Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8390 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם..

 

מי שכתב ואמר שצרפתייות לא אמינות כנראה יהנה מהסיפור הבא..

 

אני נוסעתי לתומי היום לנתניה והסתובבתי שם, כאשר החלטתי לחזור לביתי אני עוצר ברמזור, עומד על N מסתכל במד סל"ד.. משפשף את עיניי, מסתכל שוב המחוג עומד על 3200 סל"ד.. לא קלטתי את העיניין.. ירוק ממשיך לנסוע, עכשיו כל הקטע שאני לוחץ גז.. משחרר ובהשהייה של 4-5 שניות הסל"ד מתחיל ליפול (כאילו האוטו מאיץ מעצמו).

 

מגיעה לרמזור הבא נעמד הסל"ד על 2500, החלטתי להיכנס למוסך פיג'ו לאיבחון עכשיו הם רצו 150 ש"ח על בדיקה (הגיוני?). הבוחן גם אמר שיכול להיות שיראו עוד תקלות, בקיצר לא הסכמתי והמשכתי לביתי כאשר הפעם ברמזור הוא ירד ל 1900סל"ד.. עליתי על הכביש הראשי נסיעה של 10 ק"מ, מגיעה לצומת קדימה, ומה רואות עיניי.. הסל"ד על 950 סל"ד..

וואלה לא הבנתי את זה.

 

בקיצור אני העליתי פה את הבעיה מכיוון שזה קורה פעם בחודש, ואני מתחיל לקבל כריזה על האוטו.

 

דבר נוסף שאולי יכול לעזור בפתרון הבעיה הוא:

 

כשה אני מתניעה את הרכב אז הטורים נופלים ל600 סל"ד ואז מתייצבים על 1000 וכשה המנועה מתחמם אז יורדים ל 950- 850..

 

הבעיה לא קריטית לדעתי אלא אם לדעתכם זה אחרת, לדעתי האוטו במצב נסיעה סביר כך שברצוני לשקול את כל האפשרויות בטרם אפעל..

 

תודה מראש..

 

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

פוטנציומטר מצערת

שסתום סרק/מנוע צעדים

מאפ סנסור

חיישן טמפ' אוויר

חיישן חמצן

 

צריך לבדוק כל רכיב או לחילופין להתחבר לציוד בדיקה מתאים.

אני מהמר על מאפ סנסור תקול או צינורית וואקום סתומה.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

בדיקת מחשב עולה כ 75 ש"ח

מניסיון לך למוסך מורשה ועל תיתעסק עים חפרים כי זה בסוף עולה יותר

במיקרה שלי מצעו בעיה זה תוקן ולאחר 3 חודשים זה חזר אז ביגלל שזה מקום מורשה הם בדקו שוב ומצעו דבר אחר לא תקין הכל סודר ובחינם

אני הרווחתי כי במחיר של בעיה אחת תוקנו שניים כי זה היה אותו סימפתום

ולכן אל תיתפשר בפחות ממוסך מורשה לרכב שלך שיש להם את כל ציוד הבדיקה

כמו כן מומלץ ליפני שאתה נותן את הבובה לדבר אים מי שיבדוק את הרכב וליראות אים יש לו מוסג או לא כי מי שמגמגם גם לא ימצא כלום

MIKE 306

פורסם

אני ממליץ מאוד על משה זר בסגולה פ"ת. יקר - אבל אין לו מתחרים...

 

מתעסק אגב רק עם קרבורטורים והזרקות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

הייתה לי בעיה כזאת פעם.

 

אתה יודע מה פתר אותה?

 

פחית שלי ליקווי מולי לרבע מיכל דלק ונסיעה חזקה.

 

עברו כמה חודשים טובים, הסל"ד יציב .

 

נ.ב. מדובר על המקרה האופטימי...

 

במקרה הגרוע, נבואות הזעם של דיויד יתקיימו.

 

נ.ב.2 . ניקוי מצערת גם לא יכול להזיק בכזה מצב.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

לפני הכל - תבדוק שכבל גז מתפקד כראוי...

