Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אובד עצות במציאת רכב משפחתי משומש


Meaptem2025

פוסטים מומלצים

לפני 21 שעות, G. P. Magnus כתב:

 

סי 5 איירקרוס אבל רק עם מנוע 1.6 טורבו בנזין. 

יש לי אחת כמעט 5 שנים. אפס תקלות, ביטוח זול, תחזוקה זולה יחסית. נוחות מקסימלית. 

האם "נפלת" על רכב טוב ואתה מתחזק אותו כמו שעון שוויצרי, או שאכו מדובר ברכב אמין יחסית?

לפני 20 שעות, Skunk_Ride כתב:

תביא בחשבון שאמינות וחיסכון בדלק בד״כ לא באים ביחד…

נראה לי שמאזדה CX5 והונדה CRV יכולות לענות לכם על הצרכים, אולי גם מאזדה CX30 אם לא צריכים תא מטען גדול.

למה לא באים ביחד?

סוזוקי קרוסאובר נחשב אמין וגם חסכוני. מה אני מפספס?

CX30 אכן קטן מדי...

לא בטוח ש-CX5 ו-CRV עם קילומטראז' שנמוך מ-6 ספרות ייכנסו בתקציב.

לפני 19 שעות, NickName1 כתב:

הונדה ג'אז,

טויוטה יאריס/פריוס וכולי.

מה שבדרך כלל לא הולך ביחד זה חיסכון, ביצועים, אמינות. 

לרוב תצטרך לוותר על אחד מהם, אבל לקבל 2 מהם זה לא נדיר.

 

ביצועים ממש לא קריטי עבורנו.

אנחנו משפחה עם שני ילדעם קטנים - ג'אז ויאריס קטנות מדי.

האם הביטוח על הפריוס הוא גבוה כמו הקורולה?

בתאריך 16.5.2025 בשעה 15:23, Deutz912 כתב:

אל תמהר לפסול פיג'ו וסיטרואן יש דגמים מוצלחים

כתבו כאן בהודעה מאוחרת יותר על ה-c5 aircross. האם אכן מומלץ?

יש דגמים מוצלחים נוספים? מה מבדיל אותם מהסטיגמה של בעיות האמינות ברכבים צרפתיים?

בתאריך 16.5.2025 בשעה 16:09, Moshe c כתב:

אם זריזות לא פקטור, קיה סטוניק בגרסת 1.4 ליטר

זריזות לא פקטור, ופעם ראשונה שהשם של הדגם קופץ לי ברדאר.

תוכל להרחיב בבקשה?

בתאריך 16.5.2025 בשעה 16:09, sperial כתב:

יש אנשים שלא אוהבים את דרך הפעולה של גיר רציף. נוטה לנסיעה בסל״ד גבוהים ולרעוש.

 

הפוסט שלך מעלה בעיה שגרתית בפורום - קביעת סדרי עדיפות. תחליט על הקדימויות ואז חזור לכאן.

 

אגב, לדעתי עם ילדים (וגם בלעדיהם, אבל זה אני) רכב נמוך פסול מיסודו. אתה רוצה גישה נוחה למושבי הבטיחות מאחור.

 

בנסועה שלך גם רכיב החיסכון בדלק משני, לשרוף 1,000 או 1,200 ליטר בשנה זה הפרש של 100 ש״ח בחודש. ההפרש במחיר טיפולים וביטוח יהיה יותר גדול.

מחפש רכב אמין עם תחזוקה זולה,ומרווח

בתאריך 16.5.2025 בשעה 17:15, razi_pazi כתב:

 

לא חשבתי שידני יעניין אותך. פשוט ציינתי שיש לי ידנית כדי להבהיר שאני אמנם מכיר את הסיוויק אבל לא את הגיר הרציף בו היא מצויידת.

 

בהכללה גסה היתרון של גיר רציף הוא צריכת דלק נמוכה כי יש שליטה מלאה בסל"ד. ואז שיוטים נעדים בסל"ד אופטימלי.

החסרון הוא אופן פעולה שלעיתים הוא לא נעים לחלק מהנהגים. חלק אדישים.

