Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קנית GPS מחו"ל והתאמתו לארץ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6410 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

ברצוני לרכוש מכשיר GPS\כף יד מחו"ל, ראיתי מס' מכשירים בEbay, המחירים, כמו כל דבר אחר זולים מאוד יחסית לארץ.

ההתלבטות שלי היא בהתאמתו לארץ.

אם אני רוכש מכשיר GPS ומתקין עליו תוכנה כמו 2GO\IGO וכו', הוא יעבוד?.

או שצריך התאמות נוספות?.

האם ישנם עוד דברים שצריך לדעת?, בהתאמה, ובקניית מכשיר כזה מחו"ל?.

 

תודה לעוזרים ולעונים.

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם מדובר במכשיר שעובד עם WINDOWS MOBILE לא תהיה לך שום בעיה להתקין עליו כל תוכנת ניווט

 

GPS הוא אוניברסלי בכל העולם,אין צורך בהתאמות נוספות.

 

אם אתה רוצה ייעוץ לגבי מכשיר מסויים,תכתוב על איזה דגם/יצרן חשבת ואוכל להביע דעה

פורסם

ראיתי מס' מכשירים מבית Germin שנחשבים לאיכותיים שם.

האם השפה העיברית שנמצאת בתוכנה תעבוד על מכשיר זה?, או שיהיה שימוש באנגלית בלבד?.

 

תודה.

פורסם

העברית היא תכונה של מע' ההפעלה, התוכנה משתמשת רק בפונטים מתאימים.

 

אם מע' ההפעלת היא WIN MOBILE, גדולים הסיכויים שאפשר לייבא אליה עברית, אבל צריך לבדוק ספציפית לגבי המכשיר.

פורסם

מניסיון של אחי זה מאוד קשה למצוא תוכנה וקראק אליה.

לדעתי,לפני שאתה מחליט לקנות מכשיר(אלא אם כן אתה לא מתכוון לקנות תוכנה),תוריד את התוכנה.

ליום יום BMW M3-לסופ"ש מרצדס SLK

אבל בתאכלס נוסע על הונדה סיוויק חמש דלתות 2008-טוטאלוס:cry:

עכשיו בתאכלס נוסע על גולף 1.6 2009

פורסם

חברה , אתם לא מעודכנים ומדברים על מצב של לפני שנה שנתיים.

כיום MIO ורוב החברות הגדולות עברו למערכות הפעלה סגורות!.

אין יותר להתקין תוכנה נפרדת על WINDOWS MOBILE כי אין יותר את הבסיס , אלא גרסא מאוד מוגבלת וסגורה של MOBILE.

 

MIO לדוגמא שהיתה מתקינה IGO על המכשירים ועוד איכשהו משאירה פתח גדול מאוד להוספת מפות ופריצה עברה לתוכנת ניווט שלה ומערכת הפעלה סגורה לגמרי (אין בכלל את התפריטים של MOBILE - רק את התוכנת GPS) וככה רוב החברות.

 

כדי להוריד ולהשתמש בתוכנה שלכם היום , תצתרכו לקנות מחשב כף יד ולא GPS יעודי.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

צודק.

אגב, מכשירי כף היד הזולים לא עולים כ"כ הרבה יותר מ-GPS. השאלה היא מה הייעוד של המכשיר (אם הוא לא ייצא מהרכב, חבל על הכסף).

 

אגב, כמה חסכוני הוא כבר עניין הקנייה בחו"ל? יש היום מכשירים בסביבות 1000-1100 ש"ח, ובהתחשב בעובדה שאפשר לקבל לפחות שנה (ויש גם שנתיים) אחריות, לא נראה לי שהחיסכון וכאב הראש שווים...

פורסם
העברית היא תכונה של מע' ההפעלה, התוכנה משתמשת רק בפונטים מתאימים.

 

אם מע' ההפעלת היא WIN MOBILE, גדולים הסיכויים שאפשר לייבא אליה עברית, אבל צריך לבדוק ספציפית לגבי המכשיר.

אתה לא ממש צודק .

במערכות WM5 או 6 וגם בגירסאות הישנות 2003 וכו לא נכללה העברית מעולם כחלק ממערכת ההפעלה .

כדי לגייר מכשירים אלו היה , ועדיין יש צורך לרכוש תוכנה עברית מבית איירון או PDAC ( נתקלתי גם בגירסאות פרוצות ) .

 

דרך אגב יש תוכנות ניווט בגירסאות מגויירות ( חלק מגירסאות ה IGO ) כך שה PPC יכול להישאר בגירסה האנגלית , אבל עדיין להראות ממשק עברי מלא בתוכנת הניווט !

