Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

יש היום משהו יותר טוב, סאן רוף.

ולא רק שיש היום ברכבים אפשרות לאוורור מבחוץ בכל רכב היום יש בכנפיים האחוריות פתחי שחרור לחץ אוויר בכדי לאפשר לדלתות להסגר חלק ובקלות.

 

אבל הכי כיף זה להוציא תראש מהחלון ולתת ללשון להנשא עם הרוח רק תיזהר כי לפעמים יש עמודים דים דים...

  • מצחיק 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
לפני 13 דקות, lanosforce כתב:

אבל הכי כיף זה להוציא תראש מהחלון ולתת ללשון להנשא עם הרוח

image.png.6ce1bee052e6dfd7617d52aabe2226e2.png  image.png.9b97d2824875a7ef89c0a6bf5f7d74d2.png

  • מצחיק 2

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 44 דקות, lanosforce כתב:

בכל רכב היום יש בכנפיים האחוריות פתחי שחרור לחץ אוויר בכדי לאפשר לדלתות להסגר חלק ובקלות

גם ברכבי אספנות יש. זה ממש לא חדש.

זה לא רק לסגירת דלתות, זה כדי שיוכל להיכנס אויר טרי מחזית הרכב. האויר צריך שיהיה לו גם מאיפה לצאת.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

למה היית חייב לשאול. למה. 

עכשיו כולם יקללו אותי. בגללך. 

No AC? No problem! : r/funny

Zlirfy Funny Jewel Cooler for Car,Easy to Use Car Crotch Vent ...

When there is no AC in your car, NO PROBLEM! : r/meme

HappyFriday !!! Yes, even though we are one of the bigger cold air ...

1320Video.com - Cold air intakes can be pricey.. This guy gets ...

  • מצחיק 9

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

גם אני חשבתי על זה אך הנחתי כי אם זה לא נעשה אז ישנה סיבה טובה...

ד"א, למה החלון גג לא מורכב הפוך כך שהפתח פונה לכיוון הנסיעה? זה כמעט לא דורש שינויי תיכנון ויכול להיות מאוד יעיל כשרוצים לפנות מהר והרבה אוויר מהרכב. אצלי למשל, הרכב חונה כרגע בחניה פתוחה, אני נוסע על 6 כמה דקות טובות עם חלון גג וחלונות פתוחים לפני שהוא מתקרר מספיק כדי להפעיל מזגן.

פורסם
לפני 21 דקות, Haim_gds כתב:

למה החלון גג לא מורכב הפוך כך שהפתח פונה לכיוון הנסיעה?

כי זה מכניס כמות אוויר גדולה מאוד וגורם לרוח לא נעימה בתוך האוטו +רעש וכן מגדיל את מקדם הגרר מאוד משמעותית.

  • אהבתי 1

 

 

פורסם (נערך)
לפני 46 דקות, Haim_gds כתב:

ד"א, למה החלון גג לא מורכב הפוך כך שהפתח פונה לכיוון הנסיעה? 

הנה תשובה טובה:

בתאריך 9.9.2025 בשעה 13:24, discoTD5 כתב:

היה לי לנדרובר דיפנדר, מודל 1994, היו מקדימה שני פתחים מלבניים גדולים שיכולת להרים את המכסה עם ידית קטנה, והיה נכנס אוויר טרי ישר לתא הנוסעים. 

זה אכן פגם מאוד באווירודינמיות של הרכב. 

יש לי עוד תשובה עבורך:

Greg Young on X: "LOL a cow is more aerodynamic than a jeep ...

 

בנימה טיפה יותר רצינית. 

חלון הפוך ייצור "מפרש", ויצריך חיזוקים כדי לעמוד בעומס של מהירויות גבוהות יחסית. למשל. 

 

בעבר היה פופולרי AIR SCOOP למיטב זכרוני, אף פעם לא התחברתי לזה ב NEED FOR SPEED

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
בתאריך 10.9.2025 בשעה 15:36, Buki כתב:

כי זה מכניס כמות אוויר גדולה מאוד וגורם לרוח לא נעימה בתוך האוטו +רעש וכן מגדיל את מקדם הגרר מאוד משמעותית.

וזה בדיוק מה שאני צריך למספר דקות. הפתיחה יכולה להיות קטנה יותר מאשר במצב בו הפתח מאחורה כך שהעומסים יהיו קטנים יותר.

בתאריך 10.9.2025 בשעה 16:03, ברווז כתב:

חלון הפוך ייצור "מפרש", ויצריך חיזוקים כדי לעמוד בעומס של מהירויות גבוהות יחסית. למשל. 

פתיר תוכנתית. בענתיקה שלי יש אפשרות לסגירת חלון הגג ע"י מחשב הרכב בזמן סגירה כללית. ניתן להוסיף הוראה למחשב לסגור עצמאית ברגע שהמהירות עולה על 160 קמ"ש לדוגמה.

אני בטוח כי כל אדם שפוי יסגור אותו ברגע שהמהירות תהיה גבוהה מדי, בזמן פתיחת צמד חלונות קידמיים ב 170+ קמ"ש הרעש כל כך חזק עד כדי אי נוחות.

פורסם

הכל פתיר תוכנתית. אני מניח שהסביה בנוסף למה שרשמתי זה שפתיחה עם פתח קדימה מכניסה גם כמות אבק, גשם וכו' וזה כנראה השתרש ככה בענף עוד הרבה לפני שנכנסו מערכות אלקטרוניות שיכולות לסגור את החלון גג מעל מהירות מסויימת. 

 

בכל מקרה. הייתה לי חיפושית (הישנה הקלאסיות) עם חלונות משולשים בדלתות הקדמיות. את החלון המשולש אפשר היה להציב בזווית כזאת שהוא משמש ככונס אוויר. 

 

כמות הרוח שזה מכנים פנימה מעל 60-70 קמ"ש, משמעותית מאוד. הרוח ממש "חובטת" באוזניים, לא שומעים כלום חוץ מרעש הרוח, נכון שגם לא חם באוטו אבל חוץ מזה זו חוויה לא הכי נעימה.

 

ושטח החלון המשולש הזה קטן הרבה יותר (אולי חמישית שטח) מהשטח של סאנרוף. 

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...