 

יש גם הבדלים בין רציף לרציף. חלק מחקים פעולה של גיר אוטומטי רגיל, חלק פחות.

יש לנו גם איגניס בה יש גיר רציף. מבחינתי זה סבבה לרכב מהסוג הזה. בנהיגה מאומצת וזריזה (עניין חריג מאוד באיגניס) זה מרגיש לא משהו.

 

ממה שקראתי  וראיתי במבחנים על הסיוויק הגיר הרציף בה הוא מהיותר נעימים לנהג, כולל בנהיגה מאומצת. אבל זה כנראה סובייקטיבי.

 

לגבי אמינות היו כמה גירים רציפים שהפגינו אמינות גרועה. אני חושב שבאופן גס רציף אמין מגיר רובוטי, אבל פחות אמין מגיר אוטומטי "רגיל". 

 

היה כאן בפורום שרשור על מישהו שסיפר על חבר שסבל מאוד מהגיר הזה בסיוויק. אבל לדעתי זה החריג. לא שמעתי על בעיות כאלו.

אם אכן הגיר הרציף נוטה ליותר תקלות מהגיר הרגיל, מעדיף ללכת על רכב עם גיר רגיל

לפני 12 שעות, פריג'י כתב:

יונדאי איוניק תפורה עליך כמו חליפה מחויטת. חפש טוב ותמצא.

זו חבילה זהה במכלולים לקיה נירו אבל מבחינת מרחב פנים, תא מטען והתאמה למשפחה היא עדיפה בהרבה. 

 

למי שכתב שחייבים רכב גבוה בשביל גישה לכסאות בטיחות - זה אולי יותר נוח אבל זה ממש לא תנאי מחייב. אסור לפסול על זה לדעתי.

למשפחה של 4 אוקטביה היא רכב פנטסטי, הרבה יותר טוב מקיה נירו שהוא קצת יותר גבוה, למשל. 

אני כן מבין את הנטיה להתרחק מ-DSG בגלל הפקקים, השאלה אם כל הנסועה הזו תהיה בפקקים על בסיס קבוע?

 

אפשר לחפש פורד פוקוס עם גיר פלנטרי. יש גם סטיישן.

 

בנסועה נמוכה כזו אפשר לחפש מאזדה 6, אם תתאמץ למצוא סטיישן - עדיף.

איוניק אכן הייתה אחת.מהפייבוריטיות בעבר, אבל במסגרת תקציב של עד 90 א' ש"ח, קילומטראז' נמוך מ-100,000 וגיל 4-5, היה קשה למצוא משהו נורמלי.

מה שכן, קפצו לי כמה הצעות עם מחירון של 120 א' ש"ח ומחיר מכירה של 90 א' ש"ח, פער מטורף שהדליק לי נורות אדומות לגבי הדגם. ברוב הרכבים האחרים.שחיפשתי, לא היה פער כזה, ואפילו ראיתי מחיר מבוקש גבוה מהמחירון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוזוקי קרוסאובר מדגם 2017 ומעלה יתן לך את מבוקשך. חסרון הוא שמערכות הבטיחות המתקדמות הגיעו באיחור בהשוואה ליצרנים אחרים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, razi_pazi כתב:

הלינק מלפני 5 שנים. על הרחבה לתביעה שכבר הוסדרה. כך שאני מניח שזו תביעה מלפני לפחות 7-8 שנים.

אני לא חושב שיש תביעות חדשות והתיבה הזו סופר נפוצה בישראל.

 

אז נעשה בה ובטיפול בה שיפור דרמטי.

 

עדיין לא הייתי ממליץ להחזיק רכב מתיישן איתה. אבל לרכב חדש או בגיל 5-6 שנים זה סביר בהחלט.

נכון, יש יותר תקלות מגיר אוטומטי רגיל. אבל לא מדובר בקטסטרופה כפי שהיה פעם. רחוק מכך.

 

כנראה מאזדה וטויוטה עם גיר אמין יותר אבל מוציאים אצלן הרבה יותר על ביטוח וברכישה.

