Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה בידני


petrolhead-18
שימו לב! השרשור הזה בן 6069 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 102
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ואני לא מעביר לחמישי לפני 140, אני גם בולם עם אמברקס. ואני לא עושה תאונות. וגם לא אכפת לי מבלאי, בכלל, אני כל היום על קטנוע. מה זאת אומרת קמצן?

הסיגריות עלו לך לראש אהה

:lol:

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל אחד מה שחושב שיעשה אני רק הבעתי דעה ומה שאני חושב ומה שלמדתי מאנשים מנוסים

 

מבחינה טכנית בנהיגה בסיסית יש נכון ולא נכון, ולא לומדים זאת מניסיון עצמי או מנסיון של אחרים. היום, במכונית מודרנית, לא טוב להסתייע בהילוכים לבלימה. נקודה. כן מסתייעים בבלימת מנוע בירידה ע"י שמירה על הילוך נמוך. לגבי הקלאץ' - לא טוב להכניס קלאץ' בתחילת הבלימה או לכל אורך מהלכה.

 

זה לא עניין דעה, זה עניין של נכון ולא נכון.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשם בלימה יום יומית אכן אין טעם להכניס לניוטרל ולשחק משחקים בהילוכים.

 

לשם בלימת חירום - המרחק עצירה הרבה יותר קטן עם לוחצים על הקלאצ' (או ניוטרל באוט').

 

למי שחושב שהמנוע עוזר לבלום, צריך לזכור, שהמנוע אולי ב-5 קמ"ש ראשונים יעזור לבלום, אבל רוב הזמן

 

הוא יבצע פעולה הפוכה, הוא מתנגד לבלימה, ומנסה לדחוף את הרכב עוד קדימה.

 

 

בכל קורס נהיגה, של כל חברות שונות בעולם יש הרבה אי הסכמות בנושאים שונים, אבל ידוע לכולם, שהבלימה הקצרה

 

ביותר, היא זו שנעשית בעזרת בלמים נטו. (וזה בדוק רבותי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשם בלימת חירום - המרחק עצירה הרבה יותר קטן עם לוחצים על הקלאצ' (או ניוטרל באוט').

  1. מרחק העצירה, ולא המרחק עצירה. ובהתאמה: אם, ולא עם.
  2. זה דבר חדש שאפשר ללחוץ על הקלאץ' בגיר אוטומטי?
  3. אתה טועה ומטעה, וכפי שקונדסון כתב כבר מקודם, כנראה שגם עליך לגשת לקורס נהיגה מתקדמת כדי להבין מדוע אתה טועה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשם בלימת חירום - המרחק עצירה הרבה יותר קטן עם לוחצים על הקלאצ' (או ניוטרל באוט'). .

 

שטויות.

בבלימת חירום אפשר בכלל להמנע ממלחוץ את הקלאץ' (מקסימום המנוע יכבה בסוף הבלימה).

זה מה שמלמדים בבתי ספר לנהיגה מתקדמת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלבלתם אותי כבר לגמרי.



אשמח אם תתייחסו לכל שאלה ושאלה.

1. לפני עצירה ברמזור, מומלץ להעביר לניוטרל ואז לבלום עם הברקסים או לא?

2. לפני עצירה ברמזור, מומלץ להעביר לניוטרל ולהעזר באמברקס?

3. לפני עצירה בפקק, מומלץ להרים אמברקס או לא?

 

אני יודע שהאמברקס לא ממש קשור לדיון הזה, אבל מעניין אותי על הדרך :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלבלתם אותי כבר לגמרי.

 

 

אשמח אם תתייחסו לכל שאלה ושאלה.



1. לפני עצירה ברמזור, מומלץ להעביר לניוטרל ואז לבלום עם הברקסים או לא?

2. לפני עצירה ברמזור, מומלץ להעביר לניוטרל ולהעזר באמברקס?

3. לפני עצירה בפקק, מומלץ להרים אמברקס או לא?

