Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן: sti נגד איבו החדשות, המנצחת היא...


ROEY B
שימו לב! השרשור הזה בן 5817 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא, היא לא מהירת יותר נקודה

היא מייצרת גדישה לפני ה STI שבלי גדישה היא אנמית, זה הכל נקודה אנטר

 

בסלד שבו שניהם בגדישה נורמאלית התוצאות היו בוודאי צמודות

 

(ע'ע FQ400 בטופ גיר, אני בטוח שראיתה את זה פי 2 בריבוע יותר ממני ומראים מול מי היא לוחצת בהילוך הגבוהה ומה התוצאות)

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שוב - לא אכפת לי אם הגדישה באה לפני או אחרי, אם ההילוכים קצרים או ארוכים ואם האספלט עקום. שים אותן נגד המכשיר המודד ולחץ על הגז. איוו עושה את זה ב-3.5 שניות ואימפרזה ב-5.5? (נניח) איוו יותר מהירה, נקודה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי ל STI הקודמת מול האיוו החדשה, אם ה STI הישנה טובה יותר מהחדשה להרבה דעות, וה STI החדשה ניצחה את האיוו החדשה אז סביר שהישנה תנצח אותה ביתר קלות.

 

ידוע שSTI מול EVO בדגמים היוצאים הEVO לוקחת.

 

זה לא ידוע לאף אחד, הכל שאלה של איזה דגם ספציפי אתה מתיחס. שני החברות כמעט בכל שנה מציעות שידרוגים רבים מאוד מדגם לדגם (כמו נוקיה וסוני בפלאפונים). כך שלמעשה כמעט בכל שנה תמצא רכבים בעלי סט אפ שונה שגורם למכונית להתנהג אחרת ושונה מהשנה שלפניה.

הדוגמא הידועה ביותר היא אולי sti 2005 מול sti 2006: הראושנה מערבת ומהנה מאוד לנהיגה בעלת תחושת היגוי כשל האיבו מאותה שנה בעוד שעל השנייה יש תמימות דעים בכך שהאיבו יותר טובה.

עם הצגת הדורות החדשים התחושה אצלי (עפ"י הכתבות מהארץ) הייתה שזה לא הולך להיות קרב מעניין כמו בשנת 2005, הכתבות באנגליה מראות שזה עדין לא חד משמעי נכון. מפה ההפתעה.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת חווית נהיגה זה לא מדויק - עד עכשיו שמעתי כמעט רק טובות על האיוו החדשה מהכתבים הישראלים.

 

ראיתי את הכתבה של fifth gear על ה- STI ועוד כמה כתבות וידאו על שניהם והאכזבה פשוט ניגרת מהכתבים. הם נראים ממש מתוסכלים מההתנהגות של ה- STI. גם לא ראיתי ניצוצות כשהם נהגו באיוו. אני תוהה כמה כתבים ישראלים בוחנים רכב כמכלול ולא משהו של "we'll take what we can get" שמן הסתם מוריד את רף האיכות. כשמסתכלים על זה, אלה שני הרכבים באיזור ה- 300 כ"ס היחידים שעוד איכשהו בני אנוש יכולים להרשות לעצמם בארץ. עצם המעמד יתכן שמקנה להם נקודות זכות אצל הבוחנים הישראליים.

 

לדוגמא, תראו את הכתבה של jason plato על ה- GTR - זו אומנם דעת יחיד אבל הוא לא נשפך ממנה. תנו את הרכב לכל כתב ישראלי וסביר שמעצם הניסיון שלו (ועל מה שהוא נוהג ביום יום) לא תקבל ביקורת 100% מדוייקת ומקצועית. יש רכבים שיש קונצנזוס שהם מדהימים (לדוגמא ה- F430 ואפילו גולף GTI דור 5) וכתבים שנסעו על רכבים הרבה יותר חזקים ויקרים מתלהבים מהם. שני הרכבים האלה נחשבים פחונים בחו"ל... אם היה בהם איזשהו ניצוץ (כמו שהיה בדורות הקודמים) כבר היינו שומעים על זה.

