Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונה חזית-אחור מי אשם ומה עושים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6823 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ל',

אני לא אברח.

אני אברר אם כולם בריאים ושלמים,ומצידי שירשמו כמה פעמים שבא להם את המספר רישוי ואני גם אתן מספר ת.ז.

 

אני אמכור את הנשמה,אבל לא אתן שאיזה מעופף שהחליט להציל חתול על ידי בלימת פתע יחליף פגושים על חשבוני.

 

אולי אני טועה,אבל בסדר.

 

תתחילו להסתכל במראה האמצעית - כולכם נשענים על החוק היבש "הוא לא שמר מרחק...." תתחילו לחשוב בגדול על הסכנות במקום לחשוב רק מי ישלם את עלות הפגוש.

פורסם

maxizem,

 

 

מה שיפה בחוק ובמערכת המשפט, שבדרך כלל לשופט יש שיקול דעת ומרחב תמרון.

ברור לכולם מהו חתול ומהו אדם ומה חשוב יותר ממה.

 

מצד שני אתה צריך להבין שיש אנשים שבשבילם חתול או כלב, זה כל החיים שלהם - זה בשבילם בדיוק כמו ילד.

הכרתי זוג מבוגרים עריריים שגידלו כלבת זאב והם השקיעו בה המון ואהבו אותה בדיוק כמו ילד.

אז נכון שכלב/חתול זה לא אדם, אבל עדיין זה בעל חי שדורש התיחסות ראויה

 

שים לב שהמחוקק קבע לגבי תאונה גם פגיעה בבהמה.

חתול אינו בהמה. כשכתבו את החוק, ההתיחסות לחתולים וכיו"ב היתה זניחה ולא מעוגנת אפילו בתודעה.

היום כשיש מודעות גוברת גם לצב"ח וגם לניסויים בבע"ח וכיו"ב, סביר להניח ששופטים ירחיבו את רוח החוק ויתיחסו לחתול כמו גם לסוס או לחמור. רק שיש הבדל מהותי - בהמה שנפגעה חוסמת את הכביש, חתול/כלב אינם חוסמים את הכביש ולכן הסביבה לא מרגישה שהיתה תאונה.

 

צודקת השופטת שהתגובה האנסטנקטיבית של אדם היא ללחוץ על הבלם, יש אדם שיקלוט שבריר שניה לאחר מכן שזה חתול וימשיך בנסיעה, ויש אדם שימשיך בבלימה.

כל תאונה שתיגרם כתוצאה מבלימה תנותח לפי מבחן האדם הסביר, תנאי הדרך, התנועה, וכיו"ב.

בסופו של דבר אי אפשר לדעת מראש מה יחליט שופט אם חלילה בגלל חתול תגרם תאונה ותהרג משפחה, כמו שאי אפשר לדעת מה יחליט שופט א' ומה יחליט שופט ב' על אותו מקרה, ורבו המקרים בהם שופטים פוסקים שונה זה מזה.

 

זה לא אומר שצריך לדרוס חתולים - אבל כאשר קופץ לך חתול לכביש, זאת הזדמנות "התירגולת" שלך לדעת מה ואיך עלול להיות במצב שילד קפץ לכביש פתאום. לצערנו יש מקרים שכדי לא לדרוס ילד יכולה להגרם תאונה מאחריך ובה יכולים לההרג אנשים. ואז תעלה השאלה האם חיי הילד חשובים יותר מחיי המשפחה מאחור.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

השאלה הפשוטה ביותר היא מה באמת כלכך קשה לשמור מרחק ? כל אלה שאומרים הייתי דורס והייתי הורג ולא אכפת לי רק שלא יכנסו בי יש מספיק מה לעשות כדי שלא יכנסו בכם מאחור למשל לנסוע במהירות סבירה .

למשל אני בחיים לא עובר את ה 30-40 באזורי מגורים ואם יש נבלה שנצמד אלי אז אני עוד יותר מעט גדי שיעקוף ויעשה מה שבה לו ,אני לא מוכן לא לנסוע מהר יותר ולא אתן לו גם סיבה להתנגש בי במקרה של בלימת פתע כי קפץ ילד/הולך רגל מטומטם או מעופף או סתם חתול /כלב.

לדעתי אתה לא אשם תגיד שראיתה משהו קופץלכביש ולכן בלמתה אל תשכחו שזה יכול להיות גם כדור ששניה אחריו יזנק בעקבותיו ילד לכביש.

פורסם

דני,רוב החבר'ה פה שחושבים שהם שומרים מרחק תחשבו שוב.

 

האם אתם שומרים מרחק על חשבון שהרכב מקדימה יבלום מעט? או עד לעצירה מלאה?!

פורסם
דני,רוב החבר'ה פה שחושבים שהם שומרים מרחק תחשבו שוב.

 

האם אתם שומרים מרחק על חשבון שהרכב מקדימה יבלום מעט? או עד לעצירה מלאה?!

 

הנקודה שאתה מעלה היא חשובה ונכונה. שיטת ה-2 שניות נותנת מענה טוב לבעיה הזאת, וליתר בטחון גם 3 שניות.

נכון שזה פותח מרווחים גדולים יותר ותמיד מישהו קופץ לרווח שהשארת ושוב אתה צריך להאט ולפתוח מרווח חדש.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
ל',

אני לא אברח.

אני אברר אם כולם בריאים ושלמים,ומצידי שירשמו כמה פעמים שבא להם את המספר רישוי ואני גם אתן מספר ת.ז.

 

אני אמכור את הנשמה,אבל לא אתן שאיזה מעופף שהחליט להציל חתול על ידי בלימת פתע יחליף פגושים על חשבוני.

 

אולי אני טועה,אבל בסדר.

 

תתחילו להסתכל במראה האמצעית - כולכם נשענים על החוק היבש "הוא לא שמר מרחק...." תתחילו לחשוב בגדול על הסכנות במקום לחשוב רק מי ישלם את עלות הפגוש.

 

ואני לא אתן שאיזה תמהוני פורע חוק שאינו שומר מרחק כנדרש ידפוק לי את האוטו ויתחמק מזה.

פורסם

לדעתי השואל לא ממש קיבל תשובה לשאלותיו.

1. אין ספק שמי שנכנס בו מאחור אשם.

2. לא בטוח שכדאי להפעיל את הביטוח והדבר תלוי בנזק שנגרם לרכב ובאורך הרוח והכיס. תביעה בבית משפט לתביעות קטנות זה סיפור של שנה לפחות.

עם זאת אם לכולם יש ביטוח יתכן שזה ייסגר מול חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

לחברות הביטוח יש כללי אצבע די ברורים ותאונה של אי שמירת מרחק היא תאונה פשוטה וחברת הביטוח של הנהג הפוגע לא צריכה לעשות בעיות (אלא אם כן יש כאן שתי מכות - כלומר הרכב השלישי פגע בשני ששוב פגע בראשון ואז כל חברה תנסה להפיל את הנזק על החברה השניה).

גם אם יורידו קצת מהנזק (כפי שנהוג) זה עדיין לרוב שווה אם מעמידים מול זה את ההשתתפות העצמית וההנחה בפרמיה.

×
×
  • תוכן חדש...