Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 15 שעות, דור-- כתב:

 

ב 25k בשנה לנסועה משולבת, רכב היברידי יתן לך צריכת דלק של 1:19 מול נניח 1:12 ברכב בנזין מקביל (צריכה כזו לבנזין נחשבת לסבירה+)

 

אם מחיר ליטר הוא 7₪ אז תחסוך בשנה כ 5,400₪.

 

מפה תעשה חישוב של כמה זמן אתה הולך להחזיק ברכב. 

מבחינת עלויות תחזוקה, ההיברדיות של טיוטה מציגות אמינות טובה, והפער בתחזוקה בינם לבין בנזין מקביל מתבטא בעיקר בעלות הסוללה.

 אם אתה מחזיק את הרכב לחמש שנים, אז חיסכון בדלק של 25k₪ במצטבר יכול לכסות בנחת עלות החלפת סוללה.

אם אתה מתכוון להחזיק בו לשנתיים זה הימור, יכול להיות שעלות החלפת סוללה תיפול בדיוק עליך ושזה יקזז את כל מה שחסכת בדלק.

 

 

אם מדובר על 1:19 למה לא ללכת על רכב בנזין עם צריכת דלק נמוכה במיוחד שמגיעה כמעט לאותם ביצועים? ולהימנע מהתחזוקה של היברידי

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בתאריך 23.10.2024 בשעה 16:17, דור-- כתב:

בכלל לא מדוייק.

לאדם שנוסע 30,000 בשנה, החיסכון בדלק שווה בערך 7,000₪ בשנה.

 

עלות החלפת סוללה נעה סביב 10k, אפשר גם למצוא בפחות.

 

מה שאומר ששנה וקצת של נסועה. מחזירה את ההשקעה בסוללה


בדקת כמה עולה סוללה לאיוניק או נירו (נפוצות מאוד הרבה יותר מפריוס ששם ההחלפה זולה יותר)?
אני בדקתי וזה נא בין 17K למשומשת ל30K+ לחדשה....מניח שאם תחפור הרבה אולי תמצא מעט יותר זול אבל אלו פחות או יותר העלויות

 

וזאת למרות שאתמול נסעתי עם שכן באיוניק עם 277K ק"מ על השעון על סוללה מקורית והרכב נוסע לא רע...

פורסם

יש לי חבר עם פריוס 2011, 390 אלק"מ על השעון עם סוללה מקורית,

אני לא אומר שכל הטיוטות יגיעו למספרים האלו, אבל טיוטה תמיד מפגינה אמינות יוצאת מן הכלל.

כמו"כ עלות החלפת סוללה בפריוס היא לדעתי הכי זולה מכל ההיברידים הקימים בשוק.

 

אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם
לפני 22 שעות, דור-- כתב:

ב 25k בשנה לנסועה משולבת, רכב היברידי יתן לך צריכת דלק של 1:19 מול נניח 1:12 ברכב בנזין מקביל (צריכה כזו לבנזין נחשבת לסבירה+)

לדוגמא, מכוניות של קבוצת VW בנזין 1.0 TSI נותנות היום בקלות 1:20...
במכוניות סופר מיני אין על מה לדבר... כמעט לכל הרכבים בסגמנט צריכה סבירה מאד.

 

לדעתי תור הזהב של ההיברידיות עבר. אלא אם כן זה פלאג-אין עם סוללה בקיבולת מספקת שיכולה להחזיק את רוב הנסיעות היומיומיות, אבל זה מגיע עם חשבון שונה הן ברכישה והן במקרה של תקלה\החלפת סוללה.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
פורסם

בסכום שאתה מציב רכב היברידי הוא אינו אופציה רלוונטית.

לרוב יהיה מדובר על רכב יוצא ליסינג עם נסועה גבוהה מאוד ותחזוקה מינימאלית , לא מתכון לשלוות נפש .

בסכום הזה נסה לחפש רכב עם נסועה סבירה ככל האפשר ובמצב טכני טוב ככל שניתן.