I always get confused between the sound of a Sopwith Camel, and the sound of a malodorous runt wasting everybody's time

http://www.pavius.net

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא כל תעשיית הרכב הייתה מקדשת פרמטרים חדשים שלא היו מקובלים מלפני חמש שנים, לדוגמא, אז הייתי מסכים איתך, הבעיה שרוב המכוניות החדשות נוסעות ומתנהגות ככה, יכול להיות שבמקום הנאה ורגש אנחנו מקבלים זמנים. המכוניות החדשות בדר"כ על זמני מסלול יותר יציבות ובטוחות ולא נעים להודות, גם יותר מהירות שם.

יכול להיות שהיכולות שלהם נעשו גבוהות מידי לנהג הרגיל.

לגבי הדוגמאות שהבאת על הקונצנזוס, יש לי מספר רב של כתבות על הגולף GTI MK5 שיראו לך שממש אין קונצנזוס על הדגם הזה בהשוואה למתחרות הישירות (בעיקר מול ה225 או הST), המכוניות היחידה שאולי יכולה להתקרב להכללה של קונזנוס (למעט ביקורות יחיד בודדות) היא אותה ניסן שהזכרת.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב - לא אכפת לי אם הגדישה באה לפני או אחרי, אם ההילוכים קצרים או ארוכים ואם האספלט עקום. שים אותן נגד המכשיר המודד ולחץ על הגז. איוו עושה את זה ב-3.5 שניות ואימפרזה ב-5.5? (נניח) איוו יותר מהירה, נקודה.

רוני

טוב, אז אני ואתה (ועוד יותר מ 90 % מאנשי הפורום) קורעים את פוסמן ומתחריו

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד עכשיו שמעתי כמעט רק טובות על האיוו החדשה מהכתבים הישראלים.

דווקא לא נראה שניצן התלהב ממנה כל-כך בכתבה של החודש (או שהוא ה-"כמעט" ?).

 

אם היו מדברים כאן על טווח ספציפי מאוד של המהירות - אז יש צדק בדבריך. אבל שים לב: בכל האצה מ-30 וקצת קמ"ש ועד ל-160 האיוו משמעותית מהירה יותר מהאימפרזה - לאורך כל טווח הסל"ד. זה לא מעניין אם יש לה הילוכים קצרים יותר או לא (ויש לה - רואים שהרביעי לא עובר 160 בעוד באימפרזה הוא מגיע כמעט ל-200) - היא מהירה יותר, נקודה. לכן מוזר לי שבסיכום הם טוענים שהאימפרזה חזקה יותר, אבל אני כנראה צריך לקרוא את כל הכתבה בשביל להבין (ועדיין לא עשיתי את זה).

 

שוב - לא אכפת לי אם הגדישה באה לפני או אחרי, אם ההילוכים קצרים או ארוכים ואם האספלט עקום. שים אותן נגד המכשיר המודד ולחץ על הגז. איוו עושה את זה ב-3.5 שניות ואימפרזה ב-5.5? (נניח) איוו יותר מהירה, נקודה.

אני לא מסכים איתך.

גם זה שמודדים הרבה טווחים לא עוזר אם עושים את זה בהילוך זהה שהוא הרבה יותר קצר ויותר מתאים באיוו (ואולי גם כי הכח זמין הרבה יותר מוקדם).

מה זה הילוך רביעי ? סתם מספר, נראה לי שהרבה יותר הגיוני להתאים טווח הילוך להשוואה כזאת (זה מאוד משנה איך ההילוכים מחולקים בכל רכב. הרי הרביעי ב-sti מגיע ל-200 וכנראה שהשלישי קצת יותר מקביל לרביעי של האיוו ומגיע ל-160 ושם מן הסתם התמונה תהיה שונה).

אתה רואה שבהאצה מ-0 ה-sti מהירה בכל חלק והפער הולך וגדל (ולא סתם בגלל פער ראשוני שהולך ונצבר, יש נקודות שהאיוו קצת סוגרת אבל כנראה שההחלפות הילוכים התכופות מאוד פוגעות).

 

חוץ מזה, מה אכפת לי איך האוטו מאיץ מ-20 ל-40 (מייל) בהילוך רביעי ? מתי זה יקרה ?

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוגמא הידועה ביותר היא אולי sti 2005 מול sti 2006: הראושנה מערבת ומהנה מאוד לנהיגה בעלת תחושת היגוי כשל האיבו מאותה שנה בעוד שעל השנייה יש תמימות דעים בכך שהאיבו יותר טובה.

