Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, אלעדית כתב:

לא חושב שצריך לשנות את החוק כדי לשלוח מייל בנוסף לדואר.

הערכה שלי, תוך מקסימום 5 שנים, הרשומים לאזור אישי ממשלתי יקבלו תזכורת במייל לחידוש רישיון רכב.

מסכים שאם זה בנוסף ולא במקום, אין סיבה טובה שיצטרכו שינוי חוק -- בד״כ כל הגופים ששולים מייל זה במקום דואר מודפס.
כשהיו לי כמה פעמים בעיות עם כביש 6 שחשבון לא הגיע בדואר (אין לי מנוי כי אני נוסע שם בקושי פעם בשנה-שנתיים), רציתי שישלחו לי למייל את החשבון -- ואמרו לי שאסור להם למי שלא מנוי, כי אין להם דרך לודא שהמייל שייך לבעל הרכב, וזו בעיה חוקית של פרטיות.

פורסם
בתאריך 18.6.2025 בשעה 14:11, sperial כתב:

אני פשוט זוכר את תאריך החידוש (גם של הביטוח), ומי שצריך יכול להשתמש  ב-keep או יומן.

אז אתה בפשוט נכנס בתאריך הנכון בכל שנה (לפי התזכורת) ומשלם?

בלי לחכות בכלל למכתב בדואר?

פורסם

ברור. איזו שאלה?!

אני נכנס חודש+ קודם, משלם עם כרטיס שמועד הפרעון שלו הכי רחוק,

וניגש לטסט בנחת כמה שבועות לפני תאריך התפוגה של רשיון הרכב.

אני מדפיס את הנייר בבית, אבל ממש לא חייב. אפשר במשרד המכון לרוב ללא תשלום.

 

את הנייר שנשלח בדואר לרוב אני מקבל באיחור גדול, אם בכלל...

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 43 דקות, Gorpi כתב:

אז אתה בפשוט נכנס בתאריך הנכון בכל שנה (לפי התזכורת) ומשלם?

בלי לחכות בכלל למכתב בדואר?

 

בשנים האחרונות, אני ממש לא זוכר מתי  קיבלתי רישיון בדואר.

 

בעבר הרישיון לתשלום היה מגיע גם חודש וחצי(!!) לפני שמסתיים תוקפו.

כיום הוא מגיע חודש וחצי אחרי, אם הוא מגיע.. 🤦🏻‍♂️

  • אהבתי 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לפני כשעה, Gorpi כתב:

אז אתה בפשוט נכנס בתאריך הנכון בכל שנה (לפי התזכורת) ומשלם?

בלי לחכות בכלל למכתב בדואר?

כן. נכון לרישיונות רכב, ביטוחים, חידוש פטורים מדמי כרטיס אשראי וחשבון בנק, תשלומים תקופתיים וכו׳.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, שביט כתב:

 

בשנים האחרונות, אני ממש לא זוכר מתי  קיבלתי רישיון בדואר.

 

בעבר הרישיון לתשלום היה מגיע גם חודש וחצי(!!) לפני שמסתיים תוקפו.

כיום הוא מגיע חודש וחצי אחרי, אם הוא מגיע.. 🤦🏻‍♂️

כן, הדואר הוא לא מה שהיה פעם. עצוב...

 

לפני 4 שעות, sperial כתב:

כן. נכון לרישיונות רכב, ביטוחים, חידוש פטורים מדמי כרטיס אשראי וחשבון בנק, תשלומים תקופתיים וכו׳.

כל הכבוד, איזה גבר.

אולי גם אני אנסה את התזכורות ב-keep הזה. לא ידעתי שיש שם אפשרות להתראות כאלה.

בתאריך 18.6.2025 בשעה 14:04, sperial כתב:

מה עם אוכלוסיות חסרות אינטרנט ואוכלוסיות חסרות כרטיס חיוב? 

 

בתאריך 18.6.2025 בשעה 13:46, PinkDolphin כתב:

אין חובה שיהיה לאדם חשבון מייל. מצד שני, חובה שיהיה לו מען רשמי במשרד הפנים ומניחים (לגמרי לא בצדק) שכל דבר שנשלח לשם יגיע תוך כמה ימים.

אתן לכם דוגמא מהמלחמה לכך שהמדינה מניחה שיש לכל אחד מייל.

 

המדינה מניחה כיום סמארטפון בשביל אפליקצייה פיקוד העורף.

למה? כי ההתראה המוקדמת לאזעקה מתקבלת רק באפליקציה!!

מי שאין לו אפליקציה מסכן את חייו במידה מסויימת.

אם הם היו מניחים שיש אנשים ללא סמארטפון אז הם לא היו יוצרים אפלייה כזו בזכות להישאר בחיים.

 

עכשיו אם יש לו סמארטפון אז זה או אנדרואיד (ואז יש לו ג'ימייל בשביל גוגל פליי) או אייפון (ואז יש לו מייל בשביל אפל id).

כך או כך יש לו מייל.

מש"ל.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Gorpi
פורסם
לפני 2 דקות, Gorpi כתב:

כן, הדואר הוא לא מה שהיה פעם. עצוב...

עבדתי בדואר תקופה קצרה לפני המון שנים, אז אני יכול להעיד שגם פעם הוא לא היה כמו פעם...

 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, BoazB11 כתב:

עבדתי בדואר תקופה קצרה לפני המון שנים, אז אני יכול להעיד שגם פעם הוא לא היה כמו פעם...

 

כן, הוא מתדרדר כנראה מקום המדינה.

