Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7488 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עשיתי מזמן במתכונת מוזרה ,אבל צור קשר וננסה לעזור.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
אם כן , יש לי כמה וכמה שאלות לגבי המסלול , ההליכה , הציוד , המפות...

 

בתודה , עמרי

שאל את השאלות,

בפורום זה, או בה"פ,

או השאר טלפון ותקבל תשובה.

 

אבי.

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

פורסם

אז ככה:

 

אני מתגייס ב-7.2.06 וקיוויתי להספיק לעשות את שביל ישראל לפני הגיוס.

קניתי את המהדורה האחרונה של הספר "שביל ישראל"-מדריך מפה , קראתי חלקים ממנו (עוד לא קראתי את כולו). ועכשיו לשאלות:

1. האם מומלץ להתחיל בזמן הקרוב את המסלול (בעונה הנוכחית... חורף...)?

2. האם מפות סימון שבילים הן הכרחיות לטיול הזה? אולי בחלקים מסויימים ממנו אני אוכל להסתפק בתיאור השביל המילולי+מתאר כללי של השביל שיש בספר?

3. בהנחה ואני חייב להצטייד במפות סימון שבילים , איפה אני אוכל לקנות מפות משומשות אך עדיין מעודכנות יחסית (מפת סימון שבילים חדשה עולה כמאה שקלים , תכפילו את זה בכ-20 מפות שאני צריך וזה יוצא הרבה הרבה יותר מדי...)?

4. לצאת עם עוד שותף אחד לטיול נראה לכם מספיק?

5. כל הקטע של לישון בלילות במסלול נראה לי קצת בעייתי ומסוכן. הרי אני לא אלך כל לילה לישון באיזו אכסנייה (אני משתדל לסיים את הטיול עם הוצאות מינימליות) ושינה בשטח נראית לי קצת מסוכנת (בע"ח סקרנים , חיילים חושדים , גמלים ובדואים משוטטים...)?

6. האם רבים הקטעים שסביר שאדם מן הישוב , כמוני (שלא יודע לנווט כמו מקגיוור), יתברבר ויאבד את השביל?

7. האם אני אספיק לסיים את המסלול תוך חודש עד חודש וחצי?

 

בתודה רבה מראש , עמרי

וואלאק אתה!!

פורסם

כאן יש סיכום של אדם שעשה את השביל וכתב מדריך על החלקים שבו, כולל הקדמה, מה חשוב לקחת וכו'.

 

ואילו כאן יש יומן שכתב חבר, כאשר עשה את השביל. זה פחות לאינפורמציה, אלא יותר כי גם כך הייתי באתר...

בכל מקרה, הוא העלה לשם חוויות מהטיול, מחשבות וכו'.

כתיבה יפה (לדעתי).

פורסם
אז ככה:

 

אני מתגייס ב-7.2.06 וקיוויתי להספיק לעשות את שביל ישראל לפני הגיוס.

קניתי את המהדורה האחרונה של הספר "שביל ישראל"-מדריך מפה , קראתי חלקים ממנו (עוד לא קראתי את כולו). ועכשיו לשאלות:

1. האם מומלץ להתחיל בזמן הקרוב את המסלול (בעונה הנוכחית... חורף...)?

בסך הכל בישראל אין כמעט תנאי מזג אוויר קיצוניים .

הסכנות בעונה זו הן בעיקר שטפונות ,ומכות קור בצפון,לרוב גל גשם נמשך יום יומים ,ככה שאפר לעצור באיזה ישוב ולחכות קצת .

מבחינת קור בלילה ,יש שקשים ושקיות חימום (לא עוזר? אז תתמודד)

2. האם מפות סימון שבילים הן הכרחיות לטיול הזה? אולי בחלקים מסויימים ממנו אני אוכל להסתפק בתיאור השביל המילולי+מתאר כללי של השביל שיש בספר?

אין חיה כזו להכנס לשטח בלי מפה .במקרה שלך (חסר נסיון ) חובה מפת סמון שבילים מעודכנת.

3. בהנחה ואני חייב להצטייד במפות סימון שבילים , איפה אני אוכל לקנות מפות משומשות אך עדיין מעודכנות יחסית (מפת סימון שבילים חדשה עולה כמאה שקלים , תכפילו את זה בכ-20 מפות שאני צריך וזה יוצא הרבה הרבה יותר מדי...)?קשה למצוא ,בכל מקר ה לדעתי מי שלא מכיר ת'שטח טוב צריך מפה מעודכנת .

4. לצאת עם עוד שותף אחד לטיול נראה לכם מספיק?תלוי בך ביכולות שלך ובשוטף ,בסך הכל לדי משעמם חודשיים עם בן אדם אחד,נהוג לצאת יותר או שחברים מצטרפים לקטעים .

5. כל הקטע של לישון בלילות במסלול נראה לי קצת בעייתי ומסוכן. הרי אני לא אלך כל לילה לישון באיזו אכסנייה (אני משתדל לסיים את הטיול עם הוצאות מינימליות) ושינה בשטח נראית לי קצת מסוכנת (בע"ח סקרנים , חיילים חושדים , גמלים ובדואים משוטטים...)? ישנים בחניוני לילה ,לפעמים יהיו שם עוד אנשים ,אש מבריחה בעלי חיים ,אי התקרבות לבסיסים בזחליה מבצעית ,מפחיתה את האפשרות של ירי חיליים .