 

אני מניח שאתה כותב את הדברים מנסיון...

STI 2005 בעלת תחושת היגוי כמו של EVO 8?

מאיפה זה הגיע?!

בתחום הזה הן רחוקות בערך כמו השמש מהירח!

טוב, אולי לא עד כדי כך אבל הן בכלל לא באותה ליגה, לא בתחושות ולא בתחומים אחרים...

(אני יכול לגלות לך סוד ש- STI version 9 לא מתקרבת ל- EVO 8/9 גם אחרי החלפת בולמים, מוטות מייצבים וכו')

אחרי שנהגתי בכמה STI (סטנדרטיות ומשופרות, כולל זו שהיתה לי שהתחילה כסטנדרטית ועברה שדרוגים לאורך השנים), כולל בחדשה (בכביש, בנחשונים ובמנחת בערד), אף אחת מהן לא מתקרבת ל- EVO, לא ל- 8 ולא ל- 9!

עכשיו נותר לחכות ל- 10 ולהתרשם באופן ישיר ולא מכתבות וסיפורים של אחרים...

 

סלחו לי על העוקצנות אבל לא הגיע הזמן שרק בעלי נסיון יביעו דיעה מוצקה ואילו אלו שרק קראו/שמעו/חשבו/חלמו יסייגו את דבריהם?

שי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי את הכתבה של fifth gear על ה- STI ועוד כמה כתבות וידאו על שניהם והאכזבה פשוט ניגרת מהכתבים. הם נראים ממש מתוסכלים מההתנהגות של ה- STI. גם לא ראיתי ניצוצות כשהם נהגו באיוו. אני תוהה כמה כתבים ישראלים בוחנים רכב כמכלול ולא משהו של "we'll take what we can get" שמן הסתם מוריד את רף האיכות. כשמסתכלים על זה, אלה שני הרכבים באיזור ה- 300 כ"ס היחידים שעוד איכשהו בני אנוש יכולים להרשות לעצמם בארץ. עצם המעמד יתכן שמקנה להם נקודות זכות אצל הבוחנים הישראליים.

 

לדוגמא, תראו את הכתבה של jason plato על ה- GTR - זו אומנם דעת יחיד אבל הוא לא נשפך ממנה. תנו את הרכב לכל כתב ישראלי וסביר שמעצם הניסיון שלו (ועל מה שהוא נוהג ביום יום) לא תקבל ביקורת 100% מדוייקת ומקצועית. יש רכבים שיש קונצנזוס שהם מדהימים (לדוגמא ה- F430 ואפילו גולף GTI דור 5) וכתבים שנסעו על רכבים הרבה יותר חזקים ויקרים מתלהבים מהם. שני הרכבים האלה נחשבים פחונים בחו"ל... אם היה בהם איזשהו ניצוץ (כמו שהיה בדורות הקודמים) כבר היינו שומעים על זה.

 

גם בארץ וגם בחו"ל יש כתבים כאלה ויש כאלה. אני לא יודע איך זה במגזינים אחרים אבל אני יכול להגיד לך שאצלנו לא לוקחים שום דבר כמובן מאליו. אין דבר כזה שמרצדס היא הכי טובה, שב.מ.וו הכי מתנהגת ושכל איוו או אסתי חדשות הן פסגת השלמות. ואני יכול להביא הרבה דוגמאות לעניין הזה.

 

כתבות ישראליות על רכבי חלום הן כתבות צבע הרבה יותר מאשר כתבות מידע. אין בהן יסוד השוואתי, כמובן, וגם אין שום אלמנט צרכני. הן מיועדות ל-FUN נטו.

 

רק לא הבנתי - יש קונצנזוס שגולף GTI מדהימה? ממש לא. ותאמין לי שאיוו ואסתי לא נחשבות פחונים בחו"ל. גם בגרייט בריטיין אוף אינגלנד-לנד מתלהבים מאוד מהדורות החדשים שלהן.

 

דווקא לא נראה שניצן התלהב ממנה כל-כך בכתבה של החודש (או שהוא ה-"כמעט" ?).

 

 

אני לא מסכים איתך.