אבל אני זוכר בוודאות שלפני 15 שנה בקשה לתשלום חשבון כלשהו הייתה מתקבלת לפני מועד התשלום האחרון, וכן ברמה של חודש-חודשיים לפני.

עריכה אחרונה על ידי Gorpi
פורסם

לפני המון שנים היה מדובר על תיבת דואר ממשלתית לכל אזרח. היוזמה הזו התמוססה.

 

כיום הסמארטפון הוא שלוחה של המוח. מי שלא מחזיק בו נמצא בבעיה. אבל, כאמור, קרוה ל-10% מהאוכלוסיה לא מחוברים למרשתת. ויש גם מי שמתקשה להסתדר עם מה שאינו רוטינה מוחלטת. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, sperial כתב:

לפני המון שנים היה מדובר על תיבת דואר ממשלתית לכל אזרח. היוזמה הזו התמוססה.

אפשר לעשות "תיבת הודעות" ב-gov.il כמו שיש באתרי/אפליקציות הבנקים בישראל.

רישום המייל החיצוני יהיה רק לצורך ההתראה "יש לך הודעה חדשה" ואז אין פה שום סיכון של אבטחה.

לפני 3 שעות, sperial כתב:

כיום הסמארטפון הוא שלוחה של המוח. מי שלא מחזיק בו נמצא בבעיה. אבל, כאמור, קרוה ל-10% מהאוכלוסיה לא מחוברים למרשתת. ויש גם מי שמתקשה להסתדר עם מה שאינו רוטינה מוחלטת. 

מי שאין לו סמארטפון בסיכון למות במלחמה.

פיקוד העורף לא נותן התראה מוקדמת לאנשים ללא סמארטפון.

עריכה אחרונה על ידי Gorpi
פורסם

הרושם שלי הוא שמדובר בשתי אוכלוסיות:

 

1. קשישים שלא מסתדרים עם הטכנולוגיה והממשקים. קשה מאוד לסייע להם.

 

2. חרדים שחרדים מהרבנים. זה דבר שעקרונית ניתן לפתרון, אבל יש כוחות מתנגדים חזקים עם אחיזה פוליטית חזקה שקשה להתגבר עליה.

 

וכמובן טכנופובים מכל שכבות האוכלוסיה, שמסתדרים עם דברים שגרתיים, אבל בקגע שיש איזה כפתור שאינם מכירים הם נרתעים.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעה, Gorpi כתב:

פיקוד העורף לא נותן התראה מוקדמת לאנשים ללא סמארטפון.

ההתראה עם הצליל המחריד איננה באפליקציה, זה מנגנון cell broadcast שמהווה חלק אינטגרלי של התשתית הסלולרית. ולכן הצליל לפי התקן הארופאי .

התשתיות כאן הן אריקסון ונוקיה . התכונה קיימת כחלק אינהרנטי. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 3 שעות, zaf כתב:

ההתראה עם הצליל המחריד איננה באפליקציה, זה מנגנון cell broadcast שמהווה חלק אינטגרלי של התשתית הסלולרית. ולכן הצליל לפי התקן הארופאי .

התשתיות כאן הן אריקסון ונוקיה . התכונה קיימת כחלק אינהרנטי. 

השאלה האם זה עובד בטלפונים שהם לא סמארטפון.

 

אגב, אני לא תמיד מקבל את זה...

פורסם

אין קשר לסמרטפון. זה חלק ממנגנון השידור בכל הדורות מדור 2 והלאה.

אם לא קיבלת התראה, אתה לא באזור כיסוי (אתר סלולר) מותרע. או שאין לך כיסוי מספק (אות חלש מאוד) 

 

 

A Cell Broadcast Centre (CBC), a system which is the source of SMS-CB message, is connected to a Base Station Controller (BSC) in GSM networks, to a Radio Network Controller (RNC) in UMTS networks, to a Mobility Management Entity (MME) in LTE (telecommunication) networks or to a core Access and Mobility management Function (AMF) in 5G networks.

The technical implementation of the Cell Broadcast service is described in the 3GPP specification TS 23.041[7]

The 2G-CBC (BSC) interface is described in 3GPP standard TS 48.049; however, non-standard implementations exist.
The 3G-CBC (RNC) interface is described in 3GPP standard TS 25.419.
The 4G-CBC (MME) interface is described in 3GPP standard TS 29.168.
The 5G-CBC (AMF) interface is described in 3GPP standard TS 29.518.
A CBC sends CB messages, a list of cells where messages are to be broadcast, and the requested repetition rate and number of times they shall be broadcast to the BSC/RNC/MME/AMF. The BSC's/RNC's/MME/AMF responsibility is to deliver the CB messages to the base stations (BTSs), Node Bs, ENodeBs and gNodeBs which handle the requested cells.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 15 שעות, Gorpi כתב:

עכשיו אם יש לו סמארטפון אז זה או אנדרואיד (ואז יש לו ג'ימייל בשביל גוגל פליי) או אייפון (ואז יש לו מייל בשביל אפל id).

כך או כך יש לו מייל.

מש"ל.

 

 

לא בהכרח. אני לא אוהב להשתמש במסך טלפון אלא במקרים נדירים, לדברים שאני חייב מחוץ לבית.
לכן אין לי מייל בטלפון, רק במחשב, ולו היה לי זה היה עושה בעיות עומס במכשיר כי אני שומר במייל כל הודעה שאי פעם קיבלתי חוץ מתזכורות. אני כמעט תמיד ליד מחשב, אז תמיד מעדיף מסך גדול ומקלדת נורמלית. גם 98% מתכתובת הווטסאפ שלי נעשית על מחשב, לא בטלפון.

  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...