Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הרחבת האחריות של היונדאי לשנה רביעית וחמישית היא כדאית


Be roo

פוסטים מומלצים

לחברה יש I10 שנקנתה משומשת בת חצי שנה עם 600 ק״מ.

מאז עברו עוד 37 אלף ק״מ בשנתיים וחצי ללא תקלות (טפו).

 

היונדאי מציעה הרחבת אחריות (בצילום) בעלות של כ-1000 לשנה או ל-1500 לשנתיים.

 

כרגע הנטיה היא לא לקחת את ההצעה בגלל השיקולים הבאים:

  1. האחריות היא רק לתקלות שנובעות מפגם שנובע מחומרים או עבודה בייצור הרכב.
  2. היונדאי יכולה להשתמש בחלפים משומשים ולא מקוריים לתיקון
  3. הרכב ידוע כאמין למדי (טפו 2)
  4. האחריות מותנה בטיפול במוסך יבואן בלבד (היא מטפלת בו כיום ומרוצה מהשירות והמחיר, אבל זו בכל זאת הגבלה)

 

אבל נשמח לדעתכם, אולי פיספסנו משהו...

תודה מראש.

WhatsApp Image 2025-03-13 at 15.50.09.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי יתרון שיש הוא, שיותר קל למכור רכב שנמצא באחריות. נקודה שאולי רלוונטית אם יש כוונה למכור את הרכב.

אם תעשה את הביטוח לשנתיים העלות 750 ש”ח לשנה, בסך הכל לא נורא אם פתאום תתגלה בעיה.

לי יש את ה i10 ידנית בת שנתיים, אני לא פונקציה בגלל שאני נוסע רק 2,500 ק”מ בשנה. לפי כך אני לא הייתי עושה או ייעשה את הביטוח אם וכאשר יוצע לי בסכום כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כסף לפח.

גם מגביל אותך באיפה תטפל, ואם יתגלה משהו הוא תמיד יהיה מוחרג באותיות הקטנות.

  • מעניין 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי נשמע שיש כאן המון אותיות קטנות לא ברורות.

למשל בחלק של "התוכנית" כשמדובר על "החלק". ניקח מצב שצינור מים מתפוצץ עם אובדן נוזל הקירור וגורם למנוע להתחמם ולהריסה שלו או צורך בשיפוץ. לפי מה שנרשם רק הצינור מים מכוסה ולא המנוע.

אין גם התייחסות לבלאי. בהנחה ומדובר על I10 רובוטית מה זה אומר לגבי המצמד? 

אני אישית הייתי מוותר.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מאיפה נלקחה הפרשנות שמעלי, ולדעתי אינה נכונה. 

 

אישית, כנראה שהייתי מצטרף להרחבת האחריות.

נכון שלא צפויות תקלות, אבל מול תקלה קריטית שכן יכולה להתרחש, הייתי שמח להיות באחריות. 

צריך לזכור שיש תקלות שיתגלו עם הזמן, חולשה של חלק כזה או אחר, או פגם בייצור כזה או אחר.

בלאי טבעי אף פעם לא מכוסה. 

 

שורה תחתונה, הייתי מצטרף לתכנית. 

 

 

  • רעיון טוב! 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, discoTD5 כתב:

אישית, כנראה שהייתי מצטרף להרחבת האחריות.

אחרי עריכה: אני חושב שגם אני. אני חושב שזה רק בשביל השקט הנפשי.  עם זאת, המחירים קצת יקרים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי החוק,  היבואן מחוייב לתת שנתיים אחריות בלבד.

 

אחריות לשנה שלישית בסקודה עולה 1000₪( לדעתי, כמעט כולם רוכשים אותה).

למה 1500₪ הרחבת אחריות לשנתיים נוספות (רביעית וחמישית ) ביונדאי  זה יקר?

פעם קניתי רנו קנגו.

הציעו לי אז הרחבת אחריות במחיר כפול לשנה הרביעית בלבד.

 

 

  • אהבתי 2

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אם היא נוסעת הרבה בפקקים/עירוני, כדאי
אני מכיר אישית שניים (עם טוסון אמנם) שהוחלפו להם קלאצ׳ים על חשבון האחריות המורחבת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לבדוק אם הקלאץ' לא מוחרג מהאחריות, יכול להיות שיש תנאי אחריות שונים לרובוטי דו מצמדי ולחד מצמדי. 

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, vladclar כתב:

אחריות לשנה שלישית בסקודה עולה 1000₪( לדעתי, כמעט כולם רוכשים אותה).

צודק. 

 

לגבי המחירים לשנים אחר כך, המחשבה שלי,

 

אני מניח שהאוטו מתיישן ויותר סביר שיצוצו תקלות שונות. ולכן, הסתברותית,

המחירים גבוהים יותר. כמו שאדם מבוגר, יותר סביר שיהיו לו בעיות בריאותיות.

