Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחשב מנוע נשרף ברנו קליאו 96 - מה הסיבות האפשריות?


avargel
שימו לב! השרשור הזה בן 5435 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ולמרות זאת יחידות בקרה מותקנות בתא המנוע או על יחידת הכח עצמה, הטמפ' הסביבתית יכולה בקלות לעבור את ה80 מעלות סלזיוס, אז באיזה סוג רכיבים משתמשים כדי למנוע כשלים כתוצאה מהעומס התרמי הגבוה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

המידע הנכתב הינו פרי ניסיון של מספר שנים בתכנון זיווד אלקטרוני ומעגלים מודפסים (תיכנון מכני) בתעשיית התקשורת והתעשייה הצבאית.

 

ברוב המעגלים בתעשיית הרכב אינני רואה סיבה מוצדקת להשתמש ברכיבים העומדים בתקניים מחמירים קרי עמידות בטמפ' גבוהה/לחות/רעידות. יוצאים מהכלל מעגלים החשופים לטמפ' השוררת בחלל תא המנוע או בתוך תיבת ההילוכים. בהרבה מקרים מחשב ניהול מנוע או מודול הצתה מוצמדים לגוף קירור או/גם לפח הרכב שמשמש כגוף קירור אחד גדול.

 

מפירוק מספר יחידות מחשב ברכבי גולף כגון: מחשב בקרת אקלים ומחשב ניהול לא ראיתי שימוש ברכיבים העומדים בדרישות גבוהות, כמו כן בתמונות המצורפות של פותח האשכול ניתן לראות בבירור שאלו רכיבים סטנדרטיים (נכון לפעמים לא ניתן לזהות חיצונית רכיב בעל איכות מחמירה יותר).

 

אכן מעגלים מודפסים במחשבי הרכב הינם באיכות גבוהה וכנראה עוברים תהליך בקרת איכות גבוהה שכולל אולי גם צילום X-RAY (רנטגן) לגילוי פגמים בהלחמות ומוליכים במעגלים מודפסים מרובי שכבות.

 

לשאלתך...

 

הרכיבים המיועדים לשוק האזרחי לדוגמא רכיבים אקטיביים קרי טרנזיסטורים,מעגלים משולבים,מייצבי מתח מיוצרים מאריזה פלסטית הנקראת DIP (Dual-In-Line Package).

 

קיימים בשוק רכיבים העומדים בתקנים מחמירים יותר ומיועדים לתעשיית החלל וגם לתעשיית הרכב. רכיבים אלו בדרך כלל מיוצרים באריזה פלסטית משופרת העומדים בטמפ' של 55- עד 125 מעלות צלזיוס וגם יותר. כמו כן קיימים רכיבים יקרים יותר העשויים מחומר קרמי (אריזה קרמית) העומדים בתנאי סביבה קשיים יותר ויציבות טרמית גבוהה יותר של הרכיב.

 

כמובן שרכיבים המיועדים לתעשיית הרכב הינם גם בעלי תכונות חשמליות משופרות, רכיבים אלו מיוצרים על-ידי מספר חברות מצומצם ווישי,טקסס אינסטרומנס,סימנס,פיליפס.

Pages from tle4275-q1.pdf

Binder1.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

היום נסעתי לראשונה נסיעה ארוכה אחרי ההלחמה הביתית הנ"ל, והכל היה בסדר, עד ש: הדלקתי את המזגן. מיד בהדלקה שלו הרכב כבה= המחשב נשרף שוב. הלחמתי את הרכיב השרוף שוב, והרכב נוסע כרגיל [לא ניסיתי להפעיל את המזגן שנית].

כיון שקשה לי להניח שמדובר בצירוף מקרים, מסקנתי היא: המזגן גרם לשריפת המחשב [גם בפעם הקודמת השריפה היתה כשהמזגן פעל, אך לא מיד בהפעלתו].

 

ועכשיו: אני מבקש עזרה איך אוכל לבודד את הרכיב התקול במזגן [צמת חוטים? מדחס? ???].

ושוב: המלצה לחשמלאי שמבין ברנו באזור ירושלים. אולי אחכה לרפי ליין.

 

בתודה מראש.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן נורמלי, הפעלת מזגן העוברת דרך מחשב נהיול מנוע היא ע"י הפעלת ממסר למדחס מזגן שצורך מעט זרם חשמלי

ובדרך כלל זה אות מינוס שגם אם חוט שלו יקצר לגוף הרכב אז לא יקרה נזק למחשב.

יתכן שבכל זאת חוט הפיקוד הזה מקצר בצורה אחרת או שבוצע איזה חיבור מאולתר לא נכון וללא ממסר.

כאן צריך לא סתם חשמלאי רכב אלא מי שיש לו גם גישה לשרטוטי החשמל של דגם מכוניתך וידע בהבנתם, רצון לחפש בדיוק את שורש הבעייה וגם נסיון. אולי תמצא מישהוא כזה באחד מהמוסכים מורשי היבואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם המחשב נשרף בהדלקת המפוח (מאוורר) במהירות מסויימת ? ייתכן שמודול הנגדים תקול.