גם זה שמודדים הרבה טווחים לא עוזר אם עושים את זה בהילוך זהה שהוא הרבה יותר קצר ויותר מתאים באיוו (ואולי גם כי הכח זמין הרבה יותר מוקדם).

מה זה הילוך רביעי ? סתם מספר, נראה לי שהרבה יותר הגיוני להתאים טווח הילוך להשוואה כזאת (זה מאוד משנה איך ההילוכים מחולקים בכל רכב. הרי הרביעי ב-sti מגיע ל-200 וכנראה שהשלישי קצת יותר מקביל לרביעי של האיוו ומגיע ל-160 ושם מן הסתם התמונה תהיה שונה).

אתה רואה שבהאצה מ-0 ה-sti מהירה בכל חלק והפער הולך וגדל (ולא סתם בגלל פער ראשוני שהולך ונצבר, יש נקודות שהאיוו קצת סוגרת אבל כנראה שההחלפות הילוכים התכופות מאוד פוגעות).

 

חוץ מזה, מה אכפת לי איך האוטו מאיץ מ-20 ל-40 (מייל) בהילוך רביעי ? מתי זה יקרה ?

 

ניר

 

א. ניצן כתב (ואני מצטט): "זו ככל הנראה המכונית עם התנהגות הכביש המרשימה ביותר בה נהגתי". עכשיו, אני לא יודע אם אתה עוקב אחרי המגזין, אבל תן לי להבטיח לך משהו - אין כתב ישראלי שנהג ביותר מכוניות ספורט קיצוניות מניצן ב-5 השנים האחרונות.

 

ב. בקשר להילוך - זה בדיוק כל העניין. לאורך כל הטווח של ההילוך הרביעי האיוו מאיצה מהר יותר מהאסתי. מ-1500 סל"ד (נניח) ב-35 קמ"ש ועד 7000 ב-160. עכשיו שים אותן בשלישי, או בחמישי, או במה שבא לך - למה נראה לך שזה יהיה אחרת?

בהאצה מאפס ה-STI מנצחת כי האיוו יוצאת חלש מאוד מהמקום ורק אח"כ תופסת תאוצה (כך הבנתי לפחות מניצן. זה נובע מפעולת התיבה הרובוטית).

לסיום - לא אכפת לי איך הוא מאיץ, אבל זו אינדיקציה וזה מעניין - עובדה שאנחנו מדברים על זה :wink:

 

אני מניח שאתה כותב את הדברים מנסיון...

STI 2005 בעלת תחושת היגוי כמו של EVO 8?

מאיפה זה הגיע?!

בתחום הזה הן רחוקות בערך כמו השמש מהירח!

טוב, אולי לא עד כדי כך אבל הן בכלל לא באותה ליגה, לא בתחושות ולא בתחומים אחרים...

(אני יכול לגלות לך סוד ש- STI version 9 לא מתקרבת ל- EVO 8/9 גם אחרי החלפת בולמים, מוטות מייצבים וכו')

אחרי שנהגתי בכמה STI (סטנדרטיות ומשופרות, כולל זו שהיתה לי שהתחילה כסטנדרטית ועברה שדרוגים לאורך השנים), כולל בחדשה (בכביש, בנחשונים ובמנחת בערד), אף אחת מהן לא מתקרבת ל- EVO, לא ל- 8 ולא ל- 9!

עכשיו נותר לחכות ל- 10 ולהתרשם באופן ישיר ולא מכתבות וסיפורים של אחרים...

 

סלחו לי על העוקצנות אבל לא הגיע הזמן שרק בעלי נסיון יביעו דיעה מוצקה ואילו אלו שרק קראו/שמעו/חשבו/חלמו יסייגו את דבריהם?

 

נאלץ להסכים עם שי - לטעמי, בכל הדורות האיוו עדיפה על אסתי. יש בה משהו הרבה יותר מחובר ומדויק שהופך את הנהיגה לפחות פלייסטיישן ויותר... ובכן... אייקשן :-D

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. ניצן כתב (ואני מצטט): "זו ככל הנראה המכונית עם התנהגות הכביש המרשימה ביותר בה נהגתי". עכשיו, אני לא יודע אם אתה עוקב אחרי המגזין, אבל תן לי להבטיח לך משהו - אין כתב ישראלי שנהג ביותר מכוניות ספורט קיצוניות מניצן ב-5 השנים האחרונות.

