Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונה חזית-אחור מי אשם ומה עושים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6821 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום אתמול בערב הייתי מעורב בתאונה . אני נסעתי בכביש עירוני שהמהירות המותרת בו 80 כאשאר קפץ לי חתול לכביש (יש לי יחס סנטימנטלי מאוד לחתולים..) בכל מקרה בתת מודע או שלא בלמתי בלימה די פתאומית (לא מאוד חזקה ללא נעילת גלגלים) הרכב שהיה מאחורי נכנס בי ורכב שלישי נכנס ברכב שנכנס בי -מעין תאונת שרשרת. הנזק הוא רק ברכבים ללא נזקי גוף.

השאלה העיקרית כמובן מי אשם בתאונה? מן הסתם ההנחה המקובלת שמי שלא שמר מרחק הוא האשם אבל מה עמדת החוק לבי בלימה פתאומית בכביש?

החלפנו פרטים כאשר אף אחד כמובן לא הודה באשמתו.

לומרות שאני נוהג כבר 10 שנים זאת התאונה הראשונה שלי ואני לא ממש יודע מה עושים עכשיו ? למי פונים?ביטוח שלי ביטוח של הנהג שנכנס בי ?ומי משלם את ההשתתפות העצמית ומתי? איך מוכיחים אשמה הולכים לבית משפט או שזה נפטר ברמה של חברות ביטוח?

תודה לכם וששבת ששלום

...Our necessities are few but our wants are endless

פורסם

דווח לחברת הביטוח שלך ותן להם להתחיל לטפל בנושא.

גם חברת הביטוח לא פותרת את זה מהיום למחר, קצת סבלנות.

 

מבחינה עקרונית תאורטית - מקובל שהרכב מאחור אשם בגלל אי שמירת מרחק, אולם במערכת המשפט בוחנים גם האם היתה לנהג הראשון איזו פעולה חריגה שהיא המוטיב הגורם לתאונה. המונח המקצועי הוא "אשמה תורמת".

אין בזה שחור ולבן - זה די מורכב לקבוע אם יש אשמה תורמת או אין, ואם יש מה חלקה באחוזים.

גם שופטים מתקשים לקבוע בסוגיות שכאלה, ולכן לתת לך עיצות באינטרנט בוודאי חוטא לאמת ולמציאות.

 

על פני הדברים - יכול להיות שאין בך אשמה, אולם בהחלט יתכן שלאור מכלול דברים רבים בדרך עצמה, בסביבה, בשעת הנסיעה, במצב התנועה ועוד הרבה פרמטרים, ימצא שופט שיקבע שיש אשמה תורמת.

 

היות ואתה לא מתוכנן להליך משפטי, חברות הביטוח יסגרו את הענין בינהן.

העיקר שהחתול שלם, ומקסימום זה יעלה לך קצת כסף.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

תודה על התגובות ועל הקישור.לחתול שלום מה שלא מבטיח שהוא לא ידרס בפעם הבאה או יגרום לתאונה גרועה יותר .אני בכלל לא מבין למה יש כל כך הרב חתולי רחוב בישראל הרי כמעט ואין כלבי רחוב? אבל זה כבר נושא לדיון אחר לגמרי.

...Our necessities are few but our wants are endless

פורסם

כי יש מלא זקנות שנותנות לחתולים אוכל.. אני במקום ראשי עיריות, הייתי שוכר ווטרינרים שיסרסו ויעקרו את כל חתולי הרחוב.

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

פורסם

עם כל הצער שדבר, היה עדיף לדרוס את החתול מאשר להיות מעורב בתאונת שרשרת.

 

תחשבו על זה...

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

ואם היה קופץ ילד?

עובדה שהוא הצליח לבלום בזמן לא נעל גלגלים והחתול לא נפגע.

אלו שנסעו אחריו סביר להניח שלא שמרו מרחק ולכן נפגעו.

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

ליטל, לא דיברנו על ילד/מבוגר, אלא על חתול - וכמו שציינתי, עם כל הצער שבדבר

אני הייתי מעדיף לדרוס את החתול מאשר להיות מעורב בתאונת שרשרת.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

ברור, אבל הוא נסע בכביש עירוני, מה שאומר שאת החתול יכל היה להחליף ילד שהתפרץ לכביש.

היה לי מקרה דיי דומה השבוע באחד מרחובות פ"ת, נסעתי בדו סטרי, התנועה מנגד עמדה במקום, בין המכוניות שהזדחלו קפץ לי ילד כבן 7-8 מרוב הבהלה הוא נעמד באמצע הנתיב שלי עם עיניים גדולות ומבוהלות.

כמובן שנהגתי במהירות סבירה ולכן הילד לא נפגע, ומאידך הנהגים שנסעו אחרי הספיקו לבלום וזאת כי שמרו מרחק.

 

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם
ברור, אבל הוא נסע בכביש עירוני, מה שאומר שאת החתול יכל היה להחליף ילד שהתפרץ לכביש.

