Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צ'יפ ל A3 1.8 T - הרכב עבר הסבה לגז.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7081 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
פתח את מכסה המנוע שלך, חפש מחשב ניהול מנוע חדש, וזה המחשב שבו משתמש המנוע בנסיעה על גז, אין טעות, המחשב של הרכב לא יודע לשלוט על חלקי מערכת הגז, והוא גם לא מחובר אליהם.
זה לא לגמרי מדוייק. מערכת הגז לא מנוהלת על ידי מחשב ניהול מנוע שלם ועצמאי הקורא מידע מחיישנים השונים ומחשב כמויות גז לפי מפות השמורות בו (והמפות הללו הן מה שמשנים כש"עושים צ'יפ").

מחשב הגז הוא בסך הכל קונטרולר קטן שיושב ומצותת לפיקוד של מזרקי הדלק, ויודע לתרגם את ההוראות שהם מקבלים לגזית. כלומר, מחשב ניהול המנוע הרגיל מקבל את כל הפרמטרים משלל החיישנים המפוזרים במנוע לגבי כמויות האויר הנכנסות, העומסים על המנוע, יעילות הבעירה, מיקום הבוכנות, טמפרטורת המנוע והאויר וכו' וגו', קורא במפותיו את כמות הדלק הדרושה למצב הקיים ושולח הוראה למזרקים כמה להשפיך, כל הזמן הזה הוא חושב שהוא מנהל את העניינים ושהדלק זורם ולא יודע שהוא חי במטריקס.

המחשבונצ'יק של הגז מקבל את תוצאות העבודה הקשה של מחשב ניהול המנוע, לא מעביר אותה למזרקי הדלק, מחשב לפיה רק את כמות הגז המתאימה לפי נוסחה פשוטה הקיימת אצלו (X פתיחת מזרק דלק = Y פתיחת דיזת גז) ומפריח.

הוא מנהל עוד כמה דברים קטנים כמו המעבר האוטומטי בין גז לדלק וכו' (נדמה לי שהוא גם נותן איחור מסויים קבוע גם לנתון ההצתה), אבל מבחינת ניהול מנוע פרופר - המחשב הרגיל עדיין שולט.

 

סתם מחשבה - בעיה שיכולה להווצר כתוצאה משינוי המפות במחשב ניהול המנוע היא שיכול להתקיים מצב בו מערכת הדלק יכולה לעמוד בעומס החדש (הDUTY CYCLE של המזרקים עדיין בגבול הסביר ולא צריך להחליפם לגדולים יותר) אבל כשמערכת הגז באה לתרגם את הנתונים להפרחת גז, ספיקת הדיזות לא תספיק. אבל זו כבר ספקולציה, מאחר ואני לא מכיר נתוני ספיקה של דיזות כאלו.

פורסם
ליטז בנזין עולה 5 ומשהו, אני כבר לא זוכר כמה בדיוק.

החסרונות.

יש לך מיכל גז בבגאז' תופס הרבה מקום (אין מה לדאוג הוא לא יכול להתפוצץ), האוטו מאבד טיפה מהכוח שלו, חוץ מזה מערכת מושלמת.

לפי מה שאני יודע כל רכב יכול לעשות את ההסבה.

 

שכחת עוד כמה חסרונות:

1.אסור להחנות את הרכב בחניון תת קרקעי

2.אפילו לטיפולים תקופתיים צריך לגשת למוסך שעובד עם מערכות גז

3.מתחת לשנתון מסויים אין אפשרות להתקין את המערכת

4.פריסת תחנות התדלוק בגז עדיין עלובה

 

מתן.

פורסם

המערכת לא כל כך מושלמת כמו באגדות, יש הרבה מאוד פאקים בעניין, וכמה מהם:

משקל הרכב גדל באופן מורגש, החלפות פלאגים תכופות יותר, צריכת דלק גבוהה יותר ונסועה שנתית שגדלה בין אם תרצו ובין אם לא, המערכת לא חפה מתקלות. (סתם לצורך העניין, היה לי שנה שלמה מערכת גז)

אישפוז:

לפי מה שאני הבנתי, ישנה קליברציה (תרגום דפוק של CALIBRATION), שעושים על מנת להתאים את מחשב ניהול הגז לזמני הזרקות של מחשב המנוע המקורי, עד כמה שאני יודע, הוא לא נעזר במחשב המנוע המקורי בLIVE במהלך הנסיעה, אלא חד פעמי בזמן קליברציה, ובגלל זה מאבד נתונים כשעושים שינויים קלים ביותר.

לגבי המזרקים של הגז, צודק ב100 אחוז, הם מקוטלגים לפי כ"ס לפחות במערכת שהיתה לי, ויכול מאוד להיות שתצטרך להחליף מזרקים.

פורסם
שכחת עוד כמה חסרונות:

1.אסור להחנות את הרכב בחניון תת קרקעי

2.אפילו לטיפולים תקופתיים צריך לגשת למוסך שעובד עם מערכות גז

3.מתחת לשנתון מסויים אין אפשרות להתקין את המערכת

4.פריסת תחנות התדלוק בגז עדיין עלובה

 

מתן.

 

 

חסרונות ויתרונות זה לגבי כל בנאדם באופן אישי.

 

1. נכנסתי כמה פעמים לקניון תת קרקעי ולא אמרו לי כלום.

2. הכנסתי את הרכב לטיפול (מוסך מורשה) ולא דיברו על המערכת גז.

3. זה שמתחת לשנתון מסוים לא ניתן להתקין את המערכת זאת לא בדיוק הבעיה שלי.

4. יש לי תחנת דלק מול הבית.

פורסם
איזה מע' גז מותקנת במכוניתך ומי התקינה?.

בברכה - רפי לין :-)

 

אם אני לא טועה המע' של חברה שנקראת j-gas חברה איטלקית .

חזרתי לפני כמה דקות מההתאמה של המערכת להספק החדש של המנוע.

החליפו את המזרקים.

העלו את כמות הגז שתיכנס למנוע.

חיברו את המערכת למחשב, המחשב עשה איזשהו כיוון והרכב נוסע כמעט אותו דבר (יש איזשהי ירידה בכוח כשעוברים לגז).

אני מסופק מהתוצאות.

 

ושוב ההבדל שהיה לפני הצ'יפ ואחרי הצ'יפ גם במערכת גז הוא שמים וארץ.

פורסם
ומי המתקין של המע' והיכן?.

בברכה - רפי לין :-)

 

המתקין: סופר אוטו גז.

הוא נמצא בנהריה שתי דקות מהבית שלי, שאצלו אני גם מתדלק את הרכב.

פורסם
יפה מאוד, החליפו לך את המזרקים בחינם? הם ידעו שהחלפת צ'יפ?

 

אמרתי לו שהחלפתי צ'יפ.

הוא החליף את המזרקים בחינם ולא לקח כסף למרות שהצעתי.

×
×
  • תוכן חדש...