אם הוא בסדר, סביר להניח שתצתרך בדיקת מחשב...מוסך סביר לא יקח יותר מ100 ש"ח או אפילו יעשה את זה בחינם אם הם לא לחוצים באותו זמן...חשוב לציין:

אם מנורת התראה ("Check Engine") לא נדלקה סביר להניח שלא נרשם שום קוד תקלה במחשב :( וגם אם נרשם קוד - הוא לא תמיד מצביע על בעייה האמיתית.

לדוגמא, אצלי נרשמה תקלת פוטנציומטר מצערת (סרק באזור 500סל"ד) אך הבעייה הייתה בצינור וואקום משוחרר.

 

אם זה יקרה לך עוד פעם תנסה לראות אם הבעייה רק בסרק באמידה, או גם בסרק בנסיעה (קלץ' בפנים), בנסיעה בהילוך ללא גז או גם כאשר אתה לוחץ על הגז בנסיעה...

 

פרטים האלה יכולים לצמצם מרחב חיפוש

 

דרך אגב, הייתה באיזה מוסך לאחרונה?

 

P.

פורסם
פוטנציומטר מצערת

שסתום סרק/מנוע צעדים

מאפ סנסור

חיישן טמפ' אוויר

חיישן חמצן

 

צריך לבדוק כל רכיב או לחילופין להתחבר לציוד בדיקה מתאים.

אני מהמר על מאפ סנסור תקול או צינורית וואקום סתומה.

 

דויד אם תוכל לפרט יותר על סוגי בעיות אלו וכיצד אפשר לפתור אותם לדעתך, אני אשמח.

 

אני ממליץ מאוד על משה זר בסגולה פ"ת. יקר - אבל אין לו מתחרים...

 

מתעסק אגב רק עם קרבורטורים והזרקות.

 

צבי, איזה בעיות הוא מזהה? לדעתי הבעיה היא לא במערכת ההזרקה.

 

הייתה לי בעיה כזאת פעם.

אתה יודע מה פתר אותה?

פחית שלי ליקווי מולי לרבע מיכל דלק ונסיעה חזקה.

עברו כמה חודשים טובים, הסל"ד יציב .

 

נ.ב. מדובר על המקרה האופטימי...

 

במקרה הגרוע, נבואות הזעם של דיויד יתקיימו.

 

נ.ב.2 . ניקוי מצערת גם לא יכול להזיק בכזה מצב.

 

הרכב עומד על 98K הוא מטופל ב L.M מ 86K כל 2000 ק"מ (5 בקבוקים מהפרסי) ובנוסף BG44K ב 90K על חצי מיכל ונסיעה חזקה ( L.M כמו שאמרת, נסיעה חזקה על רבע מיכל)

 

 

 

לפני הכל - תבדוק שכבל גז מתפקד כראוי...

אם הוא בסדר, סביר להניח שתצתרך בדיקת מחשב...מוסך סביר לא יקח יותר מ100 ש"ח או אפילו יעשה את זה בחינם אם הם לא לחוצים באותו זמן...חשוב לציין:

אם מנורת התראה ("Check Engine") לא נדלקה סביר להניח שלא נרשם שום קוד תקלה במחשב וגם אם נרשם קוד - הוא לא תמיד מצביע על בעייה האמיתית.

לדוגמא, אצלי נרשמה תקלת פוטנציומטר מצערת (סרק באזור 500סל"ד) אך הבעייה הייתה בצינור וואקום משוחרר.

 

אם זה יקרה לך עוד פעם תנסה לראות אם הבעייה רק בסרק באמידה, או גם בסרק בנסיעה (קלץ' בפנים), בנסיעה בהילוך ללא גז או גם כאשר אתה לוחץ על הגז בנסיעה...

 

פרטים האלה יכולים לצמצם מרחב חיפוש

 

דרך אגב, הייתה באיזה מוסך לאחרונה?

 

P.

 

פיני אני צריך שתדריך אותי לגבי הכבל גז (איך בודקים?) מה לדעתך יכול להיות שם לא תקין?

 

הנורה של המנוע לא נדלקה.. המוסך שרצה 150 הוא מוסך מורשה בנתניה באזור התעשיה..