הייתי בודק את הסוזוקי ויטרה \ אס קרוס , הונדה סיביק עם מנועי 1.6 ליטר , הבונוס בסוזוקי היא צריכת דלק נמוכה יחסית , טיפולים זולים וביטוחים סבירים.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
לפני 15 שעות, Sarelp כתב:

 

אם מדובר על 1:19 למה לא ללכת על רכב בנזין עם צריכת דלק נמוכה במיוחד שמגיעה כמעט לאותם ביצועים? ולהימנע מהתחזוקה של היברידי

רכב משפחתי חסכוני יהיה ככל הנראה עם מנוע טורבו וגיר DSG :)

גם שם צפויה הוצאה כלשהיא (רק מצמדים למשל יכולים להסתכם בכמה אלפים)

לפני 7 שעות, דג כתב:

לדוגמא, מכוניות של קבוצת VW בנזין 1.0 TSI נותנות היום בקלות 1:20...

מניסיון של חבר, אוקטביה 1.0 צרכה בממוצע ליטר ל 13 ק"מ בתוואי משולב עירוני ובין עירוני.

 

לא מאמין שאפשר לצפות ל 1:20.

אולי איביזה הקטנה יותר עם מנוע דומה תצרוך 1:16

 

הניסיון שלי עם אוקטביה היה בחו"ל, ואוקטביה 1.2 ידנית צרכה 1:14 לאורך 2,000 ק"מ של טיול בינעירוני בכבישים פתוחים ומישוריים.

 

לפני 14 שעות, llaavvii כתב:


בדקת כמה עולה סוללה לאיוניק או נירו (נפוצות מאוד הרבה יותר מפריוס ששם ההחלפה זולה יותר)?

לא.

מכיר את המחירים בעיקר של הפריוס ויאריס.

בדיוק עכשיו חבר החליף סוללה ליאריס ב 7k ₪.

 

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 28.10.2024 בשעה 07:40, Sarelp כתב:

 

אם מדובר על 1:19 למה לא ללכת על רכב בנזין עם צריכת דלק נמוכה במיוחד שמגיעה כמעט לאותם ביצועים? ולהימנע מהתחזוקה של היברידי

איזה רכב בנזין מגיע ל1:19?

 

  • אהבתי 1
פורסם

בנסיעה בינעירונית רגועה רכבי טורבו בנזין של VAG יכולים להגיע לצריכת דלק כזאת. מנסיון. 

 

כמובן שבנסיעה עירונית או משולבת, אתה לא תתקרב למספרים האלה. לכן זה מאוד תלוי בתוואי הנסיעה הצפוי. 

 

פורסם (נערך)

איך אני אוהב את כל מי שכותב הרחבת אחריות.

עשיתם? מכירים את האותיות הקטנות? עלויות? תנאים? מדברים על זה כאילו זה הרחבת אחריות על מקרר...

מהמסך קל למלא פיקסלים בחוסר אחריות.

 

באופן וודאי - לגבי טויוטה - מהמסמך עולה שצריך כל שנה או 15k להגיע למוסך יבואן, לעשות בדיקה קצרה , סהכ יוצא סביב 800 שח, קצת פחות אם זה במסגרת טיפול. מעל קמ או גע0יל מסויים מתייקר בעוד 300 שח...

אם זה מה שיגרום לכם לטפל ביבואן, אז יש לכם הוצאה נוספת, לא קטנה בכלל....

הנקודה הבעייתית - לא ברור מה הבדיקה כוללת והאם רכב שהסוללה מתחילה להתדרדר יכול להיפסל לחידוש אחריות אך גם לא מספיק בעייתי להפעלת אחריות כי אין כשל... אם ככה האחריות היא על כשל פתאומי ולא צפוי בסוללה תקינה לחלוטין שנבדקת אחת לשנה.... אשמח אם מישהו יכול לפרט מה הבדיקה כוללת והאם התרחיש הזה אפשרי (לפי המסמך שלהם כנראה שכן)

 

ביונדאי זה עולה פחות, צריך לבדוק את העסק שם, אבל זה רק משנה 7 עד 9 או מ150k  עד 180k... והם הגבילו את זה לפני כמה חודשים או שנה... אז כנראה שהם יודעים משהו על העמידות של הבטריה...

 

תוספת - בטויטה צריך בדיקה מורחבת בפעם הראשונה שעולה קצת יותר.

ביונדאי - מחזור הרחבה עולה 400 שח. ביונדאי לא צריך בדיקה אם הרכב עדיין באחריות יצרן או הרחבת אחריות.  סהכ אפשרי לשני מחזורי הרחבה...

