Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אכילת שמן קיצונית, ירידה בכוח ועלייה בתצרוכת הדלק (פיג'ו 208)


THELAD

פוסטים מומלצים

שלום,

 

פיג'ו  2014 208 אטמוספרית 82 כ"ס, ידנית, 133 אלף ק"מ. בחצי השנה האחרונה קיימת אכילת שמן מוגברת שלדעתי מחמירה עם הזמן, המנוע שורף יותר מליטר שמן על כל 300-400 ק"מ. אין היסטוריה של רצועה מתפוררת, הרצועה הוחלפה לפני שלוש שנים והייתה במצב טוב כשפורקה. בנוסף קיימת עליה בצריכת הדלק, צריכת דלק משולבת הייתה בעבר 15 ק"מ לליטר וכרגע היא באיזור ה-11 ק"מ לליטר. הרכב מרגיש חלש ותגובת המצערת היא איטית במיוחד בעליות, לעיתים נכבה בזינוק פשוט כי אין תגובה מהמצערת ולוקח זמן להאיץ.

 

אני מבין שהמנועים האלו בעייתים, ולא אמינים, אבל סה"כ הרכב שימש אותי בנאמנות במשך 5 השנים האחרונות כמעט ללא תקלות (ונקנה בנזיד עדשים) ולכן אני כן מעוניין לבדוק אופציות להשאיר אותו.

 

-התייעצתי עם מוסכים מומלצים, אחרי שיחה טלפונית טוענים שאין מנוס משיפוץ מלא ודורשים על שיפוץ מלא 13 אלף שקל לפני מע"מ.

-להביא מנוע מיבוא יעלה 6.5 בערך כולל עבודה, אבל יש כאן הימור כי האחריות היא רק ל-3 חודשים ואין לי באמת מושג מה עבר על המנוע הזה והאם אהיה בסאגה הזאת בעוד חצי שנה שוב.

-מנוע חדש ? אין לי שמץ האם אפשרי ומה העלויות, אם מישהו יודע אם יש כזאת אופציה ומה העלויות, אשמח לשמוע.

 

האם יש עוד אופציות יותר היגיוניות ?

 

 

 

 

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם אתה סנטימנטאלי ביחס לרכב זה דבר אחד.

אם אתה עושה חשבון כלכלי קר זה דבר אחר.

גרסאת ה 82 כ"ס בלי טורבו, היא כנראה הגרסא הכי כדאית כלכלית של ה 208.

 

עכשיו קנית אותו "בנזיד עשים" ?

מוזר, חשבתי שהמטבע המקובל הוא שקל חדש.

אבל נעזוב את זה.

נניח שקנית אותו (רכב בן 5 שנים) ב 20Kש"ח.

המוסך קבע (טלפונית?) שהמנוע לא תקין.

קיבלת שתי הצעות: אחת יקרה 13K .

השניה זולה להפליא, 6.5Kש"ח כולל עבודה.

 

מסקנה, לגשת לאבחון אמיתי במוסך לא וירטואלי. אולי תופתע לטובה.

אפשרות נוספת, היום הרכב בן 10 , במצבו הנוכחי כמה הוא שווה במחירון?

אולי כדאי להתחיל להכין את עצמך מנטאלית לרכב הבא שלך?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, IsraCar כתב:

מסקנה, לגשת לאבחון אמיתי במוסך לא וירטואלי. אולי תופתע לטובה.

מה יש להיות מופתע זה לא שלא מכירים את המנוע הזה, הוא צריך שיפוץ לא יעזור כלום.

אין אופציות נוספות, אתה יכול להוסיף תוסף שמן אבל תגיד גם שלום למנוע..

אחרי השיפוץ יהיה לו שקט לעוד כמה שנים, וגם יוכל למכור אותו ולהרוויח "נזיד עדשים" מאשר למכור אותו במצב הנוכחי (ויקנו אותו בפחות מכמה שקלים).

מסקנה - נראה שאם בעל הרכב מתכוון להישאר עם הרכב כמה שנים ולהנות ממנו כמו שהיה בתחילה (וידוע שהמנוע הזה זריז ונוח לנסיעה), עדיף לשפץ. (ולא מנוע מיבוא כי המנועים האלה אם לא חדשים או משופצים סופם קרוב (מניסיון))

אבל אם הוא לא מתכוון להישאר עם הרכב עדיף למכור במצב הנוכחי ולעבור לרכב הבא כי לא יהיה לו רווח כספי מהשיפוץ.

