Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופן ההתנהלות עם גיר רובוטי דו מצמדי


רועי5

פוסטים מומלצים

 קורא עכשיו על הפשרה המסתמנת בין לקוחות יונדאי/קאיה ליבואן בכל הנוגע לתלאות הגיר שבכותרת, במסגרת התביעה הייצוגית שמתנהלת בבית המשפט. שם בצד את תוכן הפשרה, לפי הכותב, זו דופקת, אפילו לא במרכאות, את בעלי הרכבים, מארגנת כמה לירות לעורכי הדין וחסינות ליבואן מתביעות עתידיות בתמורה לכלום למעשה. אבל לא זו הסיבה בשלה פתחתי את הפוסט. כחלק מהפשרה המתפרסמת אמור היבואן להוציא מכתב ללקוחותיו המפרט את אופן השימוש בגיר הדו מצמדי והמלצתו היא לא לתת לרכב ל"זחול" בפקקים מבלי ללחוץ על הבלמים או דוושת התאוצה, בכדי למנוע את התחממות ושחיקת המצמדים. בדיוק להיפך ממה שמומלץ פה כשהנושא נידון, קרי, בזחילה  לתת לרכב להתגלגל באופן עצמאי ולא ללחוץ על דוושת הבלם. מחכה למישהו מבין וגם מוסמך שיעשה סדר בענין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, רועי5 כתב:

לא לתת לרכב ל"זחול" בפקקים מבלי ללחוץ על הבלמים או דוושת התאוצה

אני מבין את מה שצוטט, כך שכן צריכים להשתמש בדוושת התאוצה ובבלמים, ולא לתת לרכב "להתגלגל" לבד כשהילוך ראשון/שני משולבים.

וזו גם צורת השימוש הנכונה.

עריכה: אני לא מוסמך ולא מבין, אבל זה מה שידוע לי. כך אני נוהג ברכביי.

עריכה אחרונה על ידי pasat04

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה גם נכון לגבי dsg גולשים ללא חצי לחיצה על הבלמים ,והכי טוב לעבור למצב ידני כדי שלא יהיה מעבר תכוף בין הילוך 1 ו2.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלא שאתה כותב את ההיפך מקודמך, אתה בלי נגיעה בבלם, הוא עם והשאלה הכה טריוויאלית ופשוטה נשארת לכאורה שוב ללא מענה. אשאל שוב בלי ההקדמה. כשאתה בפקק עם האוטו הדו מצמדי שלך, אתה זוחל מבלי לגעת בדוושות או שכן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא זוחל מבלי לגעת בדוושות.

מחכה מעט לרווח שנפתח מהרכב שלפניך ואז עוזב בלם ונותן גז.

למה?

כשאתה עוזב בלם בלי גז, המנוע נשאר בסרק והמצמד חצי משולב כדי לא לכבות את המנוע, ושם השחיקה.

ברגע שנותנים קצת גז, המצמד בשילוב מלא והשחיקה מינימלית.

 

* ואני מוסיף כאן שאלה למבינים ממני בנושא:

תמיד מחליפים "מצמדים" - כלומר את שניהם,

למרות שלהבנתי השחיקה העיקרית היא במצמד האי-זוגי שמשלב את ההילוך הראשון,

או שגם בהילוך שני אפשר להגיע למצב 'חצי-קלאץ' ' ?

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושאלה עוקבת, מה קורה אם כך בזמן שימוש ב"זחילת פקקים" בבקרת שיוט אדפטיבית. הרי כאן מדובר בזחילה בלי לגעת כמובן בדוושת הבלם שמנטרלת אותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, רועי5 כתב:

מה קורה אם כך בזמן שימוש ב"זחילת פקקים" בבקרת שיוט אדפטיבית.

אני משער שזה תלוי בתוכנה ואיך היא מגדירה לבקרת השיוט את הזינוק מאפס.

ב-DSG שאני מכיר מארונה 2019, אם אתה מגיע למצב עמידה, הבקרה לא מזנקת לבד וצריך לתת גז באופן עצמוני.

 

באופנועים עם תיבה דו-מצמדית בכלל אין את הפיצ'ר הזה של זחילה (שנועד ברכב לדמות התנהגות של אוטומטי-פלנטרי),

ובסרק במצב D המצמד/ים נשארים במצב מנותק עד שנותנים גז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, BoazB11 כתב:

תמיד מחליפים "מצמדים" - כלומר את שניהם,

למרות שלהבנתי השחיקה העיקרית היא במצמד האי-זוגי שמשלב את ההילוך הראשון

רוב הפעמים שהולך קלאצ' - רק אחד מהם באמת נשחק וכמו שציינת לרוב הולך האי זוגי

 

אבל עיקר העלות היא על הפתיחה של הגיר והתעסקות בו, לכן ההמלצה להחליף את שני הקלאצ'ים למרות שאחד מהם יכול להיות תקין כמעט לגמרי

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, BoazB11 כתב:

אתה לא זוחל מבלי לגעת בדוושות.

