Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5520 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
העלות במוסכים מורשים, בסביבות 700 ש"ח לרכיב משופץ.

הגישה למנוע המדובר מתבצעת על ידי הסרת המחיצה שמפרידה בין רגלי הנהג לקונסולה המרכזית, ואז מישוש "על עיוור".

רצ"ב תמונות של המיקום, המנוע כאשר הוא מורכב, ושני המנועים (המקורי בעל הציר הקצר, ותחליפי בעל הציר הארוך).

התמונות באדיבות קבוצת הדיון C5-L באתר Yahoo Groups.

 

 

ארנון יקירי,

 

בוש ונכלם אנוכי על שלא ראיתי את השרשור הזה בעת הויכוח האחרון בינינו, ובמיוחד תגובתך:

גם אני מפרק אותן בערך אותו פרק זמן ואני, בניגוד אליך, לא משלה את עצמי שאני מסוגל לייצר כבר תזה שתעמוד במבחן מדעי, כי אי אפשר.

 

יש אמרה ידועה ונכונה מאוד: אנשים לא משתנים. בגלל שכולנו בני-אדם, אנחנו נוטים לייחס תכונות אנושיות גם לתאגידים חסרי פנים. זו התנהגות אנושית אבל חסרת בסיס וגם חסרת הגיון.

 

אתה באמת מאמין שב- 2009 יש דבר כזה "גישה צרפתית" ? איך המנוע של ה- 308 ? מתוכנן בגישה צרפתית בעייתית (כי PSA השתתפה בפיתוחו) ? או בפדנטיות גרמנית (כי גם BMW נתנה שם לא-מעט עבודה)?

 

אתה באמת מאמין שמועצת המנהלים של PSA - זו שמייצגת את בעלי המניות - תאפשר להם להתעלם ממתודולוגיות יצור, מתודולוגיות תכנון, MTBF ועוד מני מונחים שכל הנדסאי תעשיה וניהול לומד, רק בגלל ש"הם צרפתים"?

 

אני ממש לא רוצה להפוך את הדיון הזה לדיון בנושא אמינות, אבל אתה מוזמן לבקש במסנג'ר מאיציק שיחזור על דברים שהוא כתב כאן לפני מספר חודשים. הוא תיאר שיפור קיצוני באמינות ובתדירות התקלות של תוצרת PSA בשנים האחרונות.

 

אתה חושב שיש לזה איזה קשר לעובדת היותם "צרפתים" ?

קשקוש. זה קשור לכך שבשנים האחרונות -בזכות הגלובליזציה, בזכות האינטרנט, בזכות EuroNCAP ובזכות עוד המון גורמים- כל יצרני הרכב הפכו לגלובליים.

הם מתחרים זה בזה במרווחי תחזוקה בין טיפול לטיפול, בעלות תחזוקה שוטפת והם מיישרים קו זה עם זה.

 

אין שום קשר ולו הקלוש ביותר בין מכונית מודרנית של PSA לבין BX שתוכננה בסוף שנות ה- 70.

...שתכנונה החל בסוף שנות ה- 60 על-ידי סיטרואן העצמאית - להבדיל מסיטרואן דהיום שזה סתם מותג בתוך קונצרן PSA.

שמר, לא הגזמת? אולי נדבר על המכוניות שאנדרה סיטרואן בנה מיד אחרי מלחמת העולם הראשונה?

Come on יה שמר.

 

אז נכון, זה היה ב-2007, אבל למיטב ידיעתי ה-C5 שווקה, על הסרוו המחורבן שמתקלקל חדשות לבקרים ומיקומו המוזר ("על עיוור") גם השתא.

 

זו בדיוק הייתה הכוונה ב"גישה צרפתית". כשאתה רואה חלק כזה, שברור לכל מי שעיניו בראשו שהחלק יתפרק בהזדמנות ראשונה - אתה תוהה שוב ושוב על אופן חשיבתו של המהנדס שתיכנן אותו.