כן, רק שהפסקה הזאת שמסיימת את הכתבה לא ממש מייצגת את הרוח הדי מאוכזבת ששררה לאורך רוב הכתבה.

אז אני מניח שיש תחומים שהיא טובה יותר אבל עדיין צויינו המון מינוסים ואכזבות קטנות מכדי שאפשר יהיה להגיד שעד כה הכתבים הישראליים אומרים עליה רק טובות.

 

ב. בקשר להילוך - זה בדיוק כל העניין. לאורך כל הטווח של ההילוך הרביעי האיוו מאיצה מהר יותר מהאסתי. מ-1500 סל"ד (נניח) ב-35 קמ"ש ועד 7000 ב-160. עכשיו שים אותן בשלישי, או בחמישי, או במה שבא לך - למה נראה לך שזה יהיה אחרת?

בהאצה מאפס ה-STI מנצחת כי האיוו יוצאת חלש מאוד מהמקום ורק אח"כ תופסת תאוצה (כך הבנתי לפחות מניצן. זה נובע מפעולת התיבה הרובוטית).

לסיום - לא אכפת לי איך הוא מאיץ, אבל זו אינדיקציה וזה מעניין - עובדה שאנחנו מדברים על זה :wink:

לא הבנת אותי.

נשמע שההילוך הרביעי של האיוו וזה של ה-sti לא ממש חופפים. הם עובדים בטווחים שונים לגמרי, לא מבחינת מבנה רצועת הכח אלא תכלס, יחסי העברה או עד איפה ההילוך נמשך (רביעי ב-sti כנראה מעל 200 בזמן שבאיוו 160-170).

זה אומר שאם כבר לעשות השוואה של האצות ביניים על גבי הילוך בודד אז אולי היה צריך לקחת בכלל את הרביעי של ה-sti והשלישי של האיבו. אני יודע שזה פתאום נשמע לא הוגן אבל פה התכוונתי ששם/מספור ההילוך זה לא הדבר החשוב אלא יחסי ההעברה (הסופיים) שלו. תתאים את זה ואז תשווה.

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאצלנו לא לוקחים שום דבר כמובן מאליו

 

לא מדובר על לקחת דבר מאליו אלא ביכולת להבחין בדקויות. לדעתי, רק אדם שהרגיש באופן יסודי מספר רב של רכבים יכול באמת להביע דעה מלומדת לגבי הנושא. לראות את plato לא מתלהב מה- GTR או את קלארקסון אומר "אני משועמם מפרארי" זה תענוג. אתה רואה שהם באמת הגיעו לזן בנוגע לבחינת מכוניות - הם כבר לא פקטור בסיפור (אומנם יש להם דעות כאלה ואחרות אבל הם תמיד מעבירים הכל באופן מוחלט - לא יחסי למה שהם מכירים).

 

לגבי ה- GTI - אני קורא לרכב שגרף כמה וכמה פרסי מכונית השנה רכב עם "קונצנזוס". ברור שבקונטקסט הזה קונצנזוס הוא יחסי - לא מצפה לקונצנזוס מוחלט.

I always get confused between the sound of a Sopwith Camel, and the sound of a malodorous runt wasting everybody's time

http://www.pavius.net

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה כותב את הדברים מנסיון...כן, כמות הנסיעות שלי על STI VR8-9 כנראה שלא נופלת בהרבה משלך (למרות שאין לי מושג מי אתה).

STI 2005 בעלת תחושת היגוי כמו של EVO 8?

מאיפה זה הגיע?! גם מנסיון וגם מקריאת כתבות בירחוני רכב מבריטניה (autocar,evo)אגב, המשפט על ההיגוי הוא כמעט ציטוט שלי מ evo ובנושא הזה צר לי, אני סומך יותר על דעתם מהדעה שלך, או שגם הם נכנסים לקטגוריה של קראו/שמעו/חלמו.

בתחום הזה הן רחוקות בערך כמו השמש מהירח! אז כנראה שהשמש והירח התקרבו באותה שנה. בעיקר אם אתה משווה את VR9 עם הפוטנזה 070 המקוריים.

