתוך גבוהה/נמוכה. נכון, משהו מציק פתאום באוזן או סתם נראה לך שהשינוי שתעשה עכשיו, בדיוק הוא, יביא לך את הנירוונה האודיופילית עליה אתה מפנטז..

 

צריך להוסיף תיאור של טכנופיל לשלל התיאורית של ציודפיל ושדרוגפיל. רבאק, מה עם לשמוע מוסיקה בכיף?:lol:

 

 

 

אבל זה לא משכנע אותי, אני עדיין ממשיך לשחק עם כוונים וכוונונים..:roll:

פורסם

אני לא סובל להסכים עם ניר

אבל אני מעט שותף לנושא ש-TC פוגע בסאונד

לא מדובר בתאוריה, שם דווקא הוא לא אמור לפגוע

אבל בפועל זה בהחלט שמיע, TC יוצר שינוי בסאונד של ממש,

לא אומר לרעה או לא אבל זה שינוי

 

אני כרגע בלי TC בכלל,

2 פאזות הפוכות (וופר, ומיד בצד שמאל) חשמלית,

והנמכת הטוויטר השמאלי ב1.5 DB,

 

המצב לא רע בכלל לטעמי, מפה זה קצת משחקים

פורסם

כן, משהו באמת מוזר קורה לסאונד כשאתה משחק בTC- אתה מקבל במה ממורכזת ומפוקסת ועמוקה...

 

ממש נורא :-P

 

צביקה - אני נהנה כל רגע ורגע שאני שומע מוסיקה.

 

צביקה - אני בן אדם שמאמין בעיקר בפרקטיקה

 

אבל צביקה - אני גם אוהב לדעת מה אני עושה.

אבל צביקה - אני בן אדם סופר טכני.

 

וצביקה - מה רע בפולניה ואהילים? אני מגוון מידי פעם לפעם אבל השבוע זה שבוע אהילים!

 

ופולני - אני מת לגוון, אבל לא יכול, כי... :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

הכל עניין של סדרי עדיפויות. מה אתה מקריב, ועל חשבון מה. זה נכון שטיים קורקשן יוצר שינוי. זה התפקיד שלו, זה השימוש שלו. השאלה כמה אתה מרוויח מזה וכמה אתה מפסיד, או "מפסיד".

 

זה עניין סובייקטיבי נטו. אני מוכן "להפסיד" מעט כדי להרוויח במה ממורכזת.

פורסם

טוב, מחקו כאן את כל הודעות השטות - אכן, רוח השטות השתלטה עליי מסיבות אישיות השבוע הזה והייתי באובר מטורף, לא סמים ולא נעליים, פשוט אובר מטורף שנוצר מסיבות אישיות.

 

אבל על דבר אחד אני אצא חוצץ נגד - אני קיבלתי תגובות של תפסיק לחפור על תגובות שמדברות על נושאים טכניים!

 

זה, לא מקובל עלי!

 

הבריחה של חלק מחברי הפורום הכי מכובדים כאן מנושא טכני רק בגלל שהוא לא ניתן ליישום בפועל - לא מקובלת עליי.

 

אם זה ימשך - אני בעצמי אפסיק לכתוב, כי אני חבר פורום שגם אוהב מאוד להבין את הטכניקה מאחורי הפרקטיקה.

 

אם יש כאן חברים שהנושאים הטכניים לא מעניינים אותם, בבקשה, אל תתערבו בתוכן השרשיר.

 

תודה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אף אחד לא בורח, אבל הייתה חפירה ארכיאולוגית ב2 שרשורים שמדברים עם אותו הדבר.

בשורה התחתונה את מי זה מעניין בכמה מעלות הפאזה משתנה בדיוק, ואת מי זה מעניין כמה מעלות בדיוק זה בסלופ 12 ובכמה הנחתה יש בBAND WIDE של החיתוך בDB.

 

כל הדברים הללו נכונים במחשבה אקוסטית, בתכנון וכו'.

אבל זה שאני אמדוד כל דבר, וישב ברכב עם מחברת,עט ומחשבון לא יעזור במיל , בכל הנושא של כיווני מערכות.

 

גם ככה הכל זה פשרות.

 

הרי כיוון זה דבר שנעשה אחרי שהכל פיזית מותקן וממוקם.

אז מה יעזור לי חישובי המעלות של הפאזה עם הזווית של האלמנטים לא משתנה?

ואיך זה יעזור לי לדעת שיש הנחתה של 0.63DB בBAND WIDE כאשר יש עוד אלפי הרצים נוספים לכל אלמנט?- שדורשים טיפול.

ולמה זה יעזור לי לדעת כמה זה במילי-שניה?

 

אם זה לא עוזר לי, אני לא צריך לדעת מספרית מה ,כמה ולמה.

under construction..

פורסם

אם זה לא מעניין אותך ואתה חושב שזה לא מעניין אחרים, לפחות אל תתערב בשרשור שפתחתי, כי זה מעניין אותי...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

ניר, נכון אבל לא מדוייק.:lol:

 

יש הרבה דברים בחיים שידיעת והבנת התיאוריה לא תועיל לך במאום מבחינה פרקטית. זה לא אומר שלא צריך לשאוף להעשיר את האינטלגנציה בהבנה וידיעה של הנושאים הללו.

 

בתור חובב אודיו על אחת כמה וכמה, שזה תחביב שאתה משקיע בו הרבה זמן, אנרגיה, כסף ומשאבים, זה דבר נכון וראוי להבין את מה שעומד מאחרי הדברים. אני בכלל שקלתי בעבר לקחת קורס בסאונד רק בשביל זה. להעמיק את ידיעותיי והבנתי בנושאים כמו גלי קול, תורת הצליל, אקוסטיקה, פסיכואקוסטיקה וכו', וגם לא היה מזיק איזה קורס אלקטרוניקה להבין קצת יותר על מה שהולך בקרביים של הרכיבים האלקטרוניים שאנחנו כל כך אוהבים.. מה עוד שזה יכול לעזור הרבה נגד תעשיית מכירת התותים הענפה בתחום..:lol:

×
×
  • תוכן חדש...