Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6366 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מדובר בתצרוכת שמן גבוהה וברור שיש תקלה במנוע ואם לא אכפת לך להוסיף שמן כל הזמן תחייה אם זה ואם כן אז תתקן.

 

דניאל אתה מתייחס לרכב הספציפי או בכלל?

הרי לא פעם ולא פעמיים נאמר שבהגדרת יצרנים שונים צריכת שמן של ק"ג ל-1000 ק"מ איננה בלתי סבירה.

פורסם

המנוע הזה מוכר כאחד שאוכל, ואין טעם להיכנס לתיקונים יקרים.

הימנע מלהגיע לאזור של 6-7K סל"ד, והתצרוכת תרד משמעותית.

ממליץ לעבור לשמן של אססו או צרכנים איכותיים אחרים בצמיגות של 10W40

 

במנועים האלו יש בעיה של היווצרות בוצה והתפסות שדל רינג השמן,מניסיון,שימוש בפלשינג טוב,מקטין משמעותית את תצרוכת השמן.

אורן

 

אורן, יש המלצה לפראשינג מסויים? מה לגבי פלאש של LM?

פורסם
דניאל אתה מתייחס לרכב הספציפי או בכלל?

הרי לא פעם ולא פעמיים נאמר שבהגדרת יצרנים שונים צריכת שמן של ק"ג ל-1000 ק"מ איננה בלתי סבירה.

ברוב המקרים זה רק הצהרה לפרוספקטים או לנתוני יצרן יבשים לגמרי שלא תואמים את המצב האמיתי. ההתיחסות של היצרנים היא שתתכן תצרוכת שמן גבוהה בתנאי נסיעה מאומצים ומתמשכים , לדוגמא: לרוץ על האוטובאן יום יום מעל 200 קמ"ש קבוע.

איפה יש לך תנאי נסיעה כאלו בארץ?

פורסם

תודה לכולם על היחס!

 

אך אם משהוא יוכל לסכם לי מה כדאי לעשות?

או לא לעשות כלום ולהשאיר ככה ....כי מנסיון בעבר שנוגעים במשהוא

פועל זה לבסוף רק מחמיר

 

השמן שאני משתמש זה LM 10W40 או AC DELCO

אז לא נירא לי שיש צורך לעבור ל אססו

הם כולם באותו רמה....וההבדל מיזערי לדעתי

 

תודה

  • ספונסר פורום
פורסם

תענה על מספר שאלות,ויהי קל יותר לעזור לך.

1:האם בהנעת בוקר המנוע מעשן?

2:האם בפתיחת מכסה מילוי השמן יש סימני בוצה(ג'יפה שחורה חומה)

3: האם המנוע עבר התחממות כלשהי בעבר שידוע לך עליה?

אורן

פורסם

אז ככה

 

1.בבוקר הרכב מעשן כמה שניות ואז מפסיק(עשן לבן)

ובעט נסיעה רגילה אינו מעשן.....רק בסלד גבוה(מעל 5.3)

2.המנוע דיי נקי....אולי טיפה שלא בדיוק שמים לב

 

ככה הרכב תקין תאוצתו בסדר גמור ונעשו טיפולים בזמן.....איפה אני יכול ליבדוק חוץ מהפקק אם יש איזה רטיבות או נזילה קטנה?

פורסם

עוד בדיקה שאתה יכול להריץ: סע בירידה כאשר מאחוריך חבר ברכב משלו, שלב לסרק וגלוש ב 50 קמ"ש, שלב בחזרה לדרייב בלי ללחוץ על הגז (כך שהתנופה של הרכב תסובב את המנוע). אם טבעות השימון במנוע גמורות, החבר מאחוריך יראה עננה כחלחלה נפלטת מהאגזוז.

פורסם

בדרך כלל אכילת שמן מראה על בלאי. זה יכול להיות אטמים,רינגים או אפילו בלוק מנוע. מה שמראה שחלק מה שמן נשרף בתהליך. איך הוא מגיע לאיזור בעירה צריך לבדוק

  • ספונסר פורום
פורסם
עוד בדיקה שאתה יכול להריץ: סע בירידה כאשר מאחוריך חבר ברכב משלו, שלב לסרק וגלוש ב 50 קמ"ש, שלב בחזרה לדרייב בלי ללחוץ על הגז (כך שהתנופה של הרכב תסובב את המנוע). אם טבעות השימון במנוע גמורות, החבר מאחוריך יראה עננה כחלחלה נפלטת מהאגזוז.

 

הבדיקה הזו לא תוכיח דבר,חוץ מהעובדה שהמנוע שורף שמן.

גם אם ישנה בעיה בגומיות השסתומים תיפלט עננת עשן,כאשר המנוע בסרק או במצב של בלימת מנוע,תת הלחץ בסעפת היניקה גדול,מה שגורם לשמן לחדור דרך גומיות מובילי השסתומים של שסתומי היניקה.

 

לפותח השרשור,אם הרכב לא עבר התחממות,ואין סימני בוצה,כנראה שהמנוע כבר ראה ימים יפים יותר ותאלץ לחיות עם זה או להחליף\לשפץ מנוע.

אורן

פורסם
הבדיקה הזו לא תוכיח דבר,חוץ מהעובדה שהמנוע שורף שמן.

גם אם ישנה בעיה בגומיות השסתומים תיפלט עננת עשן,כאשר המנוע בסרק או במצב של בלימת מנוע,תת הלחץ בסעפת היניקה גדול,מה שגורם לשמן לחדור דרך גומיות מובילי השסתומים של שסתומי היניקה.

 

לפותח השרשור,אם הרכב לא עבר התחממות,ואין סימני בוצה,כנראה שהמנוע כבר ראה ימים יפים יותר ותאלץ לחיות עם זה או להחליף\לשפץ מנוע.

אורן

 

מתנצל, אתה צודק. הבדיקה נועדה בעצם לגילוי צריכת שמן מוגזמת לפני קניה ולא אם טבעות השימון במנוע גמורות.

×
×
  • תוכן חדש...