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה שלי היא ללא ספק להשאר עם הרכב, הרכב אצלי כבר 5 שנים למקרה שלא היה ברור ועד כה לא היו בעיות דרמטיות. הוצאות התחזוקה היו זניחות. אין לי צורך להחליף אותו, הוא עונה בדיוק על כל הדרישות שלי.

אך מנגד אני תוהה האם נכון להוציא 13 אלף ש"ח על שיפוץ כשמי מבטיח לי שהשיפוץ יצליח ויחזיר את המנוע לנעוריו?

האם יש כאן מישהו ששיפץ כזה מנוע אצלו ברכב וכאן כדי לספר האם השיפוץ צלח? כי ניכר שבאופן מובהק רוב מי שהיה במצב הזה בחר באופציה של מנוע מיבוא.

 

אופציה נוספת היא פשוט להמשיך לנסוע במצב הזה, למלא שמן ולקוות לטוב.

 

 

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, THELAD כתב:

אך מנגד אני תוהה האם נכון להוציא 13 אלף ש"ח על שיפוץ כשמי מבטיח לי שהשיפוץ יצליח ויחזיר את המנוע לנעוריו?

האם יש כאן מישהו ששיפץ כזה מנוע אצלו ברכב וכאן כדי לספר האם השיפוץ צלח? כי ניכר שבאופן מובהק רוב מי שהיה במצב הזה בחר באופציה של מנוע מיבוא.

אופציה נוספת היא פשוט להמשיך לנסוע במצב הזה, למלא שמן ולקוות לטוב.

 

 

אם אתה הולך למוסך מקצועי כמו "גבע" הם עשו כבר הרבה שיפוצים למנועים הללו, וכנראה אין מה לחשוש..

הרוב בוחרים ביבוא כי זה הכי זול, אבל אם המנוע "משומש" לדעתי לא כדאי. (משפחה שהחליפו לו מנוע המנוע הקודם היה אוכל שמן, עכשיו השני שותה מים).

לגבי למלאות שמן ולקוות לטוב כנראה שזה רק מחמיר כי במנוע הקודם שהיה למשפחה הרכב היה מגיע לצריכת שמן של 3 ליטר ל 200 ק"מ.

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעלים של 208 ידנית עם 94500 ק"מ שנת 2014. נרכשה לפני כמעט 5 שנים מאישה מבוגרת שבקושי נסעה וטיפלה כל שנה במורשה יבואן. עברה טיימינג לפני כשנתיים באופן יזום על ידי כשלרכב היה 53000 ק"מ. 
אני מטפל ברכב בחלפים איכותיים ובשמן בתקן בלבד ו*לפני הזמן*.

לפני כ 10000 ק"מ יום אחד בדקתי שמן והמדיד כמעט היה במינימום. יש לציין שתמיד מילאתי שמן אבל לא ברמה כזו (הייתי ממלא אולי 100-200 מ"ל כל 1000 ק"מ, לא 700 מ"ל).

ואז הבנתי שהתחילה צריכת שמן. לרכב יש כוח והכל טוב, אבל מאז מילאתי כבר מעל 4 ליטר שמן (!!!). גם אצלי צריכת הדלק עלתה מ 1:15 ממוצע לסביבות 1:12-1:13. 

אני מבין שזה תהליך חד כיווני והדרך להחלפת מנוע סלולה ולא כדאי לי להשקיע יותר מדי, הממיר אצלי התקלקל פעם אחת ועכשיו שוב יש נורת מנוע דולקת.

מצד שני  קניתי אותו בזמנו במחיר נמוך ונהניתי ממנו כמה שנים, אני לפני טסט, ניראה מה יהיה... 
 

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שיש כאן כמה חברים שנמצאים בדיוק באותו סרט. המנועים האלו באמת נוראים, בעבר דובר רק על מנועים שחוו התפוררות של רצועת הטיימינג והרעבת שמן כמנועים שפיתחו צריכת שמן מוגזמת, אבל כאן מדובר במנועים אטמוספרים שלא חוו כלל התפוררות טיימינג, טופלו כמו שעון עם החומרים הכי איכותיים ועדיין פיתחו צריכת שמן מפלצתית.

 

אני חושב שכדאי לנו להתאגד יחד ולפנות לאחד מהמוסכים כאן כקבוצה של 4-5 בעלי רכבים וייתכן שכך נוכל להוזיל עלויות שיפוץ. ברור שהפתרון שיתן הכי הרבה שקט בטווח הארוך הוא שיפוץ המנוע ואם נצליח כקבוצה לקבל הנחה של 20%-30% בהחלט שווה ללכת על זה מאשר על מנוע מיבוא.

