Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה בידני


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6797 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם!

 

אצמול נסעתי עם חבר שלי באוטו ידני (פיאסטה 97' למי שמתעניין) והוא עשה משהו שלא ראיתי אף פעם. בכל פעם שהתקרב לרמזור (אדום) או לעצירה בכלל הוא העביר את ההילוך לניוטרל וכך האט רק עם הבלם. האם זה "בריא" לאוטו להעביר לניורל בזמן נסיעה? בנוסף לכך הוא הגיע להילוך חמישי כבר ב50-60 קמ"ש. אני קצת בור בנושא, קיבלתי רישיון לפני שנה ומאז לא נהגתי על ידני בכלל. אני מכיר רק את התבנית שלמדנו בשיעורי נהיגה-העברת הילוכים ב-20,40,60,80.

 

תודה מראש

  • תגובות 102
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בריא זה כן (רק למנוע , לברקסים ממש לא) אבל זה גם מסוכן, ברגע שאתה בניוטרל בזמן שהאוטו בנסיעה זמן הבלימה של הרכב מתארך מכיוון שהבלימה מתבססת רק על הברקסים ללא הבלימת מנוע (הילוכים).

מה גם שזה לא חוקי .

ובקשר להעברת הילוכים , כנראה שהחבר שלך ממש רוצה לחסוך בדלק (ניוטרל באמצע נסיעה , והעברת הילוכים בזמן קצר במיוחד)

 

אצלי ההילוך החמישי לא נכנס לפני 90 -100 קמ"ש לדוגמא , ותמיד כשאני מאט לפני רמזור אני מאט עם הברקסים בתוספת הורדת הילוכים.

אני רק מאוד מקווה שהחבר שלך לא מאלה ששמים ניוטרל בירידות מכיוון שזה לא יקצר את חיי הברקסים אלא באיזשהו שלב זה יסכן את החיים שלו עצמו ואת הנוהגים בקירבתו.

פורסם
בריא זה כן (רק למנוע , לברקסים ממש לא) אבל זה גם מסוכן, ברגע שאתה בניוטרל בזמן שהאוטו בנסיעה זמן הבלימה של הרכב מתארך מכיוון שהבלימה מתבססת רק על הברקסים ללא הבלימת מנוע (הילוכים).

מה גם שזה לא חוקי .

 

 

אין קשר למרחק הבלימה, הבלמים בולמים את הרכב הרבה יותר טוב מכל דבר אחר.

 

נשארים על בלימת מנוע ובהילוך משולב בשל האפשרות להתחמק ולהאיץ בעת סכנה, וכדי שהרכב לא ייכבה חס וחלילה.

 

ואין לזה קשר לחוקיות. אף אחד לא מכריח אותך לבלום עם הילוך משולב לפי החוק.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

אני אישית גם לא משתמש בבלימת מנוע, מהרגל אני מכניס להילוך המתאים אך עם קלאץ לחוץ על הסוף, במקרה שצריך להאיץ פשוט משחרר את הקלאץ.

תקן אותי אם אני טועה, אבל עדיף לתת לבלמים לעשות את התפקיד שלהם, ועדיף להחליף רפידות על לשפץ גיר...

פורסם

קונדסון נראה לי שהוא התכוון לניוטרל בזמן נסיעה, שזה לפי החוק אסור הרכב חייב להיות בהילוך בזמן נסיעה.

פורסם
אין קשר למרחק הבלימה, הבלמים בולמים את הרכב הרבה יותר טוב מכל דבר אחר.

 

נשארים על בלימת מנוע ובהילוך משולב בשל האפשרות להתחמק ולהאיץ בעת סכנה, וכדי שהרכב לא ייכבה חס וחלילה.

 

ואין לזה קשר לחוקיות. אף אחד לא מכריח אותך לבלום עם הילוך משולב לפי החוק.

 

תבדוק אותי , קח את האוטו שלך לסיבוב במקום פתוח סע בהילוך שני ותבלום , בלי להכניס את הקלאץ' (תכניס אותו רק כשהאוטו על סף עצירה) ותראה איך האוטו יעצור , תסע בהילוך שני תכניס קלאץ' (או ניוטרל) ותבלום ותראה איך המרחק מתארך ומתארך לו.

ואני אומר את זה מנסיון של כמעט תאונה , כשרק הוצאתי רשיון , נסעתי אחרי מכונית בכביש עם מסלול לכל כיוון כאשר המכונית שלפני בלמה בלימת פתע , הדבר הראשון שעשיתי זה להכניס קלאץ' ורק אחרי זה לחצתי על הברקס הדבר גרם לכמעט תאונה , נעצרתי מלימטר מהמכונית ובחריקה וכל זה כששמרתי מרחק יחסית גדול.

 

אני אישית גם לא משתמש בבלימת מנוע, מהרגל אני מכניס להילוך המתאים אך עם קלאץ לחוץ על הסוף, במקרה שצריך להאיץ פשוט משחרר את הקלאץ.

תקן אותי אם אני טועה, אבל עדיף לתת לבלמים לעשות את התפקיד שלהם, ועדיף להחליף רפידות על לשפץ גיר...

אני לא אמרתי לך את האוטו ממהירות של 100 קמ"ש ל20 קמ"ש על ידי הילוכים בלבד אלא לשלב את שיניהם , ודבר שכזה לא יגרום לך לשפץ שום גיר וגם עם כן , מה עדיף לסוע בירידה ולבלום רק עם הברקסים ולגרום להתחממותם ולאיבוד של הברקסים וכתוצאה מזה לסכן את החיים או לשפץ את הגיר??