 

נכון - זה קורה גם לגרמנים (ע"ע חלונות חשמל בגולף על שיבוטיה השונים) וגם ליפנים - לפעמים.

אבל אצל הצרפתים זה כמעט אורח חיים או אמונה דתית. עד היום, לכל רכב צרפתי שפגשתי בו - יש את הפאולים האופייניים הקטנים אך מוציאים מן הדעת. אלה בהחלט לא דברים שיהרגו מישהו, אבל לעצבן? או-הו איך שזה יעשה את העבודה :evil:.

פורסם

אל תעשה כזה סיפור. יש עדיין מספיק C5 שהסרוו הזה עובד טוב ולא התקלקל וגם אם מתקלקל אז מתאמצים קצת ומתקנים, לא מדובר כאן בסחיבת בלוקים בשמש עם נוגש שמצליף במי שעובד לאט.

פורסם
ארנון יקירי,

 

נכון - זה קורה גם לגרמנים (ע"ע חלונות חשמל בגולף על שיבוטיה השונים) וגם ליפנים - לפעמים.

אבל אצל הצרפתים זה כמעט אורח חיים או אמונה דתית. עד היום, לכל רכב צרפתי שפגשתי בו - יש את הפאולים האופייניים הקטנים אך מוציאים מן הדעת. אלה בהחלט לא דברים שיהרגו מישהו, אבל לעצבן? או-הו איך שזה יעשה את העבודה :evil:.

ניסית להחליף את המנועים הללו באודי? הם ממוקמים במעמקי הדשבורד מאחורי כל מערכת הבקרת אקלים אתה יכול לראות אותם אבל לא לגעת בהם, בשביל לפרק אותם צריך לפרק חצי אוטו, ועשיתי את זה פעמיים כבר כדי לשמן אותם ועכשיו הם כנראה מתו סופית.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם
אל תעשה כזה סיפור.

 

אני לא עושה סיפור. התרגלתי כבר להוריד דש-בורדים בעיניים עצומות. הויכוח היה על עניין הגישה לתכנון. טענתי שכמו שיש הבדל בין מטבח צרפתי לגרמני, יש גם הבדלי גישה בתכנון וייצור מכוניות. ארנון טען שכולם היום עובדים לפי ISO, ואפילו מייצרים אותן קוביות קטנות ומסודרות של חרא גולמי.

פורסם

אוקיי

להתעסק עם זה לבד אני לא.

מישהו מכיר איש מקצוע מהקריות?שמבין עניין ב C5 ומכיר את התקלה?

 

דרך אגב

שמתי לב לעוד משהו היום

הרי בקרת האקלים היא מפוצלת וכמו שאמרתי בצד ימין (2 פתחי אוורור) יוצא אוויר קר קר.

בצד שמאל למרות שיש 2 פתחים השמאלי זה שקרוב לחלון מוציא אוויר קר גם כן (אחרי שאולי הצלחתי להעביר את החוגה ל17 מעלות) והאמצעי (כלומר השמאלי מבין השניים בקונסולה המרכזית) מוציא אוויר פושר יותר.

 

מה הולך שם מה?

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

לי היתה בעייה דומה הצד השמאלי נתקע על חום, פתאום לבד חזר לקרר, אבל כבר הזמנתי את המנוע של התריס הבעייתי, ולכן החלפתי אותו במוסך מונזה בעפולה, מוסך מורשה, אכן כאב לי בכיס , רק החלק המנוע, עלה 1000 ש"ח והעבודה עוד סכום שמכבד עצמו 400 ש"ח. ואכן הבעייה נפטרה. הגישה לחלק היא מאוד בעייתית, הרבה זמן עבודה, אבל מחיר החלק לא מצדיק אותו. זה מנוע ממש קטן, שאם הייתם נתקלים בוא במקרה ברחוב, לא הייתם חושבים אפילו להרים אותו,( בכול זאת שווה 1000 ש"ח)

×
×
  • תוכן חדש...