Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7273 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז כמו בכותרת אני מחפש לשדרג למחשב שלי את כרטיס הקול.

הסיבה המרכזית היא שאני שומע מוזיקה בעיקר מהמחשב, כיוון שרוב המוזיקה שלי בשנים

האחרונות מצאה את דרכה למחשב חשוב לי להתאים לעצמי כרטיס קול ברמה טובה שלא יגרע

מאיכות הסאונד,שכן גם המערכת הביתית שלי עברה שינוי בהתאם לתקופה לאחרונה.

אני כבר אומר ומודיע שבכל מה שקשור לסאונד אני פאנט לא קטן וגם זו סיבה לשדרוג.

תקציב-600ש"ח פחות או יותר,צדה את עייני סדרת ה-AUDIGY של CREATIVE

אבל עדיין איזה דגם?מה מומלץ?מה נראה לכם שלא יגרע ממערכת קולנוע ביתית ברמה גבוהה?

משהו שצריך להצטיין בעיקר במוזיקה ופחות במשחקים, כי בתחום הנ"ל אני לא שולט כל כך.

אשמח לשמוע את חוות דעתכם.

תודה מתן.

פורסם

מתן,

 

כרטיס קול הוא רכיב שהמשתמש הממוצע לא משקיע בו לרוב.

 

אני מבין שאתה מגיע מתחום הסאונד, ולכן זה חשוב לך גם בבית.

 

ההבדלים לא ניכרים כ"כ בין הכרטיסים, כדאי לרכוש של CREATIVE בתור חברה מומלצת.

 

סדרת ה-AUDIGY מצויינת, אני מאמין שתוכל ל"הסתפק" בAUDIGY 2 שהוא פחות מתקציבך, או AUDIGY 4 שהוא חדש יותר, ויקר יותר.

 

איזה ציוד אודיו יש לך? אם יש לך רסיבר עם יציאה אופטית הייתי מציע להשתמש בה, איכות סאונד ללא פשרות, עדיף על כל חיבור אנלוגי, קואקס וכד'.

 

אבל, אם אתה לא עובד בסטודיו לסאונד (אולפן), ומחבר כל רמקול וערוץ בנפרד, קשה לי להאמין שתצטרך כרטיס קול יקר כ"כ.

פורסם

הכרטיס יתחבר למגבר קולנוע ביתי של הרמן קרדון,כן יש לי אופצייה לחיבור כבל אופטי

וגם לקואקסאלי,השאלה מה לטעמך יספק איכות טובה במוזיקה?

כרגע אין צורך באולפן הקלטות,רק לשמוע מוזיקה כמו שצריך בלי ההיסססססססס הזה ברקע,

האמת שכרגע ההבדלים בין המוזיקה שנשמעת במחשב לזו שאני שומע בדיסקים לדוגמא היא

רבה והייתי רוצה לצמצם את הרמות בכמה שניתן.

פורסם

אני רואה שמדובר במערכת איכותית ומושקעת, שכן מגבר הרמן קרדון איכותי ותג מחירו לא זול.

 

בכל מקרה, יציאה אופטית תהיה האיכותית ביותר, אם יש במגבר - אל תתפשר ותשיג כרטיס קול שתומך ביציאה כזו.

 

ה"היסס" שאתה מתאר, אתה כנראה מדבר על רעשי רקע. יתכן ומדובר ב-3 דברים:

 

יציאת מקרופון קדמית שמחוברת בלוח וגורמת לרעשי ססטי.

 

מקרופון בקרבת רמקול.

 

מקרופון בלי קשר לקרבה לרמקול.

 

על כן אנו רואים שהבעיות העיקריות הן מהמקרופון. תנסה להשתיק את כל יציאות המקרופון ונסה שנית.

 

כדאי שתנסה בווליום גבוה, ראשית ללא מוזיקה, לראות אם יש רעשי רקע.

 

חזור ודווח. בהצלחה.

פורסם

גם ב SB LIVE 5.1 הפשוט שניתן לקנות במחיר זול יחסית יש יציאה אופטית.

 

אצלי המחשב מחובר למגבר 5.1 (5 רמקולים וסאב כמובן) והתוצאות מצויינות.

 

התופעה המדוברת כאן נוצרת בדרך כלל בכרטיסי ISA ישנים או כרטיסים מצ'וקמקים און בורד.

 

אייל.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אייל, אל תשכח שיש כיום לוחות עם כרטיסי קול לא רעים בכלל.

 

הלוח ג'יגבייט 945 שלי הגיע עם כרטיס קול 7.1, יציאה קואקיסאלית, אופטית, וכמובן 6 כניסות מלבד זה (MIC IN, LINE IN ודומיו).

פורסם

הגיגה בייט הקודם שלי הגיע עם כרטיס 6 ערוצים

הנוכחי עם 8 ערוצים

 

חשבתי שאני שומע באיכות מעולה , עד שמישהו שיודע שאני חובב סאונד איכותי החליט לקנות לי משום מה SB LIVE (גרסא שלו במהדורה מוגבלת) ליומולדת (הקודם,היום כבר לא בטוח שנמכרים כאלה).

אז אמרתי לעצמי : אם כבר קיבלתי, לא נתקין?