מחכה מעט לרווח שנפתח מהרכב שלפניך ואז עוזב בלם ונותן גז.

למה?

כשאתה עוזב בלם בלי גז, המנוע נשאר בסרק והמצמד חצי משולב כדי לא לכבות את המנוע, ושם השחיקה.

ברגע שנותנים קצת גז, המצמד בשילוב מלא והשחיקה מינימלית.

תודה. אשנה את דרכיי הנלוזות. 

לעיתים אני מרשה לעצמי להתגלגל, חמור מזה- גם בעליות (קלות). רק ברקס בפקק. 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, BoazB11 כתב:

אני משער שזה תלוי בתוכנה ואיך היא מגדירה לבקרת השיוט את הזינוק מאפס.

ב-DSG שאני מכיר מארונה 2019, אם אתה מגיע למצב עמידה, הבקרה לא מזנקת לבד וצריך לתת גז באופן עצמוני.

 

באופנועים עם תיבה דו-מצמדית בכלל אין את הפיצ'ר הזה של זחילה (שנועד ברכב לדמות התנהגות של אוטומטי-פלנטרי),

ובסרק במצב D המצמד/ים נשארים במצב מנותק עד שנותנים גז.

באטקה שלי ממצב של עצירה מלאה, צריכות לעבור כמה שניות בכדי שאאלץ ללחוץ על דוושת התאוצה, פחות מכך הרכב מתחיל לנוע לבד עם התנועה. לפי דברי החברים המלומדים כאן מדובר בזחילה שוחקת מצמדים, מה שנראה לי מעט לא הגיוני, בהתחשב בכך שמדובר למעשה בהבניית תכונה הורסת מצמדים לתוך התיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, רועי5 כתב:

מדובר למעשה בהבניית תכונה הורסת מצמדים לתוך התיבה.

לא הורסת. מגבירה שחיקה במצבים מסויימים.

 

התכונה הזו לא מחוייבת אלא מובנית כמו שאמרת, כי דרישת השוק היא ש-DCT יתנהג כמו פלנטרי, ולא כמו רובוטי חד-מצמדי ישן.

הגיר הוא למעשה במבנה של גיר ידני, עם תפעול רובוטי כפול מצמדים.

כמו שבגיר ידני אופי השימוש של הנהג ישפיע על אורך החיים והשחיקה של המצמד, כך גם ב-DCT (או DSG ב-וואגית).

ב-VAG שאני מכיר, ההילוך הראשון קצרצר, מן הסתם כדי למזער את מצב ה'חצי קלאץ' ' ולצמצם שחיקה.

תראה בחיווי ההילוכים בצג איך הוא כבר עובר לשני אחרי מטרים בודדים.

 

אצלנו בקרת השיוט האדפטיבית בארונה כנראה מדור ראשון (2019) ולמיטב זכרוני לא מזנקת לבד מעצירה מלאה,

ואני כמעט בטוח שהמערכת לא 'מלטפת בלמים' כדי להתקדם בזחילה, שזה בעיקר גורם למצב של חצי קלאץ'.

אבל אולי אני טועה, כי אני כמעט ולא משתמש בה.  אבדוק בהזדמנות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.2.2025 בשעה 12:17, רועי5 כתב:

המלצתו היא לא לתת לרכב ל"זחול" בפקקים מבלי ללחוץ על הבלמים או דוושת התאוצה, בכדי למנוע את התחממות ושחיקת המצמדים. בדיוק להיפך ממה שמומלץ פה

א. "המלצתו" היא הפעולה הנכונה של נוהג ברכב עם גיר דו מצמדי.

ב. לא זוכר שאי פעם המליצו משהו שונה פה.

ג. השחיקה במצמד ""מובנית"" כמו בגיר ידני.  זה עקרון הפעולה, עד לנעילת המצמד מתרחשת שחיקה. המצמד ננעל רק במהירות מינימאלית (6-8 קמ"ש ב-DCT), עד אז זה מצב "חצי קלאצ' - שחיקה.

ד. ב-DCT וב-DSG השחיקה מתחילה עם הרמת הרגל מדוושת הבלם, יש גירים (ב-M4 למשל) שהמצמד מתחבר רק לאחר לחיצה על הגז, כמו 

לפני 10 שעות, BoazB11 כתב:

באופנועים עם תיבה דו-מצמדית בכלל אין את הפיצ'ר הזה של זחילה (שנועד ברכב לדמות התנהגות של אוטומטי-פלנטרי),

בסרטון רואים מתי הקלאצ'ים מתחברים(הזרם עולה)

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, רוןS כתב:

יש גירים (ב-M4 למשל) שהמצמד מתחבר רק לאחר לחיצה על הגז,

ומה מונע הידרדרות/גלישה אם עוזבים בלם בלי לתת גז, אוטו הולד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...