 

בסרק זה מה שמראה גם בעמידה גם בנסיעה זה לא משנה, רק כשזה ככה נגיד בראשון מעמידה אני לא צריך ללחוץ גז.. האוטו מתחיל לנסוע לבד ע"י שחרור קלץ'...

 

קצת היסטוריה של הרכב: הרכב נקנה עם 82K על השעון כאשר הטיפול האחרון שבוצע היה במוסך הצומת בפ"ת 75K (שמן + פילטר), ב 90K בוצע טיפול עצמי שכלל: שמן L.M 10W -40, החלפת נוזל קירור PRESTONE, פלאגים BOSCH SUPER 4, פילטר שמן, דלק ואויר, זה בערך הכל.

 

עכשיו מה שמעצבן אותי שזה בא ונעלם ואני לא מבין מה קורה פה לעזאזל.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

אם אתה מעוניין יש לי חיישן חמצן ו- MAP SENSOR וצינוריות לצורך אימות התקלה.

 

היתה לי אותה תופעה, החלפתי את כל הצינוריות, חיישן חמצן , MAP SENSOR וניקיתי את החיישן למדא וזה לא פתר את הבעיה. התופעה נעלמת וחוזרת במיוחד כשהמנוע חם מאוד.

 

אני נוטה להאמין שזה המנוע צעדים.

 

במידה ואתה מעוניין צור קשר איתי.

 

דרך אגב תנסה לקבל עזרה מאייל בעל המעבדה הממוחשבת.

 

בהצלחה

אייל

 

נ.ב.

 

האם יש באק-פיירים, האם נדלקת הנורית של הזרקה, האם מספר הק"מ לליטר הגיונית, האם הרכב סוחב טוב ??? וכן הלאה.

תפרק ותבדוק את הפלאגים.

המהירות היא רוע השטן, הסיבובים הם אהבת האלוהים.

 

____________________

פורסם
אם אתה מעוניין יש לי חיישן חמצן ו- MAP SENSOR וצינוריות לצורך אימות התקלה.

 

היתה לי אותה תופעה, החלפתי את כל הצינוריות, חיישן חמצן , MAP SENSOR וניקיתי את החיישן למדא וזה לא פתר את הבעיה. התופעה נעלמת וחוזרת במיוחד כשהמנוע חם מאוד.

 

אני נוטה להאמין שזה המנוע צעדים.

 

במידה ואתה מעוניין צור קשר איתי.

 

דרך אגב תנסה לקבל עזרה מאייל בעל המעבדה הממוחשבת.

 

בהצלחה

אייל

 

נ.ב.

 

האם יש באק-פיירים, האם נדלקת הנורית של הזרקה, האם מספר הק"מ לליטר הגיונית, האם הרכב סוחב טוב ??? וכן הלאה.

תפרק ותבדוק את הפלאגים.

 

האמת שאתה צודק.. בקיץ זה באמת חוזר לעיתים קרובות כשה מסתכלים על זה עכשיו..

 

אין בק - פיירים, לא נדלקת נורת ביקורת מנוע, והצריכת דל סבירה ביותר 45ל' ל 620 ק"מ בממוצע, כמו כן הרכב סוחב די טוב..

 

איך זה לדעתך קשור לפלאגים?

 

דרך אגב זה לבינתים עוד פעם נעלם!!

 

מחרפן רצח!

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

היי

ראשית ועל פי לוגיקה והיגיון נעבוד על פי הסדר [המלצה בלבד].

מאחר ומדובר בתקלה ריגעית ולא תופעה קבועה חובה להכנס למחשב ניהול המנוע

לשם הוצאת קודי תקלה וגם היסטוריה של קודים !!

 

חישן חמצן לא תקין ערכים לא תקינים ידליק ברב המקרים נורת תקלה ובמידה והוא עצל

אז הסלד יעלה וירד!!יעלה וירד!!

כבל גז או שהוא תקין או לא באופן ססטמטי וקבוע..