 

ההבדל ע-צ-ו-ם!

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

הכרטיס העכשוי הוא אכן מהפשוטים שמורכבים על הלוח,לכן גם אני מעוניין לשדרג

אותו בכל מקרה.

דרך אגב סתם בשביל הקוריוז ישנם הרבה אנשים שיגידו לכם שכבל אופטי לעומת קואקסלי

הסאונד שלו "קר"אני אישית כבר אומר לכם שזו שטות,אבל לך תשכנע אנשים בתחום שגם

ככה מלא בוודו שהם טועים.

בקיצור אני מבין מהמלצותיכם שהאודיגי 2 יענה לי על הצרכים?

פורסם

אם אתה בונה לקבל סאונד דיגיטלי 5.1 מהכרטיס קול ישירות לרסיבר שלך בכבל קוואסיאלי - תשכח מזה.

חייבים תוכנה צד שלישי שתעביר למעשה את הסאונד הדיגיטלי "על" הכרטיס מבלי להשתמש במפענח שלו, ואז זה לא ממש משנה איזה כרטיס דיגיטלי יש לך.

 

אצלי, לפחות, בAudigy 2, זה היה הסיפור.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

כמה BS בשרשור אחד

"רואים שיש לך מערכת איכותית כי יש לך הרמן"

 

 

לבחור שמחפש כרטיס קול איכותי

כרטיס קול איכותי ב-600 שקל אומר 100 וקצת דולר לכרטיס טוב באמת.

קריאטיב לא נספרים ככרטיסים טובים.

למשתמש הביתי - אולי.

למי שמחפש איכות - לא בבית ספרנו.

בכל מקרה, ליותר מידע - מומלץ בחום פורום אודיו ב-תפוז.

עשה שם חיפוש ותהיה מופתע [רק אל תחפש הרמן קרדון]

שנית - כמו שאמרתי בתחילת דברי - 100 וקצת דולר יניבו לך כרטיסים ברמה אחרת לגמרי ממה שהוצע לך פה.

פשוט עשה חיפוש בEBAY - קצת אחרי שתקרא קצת בפורום האודיו של תפוז.

 

 

יום טוב.

 

 

רון.

-וחברים, הבחור ביקש המלצה לכרטיס קול איכותי, להזכירכם - כרטיס קול איכותי לא נמדד בכמות היציאות לרמקולים שיש בו. ולא - גם לא ביציאת הSPDIF שיש בכל כרטיס בשקל-

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

אכן המערכת טובה,אבל באמת לא משהו יוצא דופן ששווה להתעכב עליו.

אני באמת בימים האחרונים חוקר את הנושא קצת יותר לעומק בדיוק במקומות שציינת.

תודה לכל מי שהגיב,אתם מוזמנים להמשיך לייעץ לגבי מוצרים שיצא לכם להתנסות איתם.

פורסם

ברמת העיקרון ה קריאטיב הרגיל שהומלץ כאן יעשה לך את העבודה כמו שצריך...

 

אבל אם אתה באמת רוצא איכות טובה אז זה לא קריאטיב ולא אאודיג'י.

אני אישית מחזק את ה"הנסיך"...

 

ברמה העקרונית ניתן להשוות כרטיסי קול לכרטיסי מסך שהיו פעם כידי שקצת יביא לך מושג על מזה "ביצועים":

בעבר היו כרטיסי מסך "רגילים" ומאיצים גרפיים (לדוגמא הוודו 3DFX) ההבדל היה שמטרתו של הכרטיסי מסך הרגיל היה רק להראות תמונה על המסך ולא יותר מיזה והמעבד של המחשב היה לוקח על עצמו את כל החישובים והעיבודים הגרפיים, ואז ניכנס המאיץ הגרפי שמטרתו הייתה "לעזור" למעבד בעיבוד התמונה וזה היה מעלה את הביצועים של המחשב וכך גם את איכות התמונה.

קרטיסי הקול הם בערך אותו הדבר, הקריאטיב לדוגמע הוא קרטיס קול אשר מטרתו היא לקחת את הצליל שאותו עיבד המעבד להעביר אותו למגבר/רמקולים (קולל גם המרת אותות), כרטיסים טובים יותר ובעלי "ביצועים" לוקחים על עצמם את עיבוד הסאונד - היתרון היוצא הוא שהמעבד לא מיתעסק יותר בעיבוד הצליל וחוץ מיזה קרטיס הקול נועד תאכלס לסאונד ולא לעיבודים אחרים.

 

לי לדוגמא יש ESI Waveterminal 192M

קרטיס קול מעולה ועם ביצועים מאוד טוב, אבל זה סתם להבעת דוגמע כי אני מיתעסק ביצירה וכן צריך כזה, אתה צריך משהו יותר פשוט..

 

אגב, כרטיסי קול דיי טובים יש באתר הזה:

http://www.ynondigital.co.il/catalogue.php?cat=4

 

ללא הרבה "ביצועים" אבל אם איכול יוצאת מין הכלל!!! לפי דעתי אתה צריך משהו בסיגנון הזה...

וכמו שפיתגם סיני עתיק אומר: "אם אין לך משהוא חכם להגיד - תגיד פיתגם סיני עתיק אמר"

×
×
  • תוכן חדש...