6. האם רבים הקטעים שסביר שאדם מן הישוב , כמוני (שלא יודע לנווט כמו מקגיוור), יתברבר ויאבד את השביל?אם אתה לא יודע בכלל לנווט ,תלמד, תעשה כמה נסויים לפני ,מטייל אחראי תמיד יודע איפה בדיוק הוא נמצא ולא סומך על זה שיש סימון (הסימון משמש כדי שלא תרד לשבילים אחרים שבהם אסור ללכת.לא יוצאים לשטח על עיוור

7. האם אני אספיק לסיים את המסלול תוך חודש עד חודש וחצי?

אם אתה הולך מהר ,אולי.

לא הייתי בונה על זה בכלל.

 

בתודה רבה מראש , עמרי

 

בסך הכל שביל ישראל (אני אישית יצאתי לפי מסלול אחר שבנינו)הוא אתגר גם למטיילים ותיקים, בעיקר בגלל הזמן הרב בשטח.

בכל מקרה לא יוצאים לשטח לטיול כזה בלי שום נסיון בטיול לבד של לפחות אחד החבר'ה,וכמובן נסיון בניווט.

לא חייבים נווט חוד מסיירת מטכ"ל ,אבל כן אחד שיודע לקרוא נכון מפה.

והתנסה בזה קצת .

תיתעץ לפני עם אנשים בכל מה שנוגע לאוכל וציוד ,או שתקנה או שתשאיל ציוד טוב ,לישון לילה בשק"ש דפוק זה בעסה ,לישון חודש באחד כזה זה סיוט.

 

תדאג שבתי ספר שדה ידעו שאתה בתחומם ,רובם גם ישמחו לעזור .

בהצלחה

תהנה.

* התשובות בכחול כתום בגלל צבע סימון שביל ישראל (יש גם לבן אבל אי אפשר ליכתוב בו....)

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

אומי , תודה רבה על התשובות המלאות... החזרתי אותי קצת למציאות , למרות שאני עדיין חושב שאני אתחיל את המסלול ואם יצוצו בעיות , תמיד אפשר לפרוש בסוף היום (בהנחה שאני אגיע לסוף המסלול...:? )

 

בכל מקרה , נותרה בעיית המפות... יש אנשים שמוכרים מפות משומשות / מלווים לתקופה מסויימת?

וואלאק אתה!!

פורסם

עומרי אני מאוד בעד שאנשים יצאו לשטח ויטיילו .

 

אבל צריך גם לחזור.

יש לך מושג איך קוראים מפה?

לצאת לטיול ראשון לבד יוצאים לחצי יום לא לחודש וחצי ,ובטח שלא למקומות קשים לניווט כמו הגליל העליון והמדבר.

צר ל באס אבל זה פשוט טיפשי ולא אחראי לצאת לטיול גדול בלי אנשים מנוסים ,ובלי הכנה נכונה .

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

למען האמת , אין לי הרבה נסיון בניווט ובקריאת מפה , למעט מספר טיולים בהם הניווט היה די פשוט: ידעתי את הכיוון הכללי והיה לי איזשהו מושג איפה ללכת - בואדי , בנחל או על פסגות ההר...

אני לא מאמין שאני אוכל להסתדר עם ניווטים בשטחים קשים לניווט (יער סבוך , מדבר צחיח...) וללא שביל כלשהו שינחה אותי....

אבבבבל , דיברתי עם אנשים שעשו את השביל ולא היה להם נסיון רב בניווט. אני פשוט מניח (לפי מה שהבנתי מהספר) שברוב המסלול , אם לא בכולו , תמיד יש שביל מאוד ברור שעליו צועדים , או נקודת התייחסות כלשהי שכלפיה צריך לצעוד (הר , מבנה גדול , אגם...) ומכך אני מסיק שגם אחד כמוני , מצוייד במצפן ובמפה מתאימה , בצירוף עם התיאור המילולי שבספר , יוכל לטייל בשביל בלי להאבד בו...

 

אתה חושב שאני טועה?

וואלאק אתה!!

פורסם

אתה חושב שאני טועה?

אמנם לא עשיתי את המסלול כולו. אך יצא לי לטייל לא מעט.

אני חושב שזה יהיה קצת קלות ראש לעשות זאת.

 

טיפ שאני יכול לתת לך הוא להצטרף לאגודת הניווט בארץ. אני בטוח בכעמט מאה אחוזים שמישהו שם יסכים ללמד אותך איך להשתמש במפה, תכסית, תבליט וכו'.

כמעט כל שבת שניה יש ניווט היכן שהוא ותוכל לצבור נסיון במהרה.

למכירה - פולריס ריינג'ר. 2002. פרטים בה"פ או כאן:http://carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=129096

פורסם

עומרי ,כן אני חושב שאתה טועה ,בדרך כלל גם אדם עם נסיון מבין שהוא התברבר רק אחרי כמה קילומטרים .

אחרי הבירבור מתחיל דירדור שלם של טעויות ופאניקה שנגמרו לא פעם במוות .

יש הרבה שלא חוגרים ,זה הופך את זה לנכון?

 

מקוה שהבנת בערב אני ירחיב.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

×
×
  • תוכן חדש...