 

אני יודע שהאמברקס לא ממש קשור לדיון הזה, אבל מעניין אותי על הדרך

:wink:

להרים ארמברקס בזמן נסיעה?לא רעיון ממש טוב.

 

לפי החוק אסור ליסוע בניוטרל.

כשאתה מאט לקראת רמזור אדום, אתה לוחץ על הבלמים וכאשר אתה מגיע כמעט לעצירה אז אתה לוחץ על המצמד.

סתם שאלה: למדת לתיאוריה,למדת נהיגה,עברת טסט ואתה עדיין לא יודע את כל הדברים האלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלבלתם אותי כבר לגמרי.

 

 

אשמח אם תתייחסו לכל שאלה ושאלה.



1. לפני עצירה ברמזור, מומלץ להעביר לניוטרל ואז לבלום עם הברקסים או לא?

2. לפני עצירה ברמזור, מומלץ להעביר לניוטרל ולהעזר באמברקס?

3. לפני עצירה בפקק, מומלץ להרים אמברקס או לא?

 

אני יודע שהאמברקס לא ממש קשור לדיון הזה, אבל מעניין אותי על הדרך

:wink:

 

אני ממליץ לכל אלה שקוראים את השרשור הזה ומתעוררות בראשם שאלות או תהיות דומות לאלו, לגשת לקורס נהיגה מתקדמת ולשאול את אותם שאלות שם. הידע וההבנה שקורס כזה יקנה להם - במיוחד בזכות העובדה שהם נהגים חדשים ללא נסיון רב - יהיה עצום. בטח ובטח שקורס כזה יסדר להם בראש את הנושא הנ"ל ועוד הרבה נושאים חשובים, שבפורומים מתרוצצים הרבה דעות לא נכונות (וגם נכונות) לגביהם, בגלל אנשים שחושבים שנהיגה לומדים דרך האינטרנט.

 

זאת ההמלצה שלי לגבי השרשור הזה, תוציאו את ה 600 שקל האלה על קורס, לא תתחרטו על שום שקל.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Smiro, לשאלתך, כן, עברתי טסט ותאוריה ופיתחתי הרגלים לא נכונים במיוחד.



ואני מרשה לעצמי להאשים ת'מורה שלי ועוד מורים רבים בארץ שאומרים לך לעשות דברים כמו "ללחוץ על הקלאץ' עד החצי עד שמעבירים לשני" או "להכין את הקלאץ' לפני זינוק בעלייה".

והנה, אני שואל כדי לתקן אותם.

 

אז מה שעליי לעשות לקראת עצירה ברמזור זה ללחוץ על הקלאץ', ורק אחרי עצירה מוחלטת להעביר לניוטרל?

ושימוש באמברקס גם הוא רק בעצירה מוחלטת? חבר אמר לי שללחוץ בפקק על הברקסים כשעומדים במקום לא בריא בכלל.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שעליך לעשות זה ללחוץ על הברקסים בלבד , נגיד אתה בהילוך רביעי ואתה מגיע לרמזור אדום ההמלצה היא להתחיל להאט בהדרגתיות ולהוריד הילוכים בהדרגתיות (שניהם באותו הזמן) כי הרי אתה לא ממהר לשום מקום הרמזור גם ככה אדום ואם תאט בהדרגתיות רוב הסיכויים שתחסוך את העצירה המיותרת.

 

אין להעביר לניוטרל באמצע נסיעה ובעמידה ברמזור

אין להרים אמברקס!!!!!!!

בשביל זה יש ברקסים ומומלץ להשתמש בהם.

מומולץ גם לאורך הבלימה לא להכניס קלאץ' אלא לשם הורדת הילוכים בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לפני עצירה ברמזור, מומלץ להעביר לניוטרל ואז לבלום עם הברקסים או לא?



2. לפני עצירה ברמזור, מומלץ להעביר לניוטרל ולהעזר באמברקס?

3. לפני עצירה בפקק, מומלץ להרים אמברקס או לא?

