Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7407 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם!

 

ברשותי מאזדה 121 אוטומטית (ננהגת ע"י אבי בעיקר, נסיעות עירוניות רגועות בד"כ), ושמתי לב שבמהלך הנסיעה (בעיקר בתחילתה) יש בעיה של נורית ה-HOLD מהבהבת על דעת עצמה, בלי קשר ובלי להתעסק עם כפתור ה-HOLD שנמצא על מוט ההילוכים האוטומטי (אני יודע שזו בעיה עם הגיר כנראה).

לגבי הגיר - בכל פעם שההילוך מועבר ע"י התיבה האוטומטית אני מרגיש דחיפה קלה עד בינונית בגב, מן זריקה כזאתי כאילו רכב נכנס בך מאחור. בעיה נוספת - בעבר שההילוכים היו מוחלפים ומגיעים לסל"ד מסויים האוטו היה מגיב נורמלי, כרגע הרכב גם כאשר הוא במהירות של 50-60 קמ"ש בתוך העיר, הסל"ד מגיע ל-4-5 (!) בשעון הסל"ד מלווה ברעש לא נעים של מאמץ המנוע. האם הבעיה היא באמת בכיוון הגיר כמו שדודי אמר לי?

הוא טען גם כן שיכול להיות שיש בעיה עם המשדרן, או תשדורן משהו כזה... שהבנתי ממנו שבגיר האוטומטי התפקיד שלו הוא לתת את הפקודה מהמחשב אל הגיר מתי להחליף את ההילוך ובאיזה סל"ד.

אז האם מישהו יכול להגיד לי בדיוק מה הבעיה? יכול להיות הגיר הלך פייפן? כמה זה עולה לי בערך?

התקציב שחשבתי להשקיע בבעיה היא לא מעל 300 שקלים מכיון שהרכב כבר ישן גם ככה ושנה הבאה אנו מתכוונים להחליפו.

בתודה, ליאור.

Twincharger Stratified Injection

פורסם

נראה שיש בעיה באחד הרכיבים האלקטרוניים בגיר, זה לא בדיוק בריא לגיר לפעול במצב כזה, ולכן כדאי לגשת למוסך בהקדם לאבחון ותיקון.

 

יכול להיות שהתיקון יעלה יותר מ-300 ש"ח, אך נראה שהתיקון הזה יהיה עדיף על שיפוץ הגיר כולו.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

זויט - קודם כל תודה על התגובה.

שנית - האם אפשרי או יותר נכון סובל דיחוי לרכב לדחות את זה באיזה חצי שנה ? פשוט אולי עדיף יהיה שאני אשאיר את הבעיה לתיקון ליד הבאה של הרכב כי אני מתכוון למכור אותו גם ככה לקראת סוף השנה.

האם עדיף לתקן אותו עכשיו? אני פשוט פוחד שאם אני לא אטפל בבעיה ואתעלם ממנה בסוף זה יעלה לי ביוקר ואני אצטער על זה שלא שלמתי עכשיו הרבה פחות (יחסית) סביר להניח. פשוט אין לי גרוש כרגע כי אני חוסך למטרות נעלות יותר וזה הדבר האחרון שאני צריך כרגע. אגב - על אבחון פשוט של הבעיה גובים כסף? אם כן אז כמה ואיפה עדיף? (עשיתי טסט לרכב הזה ברחוב השלושה בת"א בדינמו מטר, אולי עדיף שיבדקו לי את זה שמה?)

ליאור

Twincharger Stratified Injection

פורסם
זויט - קודם כל תודה על התגובה.

שנית - האם אפשרי או יותר נכון סובל דיחוי לרכב לדחות את זה באיזה חצי שנה ? פשוט אולי עדיף יהיה שאני אשאיר את הבעיה לתיקון ליד הבאה של הרכב כי אני מתכוון למכור אותו גם ככה לקראת סוף השנה.