תשובת GPT לגביי DSG מהשנים האחרונות:

 

בשנים האחרונות (כחמש השנים האחרונות, כלומר מ-2020 והלאה), קבוצת VAG (פולקסווגן, אאודי, סיאט, סקודה וכו') אכן השקיעה מאמצים רבים בשיפור אמינות תיבות ההילוכים מסוג DSG. עם זאת, חשוב להבחין בין סוגי תיבות DSG:


🔧 סוגי DSG עיקריים:

  1. DSG רטוב (Wet Clutch) – לדוגמה: DQ250, DQ381, DQ500

    • משמש לרוב במנועים חזקים יותר (מעל 250Nm מומנט).

    • אמין יותר לרוב.

    • עמידות גבוהה יותר, מתאים לעומסים.

  2. DSG יבש (Dry Clutch) – לדוגמה: DQ200

    • נפוץ ברכבים קטנים (1.0L – 1.4L).

    • עדיין נחשב לנקודת תורפה, אך יש שיפור מסוים בדורות המאוחרים.

    • בעבר סבל מתקלות רבות (שחיקה מוקדמת של הקלאץ', רעידות, פיקוד חשמלי).


🧩 מה השתפר בדגמים מהשנים האחרונות (2020–2025)?

  • תוכנות הפיקוד עודכנו ומונעות תזוזות קופצניות והעברות הילוך לא נוחות.

  • רכיבי המצמד שופרו, במיוחד בדגם DQ200.

  • שימוש נרחב יותר ב-DSG רטובים גם בדגמים שבעבר קיבלו DSG יבש.

  • אחזקה שוטפת נעשתה קריטית – כולל החלפת שמן בתיבה הרטובה כל 60,000 ק"מ.


🟢 האם הבעיות "פסקו" לגמרי?

  • לא לגמרי. האמינות שופרה באופן משמעותי, אך:

    • ב-DSG יבש יש עדיין תלות בסגנון הנהיגה, עומסים, וחום.

    • באזורים חמים (כמו ישראל), DSG יבש יכול לסבול מהתחממות בתנאים קשים.

    • שימוש בפקקים ונסיעות עירוניות מרובות מזיקות לאורך זמן.


✔️ המלצה:

  • אם אתה שוקל רכישת רכב VAG עם DSG משנים אחרונות, עדיף:

    • לבחור ב-DSG רטוב אם אפשר (למשל DQ381 באוקטביה החדשה).

    • לבדוק היסטוריית טיפולים – חשוב לראות אם התבצעה החלפת שמן גיר (בדגמים הרלוונטיים).

    • להעדיף רכבים עם אחריות יצרן מלאה או הארכת אחריות על תיבת ההילוכים.

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Meaptem2025 כתב:

האם "נפלת" על רכב טוב ואתה מתחזק אותו כמו שעון שוויצרי, או שאכו מדובר ברכב אמין יחסית?

 

הרכב אמין, כמובן שכדאי מאוד לתחזק בצורה ״שוויצרית״ בטח בצרפתיות אבל זה מנוע מצוין, גיר יפני רציף 8 הילוכים של איסיין. נסעתי איתו ב-49 מעלות בכנרת וב-48 מעלות באילת יותר מפעם אחת והכל עובד פיקס. רק תוודא שהחליפו מדחס מזגן למדחס החזק יותר (החלפה שבוצעה במסגרת אחריות יבואן וללא תשלום).

 ושוב, הוא נוח בפער עצום לעומת כל דבר אחר שתרכוש והמחיר יהיה מצחיק

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, נירו72 כתב:

המלצה:

  • אם אתה שוקל רכישת רכב VAG עם DSG משנים אחרונות, עדיף:

    • לבחור ב-DSG רטוב אם אפשר (למשל DQ381 באוקטביה החדשה).

    • לבדוק היסטוריית טיפולים – חשוב לראות אם התבצעה החלפת שמן גיר (בדגמים הרלוונטיים).

    • להעדיף רכבים עם אחריות יצרן מלאה או הארכת אחריות על תיבת ההילוכים.