טוב, אולי לא עד כדי כך אבל הן בכלל לא באותה ליגה, לא בתחושות ולא בתחומים אחרים...שוב, ממליץ לך לקרוא כתבות מהארץ ומהעולם (בעיקר evo8 נגד sti vr9)

(אני יכול לגלות לך סוד ש- STI version 9 לא מתקרבת ל- EVO 8/9 גם אחרי החלפת בולמים, מוטות מייצבים וכו')

אחרי שנהגתי בכמה STI (סטנדרטיות ומשופרות, כולל זו שהיתה לי שהתחילה כסטנדרטית ועברה שדרוגים לאורך השנים), כולל בחדשה (בכביש, בנחשונים ובמנחת בערד), אף אחת מהן לא מתקרבת ל- EVO, לא ל- 8 ולא ל- 9! צר לי שלא נהנית מנהיגה בSTI אני יכול להבטיח לך שלא הרבה מרגישים כך.

עכשיו נותר לחכות ל- 10 ולהתרשם באופן ישיר ולא מכתבות וסיפורים של אחרים...האמת שעפ"י הכתבה של EVO באמת כבר קשה לדעת מי הטובה יותר, אני חייב להודות שירחון evo הוא בשבילי האורים ותומים של עולם הרכב.

 

סלחו לי על העוקצנות אבל לא הגיע הזמן שרק בעלי נסיון יביעו דיעה מוצקה ואילו אלו שרק קראו/שמעו/חשבו/חלמו יסייגו את דבריהם? סלח לי על העוקצנות אבל לא הגיע הזמן שאנשים שלא מכירים את הרע שכותב מולם, יפסיקו להביע דעה על טיב ידיעתם המוטורי של אותם אנשים?

 

לגבי ההשוואה של כלל דורות אסתי מול איבו, לא יודע, לא נסעתי אפילו על מחצית מכלל הדורות כדי שאני אוכל לחוות את דעתי,אני מניח שגם אתה לא. אגב, הדורות הראשונים של האימפרזה טורבו, נחשבו למאוד מהנות, גם בהשוואה לאיבוים המקבילים.

שמות כמו SPEC C TYPE UK, P1, RB5 תמיד מעלים בי חיוך.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנת אותי.

נשמע שההילוך הרביעי של האיוו וזה של ה-sti לא ממש חופפים. הם עובדים בטווחים שונים לגמרי, לא מבחינת מבנה רצועת הכח אלא תכלס, יחסי העברה או עד איפה ההילוך נמשך (רביעי ב-sti כנראה מעל 200 בזמן שבאיוו 160-170).

זה אומר שאם כבר לעשות השוואה של האצות ביניים על גבי הילוך בודד אז אולי היה צריך לקחת בכלל את הרביעי של ה-sti והשלישי של האיבו. אני יודע שזה פתאום נשמע לא הוגן אבל פה התכוונתי ששם/מספור ההילוך זה לא הדבר החשוב אלא יחסי ההעברה (הסופיים) שלו. תתאים את זה ואז תשווה.

 

ניר

 

אי אפשר להתאים בדיוק את יחסי ההעברה הסופיים וזו גם לא המטרה. לדעתי הנתונים האלו מראים שהכוח של האיוו יותר שימושי לאורך ההילוך, כי בכל האצת ביניים (והרי בנהיגה ספורטיבית מדובר כמעט אך ורק בהאצות ביניים) היא תהיה מהירה יותר משמעותית. אני מניח שאם תוריד את האימפרזה להילוך שלישי במהירויות הנמוכות (ולא להפך כמו שכתבת בטעות) אז היא תתקרב אליה ואולי אפילו תעבור אותה לפעמים, אבל עצם המעבר לשלישי וחזרה לרביעי מראה שהנגישות של הכוח שלה נחותה - צריך להתאמץ יותר בשביל לעמוד בקצב.

 

לא מדובר על לקחת דבר מאליו אלא ביכולת להבחין בדקויות. לדעתי, רק אדם שהרגיש באופן יסודי מספר רב של רכבים יכול באמת להביע דעה מלומדת לגבי הנושא. לראות את plato לא מתלהב מה- GTR או את קלארקסון אומר "אני משועמם מפרארי" זה תענוג. אתה רואה שהם באמת הגיעו לזן בנוגע לבחינת מכוניות - הם כבר לא פקטור בסיפור (אומנם יש להם דעות כאלה ואחרות אבל הם תמיד מעבירים הכל באופן מוחלט - לא יחסי למה שהם מכירים).

