Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלת ארזארז : DVD שמחשמל, מה לעשות ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6878 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יובל אין לי כוונה להיכנס איתך לויכוח עמוק כיוון שבאמת שעיפתי מלהסביר לכל אחד מדוע הוא טועה ותאמין לי שאתה טועה.

 

תואר אקדמי- לא נותן שום ידע מעשי, רק ידע תיאורטי ברמה מאד מאד low level. אני עובד עם מספיק מהנדסי חשמל (עשרות) בכדי לדעת זאת. אף מהנדס שסיים הנדסת חשמל לא יודע כיצד עובדת רשת החשמל בבית, למעט אלו שעשו התמחות במתקני חשמל. מעבר לזה מהמושגים "מתח אדמה" ו-"מתח פאזה" ברור שאינך מבין מהו AC, מהו הפרש פוטנציאלים ומה מבדיל 0 מפאזה.

 

מהאמירה "האפס מחובר דרך כבלי החשמל לרשת החשמל ולגנרטורים של חברת חשמל" ברור שאינך יודע לאן מחובר חוט האפס כי מה שכתבת פשוט לא נכון.

 

ובוא אתה תסביר לי- הרי טסטר לא נדלק כאשר נוגעים באפס. אם כן מדוע הפחת קופץ כאשר מקצרים אפס להארקה?

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

או שאני מפספס משהו או שהאפס בכלל יוצא מנקודה מלאכותית בין 3 הפאזות בצורת כוכב, לא? והוא בכלל לא מגיע ל"גנרטור".

פורסם

ובוא אתה תסביר לי- הרי טסטר לא נדלק כאשר נוגעים באפס. אם כן מדוע הפחת קופץ כאשר מקצרים אפס להארקה?

 

אתה שואל שתי שאלות?

טסטר לא נדלק כשנוגעים באפס מכיוון שגם האפס וגם האצבע של המחזיק בטסטר נמצאים במתח זהה (מתח האדמה) ודרך

נורת הטסטר לא זורם זרם. כשנוגעים בפאזה, יש זרם כמובן.

 

הפחת קופץ כשמקצרים את האפס להארקה כיוון שמפסק פחת מודד את הזרם דרך הפאזה ודרך האפס - ושני אלו צריכים להיות

זהים. ברגע שאתה מקצר את האפס להארקה הזרם באפס קטן, והמפסק קופץ ומנתק את הפאזה מהצרכן.

 

יש לך הסבר אלטרנטיבי? בינתיים אתה רק טוען שכולם טועים...

 

או שאני מפספס משהו או שהאפס בכלל יוצא מנקודה מלאכותית בין 3 הפאזות בצורת כוכב, לא? והוא בכלל לא מגיע ל"גנרטור".

הנקודה בין 3 הפאזות (מרכז ה-Y) היא לא מלאכותית והיא מוארקת לאדמה, כמו גם עמודי ההולכה במתח גבוה.

:turn-l:
פורסם

לא שאלתי שתי שאלות. השאלה היחידה הייתה מדוע קופץ הפחת כאשר מקצרים אפס להארקה. את סותר את עצמך-

 

כתבת: "ברגע שאתה מקצר את האפס להארקה הזרם באפס קטן, והמפסק קופץ ומנתק את הפאזה מהצרכן"

כתבת: "טסטר לא נדלק כשנוגעים באפס מכיוון שגם האפס וגם האצבע של המחזיק בטסטר נמצאים במתח זהה (מתח האדמה) ודרך נורת הטסטר לא זורם זרם"

 

כשרשמת "מתח אדמה" בוודאי התכוונת לפוטנציאל. אין מושג כזה מתח אדמה שהרי מתח הוא הפרש פוטנציאלים בין שתי נקודות נכון מר בעל תואר אקדמי?

 

עכשיו בו תסביר לי איך "הזרם באפס קטן" אם אין לו לאן לזרום שהרי ידוע שבין שתי נקודות בהן הפוטנציאל שווה לא זורם זרם.

 

מעבר לזה עדיין לא ענית לאן מחובר חוט האפס שמגיע ללוח החשמל שלי בבית. מהיכן הוא מגיע?

פורסם

אביב יקירי,

 

אתה בודאי שם לב שאתה כל הזמן מתקיף את הידע של כולם, מבלי לחשוף, אפילו ברמז, מה הידע שלך. אתה

כל הזמן טוען לאי נכונות, ושואל שאלות, אבל עדיין לא אמרת ולו דבר אחד משלך. אה, כן, "עייפת מלהסביר".

 

מתח אכן נמדד בין שתי נקודות. כשמדברים על מתח של נקודה בודדת, מדובר על מתח ביחס למתח יחוס כלשהו,

בד"כ האדמה. קו האפס נקרא כך כי המתח שלו 0, ביחס לאדמה.