האם עדיף לתקן אותו עכשיו? אני פשוט פוחד שאם אני לא אטפל בבעיה ואתעלם ממנה בסוף זה יעלה לי ביוקר ואני אצטער על זה שלא שלמתי עכשיו הרבה פחות (יחסית) סביר להניח. פשוט אין לי גרוש כרגע כי אני חוסך למטרות נעלות יותר וזה הדבר האחרון שאני צריך כרגע. אגב - על אבחון פשוט של הבעיה גובים כסף? אם כן אז כמה ואיפה עדיף? (עשיתי טסט לרכב הזה ברחוב השלושה בת"א בדינמו מטר, אולי עדיף שיבדקו לי את זה שמה?)

ליאור

אני הייתי ממליץ לך לגשת למוסך. יגרם לגיר שלך יותר נזק אם תמשיך לנסוע כך (גם אם יש בעייה קטנה מאוד שלא דורשת החלפת גיר).

 

אני לא חושב שאבחון יעלה לך כסף כי בסך הכל, האבחון הוא מאוד פשוט. נורת ה-HOLD מהבהבת מס. פעמים וכל מחזור הבהובים מראה על קוד תקלה.

 

נסה את מזלך.

 

בהצלחה.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

האם אפשרי או יותר נכון סובל דיחוי לרכב לדחות את זה באיזה חצי שנה ? פשוט אולי עדיף יהיה שאני אשאיר את הבעיה לתיקון ליד הבאה של הרכב כי אני מתכוון למכור אותו גם ככה לקראת סוף השנה.

אפשרי לדחות את התיקון, אך מה יהיו ההשלכות?

מוטב יהיה שתבדוק הבעיה בהקדם האפשרי - מה שהיום יפתר באיפוס תקלה פשוט או החלפת רכיב זעיר וזול בעוד חצי שנה יגרום להורדת מחירון משמעותית על הרכב עקב גיר תקול.

 

גש לבדוק את מהות הבעיה, ולאחר מכן חזור להתייעץ בנוגע לאסטרטגיית הטיפול.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

שחף, רציתי לדעת לעוד כמה זמן\קילומטרים אפשר בערך למשוך ולסחוב את הבעיה מפאת חוסר כסף כרגע. (האם זה משהו שצורך טיפול במיידי או שמא אפשר לטפל בזה עוד חודש, חודשיים גג), לא עניין של דחייה של חצי שנה והזנחה אינסופית. פשוט רציתי לדעת אם אחרים חוו או שמעו על כאלו מקרים ואם זה משהו שכן אפשר לדחות בקטנה.

Twincharger Stratified Injection

פורסם

אם אני לא טועה הגיר ב 121 הוא גיר "טיפש", וזה אומר שהוא מכאני לחלוטין, כמו רוב הגירים של "פעם"... אוברדרייב חשמלי לא נחשב ;)

יכול להיות שיש איזה קצר בכפתור HOLD וזה עושה לך את הבלאגן...

 

מישהו שמבין בגירים כאילו ויכול ליראות את האוטו יוכל לתת אינדיקציה יותר טובה מכולנו כאן... מרחוק... :)

אגב, עשיתם איזה שינויים באוטו? תיקנתם משהו? התקנתם? הורדתם? ניכנסת בשולילת?

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

פורסם

שום דבר. ההיפך, הרכב עשה לפני כשלושה שבועות טיפול 8 אלף. (עומד כרגע על 102K). זה דבר שאינני מבין, שבועיים לאחר הטיפול וכבר מתחילות הבעיות? בטיפול עשו אוברול כללי, טיימינג, החליפו פעמון בצד ימין. חשבתי יהיה לאבי ולי ראש שקט אחרי שהוצאנו 600 ש"ח על הטיפול הגדול - כנראה שטעינו, קדחת - מצרה לצרה.

Twincharger Stratified Injection

פורסם

אתה מגיע להילוך רביעי ? (אני מאמין שלא)

 

נסה לספור הילוכים בנסיעה רגילה.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

שמוליק, האמת די חששתי לעבור את ה- 120 מכיון שהמנוע התחיל להרעיש ולא רציתי לעשות נזק באיזושהי דרך, אבל הסל"ד היה בין 4 ל-5. הבעיה שבאמצע השבוע אבי ואני נוסעים בבוקר רק בתוך העיר (לעבודה) ככה שלא נזכה לעבור את ה-60 בתוך העיר. (ועם אבא שלי בכלל הסקאלה לא עוברת את ה-40 :( ועוד בפקקים של הבוקר במרכז ת"א).