 

ואני ממליץ בשרשור של איזה 4x4 לקנות רק על G350 Diesel יד ראשונה מרופא.

 

יש מצוי, יש רצוי, ויש את ההמלצה הזו. 

99% מהאקזמפלרים הרלוונטיים יהיו עם גיר יבש.

 

ושוב אחזור - אם אכן רוב הנסועה תהיה בפקקים - כדאי להימנע מהDSG. אבל זה בגלל התאמת המוצר לדרישות הספציפיות של פות"ש, לא בגלל שהוא "דפוק ללא תקנה". ממש לא.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, פריג'י כתב:

ואני ממליץ בשרשור של איזה 4x4 לקנות רק על G350 Diesel יד ראשונה מרופא.

זה תגיד ל GPT. אני אישית אם תקרא קודם לא ממליץ בכלל על רכב עם DSG. למה אדם צריך לקנות רכב יד שניה במיטב כספו, ולפחד בכל נסיעה ארוכה שעלול להתקע עם תקלה בעלות של רכב קטן? על אותו משקל אפשר להמליץ על פיורטק או אקובוסט, הם השתפרו מאוד ולא לכולם הלך.

 

לפני 22 דקות, פריג'י כתב:

לא בגלל שהוא "דפוק ללא תקנה". ממש לא.

15 שנה ואולי יותר הוא עושה בעיות, מקבל תביעות בהון עתק אחת אחרי השניה בכל העולם, ועדיין נחשב ללא אמין. ובשבילך זה לא ללא תקנה? אולי רק כי זו חברה "פרימיום" אנשים משכנעים עצמם בזה. אם הגיר הזה היה צרפתי אף אחד לא היה מתקרב והיו קוטלים לו את הצורה. לי היה AL4 היה גיר מצוין בעיניי, הייתי יכול לנגן עליו יונתן הקטן מרוב שהיה תגובתי (ורק כי לא יודע לנגן שופן) , ולא הייתה לי בעיה פעם אחת. אז הוא גיר מצוין?

 

עריכה אחרונה על ידי נירו72
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, פריג'י כתב:

בנסועה נמוכה כזו אפשר לחפש מאזדה 6, אם תתאמץ למצוא סטיישן - עדיף.

כמעט לא מוכרים 6 סטיישן, ועד שכבר מוכרים הם יוצאות ליסינג, השכרה או ק״מ גבוה. זה לא בהכרח פוסל אבל מצמצם היצע שגם ככה קטן.

 

פות״ש, מה עם טוסון?

ראיתי שפסלת ספורטאז׳ על נוחות ואני לא יודע אם הן זהות בקטע הזה אבל אני לא מרגיש חוסר נוחות מהמושבים אצלנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, נירו72 כתב:

למה אדם צריך לקנות רכב יד שניה במיטב כספו, ולפחד בכל נסיעה ארוכה שעלול להתקע עם תקלה בעלות של רכב קטן? על אותו משקל אפשר להמליץ על פיורטק או אקובוסט, הם השתפרו מאוד ולא לכולם הלך.

 

 

הבעיה בשאלה שלך היא ההנחה שזה אכן המצב. אבל זה לא המצב.

 

הם לא כל כך מועדים לפורענות והתקלות לא כל כך יקרות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה, אבל קלאץ dsg יבש מהשנים האחרונות, לא הולך במכה. הוא מתחיל להחליק וההחלפות בעיקר בנמוכים נעשות פחות נעימות. והתיקון שלו יחסית לא מאוד יקר.

אז רפשר לחזות את זה מראש. לגבי הצאט גפט, מציע לקחת את זה בזהירות. הוא יכול בקלות לערבב דגמים, מנועים ומשפרטים שונים מארצות שונות.

הדגם היוצא, עד 2020 הגיע עם 200 יבש. הקציני רכב היו מאוד מרוצים מהרכב הזה, ואנשים משכו איתו גם 4 שנים בליסינג תפעולי ולקילומורז גבוה כי היה מחסור והמכוניות גם התייקרו.

הדגם של הדיזל היה מגיע עם גיר רטוב. יש גם דגם vRS.  ודגמי בנזין של 1.8 ו2 ליטר שהיו פעם.