חישן מצב מצערת בגלל אופן פעולתו והמבנה שלו יוביל לתופעה קבועה ולא משתנה כמו שכאן מדובר..

הגיוני שמדובר בחישן מיצב סלד סרק וזה מחייב בדיקה ואולי פרוק בורגי כוכב

2 במיספר וניקוי המצערת..

 

בדיקה שעלותה 75 כמו שנכתב זולה מאד!!

בדיקה במוסך מורשה נעה בין 150 ל250 .

 

זהוא להת איל

פורסם

היי

....

כבל גז או שהוא תקין או לא באופן ססטמטי וקבוע..

 

לפעמים נכנס ליכלוך או שכבל עצמו מחליד ולא משתחרר בעזיבת הדוושה - התופעה לא חייבת להיות קבועה. מכוון שבדיקה קלה ולא עולה כסף - כדי לבדוק גם אם סיכויים שזו התקלה קלושים.

איך בודקים? כאשר התופעה חוזרת, עצור בצד, תפתח מכסה מנוע ותבדוק שהמצערת סגורה וכבל גז משוחרר ולא מתוח.

חישן מצב מצערת בגלל אופן פעולתו והמבנה שלו יוביל לתופעה קבועה ולא משתנה כמו שכאן מדובר..

הגיוני שמדובר בחישן מיצב סלד סרק וזה מחייב בדיקה ואולי פרוק בורגי כוכב

2 במיספר וניקוי המצערת..

 

אייל - אין לי ולהרמן חיישן מצב סרק - סה"כ פוטנציאומטר מצערת בודד. כאשר סל"ד סרקאצלי התייצב לו על 500 (מה שגרם לא פעם לכיבוי מנוע ברמזור) מחשב המהולל הצביע על בעיית פוטנציאומטר...מה שבאמת קרה זה צינור וואקום משוחרר :) שבילבל את הMAP (מעניין מה שמו העברי? חיישן לחץ יניקה?)

 

הרמן - תעבור על כל הצנרת, תנסה לראות אם יש צינור קרוע/לא יושב טוב/באנד שהשתחרר...אותו דבר אם כבלים והמחברים שלהם...תבדוק שכבלים של החיישנים לא נוגעים בפינות מתכת חסופות או בחלקים "חמים" - בלוק, סעפות וכו - התחממות קיצונית של החוטים משנה את ההתנגדות שלהם וגם מורידה יכולת הבידוד של חומרי הבידוד.

 

בדיקה שעלותה 75 כמו שנכתב זולה מאד!!

בדיקה במוסך מורשה נעה בין 150 ל250 .

 

תלוי ביחסים שלך עם מוסך :) ממני לקחו בליטל 100ש"ח כולל הרכבת פוטנציאומטר חלופי והחזרת המקורי אחרי יומיים... :) אולי בגלל שבסוף פטרתי את הבעייה בעצמי :roll:

במרום צמרת הרכב נבדק ללא תמורה... :?::roll::D:D:D

 

P.

פורסם

לכל השואלים:

 

אני הגעתי למשה זר עם בעיה של תערובת דלק עשירה, וחוסר יציבות בסיבובי סרק.

 

בדיקה העלתה שחיישן החמצן לא תקין.

 

הוצע על ידו : פירוק וניקוי מלא של מערכת ההזרקה + הח' חיישן חמצן. סה"כ 972 ש"ח.

 

סוכם החלפת החיישן בלבד כולל עבודה : 590 ש"ח. (בגלל שידעתי שמערכת פחות או יותר נקיה ולא הייתי מעוניין להוציא יותר)

 

אחרי ההחלפה:

כאילו הוחלף מנוע... אי אשפר להכיר את הרכב.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

נקודת המוצא היא שרצוי להתחבר לצב"ד מתאים ולאבחן בקלות את הרכיב התקול.

בהנחה שאין לך ציוד בדיקה כזה ואתה לא מעונין לבקר במוסך תאלץ לבדוק רכיב רכיב על מנת לאתר איפה התקלה.

 

לפני הבדיקות - לוודא שצינורית הוואקום מסעפת היניקה למאפ סנסור מחוברת כראוי, כדאי לנתק אותה ולבדוק האם היא לא סתומה, כנ"ל לגבי שאר צינורות הוואקום.