 

 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.3.2025 בשעה 10:09, Be roo כתב:

אבל נשמח לדעתכם, אולי פיספסנו משהו

1. בהנחה שבכל מקרה עם רכישת האחרות וללא, מתכוונים להמשיך לטפל במורשה יבואן בשנתיים האלו. 

2. בהנחה מאוד סבירה שכל תקלה תעלה יותר מ 1500 ש"ח. 

3. אז השאלה פה רק אם יהיו תקלות ברכב שמור פרטי עם ק"מ נמוך. סביר מאוד להניח שלא יהיו, על זה גם היבואן בונה כשהוא מציע תוספת אחריות במחיר הזה. 

4. אם הקלאץ' כלול באחריות זה מצויין. 

5. בהנתן סעיף 1 ו 4 מתקיימים אולי שווה לרכוש בשביל השקט הנפשי. 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לעונים.

 

  1. אין כוונה למכור את הרכב בתקופת ההרחבה
  2. הטיפול הוא בכל מקרה במוסך מורשה שמרוצים ממנו, כך שההגבלה תאורטית בלבד
  3. בהסכם שמופיע בצילום אין החרגה של הקלאץ׳
  4. אופי הנסיעות לא פקוק במיוחד, כ-20 דקות בינעירוניות לא פקוקות לעבודה וחזרה. אבל יש גם כניסות לגוש דן, בשעות המעט פחות עמוסות (איילון תמיד זוחל)

הדאגה העיקרית היא לגבי מה הם עלולים להחריג תחת התיאור ״כתוצאה מפגם בייצור או בעבודה״ - האם ניתן להניח שרכיבי הבלאי מוחלפים תדירות בטיפולים התקופתיים, וכל תקלה אחרת היא למעשה מפגם בחלק כי הוא אמור היה להחזיק יותר שנים, אחרת היה כלול בטיפול התקופתי. או שאם איזו רצועה תקרע פתאום ותגרום לנזק, יטענו שרצועות נקרעות וזה לא כלול.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להדיוט כמוני נראה ש"אנטנת המשפטנית" שלך רגישה מידי לניסוח של תכולת האחריות.

נראה לי שזה רשום גם באחריות המקורית, לא?

הפסקה האחרונה בהודעה האחרונה שלך נראית לי הפרשנות ההגיונית.

 

אבל אולי אני טועה. 

מעניין אם יש כאן אנשים שרכשו את האחריות והחליפו להם חלקים בלי ויכוח בתקופתה. 

 

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הענין הוא שאחריות מקורית של היצרן כפופה לחוק, כך שגם אם כתוב בה משהו לא מדוייק או פתוח לפרשנות, החוק ברור.

כאן, כמו שנכתב, זה למעשה חוזה ביטוח.

אם קלאץ׳ הולך אחרי שנה, ברור שזה פגם בכל מקרה, אבל אם הוא הולך אחרי 4.5 שנים בגלל נסיעות עירוניות מרובות זה פגם או בלאי סביר?

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Be roo כתב:

אם קלאץ׳ הולך אחרי שנה, ברור שזה פגם בכל מקרה, אבל אם הוא הולך אחרי 4.5 שנים בגלל נסיעות עירוניות מרובות זה פגם או בלאי סביר?

לדעתי הצנועה זאת שאלה של כמה קילומטרים.. באופן אישי, נסעתי עם גירים ידניים הרבה שנים. אף פעם לא היתה בעיה (מדובר ברכבים חדשים מהחברה..). ועדיין יש בעיות (גם עם גירים ידניים).

מניח שליצרן יש MTBF (זמן בין תקלות..), ככה שאם יש תקלה מהותית, ניתן לבדוק ביחס לנתונים הקיימים. אוטו בן 5 עם קילומטרז' נמוך אינו כמו אוטו בן שנתיים עם 100K ק"מ. 

 

ומבחינתי אגב, "הרחבת אחריות" זה בעצם המשך אחריות. ואינני משפטן, אבל לאדם הסביר אחריות זה משהו שמגיע בשימוש סביר (ולא בהגזמה..). כלומר, בתקלה משמעותית, אני כן מצפה שהיצרן/יבואן יבוא לקראתי. ועצם זה שנותנים עוד שנה שנתיים אחריות מעל אותן 3 שנים - אני די בטוח שהיצרן/יבואן עושה את החישובים שלו. 

לפני שעתיים, Be roo כתב:

הענין הוא שאחריות מקורית של היצרן כפופה לחוק, כך שגם אם כתוב בה משהו לא מדוייק או פתוח לפרשנות, החוק ברור.

אז אם האוטו באחריות... מה המשמעות אם זה בשנה 1 או בשנה 5? 

 

ואחרי עריכה: 

קראתי את הדף ששמת בהתחלה. להבנתי - מדובר בעד 100K ק"מ. לדוגמה: בהנחה שאני עושה 15 אלף קילומטר לשנה.. אז בתום החמש שנים אגיע ל - 75K. אם האוטו נקנה חדש מהחברה, אני חושב שלא סביר שיהיו הרבה תקלות שמצריכות הפעלת אחריות. 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...