Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טורבו בגולף GTI


tomercaptain
שימו לב! השרשור הזה בן 6830 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השיטה הכי טובה לבדוק גדישה היא להתחבר עם מחשב נייד עם VAGCOM ולעשות LOG לבלוק שמציג את נתוני הגדישה,

 

אתה מקבל קובץ אקסל המכיל את הסל"ד, מהירות, לחץ גדישה, כמות האוויר שהמנוע שואב, מתי החלפת הילוך ועוד ועוד פרמטרים ככל שתרצה...

 

אחרי הנסיעה אתה עוצר, נרגע מהנסיעת מבחן, פותח את המחשב ורואה את התוצאות

 

כמו כן אפשר לטעון את הקובץ שנוצר עם VAGSCOPE ואז אתה רואה את התוצאות מוצגות ע"י גרפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אין VAGCOM במוסך מורשה צ'מפיון,

 

הם לא מספיק מתקדמים/חכמים בשביל זה

 

VAGCOM זו תוכנה שמיועדת למי שאין את המחשב מוסך, ורוצה לטפל ברכב ללא תלות במוסך המורשה, למעשה אפשר עם כל מחשב PC עם כבל OBD2 להתחבר למחשב הרכב ולראות ולשנות הכל כולל מחיקת תקלות, מדידות, ביצוע LOGS, ציור גרפים, ביצוע LOGIN ושינוי פרמטרים שונים ועוד ועוד...

 

זה כלי מאוד חזק , יותר מהמחשב שיש במוסך. עם הכלי הזה ניתן בקלות לגלות תקלות וגם אפשר בידיים לא מיומנות לגרום הרבה הרבה נזק...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבקש להוסיף

 

את הבדיקה אתה עושה תוך כדי נסיעה כאשר המחשב הנייד מחובר לרכב ו"מקליט" את הפרמטרים השונים שאתה רוצה לבדוק.

 

כל זה בתנאי שבאמת המחשב שלך ברכב מקבל את עוצמת הגדישה מהטורבו. יש גרסאות מחשב שלא ניתן לקרוא או שלא קוראים את הגדישה.

 

אח"כ אתה עוצר ומנתח את ההתנהגות של כל המערכות כגון טורבו, קריאות שונות מחישנים שונים, MAF, וכל מה שאתה רוצה לבדוק.

 

במוסך של הצמפיונס משתמשים ב VAS 5051 שזה מחשב גדול של היצרן שמתנייד על עגלה ולא ניתן להכניס אותו לרכב ולנסוע איתו כי הוא מחייב חיבור ל חשמל 220 וולט וגם שהוא פשוט גדול ולא מיועד לכך.

למעשה ה VAS 5051 הוא מחשב עם מסך מגע ומדפסת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי...

 

אתה חושב שהטורבו לא עובד בכלל? או שאתה חושב שהוא לא עובד מספיק טוב? כלומר פגום..

 

אני לא יודע על מה נסעת לפני זה,אבל סביר להניח שהגולף היא קפיצת מדרגה בשבילך.(אני מנחש)

אלו שמכירים מכוניות מוגדשות אולי לא יתרגשו במיוחד מכמות המומנט והכח המתפרץ.

אבל אלו שלא....בא נאמר שאי אפשר יהיה שלא להתרשם מההבדל הגדול ממכונית רגילה בכח,יותר נכון המומנט.

בגדול זהו מנוע מאוד גמיש,ולא עצבני במובן של טורבו לג ארוך ואז קרנבל...אבל ה"דחיפה" מורגשת

בכך שלעומת רכב רגיל,גם בשיוט רגיל בעיר בהילוך רביעי וסל"ד דיי נמוך,תורגש דחיפת המנוע.

 

אני ממליץ לך,להימנע מאחת ההצעות כאן לגבי שחרור קלאצ' ב4K ופירפור הצמיגים למוות.

חבל על הצמיגים,הקלאץ' ...והשכנים.

 

אם לא נסעת אף פעם ברכב עם 150 כוחות סוס או גם אם נסעת על משפחתומטית 2 ליטר נורמלית

אתה עדיין אמור להתרשם מאוד מהשינוי,אלא אם כן ישנה בעייה.

 

אני הייתי בודק סחיבה דווקא בסל"ד נמוך והילוך גבוה,גם משפחתית עם 150 כ"ס נטולת מגדש

לא תשתווה בהאצת ביניים לרכב מוגדש בהנחה שהטורבו נכנס כבר לפעולה.

