Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6518 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
גש למזגניסט, חבר מד' טמפ' ביציאה של התריסים, בדוק טמפ' אוויר יציאה (לא במהירות הגבוהה של המאוור, אלא לפחות אחת פחות או שתיים פחות)

 

דני

 

עד שלא תבצע את הרשום לעי"ל, כל השאר זה ספקולציות. יתכן ואחת קולעת, אך לך תדע איזו מהן מבלי לנחש.

 

בבדיקה זו, "האמת" תצא לאור ובתוך דקות ספורות.

 

אם הטמפ' נמוכה מהנדרש, הרי הסיבה, או אז, יש לבדוק מדוע, והבדיקה למי שמבין, קלה מאוד ומהירה.

 

בברכת שבת שלום.

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני יכול להגיד מנסיון ב 205 שהייתה לי- 1400 מודל 94 עם מזגן מקורי של פיג'ו

גם כשהמזגן היה תקין לחלוטין הוא היה די גרוע ובשום אופן לא יותר מסביר ואני מדבר על שנת 2000 -רכב עם 100 אלף ק"מ בסך הכל.

היה לי פעם שכן עם 205 GTI שאמר לי שאצלו החליפו מדחס לברלינגו ואז פתאום המזגן התחיל לקרר.

בקיצור מה שרציתי להגיד זה שאל תצפה למזגן מי יודע מה ב106 -רוצה מזגן באמת חזק בפיג'ו סיטרואן ישנה עבור לZX או קסארה.

שם המזגן כ"כ חזק שלפעמים צריך לכבות אותו כדי להתחמם קצת אפילו בצהריים באוגוסט.

פורסם

יעלות מערכת הקירור תלויה ברבה מאוד פרמטרים, החל מבידוד תא הנוסעים, נפח החלל ועד לתכנון תריסי יציאות האויר והתעלות הפנימיות. יש הבדלים בין דגמים שונים של עוצמות קירור וזאת בתלות מתכנן המערכת הלו הוא היצרן.

 

שלב ראשון יש לוודא כי אין תקלה במערכת והכל עובד כשורה כפי שתוכנן וזאת ניתן לעשות רק כאשר יש ציוד יעודי כגון שעוני לחץ, מתקן למחזור קרר, מד טמפ' וספרות טכנית של הדגם הנבדק.

פורסם

זה מזגן של אלכס אורגינל מהרכבה מקומית?

 

כפי שדני אמר, חייבים לבדוק את המצב עם מד טמ"פ בפתחים, לפי מה שאני יודע - טמ"פ תקינה בפתחים היא 5 עד 9 מעלות.

מעל לזה - לא תקין.

 

כשהיתה לי 306 גם אצלי המזגן היה זוועה ביחס ליפניות / גרמניות למרות שנבדק ונמצא תקין.

 

לאחרונה פתרתי בעיה דומה ברכב של אחותי, הסתבר שמאוורר מנוע לא תקין, גרם להתחממות ולחץ במערכת ובסופו של דבר לבריחת גז מהמזגן, כך שאף פעם לא היה מספיק גז במערכת.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

"הסתבר שמאוורר מנוע לא תקין, גרם להתחממות ולחץ במערכת ובסופו של דבר לבריחת גז מהמזגן, כך שאף פעם לא היה מספיק גז במערכת."

ידידי היקר, מי אמר לך דבר כזה ?. מאוורר מנוע לא תקין יכול לגרום להתחממות ולחץ במערכת, אבל לא יגרום לבריחת גז.

הבעיה שלך היתה בריחת גז מהמערכת + מאוורר מנוע לא תקין.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

ומה עם שסתום בטחון על המדחס? עם מפסק הטירינרי לא יעשה את עבודתו נאמנה לנתק את המדחס שהלחץ יעלה, שסתום הבטחון יפתח לשחרר גז לאויר החופשי.

נשמע לא סביר אך בכל זאת אפשרות.

פורסם

המזגן ב 106 (וגם ב 306) מעולה גם בימים חמים מאוד. מדובר במערכת מאוד חזקה (מניסיון).

במידה והמזגן לא מקרר מספיק צריך לבדוק את תפוקת הקירור של המערכת. ראשית, אין לשכוח שאצלך מדובר במערכת מקורית וכבר החלפת את המדחס והמייבש. אין לדעת (נכון לרגע זה) מה מצב המערכת, האם היא נקיה ועובדת בתפוקה מלאה או שמה ישנן בעיות (ליכלוך על המעבה\מאדה, ליכלוך פנימי במערכת, עודף שמן, עודף\חוסר גז וכד').

