Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טורבו, לחכות שיתקרר וכמה?


Shays
שימו לב! השרשור הזה בן 7250 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמו שרובכם יודעים רכשתי לפני כחודש גולף |GTI (מנוע 1.8 עם טורבו) ומאז מטרידה אותי השאלה, כמה לחכות :?:

 

שמעתי המון גרסות,

חלק אומרים שצריך לחכות 3 דקות בכל מקרה

חלק אומרים שאם נסעת נסיעה רגועה אין צורך לחכות

 

לעניין, מה לעשות :?:

 

נכון להיום אני משתדל לא לעבור את ה2500 סלד בדקות האחרונות של הנסיעה ובנוסף מחכה כדקה + - לפני כיבוי

 

 

שי

גולף GTI סטנדרטית....כמעט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אח שלו, שמע לי..

בדיוק קראתי ביום שבת על כל הקטע של הטורבו מספר שיש לי, ובעצם למה אומרים שצריך לחכות קצת בסיבובי סרק לפני שמכבים את האוטו?

בגלל שאם מדממים מנוע שפעל מהירות, הטורבו ימשיך לפעול מהר עקב התמדתו,אבל מערכת השמן תפסיק לספק שמן לטורבו, מה שיהרוס את המייסבים.

בקיצור,לחכות לפחות דקה בסיבובי סרק

אושרי

"יש לך אולי 7 שקל להגיע לבאר שבע??"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה גודש -משמע הרכב קצת התאמץ ועבר 3000 סל"ד בצורה ספורטיבית :wink:

עדיף לחכות 2-3 דקות במצב סטטי לפני כיבוי

ואם הרכב לא התאמץ\גדש קח לך 30 שניות במצב סטטי

עדיף בשביל הבטחון והשקט!!!

* צריך לבצע תמיד ברמה גבוהה יותר מאחרים זהו סימן ההיכר של מקצוען אמיתי

* המקום היחידי שבו הצלחה מופיעה לפני עבודה קשה הוא במילון

* ברגע שאתה מתחיל לדבר על מה שתעשה כשתפסיד, הפסדת

* אל תשקיע בהירהורים על העבר, אך אל תשכח אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי , למה השאלות, 2 דקות תחכה כל פעם לא יזיק לך , תשמע קצת מוזיקה :) ככה זה שיש לך טורבו (אם יש בעיה לחכות וכו.. ת'יודע.. אין לי בעיה עם עיסקת פיזו-גולף תחליפי..)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באימפרזה ההמלצה היתה 90 שניות (אם אני זוכר נכון) בקיצור אם תחכה 2 דקות

בסיום כל נסיעה - מספיק טוב. מומלץ גם לא להגיע לקו האדום ב10 שניות לפני

ה2 דקות הללו אבל גם אם כן, 2 דקות אמורות להיות מספיקות מעל ומעבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי , למה השאלות, 2 דקות תחכה כל פעם לא יזיק לך , תשמע קצת מוזיקה :) ככה זה שיש לך טורבו (אם יש בעיה לחכות וכו.. ת'יודע.. אין לי בעיה עם עיסקת פיזו-גולף תחליפי..)

 

מאוד קל לדבר גם אני חשבתי שכמה דקות זה שטיות אבל אחרי שמאחרים לעבודה ומחכים לך למשהו דחוף אז זה משנה.

גולף GTI סטנדרטית....כמעט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי,

 

הפתרון המושלם לניגרים שאין להם כוח/זמן לחכות (ואלה 99.9% מבעלי הגולף המוגדשות...),

 

Turbo Timer.

 

מחשב קטן וניתן לתיכנות, שישאיר את המנוע פועל לכמה זמן שרק תרצה, אחרי שכיבית את הרכב.

 

כשהזמן המוגדר נגמר, המנוע יכובה והנזק לטורבו ימנע.

 

מיוצר ע"י HKS, יש גם של BLITZ ועוד... מכשיר זול ולדעתי חובה בכל רכב מוגדש.