 

עוד דבר ,מכוניות בעלות מגדש עובדות על קומפרסיה נמוכה,בהעדר גדישה הן עצלות יותר ממכונית אטמוספרית.(ללא מגדש)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח הת'רד:

גש ל- E&A ברחוב ברוך הירש בבני ברק (מאחורי קניון איילון). הם יראו לך את מיקומו השבלול הקטן, יבדקו תקינות צינורות שונים ויבדקו תקלות באמצעות מחשב vag-com . הם יכולים גם לבדוק תוך כדי נסיעה אם כל הנתונים בנורמה.

בד"כ הם עושים את כל אלו בחינם, כי הם אנשים טובים שרוצים בקהל לקוחות נאמן.

 

אם אתה כבר שם, אז תחליף כבר את תוכנת ניהול המנוע, תעלה גדישה ותתחיל להרגיש את הטורבו.:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבקש להוסיף

 

את הבדיקה אתה עושה תוך כדי נסיעה כאשר המחשב הנייד מחובר לרכב ו"מקליט" את הפרמטרים השונים שאתה רוצה לבדוק.

 

כל זה בתנאי שבאמת המחשב שלך ברכב מקבל את עוצמת הגדישה מהטורבו. יש גרסאות מחשב שלא ניתן לקרוא או שלא קוראים את הגדישה.

 

אח"כ אתה עוצר ומנתח את ההתנהגות של כל המערכות כגון טורבו, קריאות שונות מחישנים שונים, MAF, וכל מה שאתה רוצה לבדוק.

 

במוסך של הצמפיונס משתמשים ב VAS 5051 שזה מחשב גדול של היצרן שמתנייד על עגלה ולא ניתן להכניס אותו לרכב ולנסוע איתו כי הוא מחייב חיבור ל חשמל 220 וולט וגם שהוא פשוט גדול ולא מיועד לכך.

למעשה ה VAS 5051 הוא מחשב עם מסך מגע ומדפסת.

אני ממש לא יודע באיזה מוסך צ'מפיון אתה טיפלת בעבר...אבל בהחלט יש לצ'מפיון היכולת לעשות לוגין מלא (ולא חלקי כמו בVAG COM) יש להם מכשיר שמתחבר לשקע דיאגנוסטיקה ובזמן סיבוב מקליט את כ-ל הפרמטרים אחרי זה חוזרים למוסך מתחברים למחשב הסטטי ורואים ניתוח מאוד מורכב של כל הפרמטרים כתלות בסל"ד ובפרמטרים אחרים......אבל דבר אחד בטוח VAG COM כלי מאוד חזק ויעיל - אין צל של ספק !

 

קראסטי למה להטעות אדם שבא לבקש עזרה ? עם כל הכבוד לידידותך המופלאה עם E&A ובלי קשר ליריבות שלהם עם גיא, דבר אחד בטוח ועל זה אין בכלל וויכוח, שינוי תוכנה דרך שקע דיאגנוסטיקה זה הדבר הכי טוב שמוצע היום בשוק, למה ? כי אתה לא מחמם מעגללים סובבים ע"י פירוק והלחמה של הצ'יפ, (דבר זה נורא משפיע על אמינותם של מעגלים סובבים) ואתה לא פותח את המחשב בכלל (דבר שפוגם באטימותו ההרמטית של המחשב) ומי שמכיר את הגולף יודע כמה זה חשוב....וכמה הוא חשוף לכל חרא בעולם.....

 

לכן עם כל הכבוד לאי אנד איי (ובאמת שיש לי כבוד) בדבר המאוד מאוד מאוד ספציפי הזה של שינוי תוכנה גיא פרילינג נכון להיום (עד שאי אנד איי ישיגו לעצמם יכולת שידרוג דרך השקע) הוא האדם הנכון ביותר בארץ להתעסק לך עם המחשב - בכל שאר הדברים....אין בעיה עם שניהם ורק המחיר הוא אשר יהווה את הבחירה (כמו גם דברים אחרים כמו יחס אמינות מקצועיות ורושם אישי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר טיפלתי בהאקר את מסלטון בפ"ת

לא היה להם דבר כזה בזמנו

 

ולא נראה לי ש VAGCOM עושה LOG חלקי, אתה יכל לעשות LOG לכל בלוק שאתה רוצה וזה מניסיון בשטח עם הרכב האישי שלי וגם עם פאסאט.

 

כמו כן ההיתי גם במוטוראפ שזה המוסך הכי גרוע שההיתי בו מעולם ורק מאז החלטתי שאני יותר לצ'מפיון לא נכנס אבל לעולם!!! ואז השגתי את כל הספרות של הרכב ואת ה VAGCOM עם הכבל OBD2 ,

 

אני חייב לציין שלאחר שקראתי את ספר הטפולים המקיף של ייצרן הרכב הבנתי באמת כמה שבארץ כולם אבל ממש כולם חאפרים,

 

פשוט בספר כתוב בצורה מרובעת ושבלונית, "עשה 1, עשה 2, עשה 3,"

 

אין מקום לאילתורים וחיפופים, אבל בארצנו כולם יותר חכמים מהיצרן ולא עובדים לפי הספר,

 

לדוגמא : בחיל האוויר אסור לעבוד על מטוס בלי TO, שזה ספר ההוראות "התנ"ך" של המטוס,

גם ניקוי חיצוני נעשה עם TO, פשוט הכל!!