 

עריכה אחרונה על ידי KipodYam
תוספת
פורסם
לפני 23 שעות, Alkash כתב:

איזה רכב בנזין מגיע ל1:19?

 

גם רכב היברידי לא יעשה 1:19 אם תעבור חלילה את 110 ק"מש.

צריך להיות מאוד רגוע בנהיגה כדי להשיג את הנתון הזה ולא לעבור את 100 , למזוכיסטים בלבד.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
לפני כשעה, KipodYam כתב:

איך אני אוהב את כל מי שכותב הרחבת אחריות.

עשיתם? מכירים את האותיות הקטנות? עלויות? תנאים? מדברים על זה כאילו זה הרחבת אחריות על מקרר...

מהמסך קל למלא פיקסלים בחוסר אחריות.

 

באופן וודאי - לגבי טויוטה - מהמסמך עולה שצריך כל שנה או 15k להגיע למוסך יבואן, לעשות בדיקה קצרה , סהכ יוצא סביב 800 שח, קצת פחות אם זה במסגרת טיפול. מעל קמ או גע0יל מסויים מתייקר בעוד 300 שח...

אם זה מה שיגרום לכם לטפל ביבואן, אז יש לכם הוצאה נוספת, לא קטנה בכלל....

הנקודה הבעייתית - לא ברור מה הבדיקה כוללת והאם רכב שהסוללה מתחילה להתדרדר יכול להיפסל לחידוש אחריות אך גם לא מספיק בעייתי להפעלת אחריות כי אין כשל... אם ככה האחריות היא על כשל פתאומי ולא צפוי בסוללה תקינה לחלוטין שנבדקת אחת לשנה.... אשמח אם מישהו יכול לפרט מה הבדיקה כוללת והאם התרחיש הזה אפשרי (לפי המסמך שלהם כנראה שכן)

 

ביונדאי זה עולה פחות, צריך לבדוק את העסק שם, אבל זה רק משנה 7 עד 9 או מ150k  עד 180k... והם הגבילו את זה לפני כמה חודשים או שנה... אז כנראה שהם יודעים משהו על העמידות של הבטריה...

 

תוספת - בטויטה צריך בדיקה מורחבת בפעם הראשונה שעולה קצת יותר.

ביונדאי - מחזור הרחבה עולה 400 שח. ביונדאי לא צריך בדיקה אם הרכב עדיין באחריות יצרן או הרחבת אחריות.  סהכ אפשרי לשני מחזורי הרחבה...

 

 

אני עשיתי הארכת אחריות במסגרת הטיפול השנתי ולא לקחו לי תוספת על בדיקת הסוללה והבנתי שכל עוד שאני ברצף של אחריות אני יכול לחדש אותה משנה לשנה ולא ידחו אותי.

 

אני חושב שהם יכולים לדחות את מי שלראשונה עושה הארכת אחריות ברכב משומש. 

 

אבל כמובן שעדיף לקרוא את תנאי האחריות הכתובים.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

זה נשמע יותר הוגן מאשר מה שמתואר במסמך שלהם.

הם ממש מציינים על צורך בקבלת PASS בבדיקה.

זה הוגן לעשות בדיקה מקדימה לפני הפעלת ביטוח בפעם הראשונה. אבל ברגע שאתה מבוטח, להתנות את המשך הביטוח בבדיקה, זה לא לעניין.

פורסם

בטיוטה, 

עלות הארכה היא 400 ש"ח לשנה או 15 אלק"מ, ניתן להאריך עד 12 שנים ללא הגבלת ק"מ, והם לא יכולים לסרב כל עוד שומרים על רצף.

באם פיספסת חידוש של ביטוח זה עולה 800 ש"ח ויש להם יכולת לסרב לבטח

  • אהבתי 2
אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם (נערך)
לפני 16 שעות, CX25GTI כתב:

גם רכב היברידי לא יעשה 1:19 אם תעבור חלילה את 110 קמ"ש.

צריך להיות מאוד רגוע בנהיגה כדי להשיג את הנתון הזה ולא לעבור את 100 , למזוכיסטים בלבד.

רוב הכבישים הבינעירוניים בארץ מוגבלים במילא ל 100 קמ"ש, חלקם הקטן ל 110 קמ"ש.

לא מאמין שיש פה בפורום הנכבד עברייני תנועה.

 

😉

עריכה אחרונה על ידי דור--
  • מצחיק 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...