 

האביזר הזה נפוץ מאוד ברכבים מוגדשים בחו"ל, בארץ ישראל החאפרית בקושי רואים אותו.

 

ואם כבר מדברים על חאפרים, המלצתי לחאפר T16 לשים את הגיזמו הזה היעיל והשימושי הזה כבר מזמןןןןןן... לא שם. חאפר. :roll:

 

 

הוראות התקנה (במקרה הזה של HKS) ותמונות פה: http://www.mr2.com/TEXT/hks_tt.html

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר טוב מזה אין:

 

http://www.swankmonkey.com/turbotimer/index.html

 

הוראות התקנה שלב אחרי שלב, כולל תמונות לטורבו טיימר של חברת BLITZ על הרכב שלך בדיוק.

 

ההוראות מתחשבות באזעקה המקורית של הרכב ומתוכננות כך שהTT יוכל לעבוד בתיאום איתה.

 

(אתה חייב לי סיבוב)

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי לחכות 10 דקות?

 

שי, אם אתה נוסע רגוע ולא מכניס את הטורבו (אצלך ב-1800) בדקה האחרונה של הנסיעה, גם 30 שניות זה מספיק.

 

הטורבו פשוט צריך זמן להאט את עצמו מ-150K~ סל"ד ל-0.

3 דקות זה מוגזם מאוד.

 

TT? מוצר מאוד נחמד, אבל רק אם יש לך את הכסף המיותר לשים עליו (לי אין).

דבר כזה בארץ יעלה 800-900 ש"ח (לא כולל התקנה).

בסכום הזה עדיף לשים EGT, לפחות הוא מראה לך דברים חשובים (אם המנוע עוד מעט מותך או לא). ולא סתם אביזר נוחות.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו הבעיה עם טורבו....

 

תחזור בשעה 3 בלילה הביתה , ותעשה רעש בחניה..... לא נעים .

 

תחכה איזה דקה בשביל לדומם.....

 

 

בכל מקרה לאחר נסיעה מאומצת 2-3 דקות .

 

לאחר נסיעה רגועה תחכה דקה .

 

 

אמנם זה לא מניסיון , מה לי ולטורבואים.....

 

זו אחת הסיבות שקניתי מנוע 1.3 אטמוספירי .

 

 

ולאדון ישי , EGT אומר לך גם מתי אפשר לדומם.....

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר בין EGT וTT?

 

מאיפה הבאתם לי עכשיו EGT???

 

TT זה הפתרון המושלם לבעייה של שי.

 

EGT בכלל לא קשור לעניין, קראתם בכלל מה הבעיה שלו?

 

וחוץ מזה, מי לעזאזל שם EGT על מנוע 1.8T סטנדרטי של פולקסווגן?????

 

מה נסגר איתכם?!

 

חאפרים. :roll:

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישי , חאפרים או לא.... יש לי הרגשה שיקשיבו לנו ולא לך....

 

:lol:

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי ידידי,

 

אני נוסע 3 ומשהו שנים על מנועים מוגדשים של "הקונצרן" (אני כולל TDI בחישוב). מעולם לא עשיתי מאמץ מיוחד כמו להישאר תקוע בחניה 3 דקות. מעולם גם לא נתקלתי בבעיית מנוע כלשהי. מחובתי לציין שגם מעולם לא תחזקתי מנוע "זקן", מרגע שיכולתי לרכוש רכב לעצמי.

 

כרגע יש לי מנוע דומה לשלך, ועם הצמאון שלו, לדעתי יותר יקר הדלק 98 שאני אשרוף בלחכות 3 דקות מאשר יעלה להחליף את הטורבו עוד 3-4 שנים :)

 

למיטב הבנתי במגדשים (יש קצת, בקרוב תהיה יותר), התשובה של roy306 מדוייקת להפליא. החצי-דקה-דקה שאתה מבלה ב-1000-1500 סל"ד בכניסה לחניה, ברוורסים וכו' (בהנחה שאתה לא עושה דאווינים סטייל הקורבט ב-"שקרים אמיתיים") מספיקות בשביל להוריד את הטורבו מכל "עץ" שאליו טיפס.