פורסם

לפי סקר מקיף שערכתי לאחרונה לגבי רכישת מחשב כף יד לאבא שלי, לאחר שזה שהציוד שלו מפורסם בחתימה שלי - נגנב מרכבו , ההפרשים הם זעומים.

 

לדעתי אם המחיר הוא לא לפחות 50 אחוז פחות, לא שווה לקנות בחו"ל, בטוח לא מEBAY.

 

שים לב שהדולר עולה מיום ליום מה שהופך את הרכישות האלה לפחות ופחות כדאיות.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

ואני אוסיף על מה שאייל כתב - ששים לב שמכשירי GPS עם תוכנות שאתה צריך לקנות מפות , אם קנית מארה"ב תצתרך לשכנע יבואן מקומי למכור לך מפות של הארץ - מה שיהפוך את זה אוטומטית לאותו מחיר אם לא יותר.

 

בקיצר - אם המכשיר מיועד רק לארץ - קנה בארץ GPS יעודי בלי לחשוב פעמיים ובלי לשבור את הראש.

קניתי לאשתי חודש שעבר MIO MOOV 200 - מכשיר מצוין עם תוכנה מצוינת ומקלט סירף 3 שפשוט עובד מדהים - 1050 ש"ח.

מחשב כף יד שמן , חלש ופחות טוב בתור GPS בסיסי עם מקלט GPS עולה סביבות ה1350 , מחשב כף יד טוב (ועדיין נחות כGPS) יעלה בסביבות ה1700+

WORST CASE אם טסים לאנשהו עוד 400 500 ש"ח חד פעמית למפות ואתה מכוסה(אירופה או ארה"ב).

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
אם קנית מארה"ב תצתרך לשכנע :shock: יבואן מקומי למכור לך מפות של הארץ - מאיפה אתם מביאים את המידע הזה ? אתה יודע כמה מחשבי כף יד נכנסים לארץ מחו"ל ע"י אנשים פרטיים , מגויירים כאן , ונרכשות עבורם תוכנות ניווט כולל מפות מעודכנות !

 

בקיצר - אם המכשיר מיועד רק לארץ - קנה בארץ GPS יעודי בלי לחשוב פעמיים ובלי לשבור את הראש.

 

מחשב כף יד שמן , חלש ופחות טוב בתור GPS בסיסי עם מקלט GPS עולה סביבות ה1350

 

ליביו

מי שנחות הינו המכשיר הסגור כמו שקנית לאשתך , זה שמלבד ניווט אי אפשר לעשות איתו כלום ( טוב נו אולי מעצור לדלת , או משקולת לניירת ) כך לפחות רווחת הדיעה בעולם ה PPC והגאדג'טים

ובוא תסביר לי למה אתה מתכוון בזה " חלש ופחות טוב בתור GPS " ??

פורסם

CARTOM - אם תביא מכשיר של GERMIN או מיו שהוא GPS! (ולא מחשב כף יד!) אז תבין את המשפט שאני אמרתי בניגוד לזה שאתה אמרת שהתכוונת למחשבי כף יד בכלל.

 

זה שPPC רגיל אתה יכול לגייר בלי בעיה - נכון.

GPS עם מערכת הפעלה סגורה? לא נכון.

 

בקשר ללמה לא נחות ולא נעליים:

א. רוב האנשים משתמשים בPPC רק כGPS , זאת עובדה , המערכת הפעלה הזאת היא די כישלון בתור ORGANIZER.

ב. מסך לרוחב ולא לאורך וגדול מרוב המסכים של מחשבי כף יד

ג. ציפוי אנטי רפלקטיבי ולרוב יחס ניגודיות טוב יותר.

ד. רמקול חזק יותר מPPC

ה. מקלט SIRF 3 לעומת רוב הPPC (במיוחד הזולים) שהם SIRF 2

ו. זמן עליה והפעלת מקלט הGPS - פחות מ4 שניות במכשיר יעודי , כמה זמן לוקח לIGO לרוץ על PPC?

ז. תמיד בא עם ערכה לרכב (למרות שחלק גדול מהמחשבי כף יד גם)

 

מחשבי הכף יד עם WINDOWS MOBILE הם בהחלט לא מציאה גדולה לשימוש בכל דבר שהוא לא GPS ובתור גאדג'טים הם לא ממש הצליחו , אתה יכול להתווכח , אבל העובדה שבתור GPS עדיף מכשיר יעודי.

כדי לתת דוגמא עד כמה הם נכשלים בארה"ב - ברוב החנויות אלקטרוניקה הגדולות בקושי מחזיקים מחשבי כף יד ואם כן - הם כאלו ללא מקלט GPS.