 

איוניק זה נחמד. הרבה פחות שימושי לדעתי. חסכוני בדלק. אבל כל תקלה תהיה יקרה בהרבה. קלאצים שם...

ויש ממש פה פה, שרשור על איוניקים היברידיים שהפגינו אמינות לא משהו בכלל, ונראה שהשנתונים הראשונים, יש שם מכוניות סופר אמינות וכאלה שלא...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, נירו72 כתב:

זה תגיד ל GPT.

 

דברי אלוהים חיים.

את התשובה ראינו. מה שאלת אותו?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, sperial כתב:

דברי אלוהים חיים.

את התשובה ראינו. מה שאלת אותו?

כדי שתהיה רגוע זה מה שנשאל:

"האם בדגמים מה-5 שנים האחרונות פסקו בעיות האמינות בגירים של VAG מסוג DSG?"

לפני 7 שעות, KipodYam כתב:

והתיקון שלו יחסית לא מאוד יקר.

בין 5,000 ל 10,000 ש"ח. לא יקר זה דבר יחסי.

אנשים מתקמצנים על החלפת צמיגים טובים ב 60,000 ק"מ ב 2,000 ש"ח שזה מציל חיים.

  • משעמם 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה לעזור.

 

קודם-כל, מכיוון שהאשה קובעת, מציע שתעשה הפוך: קודם-כל קח אותה שתשב, ואז היא תגיד אם בסדר או לא.

אין טעם שתתאמץ כל כך , ובסוף היא תפסול כי לא נוח לה.

 

בהקשר הזה, בד"כ היפניות בעלות מושבים פחות נוחים, ופה האירופאיות יכולות להתאים לה.

יוצאת מהכלל היא מאזדה, שיש לה מושב נוח, וגימור פנימי איכותי.

היא פחות מרווחת ממשפחתיות אחרות, אבל עם ילדים קטנים, אני מניח שלא תהיה בעיה.

מה שכן - לבדוק שמושבי הבטיחות נכנסים מאחור, ושיש מספיק מקום בבגאז' לעגלות.

 

 

כפי שכתבו, סיטרואן C5 מנוע 1.6 יכולה להתאים.

יש גם פיג'ו 3008 עם אותו מנוע, אבל המחיר שלו יהיה יותר גבוה מה- C5.

 

כיוון אחר לגמרי - 

 

רכבים במחיר שהוא הרבה מתחת ל-90 אלף ,שיכולים להתאים:

 

קיה פורטה. מנוע 1.6 רגיל ותיבת הילוכים אוטומאטית רגילה.

אמנם סדאן נמוכה (יחסית לג'יפון), אבל מרווחת ועם מנוע/תיבת הילוכים אמינים.

לא חסכונית בדלק, אבל בנסועה כזאת, בהתחשב בגודל של הרכב ובאלטרנטיבות, אני לא רואה חסכון גדול בעלויות.

 

פיאט טיפו - בניגוד לשם שיצא לה, דווקא הדגם הזה נחשב לאמין. בגלל שזה פיאט, אפשר למצוא בזול.

סדאן מרווחת עם מנוע 1.6 רגיל ותיבת הילוכים אוטומאטית רגילה.

 

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי ntd
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה CX5 עונה על כל הדרישות שלך.

בתקציב שלך אפשר למצוא את הדור הנוכחי שנת 2017-2018. נכון שיש כאלה ביד2 שמגזימים עם המחיר ומבקשים הרבה מעל המחירון, אבל תנהל מעקב אחרי המודעות, לדעתי לא אמורה להיות בעיה למצוא 2018 עם ק"מ סביר ב 90,000 ש"ח.

אגב, הביטוח יותר זול משל מאזדה 3.

אצלנו משלמים על CX5 לכל נהג מעל 30 - 5270 ש"ח מקיף ו 1600 חובה. מחירים די סבירים, לא נראה לי שיש ג'יפון אחר בקטגוריה עם ביטוח יותר זול (אולי רק הסוזוקי).

 

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...