 

לגבי ה- GTI - אני קורא לרכב שגרף כמה וכמה פרסי מכונית השנה רכב עם "קונצנזוס". ברור שבקונטקסט הזה קונצנזוס הוא יחסי - לא מצפה לקונצנזוס מוחלט.

 

אני מסכים איתך שהניסיון משפיע פה מאוד אבל במאפיינים רבים (כמעט כל אלו שאינם קשורים ליכולות ספורטיביות של הרכב) לא דרוש ניסיון ספציפי במכוניות על, ובאחרים - שוב, מדובר בכתבות חוויה, לא צריך להתייחס אליהן כאל כתבה צרכנית פרופר. אגב - כשקלארקסון אומר שהוא משועמם מפרארי, רוב הסיכויים שהוא פשוט מנסה להיות עוקצני ומתריס (וזה עובד לו).

 

לגבי ההשוואה של כלל דורות אסתי מול איבו, לא יודע, לא נסעתי אפילו על מחצית מכלל הדורות כדי שאני אוכל לחוות את דעתי,אני מניח שגם אתה לא. אגב, הדורות הראשונים של האימפרזה טורבו, נחשבו למאוד מהנות, גם בהשוואה לאיבוים המקבילים.

שמות כמו SPEC C TYPE UK, P1, RB5 תמיד מעלים בי חיוך.

 

רועי, נראה לי שבמקרה הזה שי קצת יודע על מה הוא מדבר, במיוחד בתור בעלים בעבר ובהווה של המכוניות המדוברות. בנוסף אין לי בעיה להתייצב לצידו: השתתפתי במבחן השוואתי של STI דור 8,9,10 ובמבחן השוואתי של איוו 8,9, וכן נהגתי על איוו ואסתי במקביל. לטעמי, בכל הדורות איוו עדיפה על אסתי.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה אני מכיר את שי, אני מניח שאין המון אנשים שנהגו כל כך הרבה על STI ועל איוו, בטח לא באותם תנאים ספורטיביים.

במקרה זה אני לא רק סומך מאוד על הדעות של רוני ושי, אני גם רואה את כלל ציבור מועדון ה STI. נראה לי שמספר די גדול של בעלי STI החליטו להחליף דווקא לאיוו ולא ל STI חדשה יותר. מעניין יהיה לראות את יחס ה STI מול ה EVO שנמכרו בארץ בשנת 2007...

 

ובסופו של יום, גם אני נהגתי על שני הרכבים. ה STI הייתה הראשונה מבין השניים שנהגתי עליה, דעתי היתה אכזבה, אחרי כל מה ששמעתי עליה, התאכזבתי נורא לגלות שהיא מרגישה כבדה ופחות ספורטיבית ממה שציפיתי. האיוו שנהגתי עליה הרגישה לי הרבה יותר טוב, יותר מחוברת, יותר נוקשה, אפילו יותר קלה (למרות שאני יודע שאין הבדל משמעותי בין הרכבים). קיצור אני יותר אהבתי את ה איוו.

 

האמת, אני לא מתעניין במהירות, לא איכפת לי מי מהירה יותר בנורברגרינג, אני רוצה להנות ולנהוג ברכב. ובעניין הזה, אם אני קורא נכון, אני רואה שבמבחן האיוו מול ה STI, מי שהפסיד קודם כל זה אנחנו הנהגים...

 

נ.ב רוני - ניר צודק, אם יש הפרשים ביחסי ההעברה אז כל המבחן של ההילוך הרביעי לא שווה כלום. מה שמעניין זה כמה מהר יכול כל אחד מהרכבים להאיץ ממהירות A ל B, או כמה גמיש המנוע. אם ההילוך הרביעי של אחת המכוניות שווה להילוך החמישי של המכונית השניה אז ההשוואה לא תתן שום תוצאה ששווה משהו. מה שכן אני מניח שזו בדיקה קבועה שעושה המגזין, ולא הנפצה למבחן הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5817 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...