 

ממש לא סתרתי את עצמי. כמו שכתבתי, באופן נורמלי, כל הזרם שזורם בקו הפאזה זורם בקו האפס, ובקו הארקה

לא זורם שם זרם. ברגע שתקצר ביניהם חלק מהזרם יזרום להארקה במקום לחיבור האפס במפסק הפחת.

 

חוט האפס יחובר לנקודת המרכז ב-Y של השנאי של חברת חשמל, המוריד את המתח למתח 220V.

 

אשמח להמשיך לענות על כל שאלה שלך, בתנאי שתשנה את הטון. מעולם לא התפארתי בהשכלה שלי ומעולם לא חקרתי

מאיפה הידע שלך. אם תמשיך בסגנון זה, תוכל להמשיך את הדיון לבד. הערות בסגנון מזלזל של "כנראה אתה מתבלבל עם משהו אחר שזכור לך במעומעם. אין חיה כזאת, הלאה.", "מר בעל תואר אקדמי" לא יביאו אותך רחוק.

:turn-l:
פורסם
כנראה אתה מתבלבל עם משהו אחר שזכור לך במעומעם. אין חיה כזאת, הלאה.

 

gsi16v התואיל לבצע את מה שרשמתי לך ולדעדכן בהתאם?

 

לא ברור למה אתה מתכוון "להתחשמל ממינוס ב-DC".

 

המינוס ב DC שאני מיתכוון אליו הוא החיבור מינוס של היציאות RCA שלמעשה מחובר לגוף המכשיר, וזו גם אחת הסיבות שאי אפשר להאריק אותו.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

AVIVZ אולי תתן לנו שיעור קצרצר אל איך רשת החשמל בבית עובדת?

יכול לעזור לכולם ולמנוע ויכוחים מיותרים.

[size=3][color=navy][b][i]אתה לא קוסם ואין לך שפן בכובע.[/i][/b][/color][/size] [size=3]אסף.[/size]

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

כמו שיובל ענה לאחר שהכרחתיהו לדייק (יובל התנצלותי עם נפגעת :-) ):

 

בתיאוריה בגנרטור תלת פאזי בתצורת כוכב יכול להיות "מוליך האפס" שהוא אכן הנקודה המרכזית של כוכב הסלילים.

 

מאחר וברשת החשמל הארצית איפה אתה, איפה הגנרטור, איפה התלת פאזי ואיפה שינוע המתח (מתח עליון ומתח על) אין שום קשר בין מוליך האפס של גנרטור לבין האפס בבית.

 

האפס בבית הוא הסנף האמצעי של השנאי התלת פאזי של מתקן ההשנאה הקרוב- בדר"כ עמוד חשמל עם שנאי. בבסיס עמוד החשמל אותו סנף אמצעי מחובר גם לאדמת כדוה"א ע"י חיבור בעומק של משהו כמו מטר וחצי - 2 אם אני זוכר נכון.

 

בשקע חד-פאזי בבית 3 הדקים:

1. פאזה- מחובר לאחת הפאזות של השנאי הקרוב לבית.

2. אפס- מחובר לסנף האמצעי של השנאי הקרוב, אותו סנף מאורק לאדמה בבסיס השנאי.

3. הארקה- מחוברת לאדמה בדר"כ דרך קווי המים של הבניין.

 

אם נקודת האפס וההארקה היו שוות כמובן שכל פעולת ממסר הפחת לא הייתה יכול להתקיים. ההבדל הוא שההארקה נעשית בנקודות שונות.

 

לעניין ההשכלה שלי ומקור הידע שלי אין לי כוונה לפרט מאחר ולדעתי אין זה רלוונטי כערובה לידע. בכל מקרה היא גם מגובה בתואר אבל זה לא מה שמעניין באמת.

פורסם

אביב, לצערי ולמרות כל מה שכתבת, עדיין הבחור עמו התעמתת צודק.

 

קודם כל לעניין הפיכת התקע בשקע:

היות והמתח נופל (מתבזבז, אם למישהו נוח יותר להבין זאת כך) על פני סליל השנאי (ואני מניח שבספק של ה-DVD יש שנאי מפחית פשוט ולא ספק ממותג), הרי שבקצה אחד קיים מתח הפזה ובקצה השני קיים מתח האפס. מתח האפס - במערכת חשמל תקינה - לא יכול לחשמל כי הפרש הפוטנציאלים שלו ביחס להארקה נמוך מדי. מתח נמוך מדי, אבל לא נמוך מכדי להזרים בינו ובין ההארקה 30 מיליאמפר, בהם די להקפצת ממסר פחת ביתי.