 

אני מוכן לייצג אותנו מול המוסך שנבחר, מי שמעוניין ובאמת רציני שישלח לי הודעה פרטית עם הטלפון.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת השמן לא קשורה לרצועה, זו מחלה ידועה נוספת של המנוע, שפשוט פחות בפרונט בגלל הרצועה הבעייתית.

לדעתי הפתרון היחיד שבאמת ייתן שקט לטווח ארוך הוא להחליף רכב לאחד אמין יותר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, THELAD כתב:

אני רואה שיש כאן כמה חברים שנמצאים בדיוק באותו סרט. המנועים האלו באמת נוראים, בעבר דובר רק על מנועים שחוו התפוררות של רצועת הטיימינג והרעבת שמן כמנועים שפיתחו צריכת שמן מוגזמת, אבל כאן מדובר במנועים אטמוספרים שלא חוו כלל התפוררות טיימינג, טופלו כמו שעון עם החומרים הכי איכותיים ועדיין פיתחו צריכת שמן מפלצתית.

 

אני חושב שכדאי לנו להתאגד יחד ולפנות לאחד מהמוסכים כאן כקבוצה של 4-5 בעלי רכבים וייתכן שכך נוכל להוזיל עלויות שיפוץ. ברור שהפתרון שיתן הכי הרבה שקט בטווח הארוך הוא שיפוץ המנוע ואם נצליח כקבוצה לקבל הנחה של 20%-30% בהחלט שווה ללכת על זה מאשר על מנוע מיבוא.

 

אני מוכן לייצג אותנו מול המוסך שנבחר, מי שמעוניין ובאמת רציני שישלח לי הודעה פרטית עם הטלפון.

 

 

 

 

יש קבוצה שהתארגנה בעזרת אתר The Car בוואצאפ, אולי שווה להכניס לשם עוד אנשים ולבדוק את הנושא. 

לדעתי כל עוד היצרן לא מצהיר על ריקול, זו בעיה גדולה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר ליצור קשר גם עם האתר the car.

פיורטק

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותו סיפור כאן -

פיג'ו 108 1.2 ידנית, 2016 - 68,000 ק"מ. ב-10,000 ק"מ האחרונים התחילה אכילת שמן שנראה שמחמירה לה.

זו תקלה מוכרת במנועים מוגדשים ואטמוספריים כאחד, פניתי ליבואן שהתנער מאחריותו מכל וכל, וזאת על אף שמדובר ברכב יד ראשונה עם ק"מ נמוך ותיעוד טיפולים מלא וכו'

 

שיפוץ מנוע לפי מוסך גבע הוא בערך 12,000₪ + מע"מ (או סה"כ, לא זוכר ב-100%), שזה לא רחוק מהשווי של הרכב, אז כמובן שזו לא אופציה.

 

כרגע אני משלים שמן לפי הצורך ומאחר שהרכב לא נוסע כמעט (300 ק"מ בחודש ממוצע), אני חי עם זה פחות או יותר בשלום.

במכירה (כנראה בעוד מס' חודשים) אספק גילוי נאות ואת מה שיוותר בגלון השמן שקניתי.

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כרגע מנסה לשרוד ען הרכב כמה שיותר. 5 שנים כמעט עשה עבודה טובה וביחס לכסף ששילמתי עליו נתן תמורה ונסע לא מעט. עם המחירים המטורפים של רכבי יד 2 אני מבין שמה ששילמתי כל התקופה שהרכב אצלי על קניה ונניח התיקונים היקרים כמו טיימינג וממיר קטליטי, לא מתקרב לירידת הערך של רכב חדש (אלא אם קונים רכב בן 3-4 שחטף את עיקר ירידת הערך אבל הבעיה שאנשים ביד 2 וגם בסוכנויות חיים בסרט ומבקשים 10-20 מעל המחירון על רכב משפחתי סטנדרטי שמור).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, THELAD כתב:

הכוונה שלי היא ללא ספק להשאר עם הרכב

אני רואה כאן ים של ספקות.

בעלויות התיקון שרשמת, תוכל לקנות בנזיד עדשים רכב דומה צעיר יותר ותקין. (פחות או יותר).

מה לעשות עם הרכב הנוכחי, שלא שווה הרבה במצבו כיום ?

תשאיר אותו אצלך לחלקים. 💡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...