 

ל'

שטויות,אם לסבתא היו גלגלים היא הייתה "אוטו סבתא" כרגע היא רק סבתא...

בשביל חתול אני לא מוכן להסתכן ככה.

אם הכביש ריק בהחלט לבלום!

אם יש סכנה לחיים שלי? בחיים לא.

 

אם אני הייתי זה שנכנס בך,לא היית מקבל לא פרטים ולא חתימה ולא שומדבר.

הכל עלייך.

פורסם

מספיק לי מספר הרישוי שלך חלילה אם יקרה דבר כזה, תהיה בטוח שאני אסתדר.

מאידך אותי יכל להחליף בחור מאוד מגודל שלא יהיה כל כך עדין וינהג לפי הדרכים המקובלות.

ואז הוא "יפול" עליך...."

 

עם שופטים לא מתווכחים:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=163621

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם
מספיק לי מספר הרישוי שלך חלילה אם יקרה דבר כזה, תהיה בטוח שאני אסתדר.

מאידך אותי יכל להחליף בחור מאוד מגודל שלא יהיה כל כך עדין וינהג לפי הדרכים המקובלות.

ואז הוא "יפול" עליך...."

 

עם שופטים לא מתווכחים:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=163621

 

 

 

ל'

ל',

שיהיו 10 בחורים,אם הוא בלם בגלל חתול הוא לא יראה שומדבר.

אגב,תהיי בטוחה שלא יעזור לך המספר רישוי- בוודאות.

 

יש לי קרוב משפחה שבלם בשביל להציל חתול ונהג חצי רדום נכנס בו מאחורה וגם לו לצליפת שוט.

 

לא תודה,לא מעוניין להציל חתול על ידי סיכון של עצמי.

פורסם

אם אני הייתי זה שנכנס בך,לא היית מקבל לא פרטים ולא חתימה ולא שומדבר.

הכל עלייך.

 

פקודת התעבורה סעיף 62:

עבירות: .... העובר אחת העבירות האלה, דינו מאסר שנתיים או קנס כאמור בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין, התשל"ז-1977.

(1)

.

.

(7) בהיותו נוהג של רכב אינו עוצר בשעה שבגלל מציאות רכבו בדרך אירעה תאונה לאדם או לבהמה או לרכב שאדם ממונה עליהם, ואינו מגלה משנדרש לכך שמו ומענו שלו ושמו ומענו של בעל הרכב...

 

פקודת התעבורה סעיף 38:

פסילת מינימום שלושה חודשים

הורשע אדם-

(1) על עבירה מן המפורטות בתוספת הראשונה;

 

פקודת התעבורה- תוספת ראשונה

2. עבירה לפי סעיף 62(7);

 

חוק העונשין סעיף 61(א)(3)

אם קבוע לעבירה עונש מאסר למעלה משנה ולא יותר משלוש שנים - קנס עד 67,300 שקלים חדשים.

_____________________________

 

בהחלט מספיק מס' רישוי של רכב כדי להגיש תלונה במשטרה. בסופו של דבר גם תקבל את הפרטים.

מנסיון אישי - בסופו של דבר זה עלה לנהג הרבה יותר, כיוון שמה שהיה יכול להסגר בין חברות ביטוח נסגר בסוף גם בהעמדה לדין על כך שלא מסר פרטים.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
ל',

שיהיו 10 בחורים,אם הוא בלם בגלל חתול הוא לא יראה שומדבר.

אגב,תהיי בטוחה שלא יעזור לך המספר רישוי- בוודאות.

 

יש לי קרוב משפחה שבלם בשביל להציל חתול ונהג חצי רדום נכנס בו מאחורה וגם לו לצליפת שוט.

 

לא תודה,לא מעוניין להציל חתול על ידי סיכון של עצמי.

 

 

קראת את הקישור שנתתי למה שקרה בבית המשפט?

אתה יכל לברוח ממקום האירוע, אבל אדם שיש לו סבלנות ילך לבית המשפט וגם יזכה בסופו של דבר.

 

 

"שופטת בית המשפט לתביעות קטנות יעל קלוגמן קבעה כי טענתה של חברת הביטוח בלתי סבירה והוספיה כי תגובתו של נהג למכשול היא ספונטנית ואינסטינקטיבית. לכן קבעה השופטת כי מי שהתרשל בפועל היתה הנהגת ברכב שמאחור, שלא שמרה על מרחק כנדרש."

 

 

מספר רכב מספיק לי כדי לגשת לבית המשפט לתביעות קטנות.

לפני 14 שנים היה לי ניסיון בבית משפט כזה, הייתי ילדה בת 16 שהגישה תביעה נגד עיריית אור יהודה, תוך פחות מחודש קיבלתי את הכסף שעבדתי עבורו, ותוספת של הלנת שכר.

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

×
×
  • תוכן חדש...