יש לבדוק את המערכת בצורה מקצועית, לוודא שתריס הסירקולציה סגור לאויר מבחוץ וכמות הגז במערכת שואפת ל 850 גרם +\- 25 גרם.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
ומה עם שסתום בטחון על המדחס? עם מפסק הטירינרי לא יעשה את עבודתו נאמנה לנתק את המדחס שהלחץ יעלה, שסתום הבטחון יפתח לשחרר גז לאויר החופשי.

נשמע לא סביר אך בכל זאת אפשרות.

נכון, בכל זאת אפשרות. אבל שים לב אייל לא כתב שהוחלף גם שסתום בטחון, משמע שהיה תקין.

לכן כמו שכתבת נשמע לא סביר.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

די סביר מה שהוא טוען. במערכת מיזוג מזדקנת יכולות להיות דליפות גז שמתחילות רק שהלחץ במערכת גבוה, נתקלתי בזאת לא פעם אחת.

פורסם

הוא טוען "לא סביר" ואתה עונה "די סביר מה שהוא טוען".:-P

"דליפות גז שמתחילות רק שהלחץ במערכת גבוה" נכון, אבל זה לא אומר עדיין, שזה נגרם כתוצאה של מאוורר תקול.

על זה אנחנו מדברים.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

למה לא? מאוורר לא תקין יגרום לעבודת מערכת המיזוג בלחצים גבוהים מהנדרש, רק תקן אותי אם אני אומר משהו לא סביר...

פורסם

למה לא ?. מפני שהסוויצ' לחץ גבוה/נמוך, המותקן בחלק מהמערכות על המייבש בצד הדחיסה, ינתק את המדחס, כאשר מערכת המיזוג תעבוד בלחצים גבוהים מהנדרש.

כתבתי בידיעה שאתה יודע זאת, אבל שאלת אז עניתי. :-P

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

1. מדובר על מערכת מיזוג מקורית ולא של "אלכס"

 

2. הונטות עובדות כמו שצריך

 

3. איציק יש לך טעות קלה, מדובר על 750 גרם פלוס מינוס 25.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
"הסתבר שמאוורר מנוע לא תקין, גרם להתחממות ולחץ במערכת ובסופו של דבר לבריחת גז מהמזגן, כך שאף פעם לא היה מספיק גז במערכת."

ידידי היקר, מי אמר לך דבר כזה ?. מאוורר מנוע לא תקין יכול לגרום להתחממות ולחץ במערכת, אבל לא יגרום לבריחת גז.

הבעיה שלך היתה בריחת גז מהמערכת + מאוורר מנוע לא תקין.

דוד.

 

הקטע המפתיע היה שהרכב כלל לא התחמם למרות שמאוורר המנוע היה מת לחלוטין.

המאוורר הקטן (משמעותית) יותר שלצידו שבכלל לא מכוון על הרדיאטור דווקא כן עבד, (מאוורר שמופעל רק בזמן הפעלת המזגן)

 

הבעיה כמובן היתה בריחת גז דרך השסתום המדובר, ולאחר החלפת המאוורר לא ברח יותר גז.

לאחר שאיתרנו את הבעיה, שלחתי באמצעות אבי את הרכב להחלפת מאוורר במוסך מורשה של צ'מפיון (הייתי צריך לטוס לחו"ל למחרת ולא יכולתי לקחת אותו בעצמי) וזה מה שבוצע (כמובן מילאו גז) . וזה מה שגם פתר את הבעיה.

יש לי תחושה שצ'מפיון לא היו מאתרים את זה כ"כ מהר אם לא הייתי שולח את האוטו עם דיאגנוזה בילד אין... :)

 

הרכב הוא דרך אגב: פולו 2003 מנוע 1.4 אוטומט , ולא 106/306 כפי שחשבתם..... שכחתי לציין זאת.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
המזגן ב 106 (וגם ב 306) מעולה גם בימים חמים מאוד. מדובר במערכת מאוד חזקה (מניסיון).

איציק

 

יאצק , אתה רציני?

 

או שהמערכות בTU שונות מאלו בXU , או שהסטנדרטים שלנו שונים.

המערכת (לפחות ב306 עם מנועי 2000) בינונית ומטה , גם מבחינת זרימת האוויר וגם מבחינת קירורו.

בסופו של דבר זה מקרר , אבל בהחלט לא ברמות של רכבים חדשים.

(וכדי שלא יהיה ספק - זה מערכת שרובה חודשה על ידי בחלקים מקוריים והמצב לא השתנה, אתה יכול לבדוק :) )

הטמפ' של האוויר טובה (למיטב זכרוני 5-9 מעלות בשיא הקירור), הזרימה והכמות , לא ממש.

 

ד"א , אם כבר מחפשים משהו להאשים - השמשות של פעם פשוט לא ברמה של שמשות חדשות , וכמות החום שעוברת דרכן פשוט יותר גבוהה (ציפויים שיש על חדשות).

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting


×
×
  • תוכן חדש...