 

רק כאן בארץ החאפרים עושים מה בראש שלהם ואז יש נזקים וחיפופים... כמו פלאגים ששוכחים לחבר חזרה, החלפת שמן ברקס ע"י החלפת השמן במיכל בלבד!!,

לי אישית במוטור אפ שיחק מכונאי עם הפיוזים שמספקים מתח למע" ABS בזמן שהמנוע והמזגן פועלים ואח"כ התברר שהמחשב ABS נשרף כליל!!, ואמרו שזה בגלל שהלכתי למלא גז מיזוג במקום אחר..., למרות שהיצרן אומר בבירור

"לפני תיקון/בדיקת מערכת ABS יש לכבות את הסוויץ" , אז מה אם כתוב?! מה מבינים הם שם בגרמניה!?

 

ח א פ ר י ם - תמורת שלום :)

 

דרך אגב!! עדיף עשרות מונים לעדכן תוכנה באמצעות כבל מאשר לפתוח מחשב של 9000 ש"ח ועוד שמיקומו מיתחת לווישרים

 

לפחות אם פותחים אז לאטום עם משהוא ואח"כ להתיז לכה שקופה מיסביב למסגרת החיבור כדי לאטום הרמטית...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

LOG

חלקי הכוונה שהוא נותן לך כל פעם רק 3 חלונות בו זמנית בצ'מפיון יש להם אפשרות להקליט כ-ל מה שהמחשב קורא

שמע יכל להיות, פשוט לא ההיתי צריך יותר מכך... גם אין אצלי כ"כ הרבה מה להקליט, כמה יותר פשוט יותר טוב!!!

 

אבל אצלך התוכנה לא REGISTERD ואצלי כן אז אולי בגלל זה אתה מוגבל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראסטי למה להטעות אדם שבא לבקש עזרה ?

...

אני לא בא לפרסם את E&A או את פרילינג.

המלצתי לאדם לסור לשם על מנת להיעזר ביכולות הדיאגנוסטיקה שלהם, שניתנת בד"כ חינם.

אם הבחור יעדיף להשאר סטנדרטי, שיבושם לו. אם לא, יוכל לעשות זאת שם או במקום אחר, בין השאר גם אצל פרילינג.

 

מפה ועד להאשים אותי בהטעייה?! :screwy:

 

אני למשל בחרתי דווקא בשירותיו של פרילינג אך במקרה שלי,פרילינג בחר, מתוך רצונו החופשי, לוותר על אפשרות התיכנות דרך השקע דיאגנוזה ולפתוח את המחשב שלי כל פעם מחדש.

המחשב נפתח ונסגר ע"י פרילינג עשרות פעמים.

לטענתו הסיכון למחשב נמוך מאוד, במיוחד אם העבודה נעשית ע"י בעל ניסיון.

ברוך השם (או גיא) המחשב שלי נשאר אטום ומתפקד.:-)

 

בגלל הפופולריות של שיפורי ניהול המנוע בישראל, ובגלל הידע והניסיון של פרילינג, הוא אדם מאוד עסוק.

אם בשביל לקוח ותיק קשה לו למצוא זמן, אני בספק אם הוא יתפנה בשביל לוודא שהטורבו של פותח הת'רד עובד כמו שצריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דיונים על הטורבו ופותח השירשור אפילו לא טרח לספר לנו איזה שנה האוטו.

 

מניסיוני , הטורבו מורגש ביותר בשנים 78-88 שם הציפלינגים של מנתק ההצתה,חופפים, לעומת השנים הבאות שבהן הקוגל-לגרים של הממיר הקטליטי שופרו וגורמים לשיפור בהאצה של לפחות 12 שניות!

 

אפשר בבקשה לדעת על איזו שנה מדובר?

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה, ניחוש פרוע : VW GOLF MK4 00\01

 

אבל סתם פרוע ככה.....

אגב קראסטי התוכנה שלך היא לא דוגמא לTUNING רגיל לחלוטין של איזה צ'יפ צ'יפון קטן....אתה נוסע עם משהו "מעט" יותר מורכב מסתם K03 תקן אותי אם אני טועה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגולף לא ניתן לעשות ציפ דרך שקע דיאגנוזה רק לדגמי 2003 ומעלה בעלי מיצערת אלקטרונית!

לפותח התרד אתה מוזמן ליצור קשר בפרטי אשמח לעזור לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6830 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...