מחר בלילה האמת אני צריך לנסוע לרעננה, אני אקח דווקא את הרכב הזה (בתקווה לא להתקע) ואני באמת אספור את ההילוכים במהלך הנסיעה ואני מקווה שזה יהווה לי אינדיקציה טובה. אחזור מחר לספר איך הרכב הגיב.

Twincharger Stratified Injection

פורסם
שום דבר. ההיפך, הרכב עשה לפני כשלושה שבועות טיפול 8 אלף. (עומד כרגע על 102K). זה דבר שאינני מבין, שבועיים לאחר הטיפול וכבר מתחילות הבעיות? בטיפול עשו אוברול כללי, טיימינג, החליפו פעמון בצד ימין. חשבתי יהיה לאבי ולי ראש שקט אחרי שהוצאנו 600 ש"ח על הטיפול הגדול - כנראה שטעינו, קדחת - מצרה לצרה.

דבר ראשון - אם הטיפול עלה לך 600 ש"ח אז אוברול לא עשית.

טיימינג בכלל לא קשור לבעיה הזו.

אתה מתלונן יתר על המידה. מה לעשות - רכב לא צעיר - יש בעיות מדי פעם.

אתה לא רוצה לטפל בהן - תמכור אותו. אתה רוצה רכב שייתן לך ראש שקט - אתה מוזמן להכנס לסוכנות

מאזדה ולרכוש לך רכב חדש. יעשה הרבה פחות בעיות...

פורסם

אברי - קודם כל דבר חלש, אתה מחריד את החמוסונים.

שנית - חשתי נימת עויינות בתגובתך, מדוע ולמה?

שלישית - אני מוכר את הרכב בסוף השנה בכל מקרה אם לא קראת, ובלי קשר, קנינו לפני חודשים ספורים מאזדה 3 חדשה ככה שאין לנו צורך בעוד רכב חדש.

לסיכום ולסיום - REDBARON שאל פשוט אילו שינויים עברו לאחרונה על הרכב והאם תקנו משהו - עניתי לו ע"מ שיוכל לעזור לי, לא טענתי מעולם שיש קשר לטיימינג. פעם באה תקרא תגובות קודמות לפני שאתה מתנפל.

ליאור

Twincharger Stratified Injection

פורסם

חלילה - אין כל עוינות בדברי.

וכן, קראתי כי אתם מתעתדים למכור את הבימבה. שיהיה בהצלחה.

בשעה טובה והמון מזל טוב לרגל קבלת הרכב החדש.

נהג בזהירות.

פורסם

המאזדה 3 אמנם כבר כמעט חצי שנה אצלינו אך כמו חדשה ועדיין עם הריח החדש, תודה רבה בכל מקרה.

Twincharger Stratified Injection

פורסם
שמוליק, האמת די חששתי לעבור את ה- 120 מכיון שהמנוע התחיל להרעיש ולא רציתי לעשות נזק באיזושהי דרך, אבל הסל"ד היה בין 4 ל-5. הבעיה שבאמצע השבוע אבי ואני נוסעים בבוקר רק בתוך העיר (לעבודה) ככה שלא נזכה לעבור את ה-60 בתוך העיר. (ועם אבא שלי בכלל הסקאלה לא עוברת את ה-40 :( ועוד בפקקים של הבוקר במרכז ת"א).

מחר בלילה האמת אני צריך לנסוע לרעננה, אני אקח דווקא את הרכב הזה (בתקווה לא להתקע) ואני באמת אספור את ההילוכים במהלך הנסיעה ואני מקווה שזה יהווה לי אינדיקציה טובה. אחזור מחר לספר איך הרכב הגיב.

אז ברור שאתה לא עובד להילוך רביעי.

 

בכל מקרה , אתה תגרום נזק גדול יותר לגיר אם תמשיך בצורה הזו.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

×
×
  • תוכן חדש...