Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7190 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב לכולם.

לחבר טוב שלי יש מאזדה 626 שנת 96 אוטומטית עם מנוע שני ליטר 16 שסתומים.

יש לי שתי שאלות לגבי הרכב:

  1. מהו החלק בתמונה שמוקף בריבוע אדום? מאיפה מגיע הכבל שמחובר אליו ומה זורם בצינורית המחוברת אליו?
  2. האוטו מאבד מעט מים, בקצב די איטי, הבעייה היא שהמים נעלמים מהרדיאטור אבל המיכל עודפים נשאר מלא, בדקתי את הצינור שהולך מהמיכל עודפים לרדיאטור (החלק שיכולתי לבדוק) ואין שום בעיות גליות לעין. הצינור מאוד ארוך (מקצה אחד של האוטו לקצה השני לרוחב) חלקו מגומי וחלקו מתכתי, בנוסף הוא נכנס מאחורי קיר (מימין בתמונה) והמיכל עודפים כולו נמצא מתכת למתכת ורק צוור פלסטיק דק בולט החוצה.
    כיצד ניתן לפרק את המיכל עודפים ולראות מה קורה שם ומה מצב הצינור?

תודה מראש לכל העונים.

DSC00109.JPG

DSC00108.JPG

יום טוב גם לך

פורסם

החלק הוא מודולטור של מערכת בקרת השיוט,זוהי ממברנה במופעלת בעזרת ואקום כאשר קצה הממברנה מחובר לכבל משם לציר המצערת כלומר( המערכת לוחצת על דוושת התאוצה בשבילך) וכל זאת מבוקר עי שסתומים חשמליים,מחוברים אליו צינור ואקום וכבל המצערת וחוטי החשמל לשסתומים החשמליים

לגבי איבוד מים החלף פקק ראדיטור ובדוק שהצינור לא סתום ,בדוק שהצינור נמצא בעומק המתאים בתוך מיכל העודפים

כדי להגיע למיכל העודפים עליך לפרק גלגל שמאל ובטנת הכנף עי הוצאת התפסים וברגים המחברים בין הבטנה למגן

יגאל

פורסם

החלק שאתה רואה בתמונה זה הבקרת שיוט. הכבל שמגיע אליו מגיע מתא הנוסעים.

 

יכול להיות שהדודים ברדיאטור נוזלים.

 

כדי לפרק את מיכל העודפים צריך לפרק את ביטנת הגלגל הימני.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

היי,

האם לרכב קיימת אפשרות של בקרת שיוט ?

במידה וכן אזי זהו החלק שאחראי על בקרת השיוט (המסומן בריבוע).

הצינור העליון הינו צינור ואקום. וכבל הפעלה שמחובר לדוושת הגז.

איזה כייף לי :)

פורסם

אכן יש ברכב בקרת שיוט, בעיה אחת ניפתרה :)

 

שמוליק, אין שום סימני נזילות מתחת לאוטו לכן אני מניח שאין נזילות בדודים.

יום טוב גם לך

פורסם

תחליף את הפקק של הרדיאטור.

אתה יכול גם לבדוק אותו לפני ההחלפה.

 

חבר משאבה לפקק ובנה לחץ של 13.5-17.7 PSI במידה והלחץ לא נופל לאחר 10 שניות אזי הפקק תקין.

איזה כייף לי :)

פורסם
תחליף את הפקק של הרדיאטור.

אתה יכול גם לבדוק אותו לפני ההחלפה.

 

חבר משאבה לפקק ובנה לחץ של 13.5-17.7 PSI במידה והלחץ לא נופל לאחר 10 שניות אזי הפקק תקין.

מרק, פקק למקרן לא תקין יגרום למים לצאת דרך מיכל העיבוי לאחר כיבוי הרכב (ומיד מאתרים את זה)

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

מרק בשימחה הייתי בודק את המכסה אבל אין לי שום גישה למשאבה\קומפרסור.

תודה בכל מקרה.

 

אין נזילות לא מהמיכל ולא מהמקרן, הכל יבש, אין גם עשן לבן או משהו בסגנון, המנוע עובד עגול, התחמם פעמיים בתקופה של חצי שנה (לא עד האדום) בגלל שהמים במקרן ירדו מתחת למינימום, המיכל עודפים נשאר מלא.

יום טוב גם לך

פורסם

לפי דעתי עלייך להחליף תחילה את הפקק.

 

הסבר טכני

אני לא מכיר בצורה מפורטת איך הפקק של הרדיאטור במזדה 626 בנוי, אבל קיימים מכסים שהשסתום במכסה בנוי בצורה כזו שקיים עוד שסתום קטן (מתחת לשסתום הגדול) שהינו למעשה שסתום וואקום שנפתח כאשר נוזל הקירור ברדיאטור מתקרר הוא מאפשר זרימה של אוויר לתוך הרדיאטור בכדי למנוע קריסה של הרדיאטור.ייתכן שגם נוזל קירור חוזר בצורה זו בחזרה לרדיאטור.

מסקנה

כנראה שהפקק תקול.

 

במידה ואתה יכול לצלם את הפקק מהצד הפנימי שלו זה יכול לעזור לי לזהות את סוג הפקק.

תצלום תקריב בבקשה !:|

איזה כייף לי :)

פורסם

לפקק הראדיטור יש כמ התפקידים

 

1.פקק

2 לשמור על לחץ של 0.9 עד 1.3 בהתאם למבנה המערכת ועי כך להעלות את טמפרטורת הרתיחה של המים ל110 מעלות(כמו בסיר לחץ),ובזמן רתיחה לשחרר עודף לחצים, לתוך מיכל העיבוי, כדי לשמור על תקינות המערכת

3 בשעת התקררות מערכת הקירור ,נוזל הקרור מתכווץ וגורם לתת לחץ בראדיטור ובכל המערכת ,כאשר תת לחץ זה מופיע שסתום שני הממוקם בפקק אשר תפקידו לשחרר תת לחץ זה ,והיום ישנה צינורית המחוברת למיכל העיבוי אשר יונקת מים מהמיכל בשעת תת הלחץ

יגאל

פורסם

קיימת נזילת מים קטנה במערכת הקירור וזו לא בעיית מיכסה רדיאטור.

מיכסה לא תקין היה גורם למפלס גבוה או נמוך במיכל העיבוי. כוון שצוין שהמפלס במיכל העיבוי אינו משתנה והמנוע בכל זאת מאבד מים, יש לבדוק נזילות בעזרת משאבת לחץ במוסך.

×
×
  • תוכן חדש...