 

בעולם המודרני אכן המידע על הפיכת התקע לא מאד שימושי אבל אתה מוזמן לקפוץ ולעיין או לקבל בהשאלה ספר אלקטרוניקה עתיק ובו סכמה ובה ספק כוח הפועל על נגד טורי לרשת, ובסידור כזה קוטביות התקע מאד מאד רלוונטית.

 

אישית היתה לי פעם מכונת כביסה ובה גוף החימום היה מקוצר לגוף באחד הקצוות (כלומר חוט הלהט הפנימי היה מקוצר לצינור המתכת החיצוני של גוף החימום), וקוטביות המתח עשתה את כל ההבדל בין מכונה עובדת ובין ממסר שסרב לאפשר לה לעבוד.

 

גם מניסיון עם מדחסי מזגנים, כשיש קצר גוף, הפעולה הראשונה שאני נוקט היא החלפת הקוטביות על מחבר המדחס, לפעמים הדבר מציל את המדחס.

 

לו המוליכות של מוליך האפס היתה אידאלית, לא היה נבנה הפרש פוטנציאלים ביחס להארקה, והממסר לא היה קופץ, כלומר עצם הקפיצה מצביעה על עולם לא אידאלי, וכלל לא תיאורטי.

 

ונקודה אחרונה, למה אם ההארקה והאפס יחוברו באותו מקום הפחת לא יקפוץ? פחת פועל כמו נדנדה (באופן מטאפורי) - משווה את הזרם הנכנס דרך הפזה/פזות לזרם היוצא דרך קו האפס. אם חלק מהזרם ידלוף ויחזור או יבוא (זרם חילופין) דרך ההארקה הממסר יקפוץ, בין אם יש ובין אם אין הפרש פוטנציאלים בין האפס להארקה.

 

 

יוסי

פורסם

אפשר שההסבר הלא מדוייק/משתמש במונחים שגויים (כגון מתח לגבי נקודה בודדת) הוא שגרם לי לשלול את כל התשובה.

 

בכל מקרה מסופקני עד מאד לגבי זה שב-DVD יש ספק מבוסס שנאי (כמובן להוציא ספק ממותג שבדר"כ כולל שנאי קטן בדר"כ בתצורת flyback). המצב כיום הוא שהנחושת עולה יותר מהסיליקון.

 

לגבי ספק מבוסס נגד טורי, כמובן שפס מן העולם, בוודאי לא במקרה הנדון.

 

ונקודה אחרונה, למה אם ההארקה והאפס יחוברו באותו מקום הפחת לא יקפוץ? פחת פועל כמו נדנדה (באופן מטאפורי) - משווה את הזרם הנכנס דרך הפזה/פזות לזרם היוצא דרך קו האפס. אם חלק מהזרם ידלוף ויחזור או יבוא (זרם חילופין) דרך ההארקה הממסר יקפוץ, בין אם יש ובין אם אין הפרש פוטנציאלים בין האפס להארקה.

 

יוסי

 

כמובן שהכוונה במשפט הייתה שאם האפס וההארקה יחוברו לאותה נקודה כאשר יקוצר אפס להארקה הפחת לא יקפוץ (כי לא יגרום זרם שיסיט את הנדנדה).

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

גם לי היה DVD סיני של חברת ITT והיה מחשמל עד כי כך שהתחיל לע__ד לי :evil:.

בכול מקרה רכשתי השבוע DVD בסיסי של חברת פיוניר דגם DV-300-S והוא לא מחשמל (חבל :-)).

איזה כייף לי :)

פורסם

אהה לא עידכנתי.

 

חיברתי אותו בסלון והוא הפסיק לחשמל.

 

לא ברור לי למה בחדר הוא כן מחשמל

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
שאלת תם שלא מבין מי יודע מה בחשמל.

במידה ותורכב הארקה מאולתרת בזמן שיש במכשיר מגע גוף, זה לא יגרום לבריחת זרם להארקה ולהפלה של הפחת?

 

עלול. אבל במקרה כזה, יש לבבדוק לפרוטרוט את העניין. כי האדם הבא שייגע במכשיר, איך אומרים בשפה רכה - "יתפחם".

 

עוד עצה - תהפוך את הקוטביות של קצה החוט: מה שבחשמל (מתחבר לרשת, הפינים), תשנה - תסובב.

 

לא מומלץ לבעלי לב ועור (כולל קיבה...) חלשים...

לכל המעוניין! אני בונה מאגר מערכות סאונד לרכב. המאגר יהיה מוכן תוך כמה שבועות ספורים (הוא שליש מוכן...)


×
×
  • תוכן חדש...