מידע טרי מלפני חודש שהייתי בארה"ב והתעניינתי בנושא.

זה שבארץ הרבה חושבים שהם חכמולוגים ודפקו את המערכת בלהביא מחשב כף יד ולהתקין עליו בעצמם את התוכנות זה משהו אחר.

וכל ההערות על למה זה עדיף זה מניסיון.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

בהמשך להודעה של ליביו, אספר קצת על מה שקניתי לאמי, אחרי שנוכחנו לדעת ש-GPS מקל עליה את החיים מאוד.

 

יש ברשותי מחשב כף יד HP1940 (אייפאק). לא שיא הטכנולוגייה, אבל יש לו BT ומע' הפעלה WM, וזה מספיק. קנית גם מקלט נפרד של HOLUX עם SIRF 3, טענתי לו עברית + תוכנת ניווט של DESTINATOR,קניתי תושבת עם טעינה והגברת שמע וטחנתי אותו חודש שלם בארה"ב כדי לוודא שהעסק עובד - אין אפס. חוץ מכבל הטעינה הנוסף למקלט ה-GPS, וואלה עובד מצויין. אמנם המסך מאונך, ותוכנות ניווט אחרות נחשבות מוצלחות יותר, אבל בסה"כ בסדר גמור.

 

ואז, כמה ימים בלי שימוש, הסוללה התרוקנה, המכשיר עשה HARD RESET, והלכה העברית, הלך ה- BT PAIRING עם המקלט, הלך קיצור הדרך לDESTINATOR ששמתי בתפריט ההתחלה - בקיצור - המכשיר חזר להגדרות היצרן.

 

לקח לי שעה להחזיר הכל (מתוך זה 40 דקות רק למצוא איפה שמתי את הדיסק עם כל התוכנות :roll:), והמכשיר חזר לתפקד.

 

אחרי כמה חודשים זה קרה שוב. שיחזרתי את הכל, אבל הפעם כבר אמא אבדה את האמון במכשיר (אין לה שמן של מוסך איך להטעין PATCHES של עברית, ולא לבנות קיצורי דרך בתפריטים או לעשות PAIRING ב-BT), והחליטה שהיא רוצה מכשיר חדש, עם אנטנה מובנית.

 

החלטתי לקנות לה GPS ייעודי, אפילו ללא BT, וזאת מכיוון שהיא לא משתמשת לחלוטין בשום פונקציה אחרת. לחלוטין. אפילו לא בנגן המוסיקה/סרטים או מציג התמונות (שיש גם ב-GPS).

 

חשבתי על ה-MIO C320 (יש עליו כרגע מבצע טרייד אין - על כל החזרת מכשיר כף יד מקבלים "זיכוי" של 500 ש"ח, ויש לי עוד PALM 3E זרוק בבית, כך שהעלות היא 1050 ש"ח בערך), אבל בסוף החלטתי לבחור במכשיר ה-FUJICOM שנמכר ב"מחסני חשמל" ב-1200 ש"ח מהסיבות הבאות:

 

* בניגוד ל-MIO, שבא עם MIO MAP, ה-FUJICOM מגיע עם IGO 8, שהיא תוכנה מוכרת יותר (לא יצא לי לראות את הMIO MAP ואת טיבה, בחנויות לא מצאתי ערכת הדגמה), וכנראה טובה יותר (אין לי בסיס להשוואה, אבל לפי הביקורת על ה-IGO נראה לי שהיא עושה את עבודתה).

* אני מניח שאפשר לעשות מניפולציות כלשהן, אם ארצה (ספק גדול, אבל שיהיה) בקונפיגורציה הזו.

* טכנית המכשירים נראים זהים (מעבד זהה במהירות, זכרון דומה)

* MIO שולטים בשוק. לא לטעמי המרדני :roll:

* FUJICOM מגיע עם מפות מע' אירופה בנוסף (לא מעט מדינות), ושנתיים אחריות (שנה מעל הMIO).

 

* הכי חשוב - הMIO שחור, ה FUJICOM כסוף, אמא שלי העדיפה כסוף. סוף פסוק.

 

 

בינתיים המכשיר מתפקד ללא דופי (חסר לו שלא), אמא שלי מרוצה - שזה, תאמינו לי - יותר חשוב מכל מערכת הפעלה סופר מתוחכמת שתיקח אתכם לירח וחזרה בלי לסובב את המפתח אפילו, על קרן אינפרא אדומה בהלוך ושן כחולה בחזור.


×
×
  • תוכן חדש...