במנוע שלנו אני גם כמעט לא מוצא צורך לעבור 3000 סל"ד (דהיינו, לסובב קצת את הטורבו) ב-10 דקות העירוניות שלפני שאני נכנס לחנייה. כנ"ל לגבי 30 דקות חיפוש חניה בתל-אביב :). לא חיממת - לא צריך לקרר.

 

 

 

ישי, ה-turbotimer (שם מעניין, TT) הזה, אם הוא כל כך יעיל ומועיל, למה אף יצרן לא חשב להתקין כזה ? הם מקדמים מכירות של מגדשים ?

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נתחיל מזה שיש יצרנים שמוכרים מכוניות עם TT מובנה, בייחוד במכוניות ספורט יפניות ששם הטורבו עובד קשה זה שאתה לא רואה בארץ מכוניות כאלה זה בגלל שהמבחר דל.

 

אכן במנועים המוגדשים של הקונצרן הבעיה של קירור הטורבו פחותה מאחר והגדישה היא ב99% מהמקרים לא בלחץ גבוה והטורבואים של VW עמידים יחסית, מצד שני הטורבו ברוב רכבי הקונצרן הוא טורבו שנכנס לפעולה בסל"ד נמוך, תתפלא אבל גם ב"חיפוש חנייה בתל אביב" לרוב הוא גודש.

 

לא חסרים רכבים שבהם ידוע שהטורבו רגיש, ברכבים כאלה לא לשים TT זאת רשלנות לשמה לדעתי (סתם דוגמא - קאפה טורבו).

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נתחיל מזה שיש יצרנים שמוכרים מכוניות עם TT מובנה, בייחוד במכוניות ספורט יפניות ששם הטורבו עובד קשה זה שאתה לא רואה בארץ מכוניות כאלה זה בגלל שהמבחר דל.

 

אכן במנועים המוגדשים של הקונצרן הבעיה של קירור הטורבו פחותה מאחר והגדישה היא ב99% מהמקרים לא בלחץ גבוה והטורבואים של VW עמידים יחסית, מצד שני הטורבו ברוב רכבי הקונצרן הוא טורבו שנכנס לפעולה בסל"ד נמוך, תתפלא אבל גם ב"חיפוש חנייה בתל אביב" לרוב הוא גודש.

 

לא חסרים רכבים שבהם ידוע שהטורבו רגיש, ברכבים כאלה לא לשים TT זאת רשלנות לשמה לדעתי (סתם דוגמא - קאפה טורבו).

 

 

הכל טוב ויפה והמערכת בסדר גמור וכמובן חוסכת המתנה מיותרת

אבל אני שואל , אתה היית שם את המערכת הזו באוטו?

אתם שואלים למה? אזי התשובה היא דיי פשוטה

ה TT או הטיימר הזה בשמו , הוא פשוט מחשב שמכבה את המנוע

לאחר זמן מוקצב שנקבע לו..

גם אם אין לו שום בעיה והוא תקין לחלוטין , עדיין אני מאמין שלרובנו תיהיה בעיה

פסיכולוגית להשאיר את המנוע דלוק , פשוט זה לא מסתדר ללכת שהאוטו מונע .

ובואו נגיד שהייתה איזו תקלה , למרות שהיא לא הכי סבירה ולא אמורה לקרות

אבל כדרכו של מחשב / מכונה לפעמים יש תקלות

במידה והיא קרתה והאוטו לא נכבה , הרי אנחנו בבעיה ..

 

אני חושב שעדיף לחכות את הזמן האופטימלי לרכב , הרי בינינו מה זה 2 דקות

ב 2 דקות מתארגנים ליציאה מהרכב , מקפלים את הפנל , מוציאים את הרכב מהדיבורית

מכבים את המזגן , ואז מכבים ויוצאים מהאוטו

בשביל מה פטנט לעצלנים , כולנו כבר שכחנו את ימי הצבא העליזים , אז מה זה לחכות

2 דקות ואפילו פחות לאחר נסיעה?

 

:shock::roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7250 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...