 

לבדוק חיבורים לשסתום מעבר אוויר בסרק, חיבור לסעפת יניקה ולתיבת אוויר.

להפעיל את המנוע בסרק ולעלות טורים, להקשיב האם יש בריחת אוויר כלשהיא.

 

אם עברת את כל השלבים האלו ועדיין הסל"ד לא יציב, אפשר לעבור רכיב רכיב.

אגב, האופציה של הכבל גז תפוס לא ריאלית היות והקפיץ חזק מאד והסיכוי ששהכבל יתפס מליכלוך נמוך מאד (להבדיל מאופנועי שטח :roll: )

 

מאפ סנסור - לבדוק באמצעות וולטמטר האם הערכים נעים בין 0-1.0 volt

חיישן טמפ' אוויר, לבדוק התנגדות לראות האם יש שינוי, חיישן חדש מקורי עולה כ-80 ש"ח

מאפ סנסור - כנ"ל לבדוק מתחים - האם יש קפיצות גדולות בסרק, טווח המתחים עד 5 וולט

פוטנציומטר מצערת - חיבור למד אוהם, טווח ההערכים בין 1.4-2.7 קילו אוהם

וכמובן כדאי לפרק ולנקות את השסתום bypass אוויר בסרק

 

אני ממליץ בכל זאת על בדיקה ממוחשבת לאיבחון מהיר יותר, בהצלחה.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם
נקודת המוצא היא שרצוי להתחבר לצב"ד מתאים ולאבחן בקלות את הרכיב התקול.

בהנחה שאין לך ציוד בדיקה כזה ואתה לא מעונין לבקר במוסך תאלץ לבדוק רכיב רכיב על מנת לאתר איפה התקלה.

 

לפני הבדיקות - לוודא שצינורית הוואקום מסעפת היניקה למאפ סנסור מחוברת כראוי, כדאי לנתק אותה ולבדוק האם היא לא סתומה, כנ"ל לגבי שאר צינורות הוואקום.

 

לבדוק חיבורים לשסתום מעבר אוויר בסרק, חיבור לסעפת יניקה ולתיבת אוויר.

להפעיל את המנוע בסרק ולעלות טורים, להקשיב האם יש בריחת אוויר כלשהיא.

 

אם עברת את כל השלבים האלו ועדיין הסל"ד לא יציב, אפשר לעבור רכיב רכיב.

אגב, האופציה של הכבל גז תפוס לא ריאלית היות והקפיץ חזק מאד והסיכוי ששהכבל יתפס מליכלוך נמוך מאד (להבדיל מאופנועי שטח :roll: )

 

מאפ סנסור - לבדוק באמצעות וולטמטר האם הערכים נעים בין 0-1.0 volt

חיישן טמפ' אוויר, לבדוק התנגדות לראות האם יש שינוי, חיישן חדש מקורי עולה כ-80 ש"ח

מאפ סנסור - כנ"ל לבדוק מתחים - האם יש קפיצות גדולות בסרק, טווח המתחים עד 5 וולט

פוטנציומטר מצערת - חיבור למד אוהם, טווח ההערכים בין 1.4-2.7 קילו אוהם

וכמובן כדאי לפרק ולנקות את השסתום bypass אוויר בסרק

 

אני ממליץ בכל זאת על בדיקה ממוחשבת לאיבחון מהיר יותר, בהצלחה.

 

תודה דויד לקחתי ברצינות את ההצעה שלך, אבל מכיוון שהנורת מנוע לא נדלקה יש מצב שהתקלה לא מופיעה במחשב ואז הכסף בוזבז לחינם.

 

מה דעתך?

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

לא כל תקלה באחד החיישנים מפעילה את נורת check engine זה משתנה כמובן ממחשב מנוע אחד לשני.

תעבור על ה-checklist אם מצאת משהו הרווחת אם לא לא תוכל להמנע מבדיקה ממוחשבת.

מקווה שעזרתי.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

×
×
  • תוכן חדש...