Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6774 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

יש לי שאלה בקשר לגיר רובוטי וגיר אוטומטי.

רציתי לדעת איזה מבין השניים גונב יותר כח מהמנוע ואיזה עדיף מבחינת חסכון ותחזוקה?

פורסם

גיר רובוטי יותר חיסכוני(בעיקרון אבל זה תלוי בסגנון הנהיגה).

לגבי כוח מהמנוע זה גם תלוי בסגנון הנהיגה -אם בגיר רובוטי תעביר הילוך לפני שהמנוע מתאמץ (על ידי הרמת דוושת גז) זה יקח פחות כוח מהמנוע מאשר בגיר אוטומאטי.

למה התכוונת כששאלת על תחזוקה? איזה גיר עולה יותר אם יתקלקל? או בקשר להחלפת שמן גיר?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

ששאלתי איזה מבין השניים גונב יותר כח התכוונתי שנגיד אני לוקח שתי מכוניות זהות, מנוע זהה ,הכל זהה חוץ מהגיר.

בראשונה גיר אוטומטי ובשניה גיר רובוטי.

מי ינצל יותר טוב את הכח של המנוע?

במקרה שנצמיד בשתיהן מי יאיץ יותר מהר ומי יגיע לטופ ספיד יותר גבוה?

 

למה התכוונת כששאלת על תחזוקה? איזה גיר עולה יותר אם יתקלקל? או בקשר להחלפת שמן גיר?

 

במקרה שמתקלקל הגיר באיזה מבין השניים הנזק הכספי פחות מכאיב?

פורסם

תלוי בתיבת ההילוכים, אם יש לך תיבה אוטומטית ישנה (AL4 לדוגמא) אז המחיר נמוך מתיבה חדשה שיש לה פחות חלקים,או שאין לה בכלל חלקים.

לגבי תיבה רובוטית, לא יודע בגלל שאני לא מכיר, מה שאני יודע שאם יש לך קורולה או יאריס אם גיר רובוטי תאלץ להוציא כסף על כל המכות שתקבל ברכב :-P

פורסם

גיר רובוטי הוא גיר ידני.

כלומר גלגלי שיניים ולא גיר אוטומטי עם הידראוליקה.

 

כלומר - רכב ידני, ורכב רובוטי מאיצים בדיוק אותו הדבר, עד שצריך להעביר הילוך, רכב אוטומטי מאבד כח בממיר המומנט.

 

חסכון? מבחינת דלק - הרובוטי עדיף על האוטומטי שכן הוא גיר ידני בבסיסו.

מבחינת תחזוקה? תקלה בקלאץ' הרובוטי עלולה להיות יקרה, אך עדיין אין מספיק מידע בשוק לדעתי.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
גיר רובוטי הוא גיר ידני.

כלומר גלגלי שיניים ולא גיר אוטומטי עם הידראוליקה.

 

כלומר - רכב ידני, ורכב רובוטי מאיצים בדיוק אותו הדבר, עד שצריך להעביר הילוך, רכב אוטומטי מאבד כח בממיר המומנט.

 

.

 

בתחילת נסיעה הקלאץ' מתחבר בנקודת החיכוך על ידיי הרובוט וברגע העברת ההילוך הרובוט צריך להרים/להוריד את הקלאצ' ולהעביר הילוכים ולכן שאלתי בסופו של דבר מה יותר מהיר כי אני מאמין שהפעולה הזאת לוקחת הרבה כח מהמנוע ככה שאולי איכשהו זה ישתווה בגניבת כח לאוטומט

פורסם

מדובר על מנועים חשמליים לא גדולים במיוחד.

לא משהו משמעותי, במיוחד שלא ביחס לממיר המומנט.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

א. למי שיש את הקורולה החדשה, צריך להוציא די הרבה כסף על אורטופד.

 

ב. בגיר אוטומטי יש איבוד כח משמעותי בממיר המומנט.

 

בקיצור, גיר רובוטוי, לא משתווה ולו במעט לגיר אוטומטי.

כל הנאמר בפורום הינו בגדר הסבר תיאורטי בלבד! (סעיף 14 לחוק יסוד קארספורום/יישום וביצוע פעולות).

וכן. ציון גולן הוא מ-ל-ך.

פורסם

עדיף רובוטי, אבל לא אלים...:wink:

כל הנאמר בפורום הינו בגדר הסבר תיאורטי בלבד! (סעיף 14 לחוק יסוד קארספורום/יישום וביצוע פעולות).

וכן. ציון גולן הוא מ-ל-ך.

פורסם
מבחינת תחזוקה? תקלה בקלאץ' הרובוטי עלולה להיות יקרה, אך עדיין אין מספיק מידע בשוק לדעתי.

 

המצמד זהה למצמד של גיר ידני. לגבי המידע? אתה מוזמן לשאול. אני מאבחן, מתכנת ומכייל גירים כאלה על בסיס יומיומי.

פורסם

חנן, ומה עם המערכת שמפעילה את הקלאץ'? והמערכת שאחראית לבחוש בהילוכים?

(אני שואל כי אני רוצה לדעת, באמת)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

ה"מוח" שמכיל את המעבד, השסתומים והצילינדרים שמפעילים את המזלגות והצילינדר שאחראי על המצמד יקרים מאוד - כמה עשרות אלפי שקלים, כשמחיר כל הגיר נושק ל200000 שקלים (בגירים שאני מטפל בהם, שמיועדים למנועים עם מומנטים של עד 300 קג"מ) . הגיר והמצמד עצמם דומים עד זהים לגיר ידני, ואפילו מעט פשוטים יותר, כי אין בהם סינכרונים. סינכרון להילוך בודד בגיר ידני עולה כ17000 ש"ח ליחידה.

פורסם

LOL, המחירים זה במנוע 1600 או 16000? :wink:

 

 

 

 

וד"א - אחת הבעיות בגירים הרובוטיים היא איטיות הפעולה של הגיר (בחלק מהגירים!) כך שאפילו שיותר מכוח המנוע מנוצל, ההאצה בפועל לא בהכרח מהירה יותר מבתיבה אוטומטית רגילה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

×
×
  • תוכן חדש...