פורסם

אני לא צריך "לבדוק אותך", כי מה שאתה כותב פשוט לא נכון.

 

אתה טועה ומטעה אחרים.

 

הבלמים בולמים את הרכב הרבה הרבה יותר מהר וחזק ממה שהמנוע מסוגל בכלל,

 

בבלימת חירום אתה בולם עם הבלמים, הבלמים בלבד, ולא עם שום דבר אחר.

 

מרחק הבלימה יישאר אותו הדבר ללא שום קשר לנסיעה בניוטרל או בהילוך משולב.

 

אתה מוזמן לבוא לכל קורס של נהיגה מתקדמת ולנסות להבין שמה שאתה כותב הוא פשוט שגוי.

 

במקרה שלך, סביר להניח, לקח זמן עד שהתחלת בכלל לבלום, בגלל זה התקרבת לרכב מלפנייך.

 

זה לא קשור בכלל לעובדה שהכנסת קלאץ' או לא הכנסת, אלא רק לזמן שבו התחלת באמת לבלום.

 

אתה צריך להיות עם הילוך מתאים למהירות הנסיעה, בכל מקרה, בכל שלב, ולא בניוטרל,

 

וכאשר אתה בולם - לבלום עם הבלמים בלבד, כשמדובר בבלימת חירום. הכנסת הקלאץ' נועדה רק על מנת שהרכב לא ייכבה, במקרה זה.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

אין לרכב אפשרות לעצור יותר מהר מאשר להשתמש בבלמים בשביל זה הם שם.. אני לא אומר לא להשתמש בבלימת מנוע גם אבל לשלב בין הדברים..

 

בבלימת חירום תלחץ על הבלמים עד הסוף אל תנסה להכניס לראשון או שני כי אתה פשוט לא תבלום מהר מספיק

 

הדרך היחידה לבלום יותר מהר מהבלמים זה להכנס בקיר.

Mercedes-Benz UNIMOG 421 80' 80Hp

Renault Clio Sport MK1 01' 172Hp

פורסם

אני לא אמרתי לך את האוטו ממהירות של 100 קמ"ש ל20 קמ"ש על ידי הילוכים בלבד אלא לשלב את שיניהם , ודבר שכזה לא יגרום לך לשפץ שום גיר וגם עם כן , מה עדיף לסוע בירידה ולבלום רק עם הברקסים ולגרום להתחממותם ולאיבוד של הברקסים וכתוצאה מזה לסכן את החיים או לשפץ את הגיר??

 

כמה פעמים בחיים שלך קרה לך שהברקסים שלך התחממו עד כדי כך שלא היה לך שליטה עליהם כבר?

אני לא נוהג בצורה ספורטיבית, ואני לא בולם כמו מטורף.

המקום היחיד שאני בולם בעזרת מנוע זה בירידות ארוכות במיוחד, וזה פחות מ1% מזמן הנסיעה שלי.

 

בכל מקרה, אתה מסכים איתי שזה יגדיל את הבלאי של הגיר?

אם כן, אז אני מעדיף להישתמש בבלמים, בשביל זה הם שם, והם הרבה יותר זולים משיפוץ גיר..

פורסם

כל אחד מה שחושב שיעשה אני רק הבעתי דעה ומה שאני חושב ומה שלמדתי מאנשים מנוסים , בכל אופן אני גר במקום עם הרבה ירידות תלולות ואני מרבה להשתמש בהילוכים במקום לגמור את הברקסים , יותר מזה בירידות אני משתדל לסוע בהילוך רביעי (על 80) ולא בהילוך חמישי (על 120)

פורסם

ואני לא מעביר לחמישי לפני 140, אני גם בולם עם אמברקס. ואני לא עושה תאונות. וגם לא אכפת לי מבלאי, בכלל, אני כל היום על קטנוע. מה זאת אומרת קמצן?

haters will hate

פורסם
כל אחד מה שחושב שיעשה אני רק הבעתי דעה ומה שאני חושב ומה שלמדתי מאנשים מנוסים , בכל אופן אני גר במקום עם הרבה ירידות תלולות ואני מרבה להשתמש בהילוכים במקום לגמור את הברקסים , יותר מזה בירידות אני משתדל לסוע בהילוך רביעי (על 80) ולא בהילוך חמישי (על 120)

 

נו בחור תבדיל בין לנסוע בירידה ולהשתמש במנוע במקום בלמים לבין לבלום לעצירה תוך הורדת הילוכים.

אני אגב עושה את שניהם, רק שאני משתדל לא להקשות על חייהם של הסינכרונים.

פורסם
ואני לא מעביר לחמישי לפני 140, אני גם בולם עם אמברקס. ואני לא עושה תאונות. וגם לא אכפת לי מבלאי, בכלל, אני כל היום על קטנוע. מה זאת אומרת קמצן?

אני לא רואה סיבה הגיונית אחרת לזה שמשהו ישים ניוטרל באמצע נסיעה אם זה לא לשם חיסכון בדלק . וגם להעביר ל5 ב60 קמ"ש אני לא מכיר אוטו שיכול לשרוד דבר כזה , וגם זה אני מאמין נעשה לשם חיסכון בדלק.


×
×
  • תוכן חדש...