 

 

התשובה היא לא, לכל השאלות.

 

ניתן להשתמש בבלם היד לאחר עצירה (רצוי לשחרר לפני תחילת נסיעה).

לניוטרל מעבירים לאחר שהרכב עצר.

 

אין להעביר לניוטרל ...ובעמידה ברמזור

למה בדיוק?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה סיבה הגיונית אחרת לזה שמשהו ישים ניוטרל באמצע נסיעה אם זה לא לשם חיסכון בדלק . וגם להעביר ל5 ב60 קמ"ש אני לא מכיר אוטו שיכול לשרוד דבר כזה , וגם זה אני מאמין נעשה לשם חיסכון בדלק.

 

כל אוטו עם מספיק מומנט בסל"ד נמוך יכול גם 50 קמ"ש בהילוך חמישי,

כל עוד אתה לא מאיץ, אלא נשאר במהירות קבועה, במישור או בירידה.

 

רציתי לרשום את כל הרכבים שמסוגלים לעשות את זה,

אבל הגעתי למסקנה שמדובר בכולם, בעצם.

אם אתה רוצה לשנות את המהירות, השתמש בהילוך המתאים לסיטואציה.

 

לגבי בלימת מנוע - היא חסרת כל תועלת ברוב רכבי הבנזין,

ויש לה משמעות מסוימת ברכבי דיזל. אני לא מדבר על משאיות.

נסה פעם להאט באופן הדרגתי עם הבלמים בלבד, ואחר כך להאט באופן הדרגתי

תוך כדי החלפות הילוכים. מיותר לחלוטין.

 

החלפת הילוכים תוך כדי בלימה בשיטת עקב/אגודל וגז ביניים

היא סיפור אחר לגמרי, שלא קשור לשרשור.

 

 

נ.ב.: לניוטרל אני מעביר לפעמים באזור ה-110-130,

כי המנוע רועש מדי, וזה מציק. אין בזה שום בעיה בטיחותית,

כי בכל מקרה הדבר היחיד שיכול לעצור את הרכב במהירות כזאת

הוא הבלמים (או עץ). אל תעשה את זה בטסט, כי בטסט מצפים

לדברים אחרים מהנהג, שלא ממש קשורים למציאות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה היא לא, לכל השאלות.

 

ניתן להשתמש בבלם היד לאחר עצירה (רצוי לשחרר לפני תחילת נסיעה).

לניוטרל מעבירים לאחר שהרכב עצר.

 

 

למה בדיוק?

כי זה לא חוקי! תפתח ספר תאוריה ותראה . יודע מה קח דומגא שיכולה לקראות במציאות , אתה עומד ברמזור לבד מאחורה אתה מבחין במשהו מטורף שדוהר לעבריך ולא בראש שלא לעצור (כבר קרה מקרה כזה , עם העורך דין שהרג אמא והבן שלה) , עד שתוריד הארמברקס , עד שתשים ניוטרל ותנסה לברוח ....... כבר לא תוכל.

 

 

נ.ב.: לניוטרל אני מעביר לפעמים באזור ה-110-130,

כי המנוע רועש מדי, וזה מציק. אין בזה שום בעיה בטיחותית,

כי בכל מקרה הדבר היחיד שיכול לעצור את הרכב במהירות כזאת

הוא הבלמים (או עץ). אל תעשה את זה בטסט, כי בטסט מצפים

לדברים אחרים מהנהג, שלא ממש קשורים למציאות.

 

ואתה בטח חושב שאתה חכם גדול אהה?? תמשיך לעשות דברים כאלה ונראה לאן נגיע .... עצם העובדה שבאוטו כשאתה במהירות גבוה ואתה מוריד את הרגל מהגז והאוטו בולם את עצמו לבד זה מראה את החשיבות של המנוע לבלימה של הרכב , אבל נראה מה היה כשתצטרך לבלום בפתאומיות כאשר אתה בניוטרל......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6069 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...