 

נסה להדליק את המזגן ללא הפעלת המפוח.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שכדאי לבדוק את השרטוט החשמלי של הרכב, ולבדוק את הקו שנשרף והקשר שלו למע' מיזוג האוויר, ככל שיש קשר כזה, ואם אין, הרי שיש לבדוק (כפי שרפי לין רשם) ,האם לא בוצע שינוי במקוריות החיוט.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

 

הרכב אצלי רק כמה חודשים, כך שאיני יודע על שינויים שנעשו או לא נעשו במקוריות החיווט.

 

רפי, תודה על ההכוונה לחשמלאי. הוא השתתף בדיון הזה? הוא מודע לכל הדעות שהועלו כאן?

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי תודה על התגובות והטלפון האישי שביצעת מיזמתך לאייל.

אני אכן מתכוין לפנות אליו בימים הקרובים, רק שזו נסיעה ארוכה מחוץ לירושלים [לחזור באוטובוסים, ולשוב אליו באוטובוסים לקחת את הרכב], ואני צריך לתכנן את זמני בהתאם.

 

בכל אופן: היום נסעתי ברכב, הרבה [ים - ת"א הלוך חזור], עם מזגן, ו -כמובן! לא נשרף דבר והכל היה תקין!

אז זה לא המזגן? המקרה הקודם היה צירוף מקרים? לאלוקים פתרונים.

 

מי שיוכל לעזור במציאת חשמלאי רכב טוב אמין ומומחה לרנו בירושלים, מה שיחסוך ממני את הנסיעה לראשון, יבא על הברכה.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך את מוסך "חיים לוי" בתלפיות. הוא אמנם נחשב יקר (מורשה יבואן, המרכזי באיזור י-ם), אבל אם אתה לוקח בחשבון את הנסיעות הלוך ושוב לראשל"צ - אולי שווה לך. :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שהוא אמור להיות מומחה כי הוא מורשה היבואן, השאלה היא אם הוא אכן כזה, ושלא יחליפו לי סתם רכיבים. כבר היו דברים מעולם.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

 

לא הספקתי ללכת לאף חשמלאי, ונסעתי כך עם הרכב. היום אחרי כמה סיבובים בתוך העיר [חום; פקקים; עליות] הרכב כבה. פעם אחת - הניע. אחרי 5 דק' - אין תגובה. פירקתי את המחשב, וכמובן הרכיב המפורסם שרוף שוב.

 

כיון שלא היו איתי כלים, השארתי כך את הרכב ויצאתי לשעה קלה. כששבתי, ניסיתי את מזלי, ולמרות שלא האמנתי שזה יקרה - הרכב הניע! ועד עכשיו נסע ללא בעיות! למרות שהרכיב השרוף מפורק לגמרי מהמחשב!

 

עכשיו אני כבר ממש מבולבל: אם מדובר בחלק שמשפיע על הנעת ונסיעת הרכב - מדוע כרגע הרכב נוסע בלעדיו?

אם מדובר ברכיב שולי ולא חשוב למערכות הקריטיות - מדוע בכל שלושת הפעמים מלבד היום הרכב לא הניע כלל?

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תוכל לקבל תשובה מפורטת וחד-משמעית לשאלתך מכיוון שלאף אחד אין סכימה חשמלית של המעגל.

הדיודה אינה רכיב שולי וייתכן שהיא מגינה על המחשב מפני שריפת רכיבים שונים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רבותי: טרנזיסטור BC547 או דיודה 1N4148 נמצאים בשוק לפחות 30 שנה, הטכנולוגיה שלהם לא השתנתה ומיושנת, והם לא בשימוש בתכנונים חדשים. כיום יש טכנולוגיות חדשות אשר 150 מעלות לא מזיז להם, בתכנוני רכב חדשים נעשה שימוש ברכיבים אלו, וקצת מדע בידיוני : יש רכיבים שאם הזרם בהם גדל באופן פתאומי מעל המותר הם משנים את התנהגותם ונהפכים לנתק, כאשר הכל מתיצב או מחכים קצת, הם חוזרים לעבוד רגיל , כך שתקלות משביתות יעלמו לאט לאט. רכיבים כאלו יותר יקרים וכרגע מיושמים במערכות קריטיות בלבד.

 

אני מניח שאתה כותב מנסיונך העשיר ולכן נשמח לדעת ביתר פירוט על אילו טכנולוגיות חדשות ורכיבים ש-150 מעלות לא מזיז להם אתה מדבר. נשמח אף יותר לשמוע על נסיונך בשימוש ברכיבים אלו.

 

כמו כן על אילו רכיבים ש"מעלימים תקלות משביתות", אשר מיושמים במערכות יקרות אתה מדבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5435 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...